^Wróć na górę
  
  
  
Get Adobe Flash player

Fundusze Europejskie

Wychowanie do wartości

Dziennik elektroniczny

Innowacje pedagogiczne

Stacja meteo

Dołącz do nas

ePUAP

Bierzemy udział w:

Żywa lekcja historii online w klasie 7d

lekcjahistoriimaj

W pierwszym dniu po powrocie w ramach nauczania hybrydowego, czyli 17 maja, klasa 7 d podczas dwóch godzin lekcyjnych mogła uczestniczyć w żywej lekcji historii dotyczącej niedawno przerobionych tematów związanych z okresem pierwszej wojny światowej oraz okolicznościami odzyskania przez Polskę niepodległości.
Lekcja była możliwa dzięki zakwalifikowaniu klasy 7d przez nauczyciela historii do specjalnego i limitowanego projektu edukacyjnego w wymiarze ogólnopolskim.
Młodzież dzięki uczestnictwu w zajęciach mogła poznać dużo więcej szczegółów dotyczących konkretnego wydarzenia historycznego mającego ogromne znaczenie w rozwoju gospodarczym i kulturalnym naszego kraju w okresie międzywojennym. Mianowicie chodzi o powstania śląskie, w których mieszkańcy Śląska utożsamiający się z polskością jako narodowością i Polską jako ojczyzną niepogodzeni z wyrokami aliantów ani z plebiscytami raz po raz – i tak przez trzy razy w latach 1919-1921, chwytają uparcie za broń i walczą o swoją przynależność. Pamiętamy, że po trzecim powstaniu śląskim Polsce przyznano może nie największą terytorialnie część tego rejonu, ale jednak tę najbardziej uprzemysłowioną i obfitującą w kopalnie węgla kamiennego, co miało ogromne znaczenie dla dalszego rozwoju Drugiej Rzeczpospolitej.
Podczas zajęć uczniowie mogli być świadkami inscenizowanych zajść i relacji świadków tamtych dni dzięki szczegółowemu przygotowaniu i prezentacjom grup rekonstrukcji historycznej. Wszystko okraszone zostało bogatą ikonografią z epoki oraz wnikliwym komentarzem prowadzącego, który przez cały czas miał bezpośredni kontakt z klasą poprzez platformę internetową i dbał o prawidłowy przebieg interakcji.
Wyrażamy wdzięczność za poświęcony czas oraz energię głównemu sprawcy tej inicjatywy - panu Markowi Piwońskiemu. Wyrażamy też podziw za działania mające na celu utrwalanie i rozpowszechnianie historii Polski w tak mądrym i bogatym merytorycznie wydaniu.
Zajęcia odbyły się w ramach Projektu „Powstanie na planszy” realizowanego przez stowarzyszenie „Pospolite Ruszenie” z Krakowa dzięki współfinansowaniu ze środków MON.
Galeria
S.Bator
Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej Rights Reserved.