^Wróć na górę

Dołącz do nas

ePUAP

Bierzemy udział w:

Pielgrzymka dziękczynna do Krakowa – Łagiewnik za dar I Komunii Św.

23 maja 2018 r. uczniowie kl. 3a i 3b pod opieką nauczycieli – Ewy Więcek, Doroty Gubernat-Mikos Katarzyny Liro, ks. Rafała Ciecieręgi – oraz rodziców Małgorzaty Kułagi
i Joanny Fijał udali się do Krakowa-Łagiewnik. Była to pielgrzymka dziękczynna dzieci pierwszokomunijnych za dar I Komunii Św.

Po przybyciu na miejsce rozpoczęliśmy realizację planu wycieczki. Najpierw weszliśmy na Wieżę widokową w Sanktuarium Bożego Miłosierdzia, która  ma 77 m wysokości i liczy 315 schodów. Jest to najwyższy punkt w Krakowie. Z tarasu wieży oglądaliśmy panoramę miasta.

Po tym, udaliśmy się do jednego z budynków, nalężącego do kompleksu klasztornego, gdzie wysłuchaliśmy prelekcji siostry ze Zgromadzenia Matki Bożej Miłosierdzia o św. Faustynie i Orędziu Miłosierdzia. Nastąpienie w Sanktuarium Bożego Miłosierdzia uczestniczyliśmy we Mszy św. dziękczynnej za cały rok przygotowań do I Komunii Świętej. Mszę św. koncelebrował ks. Rafał Ciecierega.

Po uczcie duchowej zwiedziliśmy muzeum – celę św. Siostry Faustyny, nowy kościół-bazylikę oraz kaplice w dolnej części bazyliki, ufundowane przez lokalne Kościoły na Węgrzech, we Włoszech, na Słowacji, w Polsce i na Ukrainie.

Następnie udaliśmy się do Centrum Jana Pawła II „Nie lękajcie się”, gdzie wewnątrz kościoła górnego w Sanktuarium podziwialiśmy oryginalne mozaiki przedstawiające sceny biblijne, wraz z przewodnikiem zwiedziliśmymuzeum  z pamiątkami Ojca Świętego z pielgrzymek do różnych zakątków świata, w Kaplicy Kapłańskiej zobaczyliśmy płytę nagrobną Jana Pawła II przywiezioną z Watykanu.

Ostatnim miejscem zwiedzania w łagiewnickim Centrum była ekspozycja kopii Całunu Turyńskiego "Kim jest człowiek z Całunu?" W ramach wystawy obejrzeliśmy pełnowymiarową kopię Całunu, trójwymiarową wizualizację Człowieka, którego wizerunek widnieje na Płótnie, rzeźbę "Prawdziwy Bóg, prawdziwy Człowiek, który żył pomiędzy nami", będącej odzwierciedleniem wizerunku z Całunu. Wysłuchaliśmy również wykładu przewodnika, który w bardzo ciekawy sposóbprzybliżył historię powstania Całunu Turyńskiego, najnowsze dowody naukowe na autentyczność płótna i jego zgodność
z ewangelicznymi opisami Męki Chrystusa.

W drodze powrotnej był jeszcze McDonald - trudno go było ominąć. Po tych niezwykłych wrażeniach w radosnych nastrojach szczęśliwie powróciliśmy do domów.

Galeria

E.Więcek

Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej Rights Reserved.