^Wróć na górę
  
  
  
Get Adobe Flash player

Fundusze Europejskie

Wychowanie do wartości

Dziennik elektroniczny

Innowacje pedagogiczne

Stacja meteo

Dołącz do nas

ePUAP

Bierzemy udział w:

Tworzymy rozbudowaną grę planszową o Koperniku!

graokopernikuW związku z pracami nad realizacją projektu ALE KOSMOS! osobny zespół nauczycieli wraz z zaangażowanymi rodzicami i uczniami cały czas w wolnych chwilach opracowuje kolejne elementy do stworzenia gry planszowej przybliżającej dokonania patrona naszej szkoły pod tytułem Talizman Kopernika. Mechanicznie gra oparta została o system znanego i lubianego w wielu kręgach Talismanu wydanego w latach dziewięćdziesiatych ubiegłego wieku jako Magia i Miecz przez wydawnictwo Sfera, a w okresie renesansu gier planszowych w XXI w., jaki obecnie przeżywamy, na oryginalnej licencji przez wydawnictwo Galakta. Sama plansza to szesnastowieczna Polska podzielona na trzy duże okręgi z wieloma polami do poruszania się (przez bohaterów/postaci z gry) z Fromborkiem w centrum – jako siedzibą głównych badań Kopernika. Przedstawia między innymi kluczowe miasta w życiu astronoma i ciekawe tajemnicze lokacje. Uwieńczeniem gry będzie dotarcie do Fromborka, pokonanie ostatecznych trudności i ułożenie Układu Słonecznego zgodnie z teorią heliocentryczną. Wiele elementów gry zostanie wykonanych w ramach funkcjonowania Laboratorium Przyszłości, np. wydruki 3D planet czy dział oblężniczych do ataku krzyżackiego na Olsztyn. Oczywiście zwycięzcą zostanie gracz z największą ilością odpowiedniej puli punktów. Rozgrywka przewidziana jest na około dwie godziny i oparta jest o gospodarowanie rzutami kości dziesięcio i sześciościennych oraz na dociągu kart, których docelowo ma się w grze znaleźć co najmniej 150. Podczas gry będzie się zdobywać punkty siły ( potrzebne do walki np. z dzikimi zwierzętami napotkanymi po drodze podczas dociągu kart przygód) Inteligencji, żetony wiedzy, zbierać się będzie strony rękopisów mistrza Mikołaja i ustawiać odpowiedniki swoich postaci na torze prestiżu badacza - aż do osiągnięcia poziomu pozwalającego na spotkanie z samym mistrzem, aby pomóc mu ukończyć jego wielkie dzieło. Gra została tak przemyślana, aby bawić podczas rozgrywki a jednocześnie dostarczać w sposób niezauważalny solidną dawkę sumiennej wiedzy z wielu dziedzin. Taki projekt wymaga wielu testów i potężnego nakładu pracy, ale zespół zamierza całość ukończyć jeszcze w tym roku szkolnym i uważamy, że naprawdę warto. Pod względem graficznym ostateczny wygląd nada grze profesjonalny grafik – pani Dominika Kądzielawa z Poznania, która jest absolwentką Uniwersytetu Artystycznego im. Magdaleny Abakanowicz. Pani Dominika dołączyła do zespołu zafascynowana pomysłem i zaintrygowana ostatecznym kształtem całości gry w finalnym momencie. Dla uchylenia rąbka tajemnicy możemy pokazać niewielkie zwiastuny – kilka elementów z gry: projekt jednej z postaci, której wygląd i strój oparty został na źródłach historycznych z epoki i opracowany w sposób autorski przez panią grafik oraz niektóre karty wykonane przez zespół dzięki specjalnemu generatorowi takich kart z Internetu. Trzymajcie kciuki!

Galeria

Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej Rights Reserved.