^Wróć na górę
  
  
  
Get Adobe Flash player

Fundusze Europejskie

Wychowanie do wartości

Dziennik elektroniczny

Innowacje pedagogiczne

Stacja meteo

Dołącz do nas

ePUAP

Bierzemy udział w:

Gra miejska już w ten piątek!!!

Jak co roku, kolejny już raz, nasza szkoła organizuje w ramach nocy profilaktycznej wieczór pełen atrakcji dla wszystkich chętnych uczniów. W tym roku motywem przewodnim jest historia, a tytuł całości brzmi: Pamiętamy. Jest to historyczna gra edukacyjna z elementami zręcznościowymi, która zostanie przeprowadzona na terenie miasta wieczorem dnia 14 czerwca 2019 r. 
Całość została zaprojektowana przez nauczyciela historii, przygotowana przez zespół współpracujących przy realizacji projektu nauczycieli, pedagogów i zostanie przeprowadzona przez ogół nauczycieli Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2 im. M. Kopernika w Dąbrowie Tarnowskiej. Uczestnicy poprzez zabawę i wykonywane zadania specjalne przyswoją sobie istotne wiadomości historyczne dotyczące historii Polski i historii regionu z okresu I wojny światowej i okoliczności odzyskania przez Polskę niepodległości. Pomyliłby się jednak ktoś, gdyby pomyślał, że to kolejne, tylko trochę mniej nudne nauczanie historii! Poza tym przewidziane są atrakcyjne nagrody, z których zwycięzcy będą bardzo zadowoleni!
Uczniowie zostaną dosłownie rzuceni w wir zadań, których ważne komponenty niezbędne do realizacji znajdą na terenie całego rynku, w parku miejskim, a nawet na cmentarzu wojennym z okresu I wojny światowej. Wszystko potrwa od 18.00 do zmroku, a potem odbędzie się w budynku szkoły dyskoteka dla wytrwałych do godziny 24.00.
Realizacja poszczególnych zadań zostaje zaznaczana przez opiekunów stanowisk na specjalnie przygotowanych mapkach przedstawiających Dąbrowę Tarnowską z wyróżnionymi okolicami obejmującymi teren gry miejskiej, w które zostanie na początku wyposażona każda drużyna. Będą stanowić pomoc w orientacji i dowód realizacji zadań. Dodatkowo drużyny będą otrzymywać scenariusze z lokacjami do rozpoznania i stanowiskami do do realizacji zadań oraz potwierdzenia wykonanych rozkazów na osobnych kartkach, które będą musiały mieć ze sobą podczas podliczania punktacji.
Każda drużyna biorąca udział w grze miejskiej wybierze dowódcę, który wydaje potem rozkazy i rozstrzyga wszelkie wątpliwości w drużynie prawem przewagi swojego głosu, szpiega, który będzie pod koniec rozgrywki próbował odebrać informacje i punkty drużynom przeciwnym przed podliczaniem punktów, zaopatrzeniowca, który zbiera rozkazy i jest odpowiedzialny za doniesienie mapy, kompletnej dokumentacji do punktu zliczania zwycięstw w szkole, strzelca, który będzie dodatkowo uzbrojony podczas walki o uwolnienie flagi w parku miejskim. Oprócz tego reszta oddziału będzie stanowić geniuszy oddziału, którzy będą odpowiadać na pytania przy stanowiskach naukowych.
Dzięki współpracy z Dąbrowskim Domem Kultury na słupach ogłoszeniowych pojawią się specjalnie przygotowane plansze - plakaty i odezwy sprzed stu lat, które będą stanowić nie tylko ilustrację naszej gry, ale będą też elementem wykonywanych przez dzieci zadań.
Jeśli ktoś czytał lub oglądał i jest fanem Pana Samochodzika Zbigniewa Nienackiego czy Kodu Leonarda da Vinci Dana Browna, to znajdzie coś i dla siebie! Za pomocą szyfrów-zagadek będzie trzeba rozwikłać tejemnice naszego miasta sprzed stu lat i połączyć poszczególne elementy w całość, aby zwyciężyć w grze!
Nie zabraknie też rozrywki w wymiarze czysto sportowym: drużyny będą mogły wziąć udział w zmodyfikowanych "podchodach" zwanych speedfight w parku, podczas których będą walczyć o uwolnienie flagi z rejonu wroga. Oczywiście wszystko będzie punktowane, a każde drobne zwycięstwo może przybliżyć do ostatecznej wygranej...
Dodatkową wielką atrakcją jest udział Jednostki Strzeleckiej 2083 im. gen. M. Kukiela, której przedstawiciele w mundurach będą uzupełniać zadania merytoryczne zadaniami bojowymi. Będzie między innymi strzelanie do tarcz z karabinków - replik prawdziwej palnej broni długiej!

Więcej nie zdradzimy - wszystkiego na własnej skórze doświadczą uczestnicy, a szczegółowy raport z przebiegu wraz z galerią zdjęć i szyframi ( może ktoś będzie chciał sam sprawdzić czy poradziłby sobie z tajemnicami Dąbrowy?) pojawi się po przeprowadzeniu gry. Zapraszamy!!!!

Cele i założenia gry są integralną częścią i są tożsame z projektem Pamiętamy napisanym na wniosek Akademii Szans działającej we współpracy z Publiczną Szkołą Podstawową nr 2 im. M. Kopernika w Dąbrowie Tarnowskiej w ramach zadania realizowanego z Programu Wieloletniego NIEPODLEGŁA na lata 2017 – 2022. 
Projekt Pamiętamy został zatwierdzony przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa.

S.Bator

Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej Rights Reserved.