^Wróć na górę
  
  
  
Get Adobe Flash player

BIP

Wychowanie do wartości

Dziennik elektroniczny

Stacja meteo

Dołącz do nas

ePUAP

Bierzemy udział w:

Szkoła detektywów

Minęło już pięć dni półkolonii, - Bardzo szybko!! Przed nami dzień szósty zajęć pod hasłem „Szkoła detektywów”. Ech.. Być jak Scherlock Holmes, albo Monk. Któż z nas nie chciałby
z taką łatwością rozwiązywać wszelkich zagadek! Od czegoś trzeba zacząć.. Załóżmy biuro detektywistyczne! Uczestnicy półkolonii zaczęli zajęcia od ustalenia tego, kim właściwie jest detektyw, czym się zajmuje
i jakie cechy powinien posiadać. To było łatwe. Każdy potrafił coś na ten temat powiedzieć. Potem udawaliśmy detektywów i złodziei. Jak porusza się detektyw kiedy śledzi jakąś osobę i nie chce zostać zauważony? A jak przestępca, który też nie chce zostać zauważony, ale dlatego, że coś „zmalował”? Dzieci były wspaniałymi aktorami.Potem w naszym biurze detektywistycznym (zabawowym, ale jak prawdziwym) zasiadły komendantki tutejszej półkolonii (…) i wydawały jej uczestnikom legitymację detektywa. Legitymację trzeba było wypełnić m.in. odciskami palców przyszłych detektywów. I tutaj uczestnicy zajęć metodą potowo – tłuszczową pobierali sobie odciski palców: prawego wskazującego i prawego kciuka i uwieczniali je na legitymacji. Wypełnione legitymacje podpisywały w biurze detektywistycznym panie komendantki półkolonii oraz przybijały na niej sowią pieczątkę. Następnie dzieci zajęły się rozpakowywaniem przesyłki, która okazała się być zapakowana w wiele warstw, pomiędzy którymi zdarzały się zagadki i zadania. A każde dziecko miało tylko siedem sekund żeby porozpakowywać ..W końcu jednak po zdobyciu trzech ukrytych kluczyków, odpowiedzeniu na skomplikowane pytania, taplaniu się w cytrynowym kisielu i odczytaniu zaszyfrowanej wiadomości oraz wykrzyczeniu hasła: „TUTAJ JEST NAJLEPSZA PÓŁKOLONIA NA ŚWIECIE” udało się dotrzeć do „pierwszej” warstwy paczki: pysznych cukierków „Michałków”, - po jednym dla każdego.Potem był obiad, relaks poobiedni a na nim film o sprytnym Lucky-Luke’u i jeszcze sprytniejszym Scherlocku Holmes’ie. Po filozofii dzieci sprawdzały się w pokonywaniu zabezpieczeń laserowych. Ta sprawnościowa zabawa polegała na przejściu przez sieć laserowych promieni (paski czerwonej bibuły..) tak, aby ich nie dotknąć i nie uszkodzić. Gimnastyka była przednia! I tak dzień szósty dobiegł końca. Zapraszamy na jutrzejsze zajęcia.

M.Gawlik, A.Deszcz

Kolejny, szósty już dzień letniej półkolonii poświęcony był poznawaniu słownictwa związanego z morskim światem. Zajęcia z języka angielskiego pt. „Shark Tale” wzbogaciły wiedzę uczestników o nieznane dotąd nazwy ryb i zwierząt morskich zamieszkujących nie tylko przepiękne rafy koralowe, ale również wodne głębiny. Owocem naszych zajęć były opaski wizerunkowe, niezbędne by uczestniczyć w grze „Shark is coming”.

Aby dowiedzieć się, co będzie przedmiotem warsztatów filozoficznych, uczniowie wspólnie rozwiązywali zagadki. Poprawne odpowiedzi utworzyły hasło dzisiejszego dnia: „Nadzieja”. Następnie odczytana została „Bajka o nadziei” z podziałem na role, a wymyślenie zakończenia przez poszczególne grupy było kolejnym zadaniem. Uczestnicy rozwijali w ten sposób logiczne myślenie oraz uwrażliwiali się na los innych. Podsumowaniem zajęć było tworzenie Kart Doskonałości. Celem tego ćwiczenia było ukazanie dualizmu człowieka, jako mieszaniny dobrego i złego oraz nieustającej nadziei na poprawę. Nadzieja jest bowiem niczym tęcza nad rzeką życia i nigdy nie należy się poddawać w dążeniu do doskonałości.  

Galeria

M.Bobro

Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej Rights Reserved.