Energicznie rozpoczęliśmy 7 października dzień pierwszy CodeWeek w naszej szkole. Uczniowie z wykorzystaniem języków programowania Baltie 3, Scratch 2, Logo, Edytor Postaci oraz Patyczaki, dobrze bawiąc się, tworzyli ciekawe programy. Budowali Robo-copa w Logo oraz w Scratchu. Tworzyli świetne historyjki w języku Scratch 2, gdzie w roli głównej był Duszek- Robot o imieniu Kajtek. Starsi uczniowie wspomagali młodszych przy pisaniu programów w języku Baltie 3, w których Czarodziej czarował ciekawe historyjki wg pomysłodawców, korzystając z Pomocnika, pętli, wczytywania sceny oraz świetnej muzyki jako tła do pracy ucznia. Z wykorzystaniem Edytora Postaci młode umysły tworzyły animacje przedstawiające wycinki z ich opowieści wakacyjnych. Natomiast korzystając z programu Patyczaki „uczniowie” grali w piłkę, tańczyli, biegali,… i bardzo dobrze się bawili . Bawiąc się i kodując uczniowie w naturalny sposób wykorzystują umiejętności językowe z zakresu angielskiego i wiedzę matematyczną –własności figur płaskich oraz rachunek pamięciowy, jak również orientację w terenie, tzn. kierunki świata (wiedza geograficzna).
W.Zych