^Wróć na górę
  
  
  
Get Adobe Flash player

Fundusze Europejskie

Wychowanie do wartości

Dziennik elektroniczny

Innowacje pedagogiczne

Stacja meteo

Dołącz do nas

ePUAP

Bierzemy udział w:

ALE KOSMOS!...w grze.

grafikagryplanszowej

W związku z pracami nad realizacją projektu ALE KOSMOS! i związanego z nim przedsięwzięcia z zaprojektowaniem i wykonaniem prototypu gry planszowej o Mikołaju Koperniku – naszym patronie, relacjonujemy finalizację prac nad planszą główną, która razem z kartami i postaciami stanowić będzie całość projektu. Zespół nauczycieli – opiekunowie klubu: Sławomir Bator i Konrad Wajda wraz z zaangażowanymi rodzicami i uczniami między innymi z klas V c oraz VII c, kontynuują w tym roku szkolnym prace nad kolejnymi elementami gry.
Przypominamy, że mechanicznie gra oparta została o system znanego i lubianego w wielu kręgach Talismanu wydanego w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku jako Magia i Miecz przez wydawnictwo Sfera, a w okresie renesansu gier planszowych w XXI w., jaki obecnie przeżywamy, na oryginalnej licencji przez wydawnictwo Galakta.
Sama plansza to szesnastowieczna Polska podzielona na trzy duże okręgi z wieloma polami do poruszania się postaciami z Fromborkiem w centrum – jako siedzibą głównych badań Kopernika. Przedstawia między innymi kluczowe miasta w życiu astronoma i ciekawe tajemnicze lokacje. Uwieńczeniem gry jest dotarcie do Fromborka, pokonanie ostatecznych trudności i ułożenie Układu Słonecznego zgodnie z teorią heliocentryczną
Rozgrywka przewidziana jest na około dwie godziny i oparta jest o gospodarowanie rzutami kości dziesięcio i sześciościennych oraz na dociągu kart, których docelowo ma się w grze znaleźć co najmniej 150. Podczas gry będzie się zdobywać punkty siły ( potrzebne do walki np. z dzikimi zwierzętami napotkanymi po drodze podczas dociągu kart przygód) Inteligencji, żetony wiedzy, zbierać się będzie strony rękopisów mistrza Mikołaja i ustawiać odpowiedniki swoich postaci na torze prestiżu badacza - aż do osiągnięcia poziomu pozwalającego na spotkanie z samym mistrzem, aby pomóc mu ukończyć jego wielkie dzieło. Projekt wymaga wielu testów i potężnego nakładu pracy: opracowanie mechanik działania gry, wykorzystanie akcesoriów 3D, opracowanie i wykonanie planszy w grafice komputerowej. Dzisiaj przed Wami prezentujemy jedno z ostatnich działań – koloryzowanie grafik planszy, zaprojektowanej przez profesjonalnego grafika komputerowego. Kolorami wypełnia przy pomocy specjalnego programu komputerowego jeden z zaangażowanych w projekt rodziców – pan Łukasz Bociek wraz z synem Igorem z klasy 7c. Już nie możemy się doczekać pierwszych zajęć z wszystkimi dopracowanymi i wydrukowanymi elementami gry!
Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej Rights Reserved.