Przygotowujemy się do eliminacji przed turniejem gminnym, który odbędzie się dopiero 9 listopada, ale im wcześniej zaczniemy trening, tym lepiej.
Termin spotkania: środa - 7 lekcja (13.40 – 14.25)
Miejsce: Graciarnia – czekamy pod salą cyfrową po dzwonku na lekcje.
Na zajęciach zostaną omówione zasady gry oraz odbędą się pierwsze próby rozgrywek.
Trzecie Powstanie 1921 to dwuosobowa, historyczno-strategiczna edukacyjna gra planszowa. Średni czas jednej partii to ok. 30-45 minut.
Trzecie Powstanie w prosty sposób przybliża specyfikę konfliktu, czyli powiązanie działań bojowych z polityką oraz uwypukla zagrożenia, jakie dla obu stron niosło eskalowanie napięcia między Polską, Niemcami i Ententą. Na kartach znajdują się najważniejsi dowódcy, formacje, broń czy działania. Od strony mechanicznej gra polega na zarządzaniu tymi kartami, których każdy z graczy posiada 10 – 5 zwykłych i 5 specjalnych. W każdej z pięciu tur gracz umieszcza je w wybranych miejscach, co przekłada się na skuteczność jego działań – przejmowania inicjatywy, ruchu jednostek, walki, werbunku. Karty zwykłe, o wartości od 1 do 5, wracają na rękę. Karty specjalne, o wartości od 6 do 10, są jednorazowe a ich użycie zniechęca do nas siły Ententy, stacjonujące wówczas na Górnym Śląsku. Kluczowe dla powodzenia jest blefowanie, ukrywanie własnych zamiarów i przewidywanie posunięć przeciwnika. Zwycięzcą zostaje gracz, który na koniec gry kontrolował będzie najbardziej wartościowe powiaty Śląska. Może również wygrać wcześniej, jeśli przekona do siebie koalicjantów. Zarządzaj rozsądnie zasobami. Umiejętnie rozmieszczaj posiłki. W odpowiednim czasie wprowadzaj swoje najmocniejsze atuty: oddziały szturmowe, pociągi pancerne, dywersantów. Jednocześnie zadbaj o pozytywne relacje z mocarstwami. Jak duża część Śląska będzie w Twoich rękach, zanim zainterweniuje Ententa?
S.Bator