^Wróć na górę

Dołącz do nas

ePUAP

Bierzemy udział w:

Pociągiem z Tarnowa do dawnej stolicy Polski i obecnej stolicy Małopolski-Krakowa

W dniu 10 maja 2018 r. uczniowie kl. IV b pod opieką p.Katarzyny Wójcik, p.Kamila Banasia
i p.Marzeny Świątek wyruszyli pociągiem z Tarnowa do dawnej stolicy Polski i obecnej stolicy Małopolski-Krakowa. Na miejsce przybyliśmy bardzo szybko, a jazda upłynęła nam miło, w komfortowych warunkach. W Krakowie zwiedziliśmy wystawę historyczną History Land, która mieści się w budynku byłego Dworca Kolejowego na stacji Kraków Główny. Na miejscu mogliśmy podziwiać zabytki architektoniczne np. Biskupin, Klasztor Jasnogórski, Wawel, Kościół Mariacki, Stocznię Gdańską wykonane z klocków Lego, a także mogliśmy zobaczyć znane wydarzenia historyczne np. bitwę pod Grunwaldem, obronę Westerplatte, bitwę pod Monte Cassino. Zwiedzaniu towarzyszyły efekty specjalne. Mogliśmy podziwiać Częstochowę z lotu ptaka czy zagrać na trąbce Hejnał Mariacki. Następnym etapem wycieczki było zwiedzanie prawdziwych zabytków Krakowa(spotkanie oko w oko z historią)-zobaczyliśmy Barbakan, Bramę Floriańską, Pomnik Grunwaldzki, Kościół Mariacki oraz Królewską Katedrę na Wawelu z Dzwonem Zygmunta i grobami królewskimi oraz Marszałka Józefa Piłsudskiego (2018-Rokiem Stulecia Niepodległości Polski). Przed wejściem na Wawel z Krakowiakiem zaśpiewaliśmy piosenki związane z Krakowem. Następnie udaliśmy się do Archeologicznego Placu Zabaw, gdzie mogliśmy trochę odpocząć. Po posileniu się, nieco zmęczeni, ale zadowoleni udaliśmy się w drogę powrotną pociągiem. Wycieczka udała się, a duża w tym zasługa Rodziców, Dziadków, Wujostwa dzieci, którzy spisali się na medal przywożąc i odwożąc uczniów do i z Tarnowa. Bardzo za to Państwu Dziękujemy !

Swoją drogą byłoby miło, gdyby znów z Dąbrowy Tarnowskiej jeździł jakiś pociąg. Warto przypomnieć ,że kiedyś kursowała tzw. Szczucinka od 1906 r. (czasy zaborów) łącząca Tarnów ze Szczucinem, a kursująca m.in. przez nasze miasteczko. Niestety w 2000 r. została zamknięta. Może uda się to kiedyś odczarować?

Galeria

K.Wójcik

Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej Rights Reserved.