W piątkowy wieczór, drugiego marca uczniowie klasy 3a wraz z rodzicami i wychowawczynią panią Ewą Więcek oraz uczniowie z klasy 5a pod opieką pani Moniki Guzik-Skirzyńskiej odwiedzili lusławicką filharmonię, czyli Europejskie Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego. Była ku temu niezwykła okazja: finałowy koncert uczestników Zimowej Akademii Muzyki z klasy skrzypiec, wiolonczeli, klarnetu i oboju. Zimowa Akademia Muzyki w Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach to cykl mistrzowskich lekcji interpretacji, projekt edukacyjny skierowany do utalentowanych uczniów szkół muzycznych. Podczas tygodniowego turnusu uczestnicy intensywnie pracują pod okiem znanych
i doświadczonych pedagogów z całej Polski. Zajęcia odbywają się indywidualnie i zespołowo, a młodzi muzycy mogą też wspólnie koncertować. Program Zimowej Akademii Muzyki doskonale wpisuje się w założenia misji Europejskiego Centrum, sformułowane przez prof. Krzysztofa Pendereckiego. Lusławice umożliwiają edukację i rozwój artystyczny na najwyższym poziomie dla najbardziej uzdolnionych dzieci i uzdolnionej młodzieży. Pozwalają również rozwijać się melomanom. Tym, którzy uczą się czerpać radość i inspirację ze słuchania muzyki poważnej. Piątkowy, finałowy koncert był zwieńczeniem pracy uczniów ze szkół muzycznych. Na widowni zasiedli nie tylko ich rodzice, krewni czy przyjaciele, ale i nasi najmłodsi melomani, uczniowie naszej szkoły. Występy utalentowanych rówieśników i nieco starszych kolegów wzbudziły niekłamany zachwyt. Znakomita technika wykonawców i dojrzała interpretacja utworów z klasycznego repertuaru zrobiła ogromne wrażenie na słuchaczach. Kontakt z muzyką wykonywaną „na żywo” jest dla dzieci nieocenionym doświadczeniem. Pedagodzy, psychologowie potwierdzają, iż przeżycia estetyczne słuchowe czy wizualne, niebywale wzbogacają wrażliwość dzieci, inspirują i motywują do działania. Czas spędzony w Lusławicach zaowocuje w naszych młodych słuchaczach na pewno.
E.Więcek, M.Guzik-Skirzyńska
5 marca 2018r. przedstawiciele Klubu Wolontariusza działającego przy MOPSiWR w Dąbrowie Tarnoskiej -
w tym uczniowie Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2 wzieli udział w indywidualnym spotkaniu wraz
z opiekunem p. Justyna Wajdą z sędzią Anną Marią Wesołowską. Podczas krótkiego, ale bogatego w wiedzę spotkania dzieci mialy możliwośc porozmawiania
z zacnym gościem.
"Świadomość i znajomość prawa to niezwykle ważne kwestie w naszym życiu i należy je wdrażać już od najmłodszych lat” - uważa sędzia Anna Maria Wesołowska, która od dawna uczestniczy w procesie szerzenia świadomości prawnej dzieci i młodzieży. Uwieńczeniem tej niezwykłej wizyty była możliwość otrzymania autografów dla siebie i bliskich. Cieszymy się niezmiernie, że mogliśmy odbyć takie spotkanie.
J.Wójtowicz-Wajda
Drużyna naszych chłopców zajęła w piątek III miejsce w powiatowych zawodach w piłce
siatkowej! Serdecznie gratulujemy!
A.Soja
K.Wajda
Informacja!
Zajęcia z języka hiszpańskiego dla grupy początkującej zostają przeniesione z środy godz. 14:45 na poniedziałek 13:15.
Grupa zaawansowana ma zajęcia bez zmian.
Serdecznie zapraszamy nowe, chętne osoby do przygody z j. hiszpańskim.
Zajęcia odbywają się w klasie 3e (naprzeciwko biblioteki)
2 marca 2018r. sześciolatki z Publicznego Przedszkola Nr 1 brały udział w lekcjach otwartych przygotowanych przez wychowawców klas pierwszych tj. p. Lucynę Wróbel, p. Renatę Nadolską, p. Małgorzatę Panek-Sojka przy pomocy p. Agnieszki Lichorobiec. Zajęcia przeprowadzone zostały w ramach Dni Otwartych szkoły.
Zaproszeni goście mieli okazję zaobserwować,
w jaki sposób pracują uczniowie naszej szkoły. Nauczyciele wykorzystali szereg metod aktywnych, m.in.: wizualizację, gry dydaktyczne, zabawy integrujące z wykorzystaniem multimediów. Podczas zajęć prowadzący wyzwalali u dzieci aktywność twórczą w sferze ruchowej, muzycznej oraz werbalnej. Dzieci pracowały bardzo aktywnie, świetnie radziły sobie z niełatwą pracą w grupach, wykazały się umiejętnością czytania, logicznego rozumowania oraz wyciągania wniosków.
Na zakończenie każdy sześciolatek otrzymał swój pierwszy zeszyt : )
J.Wójtowicz-Wajda
1 marca w świetlicy szkolnej odbył się konkurs młodych talentów "MAM TALENT", podczas którego przebojowi wychowankowie świetlicy prezentowali swoje umiejętności w tańcu, śpiewie, sztuczkach magicznych i akrobatycznych. Występy wszystkich uczestników spotkały się z bardzo miłym odbiorem widowni, która nie szczędziła braw i wyrazów uznania. Pomysłowość występujących przeszła najśmielsze oczekiwania. Emocji było co niemiara, a wyłonienie zwycięzców nie było łatwe , - ale udało się !
Zwycięzcy świetlicowego konkursu „Mam talent”
KATEGORIA - ŚPIEW
I miejsce
Weronika Swierzyńska z klasy II b
II miejsce
Miłosz Wójtowicz z klasy III e
III miejsce
Marcelina Kogut z klasy II b
KATEGORIA - TANIEC
I miejsce
Zofia Garncarz z klasy III b
II miejsce
Sara Grzeszczyk i Emilia Wałaszek z klasy III b
III miejsce
Kamila Kmieć z klasy III d i Wiktoria Stręk z klasy III e
KATEGORIA- SZTUCZKI MAGICZNE
I miejsce
Artur Zych z klasy III a
KATEGORIA - AKROBACJE
I miejsce
Karol Twardy z klasy III e
II miejsce
Gabriel Leżoń z klasy III b
Gratulujemy pięknych występów i zapraszamy do udziału w kolejnej edycji „Mam talent”.
M.Gawlik
28 lutego br. został rozstrzygnięty konkurs klasowy o „Pióro wychowawcy”. Przez okres pierwszego półrocza klasa 3e pracowała nad pięknym pismem.
Pismo odręczne według definicji to pismo za pomocą przyrządów do pisania, takich jak długopis, ołówek lub pióro. Pismo odręczne odzwierciedla nasz nastrój i sytuację w jakiej coś zapisujemy lub notujemy. Styl pisma każdej osoby jest bardzo osobisty i unikalny, dlatego tak ważna jest praca nad nim od najmłodszych lat.
Konkurs zzorganizowano w ramach Święta Pisma Odręcznego, które zostało ustanowione przez the Writing Instrument Manufactures Association (WIMA), a jego celem było zwrócenie uwagi na znaczenie i rolę pisma. Ręczne pisanie wspomaga rozwój sprawności manualnej oraz precyzji ruchów, a one z kolei są niezbędne dla prawidłowego rozwoju poznawczego.
To nie tylko kreślenie liter na papierze, to czynność, która sprzyja rozwojowi umiejętności czytania, zdolności językowych i krytycznego myślenia. Uczy samokontroli i dyscypliny, dlatego miło nam poinformować, że największe postępy poczyniła uczennica Joanna Breńska. Uczennica w ramach nagrody dostała pióro Parker. Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.
J.Wójtowicz-Wajda
W dniu 30.01.2018r. w PSP nr 1 w Dąbrowie Tarnowskiej odbył się etap rejonowy II Międzypowiatowego Konkursu Matematycznego dla klas czwartych, piątych i szóstych szkół podstawowych. Naszą szkołę reprezentowało 5 uczniów: Kamila Warias z klasy IV d, Michał Cholewa i Jagoda Aksamit z klasy
V a, Nikodem Głowacz z klasy VI a oraz Julia Kądzielawa z klasy VI b. Z przyjemnością informujemy, że uczniowie Michał Cholewa z klasy V a i Nikodem Głowacz z klasy VI a zostali finalistami II Międzypowiatowego Konkursu Matematycznego dla klas czwartych, piątych i szóstych szkół podstawowych organizowanego przez nauczycieli matematyki PSP nr 1
w Dąbrowie Tarnowskiej oraz Samorządowe Centrum Edukacji w Tarnowie. Finał odbędzie się dnia 13.03.2018r. w PSP nr 1 w Dąbrowie Tarnowskiej.
Zwycięzcom etapu rejonowego gratulujemy i życzymy sukcesów w finale
II Międzypowiatowego Konkursu Matematycznego dla klas czwartych, piątych i szóstych szkół podstawowych.
K.Liro
Konkurs historyczny z okazji stulecia odzyskania przez Polskę niepodległości
Sylwetka Józefa Piłsudskiego – jednego z architektów niepodległej Polski
oraz najważniejsze wydarzenia z historii Polski z elementami historii regionu
organizowany
w Publicznej Szkole Podstawowej nr 2 im. M. Kopernika w Dąbrowie Tarnowskiej
w roku szkolnym 2017/2018
Przedstawione działania są organizowane w ramach VI edycji ogólnopolskiego Konkursu "Szkoła młodych patriotów", do którego przystąpiła szkoła w związku ze stuleciem odzyskania niepodległości przez Polskę. Głównym organizatorem "Szkoły młodych patriotów" jest Studium Prawa Europejskiego w Warszawie.
Idea i cele Konkursu
1) propagowanie wartości patriotycznych
2) propagowanie wiedzy o życiu i dokonaniach Józefa Piłsudskiego na podstawie wybranych etapów jego biografii
3) propagowanie wiedzy o najważniejszych wydarzeniach z historii własnej ojczyzny
4) motywowanie uczniów do pogłębienia wiedzy o Polsce i o okresie odzyskania niepodległości oraz o jednej z najważniejszych postaci mających wpływ na odzyskanie niepodległości w 1918 r.
5) pobudzenie do działania i uświadamianie patriotyczne wśród dzieci i młodzieży
6) krzewienie miłości do wielkiej i małej ojczyzny poprzez wybór materiałów konkursowych
7) integracja środowisk
Warunki uczestnictwa
W Konkursie mogą wziąć udział:
- dzieci ze szkoły podstawowej - klasy 6-7 i gimnazjaliści.
Konkurs składa się z dwóch etapów: testu ogólnego i konkursu- rywalizacji podczas części otwartej dla publiczności. Pierwszy element konkursu , test, może być pominięty w przypadku, gdy w konkursie będzie startować dziesięciu lub mniej uczestników. Przewidziane nagrody.
Obowiązująca treść i zakres materiału:
- obowiązujące podręczniki z historii w szkole podstawowej w klasach 4 – 7 dotyczące historii Polski; pierwszy i drugi etap
- wiedza ogólna dotycząca Dąbrowy Tarnowskiej; pierwszy i drugi etap
- wybrane materiały dotyczące życia i działalności Józefa Piłsudskiego dostarczone uczestnikom drugiego etapu otwartego. Głównie: fragmenty książki Moje pierwsze boje Józefa Piłsudskiego dotyczące działalności legionowej w regionie bliskim Dąbrowy Tarnowskiej i Szczucina. ( rozdział: Nowy Korczyn – Opatowiec).
Konkurs przeznaczony jest dla uczniów zainteresowanych historią ojczyzny i ktoś, kto ma oceny bardzo dobre z tego przedmiotu może śmiało przystępować do konkursu bez większego wysiłku i studiowania materiałów. Wyjątek stanowi niewielki fragment książki Józefa Piłsudskiego, który otrzymają uczniowie zakwalifikowani do drugiego etapu.
Obowiązuje wiedza ogólna i gwarantowana jest na drugim etapie dobra zabawa łącząca przyjemność i walory edukacyjne nie tylko dla uczestników, ale i dla publiczności.
Etap pierwszy zamknięty: Test, na podstawie którego zostaje wyłoniona najlepsza
dziesiątka .
Etap drugi otwarty: Uczestnicy siadają przy stolikach ustawionych w półkole, a kibice na przygotowanej widowni. Prowadzący konkurs zadaje kolejno pytania poszczególnym uczestnikom. Uczestnik, który nie odpowiedział na trzy pytania, dołącza do kibiców. Kiedy zostanie trzech uczestników, ich konto jest wyzerowane. Tym razem pierwszy odpowiada uczestnik, który
w poprzednim etapie miał najmniej niepoprawnych odpowiedzi. Jeżeli odpowie na pytanie, wyznacza następną osobę. Jeżeli nie odpowie, traci jedną szansę a następne pytanie skierowane jest do osoby, która miała kolejne miejsce pod względem nieprawidłowych odpowiedzi. Po nieodpowiedzeniu na trzy pytania, uczestnik dołącza do kibiców. Wygrywa ten uczestnik, który pozostał w grze do końca. Osoba ta uznana zostaje za zwycięzcą.
Terminy:
etap pierwszy zostanie zrealizowany 15 marca (test)
etap drugi – 22 marca turniej (Jeden z dziesięciu)
Konkurs plastyczny na plakat: Moja ojczyzna – stulecie wolności
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Dąbrowie Tarnowskiej zaprasza dzieci
i młodzież do udziału w konkursie plastycznym „Moja Ojczyzna – stulecie wolności”, organizowanego
z okazji setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości.
Przedstawione działania są organizowane w ramach VI edycji ogólnopolskiego Konkursu "Szkoła młodych patriotów", do którego przystąpiła szkoła w związku ze stuleciem odzyskania niepodległości przez Polskę. Głównym organizatorem "Szkoły młodych patriotów" jest Studium Prawa Europejskiego w Warszawie.
Celem konkursu oprócz rozbudzania inwencji twórczej jest edukacja i kształtowanie postaw patriotycznych wśród uczniów. Warunki udziału określa Regulamin. Dzień 11 Listopada to dzień ważny dla wszystkich Polaków. Tematyka i treść zawarta na plakatach powinna łączyć się z motywem odzyskania niepodległości przez Polskę w 1918 r. Zachęcamy do udziału w konkursie, czekają atrakcyjne nagrody.
REGULAMIN
1. Organizatorem konkursu plastycznego są nauczyciele plastyki w PSP nr 2.
2. Cel konkursu:
– edukacja obywatelska, kształtowanie postaw patriotycznych
– rozbudzanie twórczej inwencji dziecka i kreatywności
– rozwijanie indywidualnych zdolności plastycznych
3. Zasady i kryteria oceniania:
• konkurs przeprowadzony zostaje w kategorii indywidualnej klasy 4,5,6,7 i gimn.
• technika plastyczna dowolna
• Format pracy – do A3
• każda praca powinna zawierać opis (na odwrocie pracy): imię, nazwisko,
wiek dziecka, klasa, opiekun artystyczny, , prace oceniane będą przez Jury
• kryteria oceny: pomysłowość w ujęciu tematu, walory artystyczne i estetyczne
• prace należy dostarczyć do końca marca do Biblioteki w budynku szkoły na ulicy Zaręby.
5. Uwagi organizacyjne:
– Prace nie będą zwracane.
– Organizator zastrzega sobie prawo do popularyzowania prac w katalogach, w lokalnej prasie, na stronie internetowej oraz eksponowane na wystawach.
– Prosimy nie oprawiać prac.
– Uczestnictwo w konkursie jest bezpłatne.
– Decyzja jury jest ostateczna i nieodwołalna.
6. Zgłoszenie prac do konkursu jest równoznaczne z akceptacją regulaminu oraz z wyrażeniem zgody na publikowanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 28.08.1997 o ochronie danych osobowych (Dz. U. Nr 133 poz. 883) oraz przeniesienie praw autorskich w całości na rzecz organizatora.
W listopadzie 2017 roku nasza szkoła przystąpiła do VI edycji Ogólnopolskiego konkursu „Szkoła młodych patriotów” organizowanego przez Studium Prawa Europejskiego. Głównym celem konkursu jest krzewienie wśród dzieci i młodzieży postaw patriotycznych w kontekście historii państwa i narodu polskiego. W ramach realizacji poszczególnych zadań projektu tuż przed feriami uczniowie klasy 6a: Kacper Marek, Jakub Nadolski, Maciej Panek oraz Szymon Dojka pod opieką wychowawczyni pani Klary Wąż przeprowadzili sondaż na temat postaw patriotycznych oraz roli patriotyzmu lokalnego. W sondażu wziął udział Pan Burmistrz Krzysztof Kaczmarski oraz pracownicy Urzędu Gminy, Starostwa Powiatowego, Urzędu Pracy, jak również uczniowie i nauczyciele naszej szkoły oraz napotkani mieszkańcy Dąbrowy Tarnowskiej i jej okolic. Uczestnicy sondażu wykazali się dużą wiedzą na temat omawianych zagadnień, odpowiadali również na następujące pytania:
1. Czym jest dla Pani/Pana patriotyzm?
2. Czym powinien charakteryzować się prawdziwy patriota?
3. Czy warto być patriotą w dzisiejszych czasach?
4. Jak według Pani/Pana należy krzewić patriotyzm?
Wyniki sondażu w formie sprawozdania oraz realizacja pozostałych zadań konkursu będzie oceniana przez jury, w skład którego wchodzą przedstawiciele Studium Prawa Europejskiego. Mamy nadzieję, że wkrótce Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 otrzyma certyfikat „Szkoły młodych patriotów”.
A.Garbarz, K.Wąż
Uczniowie klasy 4b wraz z wychowawcą podczas ferii udali się do kręgielni Alibi w Dąbrowie Tarnowskiej gdzie wspólnie integrowali się klasowo. Początkowe rzuty kulą były trudne, lecz z każdym kolejnym rzutem przewracało się coraz więcej kręgli
a gra stała się niezwykle wciągająca, na tablicy przy imionach dzieci pojawiały się punkty. Uczniowie świetnie radzili sobie z tą nową dla nich dyscypliną sportu. Współzawodnictwo na torze wiązało się ze świetną zabawą. Czas gry bardzo szybko mijał. Pobyt w kręgielni dostarczył wielu niezapomnianych wrażeń i emocji. Okazał się fantastycznym sposobem aktywności ruchowej, zabawy oraz nauki.
K.Banaś
26 lutego sześciolatki z Publicznego Przedszkola Nr 1 odwiedziły mury naszej szkoły na
ul. Zaręby. Spotkanie miało podwójny charakter. Dzieci uczestniczyły w zajęciach tematycznych. Każda z grup poznawała tajniki tworzenia filmu korzystając z urządzeń IT oraz piekła drożdżowe bajgle a także ozdabiała czekoladowe muf inki.
Tuż po godzinie 10:00 Pani Dyrektor Anna Fido powitała przyszłych pierwszoklasistów oraz zaprosiła na cykl zajęć.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 zaoferowała sześciolatkom nowoczesny program kształcenia informatycznego, praktyczne zajęcia prowadzone m.in. przy użyciu tabletów.
Nasza szkoła kształci w nowoczesny sposób. Na dzisiejszych zajęciach przyszli uczniowie tworzyli animacje poklatkową, zwaną inaczej stop-motion, która składała się ona z sekwencji osobnych zdjęć. Aby stworzyć wrażenie ruchu, animator (każdy przedszkolak) przesuwał nieznacznie obiekty na każdej
z fotografowanych klatek, które połączone w jeden ciąg dały wrażenie ruchu. Zajęcia poprowadziły
p. Renata Klimek, p. Marzena Rzepka, p. Katarzyna Grabka, p. Anna Krawczyk oraz p. Justyna Wójtowicz-Wajda.
Przedszkolaki po „spotkaniu z technologią” udały się na lekcję wypieków domowych. Pod czujnym okiem p. Justyny Bieś, p. Danuty Pikul, p. Marty Smolichy oraz p. Małgorzaty Gawlik dzieci tworzyły prawdziwe arcydzieła kulinarne.
Po udanych zajęciach każdy dostał upominek w postaci zabawki: joja- każdy ze swoim imieniem oraz logiem Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2 a także wypieki samodzielnie upieczone. Do zobaczenia na dniu otwartym.
J.Wójtowicz-Wajda
Grupa turystyczna FEARLESS z kl. II cgimnazjum już po raz kolejny spędziła aktywnie kilka dni w górach. Tym razem odkrywaliśmy uroki scenerii tatrzańskiej w zimowej odsłonie.
Zima na Podhalu zachwyciła nas oferując szereg atrakcji każdego dnia. Prószący śnieg i lekki mróz tworzyły niezwykły klimat podczas naszych górskich wycieczek i zimowych szaleństw. Morskie Oko, Gubałówka, Dolina Chochołowska … to tylko niektóre punkty skrupulatnie opracowanego programu wycieczki. Kulig po Butorowym Wierchu, czyli cudowna mroźna noc rozświetlona setkami gwiazd i blaskiem pochodni oraz góralskie koniki ciągnące sanie po skrzypiącym śniegu były dla nas ogromną i niezapomnianą przygodą... A po kuligu nie mogło oczywiście zabraknąć ogniska, posiłku i ciepłej herbatki w towarzystwie góralskiej kapeli. Próbowaliśmy też naszych sił na stoku narciarskim i trzeba przyznać, że podołaliśmy i temu zadaniu ;) Na koniec odpoczęliśmy w Chochołowskich Termach i pełni wrażeń wróciliśmy bezpiecznie do naszych domów.
Pomimo tego, że zimowa eskapada trwała 4 dni i tak czujemy pewien niedosyt… więc
z utęsknieniem wypatrujemy wiosny, by móc wrócić na górski szlak :)
Zimowisko zorganizowała wychowawczyni klasy IIcG, p. Monika Golonka przy współpracy
z katechetą naszej szkoły, ks. Jackiem Janiczkiem. Podczas naszych wyjazdów towarzyszy nam również zawsze nasz ulubiony kierowca i górski towarzysz, p. Karol.
M.Golonka
Uczniowie klasy III e z rodzicami oraz wychowawczynią p. Justyną Wajdą wybrali się podczas ostatniego weekendu ferii na wyjazd integracyjno-rodzinny do Krynicy Zdrój.
Wycieczka rozpoczęła się w sobotę 24 lutego a zakończyła się pod wieczór następnego dnia. Wyjechaliśmy o godz. 7:00 przy świetnie zapowiadającej się pogodzie i w bardzo dobrych humorach. Pojechaliśmy z naszym ulubionym kierowcą p. Karolem Kogutem, co było dla nas niezłą frajdą : ). Kiedy dotarliśmy do Krynicy, udaliśmy się do miejsca zakwaterowania- Pensjonatu Tryumfy. Pierwszym punktem naszej wycieczki była Góra Parkowa- szczyt o wysokości 741 m n.p.m. znajdujący się w samym sercu Krynicy, nad Deptakiem. To niezwykle urokliwe miejsce. Tam ponad godzinę bawiliśmy się na ślizgawce korzystając ze śnieżnych skuterów. Zmęczeni udaliśmy się na gorącą czekoladę do Czekolandii oraz obiado-kolację. Wieczorem udaliśmy się na łyżwy. Po kolacji zorganizowaliśmy wieczorem integrujący rodziny. Zabawa była wyśmienita.
Kolejnego dnia, niezbyt wyspani, ale z uśmiechem na twarzy i z piosenką na ustach pomaszerowaliśmy na Mszę świętą a tuż po niej zorganizowaliśmy niesamowitą wyprawę, która zapoznała nas z wybitnymi postaciami związanymi z Krynica-Zdrój- Questing Krynica. Podzieleni na grupy dzieci wraz z Rodzicami rozpoczęły podchody. Jako pierwsi na metę dotarli wykonując wszystkie polecenia z Questingu Rodziny Państwa Cygan oraz Państwa Surowiec.
Ostatnim punktem naszego weekendu był kulig.
Wycieczkę do Krynicy- Zdrój, perły polskich uzdrowisk, uważamy za udaną. Pogłębiliśmy wiedzę o mieście, zobaczyliśmy piękne jego zakątki, zrobiliśmy coś dla własnej kondycji, a przede wszystkim wspólnie spędziliśmy czas.
J.Wójtowicz-Wajda
W zakładce Plan zajęć 2017/2018
dostępny jest aktualny podział godzin na II półrocze