^Wróć na górę
  
  
  
Get Adobe Flash player

BIP

Wychowanie do wartości

Dziennik elektroniczny

Stacja meteo

Dołącz do nas

ePUAP

Bierzemy udział w:

Szkolny Klub Gier Planszowych Graciarnia zapraszana naukę zasad gry Trzecie Powstanie!

powtanie3

Przygotowujemy się do eliminacji przed turniejem gminnym, który odbędzie się dopiero 9 listopada, ale im wcześniej zaczniemy trening, tym lepiej.
Termin spotkania: środa - 7 lekcja (13.40 – 14.25)
Miejsce: Graciarnia – czekamy pod salą cyfrową po dzwonku na lekcje.
Na zajęciach zostaną omówione zasady gry oraz odbędą się pierwsze próby rozgrywek.
Trzecie Powstanie 1921 to dwuosobowa, historyczno-strategiczna edukacyjna gra planszowa. Średni czas jednej partii to ok. 30-45 minut.
Trzecie Powstanie w prosty sposób przybliża specyfikę konfliktu, czyli powiązanie działań bojowych z polityką oraz uwypukla zagrożenia, jakie dla obu stron niosło eskalowanie napięcia między Polską, Niemcami i Ententą. Na kartach znajdują się najważniejsi dowódcy, formacje, broń czy działania. Od strony mechanicznej gra polega na zarządzaniu tymi kartami, których każdy z graczy posiada 10 – 5 zwykłych i 5 specjalnych. W każdej z pięciu tur gracz umieszcza je w wybranych miejscach, co przekłada się na skuteczność jego działań – przejmowania inicjatywy, ruchu jednostek, walki, werbunku. Karty zwykłe, o wartości od 1 do 5, wracają na rękę. Karty specjalne, o wartości od 6 do 10, są jednorazowe a ich użycie zniechęca do nas siły Ententy, stacjonujące wówczas na Górnym Śląsku. Kluczowe dla powodzenia jest blefowanie, ukrywanie własnych zamiarów i przewidywanie posunięć przeciwnika. Zwycięzcą zostaje gracz, który na koniec gry kontrolował będzie najbardziej wartościowe powiaty Śląska. Może również wygrać wcześniej, jeśli przekona do siebie koalicjantów. Zarządzaj rozsądnie zasobami. Umiejętnie rozmieszczaj posiłki. W odpowiednim czasie wprowadzaj swoje najmocniejsze atuty: oddziały szturmowe, pociągi pancerne, dywersantów. Jednocześnie zadbaj o pozytywne relacje z mocarstwami. Jak duża część Śląska będzie w Twoich rękach, zanim zainterweniuje Ententa?
S.Bator

"W zdrowym ciele zdrowy duch"

zdrowe ciało

W tym tygodniu dzieciom z oddziału przedszkolnego towarzyszyło hasło: "W zdrowym ciele zdrowy duch" przedszkolaki poznawały pyszne i zdrowe warzywa, owoce pełne wartościowych witamin, zapoznały się z piramidą zdrowia, przypomniały sobie jak należy ubierać się jesienią i że spacery, sport, ruch to bardzo ważny element o którym powinien pamiętać również jesienią "mały i duży człowiek". Cały tydzień towarzyszyła przedszkolakom piosenka: "Jechał, jechał wóz, smaczne rzeczy wiózł.
Tur, tur, tur, tukotał smaczne rzeczy wiózł.
Tu marchew czerwona, kapysta zielona,
rzodkiewki różowe kuleczki,
w słonecznym kolorze słonecznik."
Wiele radości przyniosły dzieciom jesienne zabawy plastyczno - muzyczne.
B.Pikul, A.Krawczyk

Wybory na przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego

wybory przewodniczaca

W piątek, 8 października 2021 r. odbyły się wybory na przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego. W dniach poprzedzających wybory miała miejsce kampania, w trakcie której kandydaci przedstawiali swoje pomysły, przygotowując plakaty wyborcze. W dniu wyborów odbył się apel wychowawczy, w czasie którego kandydaci mieli możliwość zaprezentowania się swoim wyborcom. Następnie odbyło się tajne głosowanie, którego wyniki przedstawiają się następująco:
Maja Sternal, kl. 4a – 84 głosy
Emily Dziura, kl. 6b – 78 głosów
Jasleen Wiatr, kl. 7c – 56 głosów
Barbara Rarus, kl. 8d – 27 głosów
Głosów nieważnych – 36
Przewodniczącą SU została Maja Sternal z klasy 4a, zaś funkcję zastępcy będzie pełnić Emily Dziura z klasy 6b. Gratulujemy!!!
Galeria
D.Dyda, E.Kmieć, J.Wajda

APTECZKA PIERWSZEJ POMOCY EMOCJONALNEJ

apteczka

Apteczka Pierwszej Pomocy Emocjonalnej to program profilaktyczny, a w naszej szkole innowacja pedagogiczna, który jest realizowany w klasie 5c.
Gdy ktoś się zrani lub skaleczy sięga do apteczki pierwszej pomocy medycznej, by szybko opatrywać rany, zaklejać plastrem zadrapania lub podać leki uśmierzające ból. A co się dzieje, jeśli mamy do czynienia ze zranieniem emocjonalnym?
Apteczka Pierwszej Pomocy Emocjonalnej jest potrzebna, by pomóc nie tylko leczyć rany duszy, ale by również odzyskać dobry humor, nadzieję i nabywać odporność psychiczną.
Po raz kolejny pani pedagog Marzena Rzepka spotkała się z uczniami klasy 5c . Uczniowie wiedzą już jak radzić sobie z oddechem, jakie jest właściwe oddychanie i ćwiczą uważność. Podobają im się momenty, kiedy leżąc na karimatach skupiają się na oddechu. Do tej pory rozmawialiśmy też m.in. o wartościach, emocjach, oraz o tym co wkładamy do apteczki pierwszej pomocy emocjonalnej, o skarbie oraz jaka jest różnica między skarbem a bogactwem. Uczniowie w domu przygotowywali swoje apteczki. Mogli do nich wkładać m.in.
· zdjęcia bliskich,
· tytułu filmów, książek, utworów muzycznych,
· listy, obrazki od przyjaciół,
· różne pamiątki (zabawki z dzieciństwa, ważne przedmioty, drobiazgi przypominające o dobrych chwilach),
· listę tego, co mogę zrobić, gdy jestem: zaniepokojony, smutny, zdenerwowany, wdzięczny, samotny, gdy marzę o czymś lub chcę zadbać o swoje zdrowie fizyczne.
Udało nam się do tej pory zobaczyć sześć apteczek z klasy, w tym wychowawczyni pani Ewy Kmieć. Uczniowie opowiadali w jaki sposób przyozdobili apteczki oraz dzielili się informacjami, dlaczego przedmioty włożone do apteczki są dla nich ważne.
Celem programu APTECZKA PIERWSZEJ POMOCY EMOCJONALNEJ jest rozwijanie w dzieciach podstawowych umiejętności społecznych i emocjonalnych oraz przygotowanie do radzenia sobie z trudnościami.
Program jest rekomendowany przez Państwowa Agencję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych PARPA.
M.Rzepka, E.Kmieć

Rozstrzygnięcie szkolnego konkursu plastycznego „ Błyśnij odblaskiem”.

odblaskiplkat

Znamy już laureatów szkolnego konkursu plastycznego „ Błyśnij odblaskiem”realizowanego w ramach Małopolskiego Konkursu „Odblaskowa Szkoła – 2021”.
Wyniki konkursu przedstawiają się następująco:
I miejsce: klasa 5c
II miejsce: klasa 7b
III miejsce ex aequo : klasa 6a i 4c
Dziękujemy przedstawicielom klas 4,5,6 i 7, którzy wzięli udział w konkursie, wykazując zainteresowanie problemami bezpieczeństwa ruchu drogowego, gdzie stawką jest zdrowie i życie ludzkie.

Rozpoczynamy realizację projektu grantowego„Spotkania z odnawialnymi źródłami energii”

prowent

Projekt grantowy: Podnoszenie wiedzy lokalnej społeczności z obszaru LGD poprzez organizację konkursów warsztatów, wystaw o tematyce bezpośrednio dotyczącej ochrony środowiska i Odnawialnych Źródeł Energii (OZE), współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach działania 19 Wparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER, poddziałanie 19.2 Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność, Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.
Działania w ramach projektu mają charakter edukacyjny, kształtują świadomość ekologiczną i pogłębiają wiedzę w dziedzinie OZE wśród społeczności szkolnej SP nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej oraz dzieci i młodzieży z dąbrowskich szkół podstawowych.
W dniu 7 października uczniowie klas starszych (4-8) dąbrowskich szkół podstawowych wzięli udział w ekologicznych warsztatach teatralno – interaktywnych „Najważniejsza lekcja” przeprowadzonych przez aktorów współpracujących z Krakowskim Biurem Promocji Kultury.
W DDK w sali Kina „Sokół” odbyły się trzy warsztaty, które służyły kształtowaniu postaw świadomej współodpowiedzialności za stan środowiska naturalnego wśród dzieci i młodzieży. Miały one za zadanie popularyzację właściwych zachowań, takich jak konieczność ograniczania wytwarzanych odpadów, potrzeby ich segregacji i recyklingu. Podczas warsztatów zwrócono szczególną uwagę na tematykę Odnawialnych Źródeł Energii (OZE). Podkreślono, jak ważnymi kwestiami są ograniczenia niskiej emisji oraz dbałość o czystość powietrza.
Profesjonalni aktorzy, wartka i ciekawa akcja, jak również bogata oprawa zagwarantowały uczestnikom warsztatów mnóstwo niezapomnianych wrażeń. Dyrektor SP nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej p. Anna Fido oraz koordynator projektu Renata Klimek serdecznie dziękują panu Pawłowi Chojnowskiemu Dyrektorowi DDK w Dąbrowie Tarnowskiej za nieodpłatne udostępnienie sali kinowej.
R.Klimek

Zbiórka karmy

karma

Pomagamy! Karmę można przynosić do Pani Marty Smolichy.

M.Smolicha

Samorząd Uczniowski przeprowadził zbiórkę surowców wtórnych.

zbiorkawtornaW dniach 5 - 6 października br. Samorząd Uczniowski przeprowadził zbiórkę surowców wtórnych. Zebraliśmy ponad 700 kg plastikowych zakrętek, które przeznaczymy na pomoc choremu Miłoszkowi z gminy Szczucin, ponad 3500 kg makulatury i ponad 1000 szt. puszek, z których dochód przeznaczymy na nagrodową wycieczkę ekologiczną. Szczegółowe rozliczenie zbiórki zostanie podane w późniejszym terminie, ale już dziś możemy poinformować, iż kolejna taka akcja odbędzie się na przełomie kwietnia i maja 2022r.

Galeria

D.Dyda,E.Kmieć

Spotkanie integracyjne klasy 3a

ognisko 3a

2 października, w sobotnie popołudnie klasa 3a wraz z rodzicami i wychowawcą p. Justyną Wajdą brała udział w spotkaniu integracyjnym. Impreza miała miejsce koło zacisznego lasu w miejscowości Wola Rzędzińska w kompleksie Biesiadno. Spotkanie tradycyjnie rozpoczęło się od pieczenia kiełbasek i ziemniaków. Były też różne słodkie smakołyki. Dzieci korzystając z udogodnień kompleksu świetnie spędziły czas na wspólnej zabawie. Piękna pogoda sprzyjała również zabawom grupowym takim jak : wspólne granie w piłkę nożną, koszykówkę, łuki czy kręgle.
W rozmowach na różne tematy przy ognisku spędziliśmy wspólnie miło czas.
Bardzo dziękujemy zaangażowanym Rodzicom za pomoc w zorganizowaniu tak fantastycznego wolnego czasu.
J.Wajda

Niezwykłe miejsce na Ziemi – Namibia

trzask

30 września w naszej szkole odbyło się spotkanie z przedstawicielem grupy podróżniczej „TRZASK”, który zabrał nas w wirtualną podróż do Afryki. Podczas spotkania mogliśmy lepiej poznać niezwykłe miejsce na Ziemi – Namibię, w której oprócz najstarszej pustyni świata czy rozległych sawann, spotkamy dzikie zwierzęta, dotychczas widziane tylko w ZOO.
Podczas prezentacji dowiedzieliśmy się o najszybszym sprinterze wśród zwierząt lądowych – gepardzie, który potrafi biec z prędkością 112km/h. Podróżnik opowiedział nam m.in. o działalności Conservation of the Cheetah, fundacji zajmującej się ochroną gepardów. Dowiedzieliśmy się również, że funkcjonuje nielegalny rynek, który zajmuje się sprzedażą tych zwierząt. Podziwialiśmy też zimowy krajobraz Namibii. Poznaliśmy życie codzienne, kulturę i obyczaje Buszmenów oraz członków plemienia Himba. Z dużym zainteresowaniem obejrzeliśmy na slajdach największy odkryty na Ziemi meteoryt Hoba i poznaliśmy jego historię. Wirtualny spacer po Park Etosha, pełnym dzikich zwierząt na długo utkwi w naszej pamięci. Zobaczyliśmy też zasypane piachem miasto duchów oraz opuszczone, kolonialne niemieckie miasteczko na pustyni, które swoją sławę zdobyło dzięki diamentom. Nasz Gość podkreślał nam, że wyprawa ta, nie jest tylko lekcją geografii, ale życia. Powinniśmy się zastanowić nad tym jak żyjemy i co posiadamy, gdyż np. w Namibii panuje skrajne ubóstwo.
Spotkanie, pełne wrażeń i emocji otwiera nam oczy na świat, aktywuje do realizacji własnych marzeń, np. tych dotyczących podróżowania. Jest tez doskonalą formą przekazywania wiedzy o świecie.
D.Dyda, E.Kmieć, J.Wajda
Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej Rights Reserved.