^Wróć na górę
  
  
  
Get Adobe Flash player

BIP

Wychowanie do wartości

Dziennik elektroniczny

Stacja meteo

Dołącz do nas

ePUAP

Bierzemy udział w:

Ach! Co to był za dzień …. Po długiej i mroźnej zimie w końcu powitaliśmy wiosnę

zabawyprzedszkolePierwszego dnia kalendarzowej wiosny czyli 21 marca każdy z przedszkolaków przyszedł do oddziału przedszkolnego ubrany w wiosenne kolory. Dzieci uczestniczyły w grach i zabawach nawiązujących do rozpoczynającej się właśnie pory roku: m.in. uczyły się nowej piosenki o wiośnie, improwizowały taniec, bawiły się w zabawę „Grasz w zielone?”, kolorowały wiosenne obrazeki, poznały tradycję topienia Marzanny. Poznawały pierwsze oznaki wiosny, założyły wiosenny kącik przyrodniczy z wiosennych kwiatków, posadziły cebulki i fasolę. Oglądały filmy o wiośnie i o budzącej się przyrodzie. Szukały w okolicy szkoły oznaków wiosny.  Dzieci stwierdziły zgodnie, że wiosna już przybyła i mamy nadzieję, że zagości u nas na dobre.

Galeria

Dzień Kolorowej Skarpetki w oddziałach przedszkolnych

skarpetkiop

20 marca w naszych oddziałach przedszkolnych obchodziliśmy Dzień Kolorowej Skarpetki. W tym dniu wszystkie dzieci i panie przyszły do przedszkola w skarpetkach nie do pary, na znak solidarności z osobami z Zespołem Downa. Ten spontaniczny, niecodzienny gest miał na celu zamanifestowanie odrębności, z której poczuciem na co dzień zmagają się osoby z Zespołem Downa. Kolorowe skarpetki na naszych stopach były wyrazem radości, tolerancji i solidarności z osobami z Zespołem Downa. Dzieci wysłuchały bajki o przygodach skarpetki Fredzi, ucząc się szacunku, empatii i tolerancji wobec innych. ,, WSZYSCY JESTEŚMY RÓŻNI, LECZ TAK SAMO WAŻNI”. W tym dniu przedszkolaki brały również udział w zabawach, dzięki którym doskonaliły umiejętności społeczne oraz emocjonalne.Był to dzień wyjątkowy, a dzieci w swoich niepasujących skarpetkach symbolizujących niedopasowane chromosomy wyraziły swoje wsparcie dla osób z Zespołem Downa oraz ich Rodzin.

"Tak rodzi się tradycja” - warsztaty plastyczne jako inspiracja dla rozwoju regionalizmu i kultury lokalnej

tradycjaswietlica

Zajęcia świetlicowe były pełne kreatywności i radości dla uczestniczących dzieci. Podczas ostatnich warsztatów plastycznych, dzieci miały okazję zainspirować się pięknem "Wsi malowanej" w Zalipiu i stworzyć swoje własne prace. Każde dziecko wykazywało się indywidualnym stylem i pomysłem, co pozwoliło na rozwijanie talentów artystycznych.
Podczas zajęć dzieci podjęły również wielkanocne wyzwanie i wykonały jaja oraz kurczęta, które są symbolami Wielkanocy. Dzięki temu mogły poznać i zrozumieć istotę tego ważnego święta oraz tradycje i obyczaje z nim związane. Tworzenie jajek i kurcząt pozwoliło dzieciom na rozwijanie swoich zdolności manualnych i estetycznych, a także na wykorzystanie swojej wyobraźni.
Takie zajęcia plastyczne mają pozytywny wpływ na rozwój dzieci na wielu płaszczyznach, a także dostarczają wiele satysfakcji i radości z wykonanej pracy. Wychowanie dzieci w sposób kreatywny i przyjemny jest niezwykle ważne i stanowi wspaniałe uzupełnienie tradycyjnego nauczania.
M.Gawlik

KAROL TWARDY Z KLASY 8E LAUREATEM MAŁOPOLSKIEGO KONKURSU BIOLOGICZNEGO

gratulacjekaroltwardy

Z ogromną radością i dumą informujemy, że uczeń naszej szkoły Karol Twardy został laureatem Małopolskiego Konkursu Biologicznego 
Na etapie wojewódzkim zdobył 95% punktów.
Cieszymy się z poziomu, jaki Karol reprezentuje, z jego zaangażowania i włożonego wysiłku.
Słowa podziękowania składamy również Pani Dorocie Wielgus, która pomagała Karolowi przygotować się do konkursu.
Serdecznie gratulujemy!

Odkrywanie przyrody w świetlicy - nasz zielony raj.

wiosnaswietlica23

W czasie ostatnich zajęć świetlicowych dzieci miały okazję zająć się uprawą roślin na niewielkiej przestrzeni. Podczas zajęć dzieci siały rzeżuchę, owies i sadziły cebulki. Dzieci bardzo chętnie uczestniczyły w tych zajęciach, poznawały sposoby hodowli roślin. Efektem ich pracy jest piękny zielony parapet, który z dnia na dzień wygląda coraz piękniej. Świetliki dbają o swoje rośliny poprzez regularne podlewanie i z wielką fascynacją obserwują ich wzrost.
W naszej świetlicy ciągle poszukujemy tematów, które zainteresują i zaangażują dzieci. Poprzez udział w eksperymentach i doświadczeniach, dzieci zapamiętują więcej i chętniej angażują się w różnego rodzaju działania. Bardzo cieszy nas fakt, że świetliki biorą aktywny udział w zajęciach i z pasją podejmują się nowych wyzwań.
M.Gawlik
Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej Rights Reserved.