W dniu 19.10.2022 na hali sportowej w Dąbrowie Tarnowskiej odbyły się gminne zawody sportowe klas IV-VI w halowej piłce nożnej. Zawody rozgrywane były systemem "każdy z kazdym". Drużyna z naszej szkoły zdobyła komplet punktów i zakończyła rozgrywki na pierwszym miejscu awansując do zawodów powiatowych. Skład drużyny: Dunajko Filip, Szpotan Dawid, Jaworski Piotr, Kowal Tymon, Piotrowicz Fabian, Jarosz Krystian, Sambor Sebastian, Ryczek Kacper, Nguyen Gabriel. Gratulujemy
P.Pisarski
Podczas tygodnia zajęć o bezpieczeństwie klasy 4 wybrały się do Państwowej Straży Pożarnej w Dąbrowie Tarnowskiej. Podczas spotkania poznaliśmy tajniki pracy strażaka. Super było poznać wyposażenie wozów strażackich, sprzęt używany podczas akcji ratunkowych oraz zobaczyć stanowisko kierowania, w którym odbiera się zgłoszenia o pożarach i wypadkach. Dziękujemy za miłe przyjęcie.
M.Gawlik, K.Wąż, D. Wielgus
A.Augustyńska
Świetliki podczas Dnia Ratownika Medycznego uświadomiły sobie, jak ważna jest ich praca. W trakcie zajęć poznały zasady udzielania pierwszej pomocy w nagłych przypadkach. Świetliki już wiedzą,
że ratownicy to prawdziwi bohaterowie.
M.Gawlik
W dniu 15.10.2022 kolejny udany wyjazd szkolnego kółka wędkarskiego na ryby , ponownie zalew Narożniki. Pogoda dopisała, ryby współpracowały. Zanęty uczniowie otrzymali ze sklepu Okoń w Dąbrowie Tarnowskiej, dziękujemy.
Od 8 października 2022 roku uczniowie klas 4-8 oraz klasa 1a pod opieką p. Pawła Mikosa, p. Krzysztofa Krakowskiego oraz p. Justyny Wajdy brali udział w Europejskim tygodniu Kodowania CodeWeek2022.
Nauka kodowania pomaga wszystkim zrozumieć otaczający nas świat, który ulega ciągłym zmianom. Uczniowie SP 2 dołączyli do miliona organizatorów i uczestników tego wielkiego wydarzenia. Swoimi zajęciami inspirowaliśmy rozwój kodowania, myślenia obliczeniowego by rozwijać nowe pomysły i wprowadzać innowacje na przyszłość.
P.Mikos, K.Krakowski, J.Wajda
Mały odblask ma ogromną moc – wiedzą to uczniowie klas pierwszych dąbrowskiej dwójki, którzy wspólnie z Mrówką rozmawiały o odblaskach i ich znaczeniu podczas poruszania się po drodze. W trakcie spotkania wszyscy uczniowie otrzymali odblaski, które ochoczo przypięły do swoich plecaków. Swoją postawą „Świecą przykładem” dla starszych i młodszych uczestników ruchu drogowego. Akcja uzyskała wsparcie PBS Mrówka w Dąbrowie Tarnowskiej z panem Michałem Bartnikiem na czele. Uczestnicy mogli cieszyć się z obecności Mrówki-maskotki oraz odblaskowych breloczków, które zostały im rozdane.
Podczas pogadanki podkreślono znaczenie elementów odblaskowych. Dzieci bardzo chętnie uczestniczyły w rozmowie, zadawały pytania oraz opowiadały sytuacje, których były świadkami. Dzieci wzięły sobie do serca kwestię bezpieczeństwa i swojej widoczności na drodze, ponieważ już podczas spotkania odblaski zawisły na ich plecakach.
Pamiętajmy!
Prawidłowo noszone odblaski powinny być umieszczone w takim miejscu, aby znalazły się w polu działania świateł samochodowych. W nocy przy złej pogodzie pieszy ubrany w ciemne kolory jest zauważalny przez kierowcę z odległości około 20 – 30 metrów. Gdy ma przy sobie odblask, kierowca widzi go z odległości większej niż 150 m. Droga hamowania pojazdu przy prędkości 50 km/h wynosi około 30 metrów, natomiast jadący z prędkością 100 km/h zatrzyma się aż po 80 metrach.
Edukujmy i namawiajmy dzieci, aby nosiły elementy odblaskowe najlepiej przez cały rok i nie tylko poza terenem zabudowanym.
M.Gawlik, J.Wajda
Środowe zajęcia z druku 3D odbyła klasa 1c pod opieką p. Justyny Wajdy. Rysunek 3D to zajęcia plastyczne łączące nowoczesną technologię z pracą manualną. Tym razem uczniowie wykonali okulary J. Podobnie jak w bajce o Zaczarowanym Ołówku uczyliśmy się jak rysować w trzech wymiarach praktyczne gadżety oraz modele. Przedmioty narysowane długopisami 3D samoczynnie utwardzały się i stawały się w pełni funkcjonalne już po kilku sekundach.
Zadziwiającą cechą tej technologii jest możliwość rysowania bezpośrednio w powietrzu, podobnie jak ołówkiem na kartce.
Zajęcia rozwijające 3D stymulują rozwój wyobraźni przestrzennej, kreatywności oraz zdolności manualnych. Wykorzystywana metoda wycisza i wydłużenia czas koncentracji u dzieci.
Dzieci uczą się systematycznej pracy i realizowania coraz bardziej złożonych projektów dzięki sprzętom pozyskanym z Laboratoriów Przyszłości.
J.Wajda