W zasobach klubu odnaleźć można wspaniały edukacyjny tytuł: „W pustyni i w puszczy”, który idealnie nadaje się na zajęcia dodatkowe dla uczniów, którzy pragną utrwalić sobie treść lektury, poznać Afrykę oraz dowiedzieć się czegoś nowego o powieści – planszówka dodatkowo jest zintegrowana z portalem wiedzy (www.sienkiewicz.promocjaksiazki.pl). Odwiedzając tę stronę internetową lub korzystając z QR kodów umieszczonych na będących częścią gry "kafelkach", gracze znajdą interesujące informacje dotyczące powieści "W pustyni i w puszczy" oraz Afryki z początku XX wieku. Ich znajomość to szansa na zdobycie dodatkowych punktów. Na platformie jest też specjalna strefa dla nauczycieli zawierająca m.in. scenariusze lekcji. Pojedynczych graczy można zastąpić grupami i zrealizować przy jej pomocy twórcze i ciekawe zajęcia podczas pełnoprawnej lekcji języka polskiego!
Do rozgrywki może zasiąść od dwóch do czterech osób lub zespołów – co jest istotne dla klas, zwłaszcza tych mniej licznych, ponieważ wtedy gra może uzupełniać cały cykl lekcji o lekturze. Plansza przedstawia fragment mapy Afryki i odzwierciedla trasę wędrówki bohaterów powieści. Gracze razem ze Stasiem i Nel przemierzają szlak z Port Saidu do Mombasy, a po drodze czekają ich przygody, które przeżyli bohaterowie powieści m.in. porwanie, wojna, burza piaskowa, spotkania z lwem i słoniem. W wędrówce pomagają im przyjaciele: Kali, Mea, słoń King i pies Saba. Gracze gromadzą też przydatne przedmioty takie jak: sztucer, bukłak z wodą czy chinina. Zwycięża ten, komu uda się przeżyć dwanaście kolejnych przygód, co jest możliwe dzięki współpracy ( co też ma niebagatelne znaczenie ze względów edukacyjnych)
Zasady są pokrótce wyjaśnione w poniższym filmiku:
Natomiast całą kampanię dotyczącą gry, jej wszystkie cechy i zalety można zobaczyć tutaj:
„Ta gra pomoże zrozumieć i utrwalić książkę, bo działanie sprzyja zapamiętywaniu. Mamy też nadzieję, że tych, którzy powieści nie znają, zmotywuje do lektury– mówił autor mechaniki gry Wojciech Rządek, który jest przyjacielem naszego klubu i gdyby nie pandemia – już dawno by nas odwiedził.
Przepięknymi, na poły komiksowymi grafikami grę zilustrowała Anna Stosik, co bardzo uprzyjemnia rozrywkę.
Na uwagę zasługuje tez fakt, że na zintegrowanej z grą platformie można się dowiedzieć, co w tej powieści jest nieaktualne pod względem społecznym i co może razić na punkcie rasowym, a wszystko to zostało w przystępny sposób wyjaśnione.
Gra i platforma została wykonana przez Agencję Promocyjną OKO na zlecenie Instytutu Książki w ramach programu "Rok Sienkiewicza 2016".
Zapraszamy po powrocie do szkoły na zajęcia!!!
S.Bator, K.Wajda