W ten poniedziałek zamiast zajęć z modeliną odbyło się pierwsze spotkanie z grami planszowymi o edukacyjnym charakterze. Na manualach ćwiczymy nie tylko łapki, ale i umysły, dlatego będziemy eksperymentować z różnymi możliwościami. Poza tym im wcześniej wdrożymy nasze pociechy w inteligentne rozrywki, tym lepiej dla nich! Dziś w spotkaniu wzięły udział świetlicowe pierwszaki z klas a i c. Tym razem na warsztat poszła arcyciekawa gra Nomino, której fabuła oparta jest o zabawne badanie nowej planety. Gracze wcielają się w odkrywców nadających nazwy nieznanym istotom i zjawiskom. To pozwala rozwijać u dzieci zdolności słowotwórcze i spostrzegawczość, ponieważ należy zawsze uargumentować swoje wybory. Następnie zajęliśmy się Bazyliszkiem czyli legendowym memorakiem, o którym szerzej napiszemy przy kolejnej okazji: czyli po feriach, kiedy na zajęcia przyjdą dzieci z klas pozostałtych.
S.Bator
W ubiegły czwartek, czyli 16 stycznia popołudniu uczniowie naszej szkoły, a ściślej głównie klasy piąte e i d pod opieką p. Sławomira Batora wystawiły przedstawienie jasełkowe „Zagubiony pociąg do Betlejem nr 715” podczas bibliotecznego spotkania noworocznego w MBP w Dąbrowie Tarnowskiej. W spotkaniu brali udział Uczestnicy Dyskusyjnego Klubu Książki, Klubu Krzyżówkowicza oraz warsztatów artystycznych.
Akcja jasełek rozgrywa się na dąbrowskim dworcu kolejowym, a dotyczy konkretnie zagubionego pociągu relacji Szczucin – Tarnów, który w niewyjasniony sposób podczas Nocy Narodzenia prowadzi również do Betlejem. Dróżnik January Chudzik reprezentuje mieszkańców Dąbrowy i stykając się z postaciami z tajemniczych zaświatów skrywającymi się za kostiumami kolędników doświadcza siły i mocy Bożego Narodzenia. Ostatecznie okazuje się, że mimo niedoskonałości ma dobre serce i doprowadza pociąg na miejsce przeznaczenia orientując się, że tak naprawdę Betlejem, zwłaszcza w tę jedną szczególną noc, jest wszędzie. Po przedstawieniu rozbrzmiały tradycyjne kolędy, do których przyłączyli się wszyscy uczestnicy zebrani w Sali Audytoryjnej MBP, a Dyrektor MBP w Dąbrowie Tarnowskiej pani Jadwiga Kusior podkreśliła, że nasza szkoła i biblioteka miejska współpracują już od wielu lat i wspólnie w wielu akcjach wspierają się z wieloma sukcesami w krzewieniu pozytywnych wartości, kultury i czytelnictwa.
W spotkaniu uczestniczyli: p. Stanisław Ryczek – Sekretarz, p. Renata Bączek - kierownik Dziennego Domu „Senior +”, p. Krzysztof Krakowski - wicedyrektor SP nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej oraz p. Halina Sarat reprezentująca ZERiI.
S.Bator
Zofia Ciećko II Miejsce
Zespół Re Mi Do II Miejsce
Zespół Do Re Mi III Miejsce
Serdecznie gratulujemy!
"Moje miasto bez elektrośmieci " nagrodziło zbiórkę elektrosprzętu w SP2. Szkoła otrzymała Układ Słońce - Ziemia - Księżyc, który będzie świetną pomocą dydaktyczną podczas lekcji geografii czy fizyki. Uczniowie w mikroskali zobaczą ruch obrotowy oraz obiegowy ziemi oraz fazy księżyca. Dodatkowo szkoła otrzymała zestaw skakanek. Prawidłowa postawa uczniów, rodziców została doceniona.
E.Marciniak
22 stycznia w środę odbędą się spotkania wywiadowcze wychowawców z Rodzicami według następującego porządku:
✅ godzina 16.00 klasy I - IV - ul. Matejki 8
✅ godzina 17.00 spotkanie delegatów klasowych - ul. Zaręby 22
✅ godzina 17.30 klasy V - VIII - Zaręby 22
Serdecznie zapraszamy!
Środowiskowa Wieczornica Seniora stała się tradycją w naszej szkole. 16 stycznia 2020 roku o godzinie 16.30 zostały wystawione jasełka pod hasłem: „W Betlejemską noc…”, przygotowane z myślą o wszystkich Seniorach z okazji zbliżającego się Dnia Babci i Dnia Dziadka. Przedstawienie przygotowali najmłodsi uczniowie szkoły pod kierunkiem swoich wychowawców – p. Justyny Wajda, p. Teresy Gizy, p. Renaty Klimek i p. Anny Krawczyk.
W odświętnie udekorowanej sali gimnastycznej występ pierwszoklasistów zgromadził liczną widownię. Wśród przybyłych gości najważniejsi dla małych artystów byli kochani Dziadkowie, którzy z zachwytem i ogromnym wzruszeniem podziwiali poczynania wnucząt. Swoją obecnością zaszczycili również Burmistrz Dąbrowy Tarnowskiej – p. Krzysztof Kaczmarski, Przewodniczący Rady Rodziców – p. Witold Reczek, Dyrektor PPP w Dąbrowie Tarnowskiej – p. Bogusława Molak, Przewodniczący Komisji ds. Oświaty, Kultury
i Wychowania – p. Jerzy Żelawski, zastępca Naczelnika Wydziału Prewencji i Ruchu Drogowego – p. Jacek Wójcik, Dyrektor MBP w Dąbrowie Tarnowskiej – p. Jadwiga Kusior, Dyrektor PSSE – p. Anna Klimowska, Dyrektor PCPR – p. Agnieszka Anioł-Głuszek, przedstawiciele Zarządu Oddziału Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów – p. Krystyna Łata i Antonii Rogowski, uczestnicyDziennego Domu Senior Plus na czele z p. Renatą Bączek, słuchacze UTW wraz z prezes p. Krystyną Guzik i jej zastępcą p. Małgorzatą Majchrowicz, emerytowani nauczyciele naszej szkoły – p. Ewa Rzeźnik, p. Krystyna Szułakiewicz, p. Maria Surowiec i p. Krystyna Kusiak. Licznie przybyli też rodzice pierwszoklasistów, nauczyciele i pracownicy obsługi.
Goście mogli zasiąść przy odświętnie przystrojonych stołach, zastawionych domowym ciastem, które przygotowali rodzice pierwszoklasistów.
Po powitaniu wszystkich gości przez p. dyrektor Annę Fido, na scenie pojawili się mali aktorzy, którzy rozpoczęli swój występ artystycznym tańcem aniołów. Następnie w nieco humorystyczny sposób, ale z zachowaniem przekazu biblijnego, dzieci przedstawiły historię narodzenia Jezusa. Wystąpili: Maryja, Józef, Mędrcy ze Wschodu, pasterze i anioły. W stajence pojawili się także oryginalni bohaterowie - myszy i kot. Zabawne dialogi prowadzone przez małych artystów przeplatane były wpadającymi w ucho piosenkami i pastorałkami. Zwieńczeniem przedstawienia był taniec śnieżynek. Dzieci za swój występ zostały nagrodzone gromkimi brawami, a prezes UWT p. Krystyna Guzik na ręce wychowawców przekazała słodycze.
Uczniowie biorący udział w jasełkach mieli możliwość kształtowania społecznych kompetencji kluczowych oraz świadomość i ekspresję kulturalną, a poprzez środki wyrazu, w tym ruch i muzykę, mogli wyrażać siebie.
Po występie uczniowie udali się do swoich Babć i Dziadków z drobnymi upominkami.
Każdy senior otrzymał też soczyste, czerwone jabłko w ramach akcji zdrowego odżywiania „Jabłko dla każdego”.
Miłą niespodzianką było pojawienie się grupy kolędniczej z Szarwarku oraz występ kapeli ludowej w tradycyjnych strojach krakowskich. Przybyły one na Wieczornicę
z inicjatywy nauczyciela muzyki p. Kamila Banasia we współpracy z p. Bogdanem Kowalem. Kapela grą na instrumentach i śpiewem zachęcała gości do wspólnego kolędowania.
Czwartkowy wieczór upłynął w miłej, rodzinnej atmosferze i był okazją do spotkania pokoleń w duchu wiary i tradycji.
E.Więcek, M.Guzik-Skirzyńska
W środę popołudniu w Szkolnym Klubie Gier Planszowych odbyły się zajęcia z inteligentnymi planszowkami pod opieką pana Konrada Wajdy. Uczniowie tym razem wybrali klasykę gatunku - wielokrotnie nagradzaną grę o budowaniu tras pociągów czyli „Wsiąść do pociągu” edycja Europa. Ta gra oprócz dużego stopnia przyjemności dostarcza sporej dawki wiedzy geograficznej. Dzieci bezwiednie się dużo uczą-prowadząc trasy muszą pilnować, aby łączyć poszczególne miasta zgodnie z otrzymanymi wytycznymi podczas gry zawartymi w biletach kolejowych. Zajęcia popołudniowe organizowane są co jakiś czas i trwają zazwyczaj od 15.00 do 17. 30. Zainteresowanych światem gier bez prądu, które tworzone są przez znanych projektantów zapraszamy do kontaktu z panem Konradem Wajdą i panem Sławomirem Batorem.
S.Bator
W środę piętnastego stycznia na szóstej i siódmej lekcji w szkolnym klubie gier planszowych wszyscy chętni trzecioklasiści uczyli się grać w bankową grę ekonomiczną Rodzina Pieniążków. Gra przygotowana przez specjalistów ma za zadanie poprzez przyjemność wdrażać dzieci do świata finansów, ale nie tylko. Oprócz oszczędzania uczy zasad mądrego zarządzania domowym budżetem , bezpieczeństwa na drodze, zdrowego odżywiania i innych pożytecznych rzeczy. Jak zwykle przy takich okazjach dwie lekcje minęły szybciej niż byśmy chcieli. Teraz 14 uczniów jest gotowych do rozgrywek na punkty, które odbędą się po feriach. Z tego spotkania wynikają same korzyści: dzieci miały szansę zapoznać się z budynkiem naszej szkoły na ulicy Zaręby, co jest bardzo ważne w budowaniu pewności siebie na przyszłość w nowym miejscu. Pełni werwy i zadowoleni opuściliśmy klub po dokładnym złożeniu każdego egzemplarza gry.
S.Bator
We wtorek popołudniu przez dwie godziny uczniowie głównie piątych klas oddawali się przyjemności grania w nowoczesne planszówki. Część dzieciaków skupiło się na kontynuowaniu strategicznych zmagań w Conquest of the Empire, ale inni poznawali lekkie tytuły pozwalające wciągać się w świat kreatywnej rozrywki gier bez prądu. Dziewczętom tym razem do gustu przypadł tytuł Sen wydany przez Naszą Księgarnię. Ta pięknie ilustrowana tajemnicza karciana uczy strategicznego przetwarzania informacji i odpowiedniego układania talii z jak najmniejszą liczbą kruków. Proste zasady w połączeniu z ciekawym tematem zaskoczyły przyjemnością z gry i zmusiły do liczenia. Tak samo było w przypadku znanego nam już Kingdomino i Carcassone. Obie te gry uczą myślenia taktycznego. Chłopcy natomiast zagrali w międzyczasie w piracką Wielką Ucieczkę oraz Tajemnicze Podziemia. Jak zwykle i ta edycja spotkań w Graciarni skończyła sięzaskakująco szybko. Następne dopiero po feriach!
S.Bator
W poniedziałek 13-go stycznia na zajęciach wszystkie chętne pierwszaki z modeliny wykonały kosmitów. Można było wybrać dwie wersje: na wesoło i groźnego zielonego obcego ze strefy 51. Jak wyszło? Jak zwykle z zapałem i uśmiechem! Za tydzień pierwsze spotkanie świetlicowców z inteligentnymi planszówkami.
S.Bator
Uczniowie klas pierwszych zakończyli prace nad 1 modułem (FIKUŚNE LEKTURKI SPOD CHMURKI) innowacji pedagogicznej „CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki” ogólnopolskiego projektu edukacyjnego wspierającego rozwój czytelnictwa wśród uczniów klas I-III.
Zgodnie z regulaminem nasze klasy wspólnie wybrały lekturę Hansa Christiana Andersena "Królowa Śniegu".
W ramach tego modułu:
• Obejrzeliśmy film promujący projekt i ulepiliśmy czytusie;
• Zaprosiliśmy do czytania p. Bibliotekarkę;
• Pokolorowaliśmy okładkę lekturnika i uzupełniliśmy strony związane z przeczytaną lekturą;
• Wykonaliśmy zakładki do książek;
• Na dużym arkuszu szarego papieru odrysowaliśmy kontur koleżanki i z tego konturu wykonaliśmy postać głównego bohatera;
• Przygotowaliśmy w klasie kącik czytelniczy i umieściliśmy w nim logo projektu.
Opracowanie lektury przyniosło nam dużo frajdy. Dzieci bawiły się świetnie.
Czekamy na moduł II.
Wychowawcy klas pierwszych