^Wróć na górę

ePUAP

Bierzemy udział w:

Zielona szkoła Kudowa Zdrój dzień piąty, turnus drugi

Ostatniego dnia Zielonej szkoły gotowi do powrotu postanowiliśmy zwiedzić Część górną twierdzy Kłodzko. Dzisiejszy dzień to jednak nie tylko fakty historyczne, to wejście do historii. Pani przewodnik opowiedziała nam m.in. jak wyglądało życia żołnierzy w armii pruskiej, zaprezentowała jedną z armat, oprowadziła po kazamatach
i bastionach. Z górujących nad miastem bastionów zobaczyliśmy zarówno Kłodzko jak i najwyższe szczyty pasm górskich otaczających ziemię kłodzką - Turystyczne Hrabstwo Sudetów.

Z uśmiechem na twarzy przed godziną 20:00 wróciliśmy do naszych kochanych Rodziców.

Wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej. Do zobaczenia za rok na Zielonej Szkole :)

Zielona szkoła Kudowa Zdrój dzień czwarty, turnus drugi

Dnia czwartego poczuliśmy się jak Guliwer w krainie Liliputów i jednocześnie jak Alicja w zaczarowanym ogrodzie. Pośród zapachu niezliczonych kwiatów spacerowaliśmy alejkami, a przy tym odbywaliśmy bajeczną podróż dookoła świata, poznając sekrety najsłynniejszych budowli naszego globu. Tak, tak. Zwiedzaliśmy Park Miniatur – Mini Euroland.

Popołudniu udaliśmy się na zakupy i pamiątki. Wieczorem podczas dyskoteki obchodziliśmy urodziny naszego kolegi z klasy 3e- Karola. Życzymy mu wszystkiego dobrego i dziękujemy za pyszny poczęstunek pizzą włoską :)

Zielona szkoła Kudowa Zdrój dzień trzeci, turnus drugi

W niedzielę z samego rana zjedliśmy pyszne śniadanie a następnie udaliśmy się na Mszę Świętą. Towarzyszące słońce nie odstępowało nas ani na krok, pomimo ciągle zmieniających się prognoz pogody. Korzystając z tych uroków postanowiliśmy udać się na lody, gofry itp. do Parku Zdrojowego, który założony został w XVIII wieku w miejscu wypływania źródeł mineralnych u podnóża góry zwanej Parkową. Bogata zróżnicowana w zależności od pory roku roślinność parku obfituje w agawy, kaktusy, opuncje, draceny, saganowce i rododendrony . Po takim relaksie udaliśmy się do Kaplicy Czaszek. To wielki wspólny grobowiec ofiar wojen Śląskich z lat 1740-42 i 1744-45 oraz chorób zakaźnych z XVIII wieku. Ściany i sufit kaplicy wyłożone są olbrzymią ilością czaszek i kości ludzkich. Pod podłogą natomiast spoczywa kilkadziesiąt tys. szczątków ludzi. Podczas zwiedzania kaplicy mogliśmy je pooglądać.

Wieczór za to upłynął nam na licznych atrakcjach grach, konkursach i konkurencjach sportowych.

T. Łabędź, J.Bieś, T.Giza, J.Wajda

Zielona szkoła Kudowa Zdrój dzień drugi, turnus drugi. (2)

Drugi dzień rozpoczęliśmy od warsztatów techniczno-plastycznych oraz zwiedzania Muzeum Zabawek w Kudowie Zdrój. Na chwilę zarówno starsi jak i młodsi mogli powrócić do beztroskich lat dzieciństwa. Zobaczyliśmy jak wyglądały zabawki naszych pradziadków. W Muzeum Zabawek spędziliśmy niezapomniane przedpołudnie. Zdecydowanie to niezwykłe miejsce, w którym każdy odnajdzie dla siebie coś intrygującego. Poznaliśmy historię z innej perspektywy i przenieśliśmy się do miniaturowego świata, z którego nie chcieliśmy wracać.

Po obiedzie nasz niezawodny pan Kierowca zawiózł nas na obszar ochrony ścisłej- Błędne Skały. Błędne Skały to labirynt szczelin i zaułków, niekiedy niezwykle wąskich, oddzielających bloki skalne kilkunastometrowej wysokości. Wiele skał ma własne nazwy np.: "Skalne Siodło", "Kurza Stopka", "Labirynt", "Tunel", "Wielka Sala". W pobliżu Błędnych Skał znajduje się "Głaz Trzech Krzyży". Powstałe blokiskalne tworzą kilkusetmetrową trasę turystyczną o niepowtarzalnym uroku, którą zaliczamy do zdobytych przez PSP nr 2.

T. Łabędź, J.Bieś, T.Giza, J.Wajda

Zielona szkoła Kudowa Zdrój dzień drugi, turnus drugi.

T. Łabędź, J.Bieś, T.Giza, J.Wajda

Zielona szkoła Kudowa Zdrój dzień pierwszy, turnus drugi.

Pierwszy dzień zielonej szkoły upłynął nam pod bezchmurnym niebem. Zgodnie z planem punktualnie wyruszyliśmy na podbój Doliny Kłodzkiej. Głównym celem dnia dzisiejszego było zwiedzenie Kopalni Złota. Zapoznaliśmy się
z Podziemną Trasą Turystyczną. W jej skład wchodziło zwiedzanie „Sztolni Gertruda” (część muzealna), „Chodnika Śmierci”, spotkanie
z Gnomem w Chodniku Śmierci
oraz jedyny
w Polsce
podziemny wodospad w „Sztolni Czarnej”. Widoki złota były cudowne. Po zwiedzaniu zakwaterowaliśmy się w pensjonacie a następnie udaliśmy się na zajęcia sportowe. Zmęczeni podróżą, ale szczęśliwi z powodu licznych atrakcji po kolacji udaliśmy się spać.

T. Łabędź, J.Bieś, T.Giza, J.Wajda

Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej Rights Reserved.