Jesteś tutaj: Start Z życia biblioteki Aktualności 1-8 Nasza GRAciarnia, czyli miejsce edukacji innej niż wszystko
Pisaliśmy już sporo na temat gier planszowych w dąbrowskiej dwójce, ale jak dotąd nie została zaprezentowana dla odbiorców spoza murów szkoły sala GRAciarni w pełnej krasie. To tutaj popołudniami co dwa tygodnie pod opieką twórcy tej idei na naszym gruncie p. Konrada Wajdy i tutaj raz w miesiącu pod okiem p. Sławomira Batora wieczorami odbywają się długie sesje planszowe w gry o tematyce historycznej, geograficznej, literackiej, ekonomicznej, gry logiczne, matematyczne, a także czysto rozrywkowe strategie, gry wojenne, fantasy, rodzinne i imprezowe.
W dzisiejszych czasach nowoczesne gry planszowe to nie tylko rozrywka,
to możliwość zdobywania wiedzy, rozwijania zainteresowań, ćwiczenia pamięci, a przede wszystkim rozwijania umiejętności radzenia sobie ze złością i frustracją np. w przypadku przegranej o niebotycznym rozwoju wyobraźni nie wspomniawszy.
Dlaczego warto grać w gry planszowe? Bo są nie tylko wspaniałą formą rozrywki, ale także wspomagają rozwój intelektualny, integrują grupy rówieśnicze i uczą tworzyć oraz zacieśniać więzy międzyludzkie. Wspaniale uczą kontroli zachowania i emocji, gdyż w grupie zupełnie inaczej należy się zachowywać niż siedząc samemu przed monitorem komputera,
gdy przeciwnik nie widzi naszej reakcji. Planszówki to nieraz złożone, pełne intryg
i podstępów gry, w których do zwycięstwa prowadzi co najmniej kilka dróg, a każda rozgrywka jest inna, nie mówiąc o rodzajach interakcji ze współgraczami, które mają na daną rozgrywkę niebagatelny wpływ. Strategia, która była dobra wczoraj, wcale nie musi sprawdzić się dziś czy jutro, a więc rozgrywki to również wspomaganie rozwoju dziecka.
Jest to rozrywka wymagająca i intelektualna, dlatego żadna szkoła nie może przejść koło kufra takich możliwości obojętnie. Już wkrótce pierwsze turnieje w naszej szkole, a jeszcze w tym roku zaprosimy do wspólnej zabawy inne szkoły!
S.Bator, K.Wajda