^Wróć na górę
  
  
  
Get Adobe Flash player

Fundusze Europejskie

Wychowanie do wartości

Dziennik elektroniczny

Innowacje pedagogiczne

Stacja meteo

Dołącz do nas

ePUAP

Bierzemy udział w:

Kolejna nowoczesna gra w Szkolnym Klubie Gier Planszowych …czyli nie tylko edukacyjnie, ale trochę strasznie na wesoło!

gryslawek

W ostatnim czasie dzięki działaniom opiekunów klubu udało się pozyskać na użytek naszej Graciarni zwariowaną i bardzo atrakcyjną grę kooperacyjną, która swoją tematyką i mechaniką przyciągnie niejednego chętnego! Pod płaszczykiem dość trywialnej, ale bardzo popularnej tematyki w młodzieżowym wydaniu: walki z zombiakami można przeżyć niesamowitą przygodę w czasie rzeczywistym: gracze muszą być zgodni i mądrze wykorzystywać dostępne zasoby i dzięki temu uporać się ze „sprzątaniem” ulic swojego miasteczka z hord potworów. Aby wygrać, gracze muszą ze sobą współpracować - ustalić wspólną taktykę i podzielić się zadaniami. Nieraz będą musieli opatrywać rany swoich przyjaciół, a nawet nieść ich nieprzytomnych na plecach. I trzeba się bardzo spieszyć, ponieważ ścieżka dźwiękowa dołączana do każdego scenariusza trwa tylko 15 minut, a na modularnej planszy aż roi się od stworów!
„Zombie 15” to pięknie wydana w naprawdę wielkim pudle i pełna ładnych figurek ( razem z bohaterami to 108 sztuk!) nowoczesna planszówka wydawnictwa „Egmont”. W rozgrywce na początku wybieramy kim chcemy grać. Mamy 8 bohaterów, którzy różnią się od siebie zdolnościami specjalnymi, uzbrojeniem czy też statystykami. Mogą mieć również pewne ograniczenia. Plansza każdego z nastolatków jest kolorowa, dwustronna i zindywidualizowana – tak jak figurki. Możemy wykonać po dwie akcje każdym z bohaterów i tak po kolei. Potem następuje faza Zombie. Czynności te powtarzamy do końca partii, czyli do wygranej po osiągnięciu celu scenariusza lub przegranej po 15 minutach, jeśli danego celu nie zrealizujemy
Gra jest bardzo dynamiczna, pełna emocji, idealnie nadaje się na zajęcia klubowe ze względu na atrakcyjność formy, fazę wyciszenia i ćwiczenia dokładności podczas rozkładania i przygotowania oraz szybkiego grania do skończenia się ścieżki dźwiękowej w przeciągu 15 minut, które wymaga koncentracji i ćwiczenia szybkich reakcji! Treść nie zawsze musi być związana z edukacją, żeby uczyć czegoś pozytywnego. Urozmaiceniem są różne żetony przedmiotów i broni oraz cała księga scenariuszy.
Nie możemy się doczekać, żeby kwarantanna dobiegła końca i w klubie zaroiło się od pogromców zombiaków!
S.Bator, K.Wajda
Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej Rights Reserved.