^Wróć na górę
  
  
  
Get Adobe Flash player

BIP

Wychowanie do wartości

Dziennik elektroniczny

Stacja meteo

Dołącz do nas

ePUAP

Bierzemy udział w:

Kreda, czyli zabawy kreatywne w 7b!

Czy rysowanie kredą to przestarzała zabawa, dobra dla poprzedniego pokolenia? Nieprawda! Tego typu proste zajęcia przeżywają właśnie swój renesans i są świetnym sposobem na urozmaicenie lekcji plastyki. Przekonali się o tym uczniowie klasy 7b, którzy w upalne przedpołudnie udali się na boisko szkolne, gdzie mogli dać upust swej kreatywności. Prace koleżanek i kolegów uwiecznił na fotografiach Jakub Podgórski.

Galeria

A.Piotrowska

W ramach akcji „Cała Polska czyta dzieciom” uczniowie klas I-III mieli możliwość obejrzenia części niezwykłej kolekcji lalek, której właścicielką jest Pani Agnieszka Ciećko – mama uczennicy z klasy Ia

W ramach akcji „Cała Polska czyta dzieciom” uczniowie klas I-III mieli możliwość obejrzenia części niezwykłej kolekcji lalek, której właścicielką jest Pani Agnieszka Ciećko – mama uczennicy z klasy I a. Cały zbiór liczy ponad trzysta sztuk, a do szkoły udało się przywieźć tylko jego część. 
Prezentacja zbiorów rozpoczęła się od opowieści o początkach kolekcji i historii niektórych lalek. Podczas słuchania uczniowie mogli zobaczyć lalki bardzo stare, bo pochodzące aż z czasów przedwojennych, a także lalki współczesne marki Reborn, przypominające nowonarodzone dzieci. Najcenniejszym okazem pokazanym w szkole była lalka żydowska w oryginalnym stroju oraz z charakterystycznym znakiem - gwiazdą Dawida. Jedna z zaprezentowanych lalek należała do Pani Barbary Stępnik – emerytowanej nauczycielki klas I-III. Pani Basia bawiła się nią, gdy była małą dziewczynką. 
Oprócz zabawek Pani Agnieszka przyniosła ze sobą z domowej biblioteki bardzo stare książki, które są pamiątką z lat dziecinnych. Zwróciła uwagę, że te książki wiąż żyją, bo dalej są chętnie czytane w rodzinie przez kolejne pokolenia. Wierszyki i opowieści zapisane na pożółkłych i nieco poszarpanych kartkach wciąż z jednakową siłą bawią i skłaniają do śmiechu. Dzieci mogły o tym szybko się przekonać słuchając fragmentów zabawnych utworów. 
Na zakończenie Pani Agnieszka zaprosiła wszystkich do obejrzenia całej kolekcji, która znajduje się przy jej domu. Jako wielka miłośniczka książek gorąco zachęcała do czytania przy każdej okazji. Opowiadała o zaletach książek, a w szczególności o rozwijaniu przez nie wyobraźni potrzebnej przez całe lata nauki szkolnej i dorosłego życia. Podziwiamy piękne hobby i życzymy Pani Agnieszce otwarcia w Dąbrowie Tarnowskiej … „Muzeum lalki”.

Galeria

M.Pikul

Muzyczny Konkurs Meloman 2019 – Muzyka Filmowa

Czy można zakochać się w muzyce?

Uczestnicy Muzycznego Konkursu Meloman z pewnością odpowiedzą twierdząco! Prawie trzydzieścioro uczniów naszej szkoły wzięło udział w tegorocznej edycji Melomana, którego tematem przewodnim była muzyka filmowa. Nie zabrakło dzieł takich znakomitości jak, John Williams, Hans Zimmer, Alan Silvestri czy Lalo Schifrin. Hm… te nazwiska nic Wam nie mówią? A znacie filmy: „Indiana Jones – poszukiwacze zaginionej Arki”, „Gwiezdne wojny”, „Piraci z Karaibów”, „Forrest Gump” czy „Mission Impossible” ? Na pewno! Warto więc poznać ludzi, którzy swoim talentem budują opowieść filmową. Tworzą muzykę, która nie jest bladym tłem nic nieznaczących dźwięków, ale bardzo ważnym nośnikiem narracji. Przekonali się o tym uczniowie, którzy przez miesiąc przygotowywali się do Filmowego Melomana, nie tylko słuchając nagrań, ale także oglądając wybrane filmy, których znajomością należało się wykazać.

Jak co roku, a było to już jedenaste wydanie Melomana, poziom był bardzo wysoki. Różnice pomiędzy miejscami są zazwyczaj jednopunktowe. Nasi uczniowie to naprawdę wytrawni Melomani.

W tym roku wyjątkowo konkurs obył się na etapie szkolnym, ale już w jesieni powracamy z przytupem i zapraszamy szkoły gminne. Jaki charakter będzie miało jesienne wydanie konkursu? Na razie niech to pozostanie tajemnicą. Niech apetyt rośnie. Z tonu nie spuszczamy, mierzymy w wysokie „c”! Tego możecie być pewni.

A oto zwycięzcy Filmowego Melomana:

Galeria

Organizatorki konkursu:

M.Guzik-Skirzyńska, E.Więcek

Wycieczka do Krakowa uczniów klas 5d i 7b

Dnia 3 czerwca 2019 roku odbyła się wycieczka do Krakowa uczniów klas 5d i 7b pod opieką nauczycieli: Pani Bożeny Soi, Pani Justyny Bieś, Pani Renaty Jadam-Lechowicz oraz Pana Tomasza Łabędzia.W programie wycieczki było zwiedzanie stacji telewizyjnej TVN oraz najmniejszej fabryki cukierków na świecie "Ciuciu Artist". W fabryce cukierków uczniowie uczestniczyli w warsztatach, na których samodzielnie wykonali lizaki oraz uzyskali tytuł "Młodego Karmelarza. Zadowoleni, uśmiechnięci, szczęśliwie wróciliśmy do domu.

Galeria

Kolejny ogromny sukces w anglojęzycznych zmaganiach!

Dzisiaj, tj. 3 czerwca 2019 odbył się w ZSP nr 1 w Dąbrowie Tarnowskiej VIII Powiatowy Konkurs z Języka Angielskiego dla Gimnazjalistów i Ósmoklasistów. Nasze uczennice zaprezentowały się w nim doskonale! Emilia Soja, uczennica kl. IIIc G znokautowała swoich przeciwników uzyskując maksymalną liczbę punktów z testu konkursowego i zajęła zasłużone I miejsce! Kamila Kubacka z VIII a uplasowała się na IV miejscu, a Julia Drożdż z IIIc G zdobyła wyróżnienie. Uczennice do konkursu przygotowała p. Monika Golonka oraz p. Ewa Kmieć. 
Gratulujemy serdecznie!

Galeria

M.Golonka

Wieczorne spotkanie z historią ósmej b w Graciarni.

W ramach działalności Szkolnego Klubu Planszowego odbywają się w wolnym czasie w czasie lekcji i po lekcjach spotkania związane z graniem w gry edukacyjne. Koniec roku szkolnego sprzyja takim inicjatywom, stąd takie nagromadzenie związanych z tym akcji.

Wieczorem 30 maja od godziny 18.30 do 22.00 chętni uczniowie z klasy ósmej b pod opieką p. S. Batora spędzili ten czas grając w ulubione planszówki i testując bardzo ciekawy projekt pod nazwą Magnaci – Boże igrzysko. To nowoczesna gra planszowa pozbawiona losowości, a w zamian pełna sarmackiego klimatu i interakcji, czyli to, co fascynaci historii kochają najbardziej. Przenosi w świat magnackich intryg i walki o władzę, które targały Rzeczpospolitą Obojga Narodów od jej rozkwitu w okresie Unii Lubelskiej, aż po Targowicę i upadek państwa polsko – litewskiego.

Gracze wcielają się w role magnatów, którzy dążą do rozwoju potęgi własnego rodu w sprzyjającym fortunie momencie: szczytowego rozkwitu Unii Polski i Litwy.

Każdy z graczy dysponuje talią kart, przedstawiającą znane osobistości z jego familii. Niektóre z tych postaci to ludzie wybitni, zdolni do wielkich czynów. Ale są tam też i ludzie mali, zdolni zepsuć każde przedsięwzięcie, jakie się im powierzy… Chyba, że dzięki decyzjom gracza nawet owi mali uczynią dla jego rodu wiele. W grze, jak w życiu, los kraju jest wynikiem sumy działań najpotężniejszych magnackich rodów. Jeśli gracze zatracą się we wzajemnej walce o tytuły i przewagi, Rzeczpospolita upadnie pod naporem ościennych mocarstw. A wszystko rozgrywa się na klimatycznej planszy – mapie odzwierciedlającej Rzeczpospolitą z dni jej chwały i upadku. To gra o przejrzystych zasadach, niezwykle zajmującym przebiegu, pełna trudnych decyzji i interakcji między graczami. Oferuje wszystko to, co sprawia, że gry planszowe to wspaniała i wartościowa rozrywka.

Rozgrywka dość mocno zmęczyła umysły młodych graczy i nic dziwnego, jest to rozrywka wymagająca dużego skupienia i wytężonej pracy umysłowej. Po rozegraniu jeszcze kilku lżejszych tytułów dla czystej zabawy wszyscy rozeszli się do domów.

Dziękujemy pracownikom szkoły, a zwłaszcza Panu Woźnemu za umożliwienie zorganizowania takiego spotkania o tak późnej porze!

Galeria

S.Bator

Popołudnia planszówkowe atakują!

W co drugą środę każdego miesiąca na po lekcjach otwierają się zamknięte wcześniej drzwi Graciarni w naszej szkole, żeby zapełnić się od środka emocjami i dobrą zabawą. Nie towarzyszy temu złowrogie skrzypienie zawiasów,…no, chyba, że wymaga tego klimat danego dnia!
Graciarnia to pomieszczenie naszego Szkolnego Klubu Gier Planszowych, którego inicjatorem jest p. Konrad Wajda. Salę zapewnił Dyrektor Szkoły, p. Anna Fido, która zadbała też o wyposażenie w specjalne pokryte zielonym suknem stoły i stylowe półki na egzemplarze gier.
W tym roku szkolnym już wielokrotnie p. Konrad Wajda ze swoją grupą organizował spotkania z grami planszowymi i za każdym razem nawet po kilku godzinach uczestnikom było mało! I nie ma się czemu dziwić. Oprócz gier o walorach edukacyjnych młodzież, przeważnie z klas piątych, może zupełnie na żywo i w interakcji z rówieśnikami zanurzyć się w różne światy i spędzić czas budując zdrowe relacje i nabierając całej armii umiejętności, o które jest bardzo trudno, gdy gra się na komputerze. Początki były dość zabawne, trzeba było sporo czasu, że dzieciaki przyswajały sobie nieraz dość skomplikowane zasady niektórych gier, jednak teraz już wiedzą, że większość instrukcji można przeanalizować wcześniej w domu, ponieważ wystarczy wpisać tytuł gry w Internecie i nauczyć się zasad, w zależności od stopnia skomplikowania gry, w kilkanaście lub kilkadziesiąt minut bez wysiłku. Chociaż p. Konrad uważa, że lepiej czasem poczytać instrukcję samemu, bo to niezły trening umysłu. Jedną z pierwszych gier była Od Helu do Wawelu zabawna i nieskomplikowana, choć nie taka prosta karcianka geograficzna, ale niedługo potem na zielonych stołach klubu pojawiła się np. o wiele trudniejsza Terra. Zaczęło się od geografii z oczywistych powodów – p. Konrad przede wszystkim jest nauczycielem geografii i uważa, że takie gry podnoszą kompetencje jego podopiecznych w tej dziedzinie! Terra to olbrzymi, interaktywny quiz dla całej rodziny. Można sprawdzić swoją wiedzę z różnych dziedzin dotyczących cudów natury i architektury, geografii, historii ludzkości oraz wielu innych tematów! Terra to źródło wiadomości o świecie i jego cudach. Ponad 150 kart podzielonych według stopnia trudności zawiera setki ciekawostek o naszej planecie Idealna rozrywka do wspólnego spędzania czasu – bawi i uczy jednocześnie. Jest to jednak tylko mały ułamek tego, co może zaoferować Szkolny Klub Gier Planszowych w Dwójce, a mamy setki pomysłów jak to wykorzystać w przyszłości dla korzyści uczniów.

Galeria

S.Bator, K.Wajda

KONKURS „BROADEN YOUR MIND” rozstrzygnięty!

31 maja 2019 roku odbył się w naszej szkole finał II edycji Powiatowego Konkursu Języka Angielskiego „Broaden Your Mind”. Uczniowie licznie i chętnie wzięli udział w zmaganiach językowych reprezentując aż dziesięć szkół podstawowych powiatu dąbrowskiego. 
Konkurs ten wpisał się już w tradycję naszej szkoły i cieszy się dużą popularnością zarówno wśród uczniów jak i nauczycieli. We wcześniejszych odsłonach dedykowany był on szóstoklasistom, od dwóch lat zapraszamy uczniów klas VII, VIII oraz oddziałów gimnazjalnych. 
Konkurs składał się z dwóch etapów: szkolnego, do którego przystąpiło 121 uczniów oraz finału na szczeblu powiatowym, w którym wzięło udział 28 uczestników wyłonionych w rozgrywkach szkolnych. Młodzież wykazała się imponującą znajomością konstrukcji gramatycznych, dużym bogactwem językowym oraz biegłą sprawnością pracy z tekstem słuchanym i czytanym. 
Najwyższe wyniki oraz tytuł laureata uzyskali: 
I miejsce – Natalia Davolio, uczennica SP w Szczucinie
II miejsce ex aequo –Lucas Radłowski ze SP w Szczucinie oraz Emilia Soja, uczennica kl. IIIcG naszej szkoły
III miejsce – Martyna Zawada, SP nr 1 w Dąbrowie Tarnowskiej 
IV miejsce – Maksymilian Szlonzak, SP w Mędrzechowie 
Serdecznie gratulujemy zwycięzcom oraz nauczycielom! 
Pani Dyrektor Anna Fido oraz koordynatorzy konkursu p. Monika Golonka i p. Klara Wąż wyrażają ogromną radość i wdzięczność dla Pana Starosty Lesława Wieczorka za objęcie konkursu swoim patronatem, ufundowanie nagród oraz uświetnienie swoim przybyciem uroczystego finału.

Galeria

M.Golonka

Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej Rights Reserved.