Świetliki, pełni entuzjazmu i zaangażowania, kolejny raz odniosły sukces w realizacji zadań z projektu „Europa i ja”. Tym razem skoncentrowały się na poznawaniu liczebników od 0 do 10 w języku włoskim. Poprzez aktywne uczestnictwo w zajęciach, powtarzały za nauczycielem każdy liczebnik, zdobywając pewność w ich wymowie. Następnym etapem było wyzwanie polegające na zgadywaniu liczb po włosku. Nauczyciel podawał numer, a zadaniem uczniów było prawidłowe odgadnięcie, co stanowiło znakomitą okazję do praktycznego zastosowania nowo nabytych umiejętności. W celu utrwalenia liczebników świetliki wcieliły się w rolę detektywów podczas zabawy w „zgadywanie”. Karty z liczbami były odwrócone, a uczniowie losowali jedną z liczb, wymawiając ją potem po włosku. Pozostali uczniowie pełni zapału zgadywali, jaką liczbę przedstawia dana karta. Na zakończenie, uczniowie wykonali kreatywną kartę pracy, na której musieli połączyć kropki w odpowiednim porządku liczbowym. Nie tylko używali cyfr, ale również korzystali z nazw włoskich, co sprawiło, że projekt był nie tylko edukacyjny, ale także przyjemny i atrakcyjny. Warto zauważyć, że projekt „Europa i ja” doskonale wpisuje się w podstawowe kierunki polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2023/2024: „kontynuacja działań na rzecz szerszego udostępnienia kanonu i założeń edukacji klasycznej oraz sięgania do dziedzictwa kulturowego Europy...”, które znalazły swoje praktyczne odzwierciedlenie w dynamicznych i interaktywnych zajęciach świetlików kształtując nie tylko umiejętności językowe, ale także budując świadomość europejskiego dziedzictwa kulturowego.