^Wróć na górę
  
  
  
Get Adobe Flash player

Fundusze Europejskie

Wychowanie do wartości

Dziennik elektroniczny

Innowacje pedagogiczne

Stacja meteo

Dołącz do nas

ePUAP

Bierzemy udział w:

Odblaskowe Biegające Dyktando

odblaskowedyktando

Uczniowie klas 2-3 wzięli udział w wyjątkowym wydarzeniu — odblaskowym biegającym dyktandzie! Na początku zajęć podzielili się na grupy czteroosobowe. W każdej grupie jedna para pisała, a druga czytała i dyktowała tekst. Kto pierwszy skończył dyktando, ten wygrywał!
Podczas dyktanda uczniowie uczyli się o bezpieczeństwie na drodze, a szczególnie o znaczeniu noszenia odblasków. Wszyscy uczniowie z entuzjazmem podchodzili do zadania, a różnorodne tematy dyktand dostarczyły im radości i wiedzy.
Przykładowe dyktando "Bezpieczny Jaś" opowiadało o tym, jak Jaś poszedł do szkoły w odblaskowej kamizelce, co pomogło mu być widocznym na drodze. Uczniowie poznali, jak ważne jest noszenie odblasków, nie tylko dla dzieci, ale także dla dorosłych. Babcia i dziadek, którzy również brali udział w wydarzeniu, podzielili się swoimi doświadczeniami, podkreślając, że odblaski są niezbędne o każdej porze dnia.
W trakcie zabawy dzieci mogły doświadczyć zasad ruchu drogowego i zrozumieć, jak odblaski wpływają na ich bezpieczeństwo. Uczniowie dowiedzieli się, że noszenie odblasków znacznie zwiększa widoczność pieszych i rowerzystów, co może uratować życie.
Wszystkim towarzyszył dobry nastrój oraz rywalizacja, która zachęcała do współpracy w grupach. Uczniowie uczyli się nie tylko pisać, ale także słuchać i wspierać się nawzajem. Każda grupa miała swoją strategię, a radość z osiągnięcia celu była wspólna.
Na zakończenie wydarzenia uczniowie otrzymali odblaskowe gadżety, które przypominały im o nauce i bezpieczeństwie. Był to wspaniały dzień, pełen emocji, nauki i zabawy, który na pewno pozostanie w pamięci uczniów.
M.Gawlik, A.Magoń

„Bezpieczne Drogi z Janem Pawłem II: Dekalog Kierowcy”

BezpieczniezJP2

Z okazji obchodów XXIV Dnia Papieskiego stworzona została wystawa, nawiązująca do działań Jana Pawła II. Nasz najwybitniejszy Polak wpływał nie tylko na życie duchowe, ale także na bezpieczeństwo na drogach. To za jego pontyfikatu w Papieskiej Radzie ds. Duszpasterstwa Migrantów i Podróżnych powstał Dekalog Kierowcy – zbiór zasad, którymi powinni kierować się wszyscy prowadzący samochody, zarówno osobowe, jak i autokary czy ciężarówki.
Inspiracją dokumentu był Dekalog – Dziesięcioro Przykazań, znanych ludzkości od tysiącleci. Impulsem do jego sporządzenia były alarmujące dane: w całym XX wieku w wypadkach samochodowych na świecie zginęło 35 milionów ludzi, a półtora miliarda zostało rannych!
Zamieszczamy Dekalog Kierowcy jako materiał do przemyśleń dla wszystkich użytkowników naszych dróg:
1. Nie zabijaj.
2. Niech droga będzie dla ciebie narzędziem jednoczącym osoby, a nie śmiertelnym niebezpieczeństwem.
3. Niech uprzejmość, poprawność i ostrożność pomogą ci wyjść z nieprzewidzianych sytuacji.
4. Okazuj miłosierdzie i pomagaj bliźniemu w potrzebie, szczególnie gdy jest ofiarą wypadku drogowego.
5. Niech samochód nie będzie dla ciebie przejawem władzy, panowania i okazją do grzechu.
6. Z miłością przekonuj młodych i nie tylko młodych, aby nie siadali za kierownicą, gdy nie są w stanie.
7. Wspieraj rodziny ofiar wypadków drogowych.
8. Doprowadź do spotkania ofiary i sprawcy wypadku we właściwym momencie, aby mogli przeżyć wyzwalające doświadczenie przebaczenia.
9. Na drodze chroń słabszego.
10. Poczuwaj się do odpowiedzialności za innych.
Przypominając o tych zasadach, możemy wprowadzić w życie nauki Jana Pawła II, tworząc bezpieczniejsze i bardziej przyjazne środowisko na drogach. Pamiętajmy, że każdy z nas ma wpływ na bezpieczeństwo innych. Razem możemy zadbać o to, aby drogi stały się miejscem nie tylko podróży, ale i wspólnoty, w której szanujemy siebie nawzajem.
M.Gawlik

„Świetliki odkrywają Europę: Holandia w centrum uwagi”

golandiaswietlica

Świetliki kolejny rok realizują Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Europa i ja”,którego celem jest przybliżenie wiedzy na temat krajów znajdujących się w Europie.
W bieżącym roku świetliki będą poznawać Holandię, znaną również jako Niderlandy. Fajnie, że nie musimy trzymać się sztywnych terminów realizacji! Już dziś poznaliśmy symbole narodowe Holandii i ochoczo przystąpiliśmy do narysowania wiatraków, które również są symbolem tego kraju. Dla najciekawszych prac przewidziane są nagrody z koszyka różności, a rozstrzygniecie konkursu odbędzie się w piątek.
Poprzez udział w projekcie świetliki z przyjemnością zdobywają nowe doświadczenia oraz rozwijają zainteresowania dotyczące Europy. Mamy nadzieję, że w przyszłości sami odwiedzą ten przepiękny kraj i przekonają się, jak wygląda w rzeczywistości.
M.Gawlik
 

„Zabawa sztuką” w świetlicy szkolnej

sztukaswietlica

Świetliki przystąpiły do Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego Głównym celem projektu jest propagowanie sztuki w korelacji z kompetencjami kluczowymi, zgodnie z założeniami pedagogiki freblowskiej.
Cele szczegółowe projektu obejmują tworzenie warunków do twórczej aktywności dzieci poprzez zabawę, wprowadzenie ich w świat sztuki o charakterze lokalnym, ogólnopolskim, europejskim i światowym, a także zapoznanie z wybranymi dziełami i ich twórcami. Projekt rozwija poczucie estetyki, wrażliwość na piękno oraz postawy twórcze, takie jak kreatywność i innowacyjność. Ponadto, dzieci poznają różnorodne techniki plastyczne, uczą się rozumienia i interpretowania pojęć przy wykorzystaniu obrazów oraz doskonalą umiejętność swobodnej wypowiedzi, w tym wyrażania odczuć związanych z odbiorem sztuki. Ważnym elementem projektu jest także rozwijanie kompetencji cyfrowych, zainteresowań związanych z kodowaniem i programowaniem oraz posługiwanie się językiem obcym w oparciu o sztukę.
Świetliki już wykonały Przeplatanki freblowskie – zadanie polegające na tworzeniu geometrycznych wzorów za pomocą kolorowych pasków, co nie tylko rozwija estetykę, ale także wiedzę z zakresu geometrii, pojęć matematycznych oraz cierpliwość, precyzję i kreatywność. Dzieci miały również okazję zapoznać się ze sztuką japońskiej artystki Yayoi Kusamy. Słynne groszki Kusamy, które podbiły świat pop-artu, zainspirowały dzieci do wykonania kolorowych grzybów nawiązujących do jesieni, choć znacznie różniących się od tych, które znamy – były pełne barw i fantazji.
M.Gawlik

Odblaskowy dzień gimnastyki na świetlicy!

odblaskowyswietlik24W dniu 25 września uczniowie uczęszczający na świetlicę obchodzili dzień gimnastyki. Na szkolnym boisku wszyscy aktywnie wzięli udział w świetlicowej akcji. Uczestnicy zabawy wzięli udział w kilku konkurencjach m.in.: przeciąganie liny, gra w ,, szczura”. Odbył się również konkurs na ,, mistrza hula hop”. Zwycięscy otrzymali odblaskowe nagrody.

Galeria

III edycja szkolnego konkursu recytatorskiego "B jak bezpieczeństwo" – promowanie bezpieczeństwa przez poezję

bbezpieczenstwo

Świetlica szkolna zorganizowała III edycję szkolnego konkursu recytatorskiego „B jak bezpieczeństwo"” który miał na celu promowanie bezpieczeństwo w codziennym życiu. Poprzez piękną recytację wierszy, uczniowie mogli zwrócić uwagę na to, jak ważne jest dbanie o siebie i innych. Bezpieczeństwo to nie tylko zasady, ale również postawy, które warto kształtować już od najmłodszych lat, a poezja jest doskonałym sposobem na przekazanie tych wartości. Zwycięzców wyłoniło jury w składzie: Pani Małgorzata Gawlik i Pani Lucyna Furga-Malec.
Z radością ogłaszamy zwycięzców konkursu:
• I miejsce: Klara Bociek z klasy 3b
• II miejsce: Zuzanna Minorczyk z klasy 2b
• III miejsce Justyna Możdzierz z klasy 1c
Nagrody wręczyła Pani Dyrektor Anna Fido, która serdecznie podziękowała uczestnikom za zaangażowanie w promocję bezpieczeństwa.
Serdecznie gratulujemy wszystkim uczestnikom i zachęcamy do dalszego dbania o swoje bezpieczeństwo na co dzień!
Małgorzata Gawlik, Renata Klimek

Odblaskowa wizyta Kubusia Puchatka w naszej świetlicy

odblaskowy kubus

W świetlicy szkolnej wydarzyło się coś niezwykłego – odwiedził nas sam Kubuś Puchatek! Radości było co niemiara, a dzieci nie mogły powstrzymać się od uśmiechów. Każdy chciał przywitać się z naszym gościem, przybić piątkę i zrobić sobie z nim zdjęcie. Kubuś, jak na odpowiedzialnego misia przystało, miał na sobie odblaskową kamizelkę, bo przecież bezpieczeństwo jest najważniejsze! Podczas wizyty Kubuś Puchatek nie tylko rozdawał uśmiechy, ale również przeprowadził krótką pogadankę na temat odblasków i ich ogromnego znaczenia dla naszego bezpieczeństwa. Dzieci z zainteresowaniem słuchały, jak nasz gość tłumaczył, dlaczego warto nosić odblaski, szczególnie po zmroku, oraz jak mogą one uratować życie. Kubuś podkreślił, że dzięki odblaskom jesteśmy lepiej widoczni na drodze, a to pozwala kierowcom szybciej nas dostrzec. Spotkanie zakończyło się pełną wrażeń rozmową, w której uczniowie chętnie zadawali pytania i dzielili się swoimi doświadczeniami.
Nasz miś jest patronem świetlicy i jednocześnie będzie twarzą kampanii „Odblaskowej Szkoły ”w SP nr 2. Od teraz Kubuś będzie nam towarzyszył w organizowanych akcjach, przypominając, jak ważne jest dbanie o bezpieczeństwo na co dzień – nie tylko w szkole, ale i poza nią. Dzieciom z pewnością na długo pozostanie w pamięci to wyjątkowe spotkanie. Dziękujemy Kubusiowi za wizytę i czekamy na kolejne wspólne, pełne uśmiechów i radości inicjatywy!
Małgorzata Gawlik

Kolejne upominki w świetlicy – więcej zabawy i kreatywności dla dzieci!

upominkiZ radością informujemy, że do naszej świetlicy dotarły kolejne fantastyczne upominki! Tym razem otrzymaliśmy od rodzica, Pani Anny, puzzle, książeczki, malowanki, kolorowanki i układanki. Na pewno te materiały uatrakcyjnią dzieciom pobyt w naszej świetlicy, w której bardzo chętnie spędzają czas. Dzięki takim darom nasze dzieci mają jeszcze więcej okazji do kreatywnej zabawy i rozwijania swoich umiejętności. Serdecznie dziękujemy za wsparcie i zaangażowanie, które sprawia, że nasza świetlica staje się miejscem pełnym radości i inspiracji!

Galeria

Małgorzata Gawlik

Nietypowy Odblaskowy Dzień Piłkarza (2)

pilkarz24Świetlica szkolna zorganizowała dla swoich wychowanków Dzień Piłkarza. Chętni uczniowie mieli okazję strzelać bramki, a tytuł króla strzelców zdobył Nikodem Golonka z klasy 2c. W rolę bramkarza wcielił się Miłosz Wałaszek z klasy 3b, który obronił nie tylko strzały swoich rówieśników, ale również starszych koleżanek, które tego dnia gościły na naszym szkolnym boisku. Gratulujemy wszystkim uczestnikom! Otrzymane upominki, w tym elementy odblaskowe, nie tylko cieszą oko, ale przede wszystkim zwiększą bezpieczeństwo dzieci na drodze, szczególnie teraz, gdy szybciej robi się ciemno. Dzięki nim nasi uczniowie będą lepiej widoczni, co jest niezwykle ważne w trosce o ich bezpieczeństwo.

Galeria

Małgorzata Gawlik, Andrzej Soja

Nietypowy Odblaskowy Dzień Piłkarza

pilkarz24Świetlica szkolna zorganizowała dla swoich wychowanków Dzień Piłkarza. Chętni uczniowie mieli okazję strzelać bramki, a tytuł króla strzelców zdobył Nikodem Golonka z klasy 2c. W rolę bramkarza wcielił się Miłosz Wałaszek z klasy 3b, który obronił nie tylko strzały swoich rówieśników, ale również starszych koleżanek, które tego dnia gościły na naszym szkolnym boisku. Gratulujemy wszystkim uczestnikom! Otrzymane upominki, w tym elementy odblaskowe, nie tylko cieszą oko, ale przede wszystkim zwiększą bezpieczeństwo dzieci na drodze, szczególnie teraz, gdy szybciej robi się ciemno. Dzięki nim nasi uczniowie będą lepiej widoczni, co jest niezwykle ważne w trosce o ich bezpieczeństwo.

Galeria

Małgorzata Gawlik, Andrzej Soja

Kreatywna zabawa świetlików w piaskownicy

piaskownicaZ radością informujemy, że nasze Świetliki otrzymały zabawki do piasku! To świetna sprawa, ponieważ dzieci uwielbiają spędzać czas w piaskownicy, tworząc wspaniałe budowle i dając upust swojej wyobraźni. Już miały okazję z nich skorzystać i świetnie się przy tym bawiły! Serdecznie dziękujemy za podarowanie naszym Świetlikom tych fantastycznych zabawek, które wspaniale rozwijają ich kreatywność.

Galeria

Małgorzata Gawlik

Ogólnopolski Projekt Edukacyjno-Społeczny „Każdy inny – wszyscy równi”

kazdyinny

Świetliki naszej szkoły aktywnie uczestniczyły w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjno-Społecznym „Każdy inny – wszyscy równi”, który realizowany był od października 2023 r. do maja 2024 r.
Celem projektu było uwrażliwienie na obecność i potrzeby osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozwijanie empatii i tolerancji, likwidowanie uprzedzeń na temat osób z niepełnosprawnościami oraz przygotowanie do współuczestnictwa w życiu społecznym. W ramach projektu uczniowie realizowali co miesiąc jedno zadanie, które przybliżało im różne aspekty tych zagadnień.
Harmonogram realizowanych zadań:
Październik: Zdrowie psychiczne Tematem przewodnim października było zdrowie psychiczne, pod hasłem „Zdrowie psychiczne jest powszechnym prawem człowieka”. Uczniowie dowiedzieli się, jak ważna jest ich psychika i jak należy o nią dbać.
Listopad: Tolerancja W listopadzie obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Tolerancji. Dzieci rozmawiały o tym, czym jest tolerancja, empatia, szacunek i akceptacja.
Grudzień: Osoby z niepełnosprawnościami Grudzień był miesiącem poświęconym Międzynarodowemu Dniu Osób z Niepełnosprawnościami. Celem obchodów tego dnia było przybliżenie uczniom problemów osób z niepełnosprawnościami oraz ukazanie, jak można im pomagać i wspierać ich w codziennym życiu.
Styczeń: Światowy Dzień Braille’a W styczniu uczniowie poznali historię i znaczenie alfabetu Braille’a. Zrozumieli, jak ważne są narzędzia komunikacji dla osób niewidomych i jak alfabet Braille’a umożliwia im naukę i samodzielne funkcjonowanie.
Luty: Światowy Dzień Chorego Luty był miesiącem poświęconym osobom chorym. Uczniowie dowiedzieli się, jak można wspierać osoby chore, zarówno fizycznie, jak i emocjonalnie. Rozmawialiśmy o empatii, współczuciu i różnych formach pomocy.
Marzec: Światowy Dzień Serca W marcu uczniowie uczestniczyli w działaniach związanych ze Światowym Dniem Serca. Dowiedzieli się, jak dbać o zdrowie serca poprzez zdrową dietę, regularną aktywność fizyczną i unikanie stresu.
Kwiecień: Autyzm – wystarczy zrozumieć Kwiecień był miesiącem świadomości autyzmu. Uczniowie poznali, czym jest autyzm, jakie są jego objawy i jak można wspierać osoby z autyzmem w codziennym życiu. Przeprowadziliśmy również warsztaty na temat zrozumienia i akceptacji różnic.
Maj: Emocje mają moc W maju skupiliśmy się na emocjach. Uczniowie uczyli się rozpoznawania i wyrażania swoich emocji oraz radzenia sobie z nimi w zdrowy sposób. Podkreślaliśmy, jak ważna jest świadomość własnych uczuć i jak wpływają one na nasze relacje z innymi.
Dzięki zaangażowaniu uczniów w te różnorodne zadania, projekt przyczynił się do zwiększenia ich świadomości społecznej, rozwijania empatii i zrozumienia dla osób z różnorodnymi potrzebami.

Aktywne Świetliki - radość i zabawa na świeżym powietrzu

aktywneswietlikiŚwietliki w pełni wykorzystują słoneczne dni i spędzają je na świeżym powietrzu. Ich ulubioną zabawą jest budowanie zamków z piasku oraz kopanie skarbów. Są również miłośnikami gier sportowych, powstają także liczne kąciki tematyczne, zgodnie z ich zainteresowaniami. Każdy dzień to nowa przygoda, pełna radości i uśmiechów!

Galeria

Wystawa plastyczna „Odkrywając sztukę”

odkrywaćsztukę

W naszej szkolnej świetlicy odbywa się wyjątkowa wystawa plastyczna „Odkrywając sztukę”, która cieszy się ogromnym zainteresowaniem i przyciąga licznych odwiedzających. Ekspozycja prezentuje prace młodego artysty Dominika Kamińskiego, chłopca pełnego talentu i pasji, który w trakcie trwania wystawy dostarczył kolejne swoje dzieła.
Nauczyciele świetlicy zapraszają chętnych uczniów do odkrywania i prezentowania swoich różnorodnych talentów i zainteresowań w ramach III edycji cyklu „Mam Talent”. Wspólnie odkrywajmy i wspierajmy talenty oraz zainteresowania naszych uczniów.
Nauczyciele świetlicy
Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej Rights Reserved.