^Wróć na górę
  
  
  
Get Adobe Flash player

Dziennik elektroniczny

ProgramujeMy tarnowski

Doradztwo zawodowe

Innowacje pedagogiczne

Ocenianie kształtujące

Stacja meteo

Prasa o PSP2

Biała szkoła

Blog matematyczny

ePUAP

Dołącz do nas

Bierzemy udział w:

Miłe podsumowanie roku szkolnego w dąbrowskiej Dwójce

83975702 1596995040457941 2704506577441338595 oWe wtorek odbyła się w naszej szkole ostatnia rada pedagogiczna w roku szkolnym 2019/2020 podsumowująca wszystkie działania podejmowane od września do czerwca. Po zakończeniu oficjalnej części nastąpiła ta mniej oficjalna, ale za to bardziej uroczysta. Nagrodę jubileuszową odebrał p. Paweł Mikos, natomiast Dyrekcja z okazji imienin otrzymała upominki od grona pracowników szkoły i jednocześnie usłyszała słowa podziękowania za miesiące ciężkiej pracy i wspierania nauczycieli. Pożegnaliśmy też bardzo uroczyście, jak to jest w zwyczaju szkoły, długoletnich pracowników odchodzących na emeryturę, z którymi wszyscy bardzo byli zżyci. Dyrektor Szkoły, p. Anna Fido w pięknej przemowie przypomniała całemu gronu najważniejsze momenty z życia i pracy p. Marii Pagos i p. Piotra Cielczyka, gratulowała tak długiego stażu, pracowitości, wspominała o pełnym zaangażowaniu i ofiarności w pełnieniu przez nich obowiązków i życzyła spokojnego oraz w pełni zasłużonego odpoczynku na emeryturze. Całe grono pedagogiczne i pracownicy szkoły nie bez smutku pożegnali p. Marię i p. Piotra brawami i życzliwymi słowami.

Galeria

S.Bator

Słowo Dyrektora na zakończenie roku szkolnego 2019/2020

Szanowni Rodzice

Dziś koniec roku szkolnego! Bardzo niezwykłego roku, bo jeszcze nigdy w historii polskiej edukacji nie było szkoły zdalnej (zarządzonej odgórnie) i lekcji online!
Dziś spotkaliśmy się z Waszymi Dziećmi, aby wręczyć im świadectwa i pogratulować przejścia kolejnego etapu edukacji. Pamiętajmy jednak bardzo mocno, że to nie świadectwo (niezależnie czy z biało-czerwonym paskiem, czy bez niego) powoduje wielkość człowieka. Ani samo świadectwo, ani oceny na nim nie pokażą nam drogi jakie dzieci przeszły przez ten rok. Drogi często bardzo trudnej, pełnej upadków i wzlotów. Drogi dla jednych gładkiej i prostej, a dla innych krętej i wyboistej. Świadectwo nie pokaże pokonanych wewnętrznych trudności, ani poświęcenia i pracy jaką każde dziecko włożyło w swój rozwój, wiedzę, umiejętności i wartości. I nie chcę tutaj mówić, że świadectwa z tzw. paskami są mało warte- nie! Chcę przypomnieć nam rodzicom, nauczycielom, dorosłym, że to nie świadectwo i oceny kształtują nasze dzieci, ale my- dorośli: rodzice, bliscy, nauczyciele, pedagodzy i wszyscy z którymi nasze dzieci mają kontakt. To my- naszymi słowami, ale przede wszystkim postawą i tym jak żyjemy, jacy jesteśmy i jak odnosimy się do dzieci- pokazujemy dzieciom świat i wartości. A nasze dzieci patrząc na to wszystko i słuchając naszych słów , kształtują siebie i budują swój własny obraz siebie.
Dlatego, niezależnie od tego jak wspaniałe, albo mniej wspaniałe, świadectwo przyniosło dziś Twoje dziecko do domu, Drogi Rodzicu, Proszę, zauważ ją/ jego jako człowieka, jako wartość samą w sobie! Nie mów: jestem dumna/ dumny z Twoich ocen, ani jak mogłeś/łaś tak słabo wypaść na koniec. Ale powiedz- kocham Cię niezależnie od ocen, kocham Cię za to, że jesteś, jaki/ jaka jesteś, jestem dumna, że dałeś/ dałaś radę, że postawiłaś/łeś kolejne kroki by budować siebie.
Bo celem i sensem edukacji nie są świadectwa i oceny, ale budowanie i rozwój człowieka. Dodawanie niewidzialnych skrzydeł do działania i tworzenia! Dziękuję Wam Rodzice za wszelkie przejawy współpracy w kształceniu Waszych dzieci, zwlaszcza w obecnym czasie. Wam Nauczyciele dziękuję za wszelki trud i poświęcenie. A Wam Drodzy Uczniowie życzę udanych wakacji.

Dyrektor szkoły Anna Fido

„Czytam z klasą lekturki spod chmurki"

W roku szkolnym 2019/2020 uczniowie klas pierwszych uczestniczyli w realizacji innowacji pedagogicznej w ramach ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Czytam z klasą lekturki spod chmurki", mającym na celu rozbudzenie ciekawości literackiej, rozwijanie aktywności czytelniczej oraz doskonalenie czytania ze zrozumieniem, a także aktywnego słuchania.
Projekt składał się z trzech modułów:

I moduł - Fikuśne lekturki
II moduł - Zwierzęce lekturki spod chmurki
III moduł - Polskie lekturki spod chmurki

W każdym z modułów wybrana była jedna lektura, do której wykonano co najmniej cztery zadania. Lektury były czytane przez nauczyciela lub samodzielnie przez uczniów, a także przez zaproszonych gości. Po zrealizowaniu każdego modułu nauczyciel umieszczał na stronie projektu sprawozdanie w formie opisu i kilku zdjęć i otrzymywał od autora projektu potwierdzenie realizacji tego modułu. Całoroczna realizacja projektu była piękną przygodą.

Dziękujemy uczniom, którzy z wielkim zaangażowaniem wykonywali powierzone zadania. Brawo za Waszą kreatywność!

Dziękujemy rodzicom za współpracę oraz wsparcie tej inicjatywy, zwłaszcza podczas zdalnej realizacji III modułu.

Jesteśmy przekonane, że realizowany projekt spełnił swoje oczekiwania i przyczynił się do rozwoju czytelnictwa wśród uczniów.

Galeria

A.Krawczyk

Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej Rights Reserved.