^Wróć na górę
  
  
  
Get Adobe Flash player

BIP

Wychowanie do wartości

Dziennik elektroniczny

Stacja meteo

Dołącz do nas

ePUAP

Bierzemy udział w:

Konkurs Geograficzny pt:" Poznajemy kraje i ich zwyczaje".

Dnia 14.06.2019 r. odbył się w naszej szkole Konkurs Geograficzny pt:" Poznajemy kraje i ich zwyczaje".W  konkursie wzięło udział 12 klas. Konkurs przebiegał w bardzo miłej atmosferze, uczniowie mieli okazję do poznania zwyczajów oraz ciekawostek z różnych zakątków świata. Serdecznie dziękujemy za zaangażowanie wszystkim uczniom oraz wychowawcom poszczególnych klas. Prezentacje klas były oceniane przez jury w dwóch kategoriach wiekowych: klasy 5-6 oraz klasy 7,8 i 3 gimnazjum. Ocenie podlegała prezentacja danego kraju, wiedza ogólna, oraz test wiedzy który w trakcie prezentacji był rozwiązywany przez wybranego ucznia. Maksymalna liczba punktów do osiągnięcia przez klasę wynosiła 80.
Przedstawiamy wyniki konkursu:

Kategoria klas 5-6
miejsce I klasa 6B (76 pkt.)
miejsce II klasa 5D (73 pkt.)
miejsce III klasa 6A (67 pkt.)
miejsce IV klasa 5C (63 pkt.)
miejsce V klasa 5D (54 pkt.)
miejsce VI klasa 5A (51 pkt.)

Kategoria klas 7, 8 i 3 gimnazjum 
miejsce I klasa 7B (80 pkt.) 
miejsce II klasa 3AG (76 pkt.)
miejsce III klasa 3BG (66 pkt.)
miejsce IV klasa 7A (65 pkt.)
miejsce V klasa 8C (57 pkt.)
miejsce VI klasa 8B (55 pkt.)

Jeszcze raz Wszystkim serdecznie gratulujemy! Pamiętajcie, że rewanż już za rok
Dla jury była to niesamowita przygoda połączona z wycieczką po świecie. Mamy nadzieję, że dla uczestników również.

Galeria

K.Wajda

Dzień pustej klasy 2019

Klasy 8 b i 4 b siedemnastego czerwca spędziły wraz z wychowawcami i kilkoma rodzicami dwie intensywne godziny we Fly Parku w Tarnowie. Szaleństwu nie było miary, ale po to właśnie wszystkie dzieci z obu klas wybrały to miejsce. Po wypoceniu kilku dobrych litrów wody wszyscy wrócili cało i zdrowo do Dąbrowy wspólnym autokarem.

Galeria

S.Bator

D. Wielgus

Pozostałe klasy spędziły Dzień Pustej klasy korzystając z następujących rozrywek - zapraszamy do galerii

Klasa 1a i 1c

Klasa 4a

Klasa 4 c

Klasa 4d więcej

Klasa 4e

Klasa 5c

Klasa 5d

Klasa 6a 

Klasa 6b

Klasa 7a

 

Jak pokonać strach?

30 maja uczniowie klasy IIa udali się do Miejskiej Biblioteki Publicznej na zajęciach bajkoterapeutyczne pt. „Pod moim łóżkiem mieszka STRACH!”. Dzieci niecierpliwie czekały, aby zaglądnąć pod biblioteczne łóżko i sprawdzić, jakie strachy i potwory tam mieszkają. Poprzez czytanie terapeutycznych książeczek o potworach oswajali się z przeróżnymi lękami i strachami. Podczas zajęć dzieci opowiadały o swoich „straszkach”, bawiły się w kalambury, poznawały różne rodzaje ludzkich fobii i ich dziwne nazwy. Poprzez doklejanie straszydłom różnych kolorowych elementów uczniowie zmieniali ich wygląd na mniej straszny, a nawet śmieszny. Dzięki zajęciom w bibliotece dzieci przekonały się, że „strach ma tylko wielkie oczy”.

Galeria

M.Panek-Sojka

Noc Gry Miejskiej Pamiętamy już za nami!

Wieczorem w piątek 14 czerwca od godziny 18.00 do zmroku na terenie całego miasta trwała Gra Miejska Pamiętamy zaprojektowana i poprowadzona przez nauczycieli z dąbrowskiej Dwójki. Najpierw dzieci, które przybyły na miejsce zbiórki bardzo tłumnie, podzielone na drużyny musiały się zorganizować, podjąć wyzwania i rozkazy, zaopatrzyć się w mapy i po krótkiej przemowie dyrektora szkoły, p. Anny Fido i po wysłuchaniu instrukcji wygłoszonych przez nauczyciela historii, ruszyli w teren.

Uczestnicy poprzez zabawę i wykonywane zadania specjalne przyswoili sobie istotne wiadomości historyczne dotyczące historii Polski i historii regionu z okresu I wojny światowej i okoliczności odzyskania przez Polskę niepodległości. Oprócz tego mieli okazję pochodzić, pobiegać, poczołgać się, postrzelać z replik karabinów, dotknąć broni sprzed stu lat i walczyć o chorągiew!

Cele i założenia gry były integralną częścią projektu o tej samej nazwie – Pamiętamy, który został napisany na wniosek stowarzyszenia Akademia Szans działającego we współpracy z Publiczną Szkołą Podstawową nr 2 im. M. Kopernika w ramach zadania realizowanego

z Programu Wieloletniego NIEPODLEGŁA na lata 2017 – 2022 zainicjowanego i zatwierdzonego przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa.

Zadania w zakresie realizacji objęły Park Miejski, Rynek i jego okolice, okolice Dąbrowskiego Domu Kultury, którego siedziba mieści się w dawnym gnieździe Sokoła oraz cmentarz wojenny nr 248 z okresu I wojny światowej.

Do realizacji włączyła się nasza dąbrowska Jednostka Strzelecka im. generała Mariana Kukiela, której przedstawiciele z jednym z dowódców, panem Mariuszem Grzebieniowskim na czele, przygotowała szereg zadań i niespodzianek i dla młodszych i dla starszych.

Realizacja zadań została zaznaczana przez opiekunów poszczególnych stanowisk na specjalnie przygotowanych mapkach przedstawiających Dąbrowę Tarnowską z wyróżnionymi okolicami obejmującymi teren gry miejskiej, w które została na początku wyposażona każda drużyna. Stanowiły pomoc w orientacji i dowód realizacji zadań. Dodatkowo drużyny otrzymywały potwierdzenia wykonanych rozkazów na osobnych kartkach, które musiały mieć ze sobą podczas podliczania punktacji.

Każda drużyna miała np. kapitana, strzelca, odpowiedzialnych za ekwipunek i geniuszy, czyli tych, którzy mogli odpowiadać na zadawane pytania przy stanowiskach naukowych. Najtrudniejszymi zadaniami oczywiście okazały się szyfry – zagadki do rozwiązania, jednak spora ilość drużyn poradziła sobie z tym zadaniem doskonale. Tutaj prezentujemy teksty zagadek, natomiast w załącznikach do tego artykułu umieszczonego na stronie internetowej szkoły można znaleźć rozwiązania.

Gniazdo

Jest takie miejsce nad rzeką

Gdzie od lat stu, wysoko

Drapieżny ptak unosi skrzydła

Pilnując, by tam kultura kwitła.

Lecz kiedyś strażnikiem musiał być

Dąbrowian, co ćwiczyli i ciało i ducha,

By polskości bronić i dobrze się bić,

Gdy przyjdzie wojenna zawierucha.

I poszli wybrani, gdy przyszedł czas,

A ślady po nich w kamieniu wyryte;

Ty musisz wiedzieć, gdzie patrzy ptak

I znaleźć wśród drzew ukryte daty.

Symbol

Idź

Gdzie śpią ludzie

W mundurach trzech zaborców.

Od polskich mundurów otrzymasz zadanie.

A potem znajdź

trzy razem splecione krzyże

I dowiesz się niechcący

Co stało się udziałem śpiących.

A gdy to już będziesz wiedział,

Wróć do zielonego serca miasta

Tam w kamieniu przeczytasz o synach.

Musisz połączyć te dwa elementy

W doniosły sens.

I zagadka nie będzie już zagadką.

Niemało emocji budziło poszukiwanie plakatów i odezw sprzed stu lat porozwieszanych, dzięki uprzejmości Dąbrowskiego Domu Kultury, na słupach informacyjnych. Dzieci, a także mieszkańcy miasta stali się mimowolnymi uczestnikami żywej specjalnej wystawy niepodległościowej, ponieważ wszystkie dokumenty były kopiami tych sprzed stu lat. Można było zobaczyć, co nam obiecywali zaborcy w zamian za walkę podczas wojny w ich szeregach, sprawdzić jakie działania podejmowali Polacy, jakie były wtedy partie, co zrobił Piłsudski i jak walczyliśmy o utrzymanie naszych granic. Mamy nadzieję, że dzięki takiej lekcji zostanie, zwłaszcza w młodych głowach, dużo istotnych informacji.

Na stanowiskach naukowych drużyny sprawdzały swoją wiedzę historyczną. Uczniowie klas ósmych na ławeczkach w parku zadawali drużynom pytania dotyczące historii Polski, działań z okresu odzyskiwania niepodległości i historii regionu.

W parku i koło cmentarza wojennego swoje stanowiska mieli niezawodni strzelcy – każdy uczestnik gry mógł się przekonać, że strzelanie do celu nie jest taka prostą sprawą! Sprawność wyćwiczono drużynom na specjalnie przygotowanym torze sprawnościowym, a p. Mariusz Grzebieniowski przygotował dla wszystkich zadanie specjalne: Rozłożył na swoim stanowisku całą masę artefaktów ze swojej prywatnej kolekcji i dzieci dzięki temu mogły dosłownie dotknąć przeszłości i bardzo wiele się nauczyć dzięki wysłuchaniu krótkiego wykładu instruktora. Oczywiście potem wszyscy zdawali test – ile z tego zapamiętali, bo, nie zapominajmy – wszystko było rywalizacją!

Najwięcej radosnej rywalizacji dostarczyły grupom jednak specyficzne zawody – szybkie podchody wymyślone specjalnie na tę okazję – „speedfight” o sztandar, które odbywały się na boisku szkolnym. Każda drużyna walczyła tylko dwa razy, a i tak ostatnie rozgrywki potrwały prawie do 22.00. oprócz dobrej zabawy podczas tej konkurencji uczniowie mogli nauczyć się i dobrze zapamiętać jedną szczególną rzecz: flaga biało- czerwona nie może nigdy upaść na ziemię. Szczegóły dotyczące tej konkurencji jak i pozostałych znaleźć można w załącznikach do artykułu na stronie szkoły.

Wszystko skończyło się wspaniałą dyskoteką trwającą do 23.00.

Organizatorzy są bardzo wdzięczni rodzicom uczniów za zaufanie i wszystkim nauczycielom, którzy mimo wielu obowiązków towarzyszących ostatnim przedwakacyjnym akordom w szkole, tłumnie przybyli tego wieczora do szkoły, bo wiedzieli, że bez nich nawet najlepiej zaprojektowana gra nie miałaby szans powodzenia.

Dziękujemy Posłowi na sejm RP panu Wiesławowi Krajewskiemu za wsparcie.

Dziękujemy też panu Burmistrzowi za zlecenie opryskania przeciw komarom i kleszczom parku miejskiego, dzięki czemu dzieci mogły bez utrudnień wypełniać swoje zadania

A oto najlepsze drużyny z poszczególnych klas wyłonione po burzliwych i długich podsumowaniach wszystkich działań i po obradach komisji:

Drużyny młodsze:

I m. – 2 a i 2 b – drużyna połączona

II m. – 4 b i 4 d oraz drużyna z 3b

III m. – 1 b oraz 3 a

Klasy czwarte mogły wybrać, w której grupie chcą brać udział. Część klas czwartych zasilało mniej liczną kategorię klas starszych, co ułatwiło organizatorom grę i zapewniło równowagę.

Drużyny starsze:

I m. – 6b

II m. – 4 e

III miejsca: 7 a,b i 6a.

Gratulujemy!

Scenariusz gry miejskiej 

Zaszyfrowane polecenia

objaśnienia do zadań

 

Galeria

S.Bator

„Być jak Ignacy- zostań bohaterem nauki”

W roku szkolnym 2018/2019 świetliki klas III wzięły udział w trzeciej edycji programu „Być jak Ignacy”. Patronat honorowy objęło Ministerstwo Edukacji Narodowej.

Nasi uczniowie wybrali się w niezwykłą podróż z wybitnymi, polskimi naukowcami. W tej edycji poznali dorobek:

  • Jana Szczepanika - wynalazcę nazywanym „polskim Edisonem”, autora ponad 50 wynalazków.

  • Kazimierza Funka – wybitnego badacza i twórcy nauki o witaminach.

  • Mariana Rejewskiego – kryptologa, który złamał kod Enigmy.

  • Henryka Manguskiego – polskiego inżyniera, który przyczynił się do powstania krótkofalówki.

Mamy nadzieję, że zajęcia podobały się dzieciom i w kolejnym roku szkolnym również przystąpimy do programu "Być jak Ignacy".

M.Gawlik

„Salon artystyczno – literacki” w „Dwójce”

W ramach obchodów 20-lecia istnienia Publicznego Gimnazjum nr 1 im. Jerzego Brauna w Dąbrowie Tarnowskiej uczniowie klasy 3bg zamienili klasę muzyczną w „Salon artystyczno – literacki”, gdzie wystawili prace plastyczne oraz literackie absolwentów i nauczycieli gimnazjum. Zwiedzającym towarzyszyły utwory w wykonaniu byłych uczniów naszej szkoły – Karoliny Pantery, Natalii Nędzy, Norberta Gizy oraz Patrycji Chudy. Dyrekcja, nauczyciele oraz uczniowie Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2 im. M. Kopernika w Dąbrowie Tarnowskiej składają serdecznie podziękowania dr Marcie Chrabąszcz, Justynie Wiatr, Piotrowi Kołodziejowi, Filipowi Ciomborowi, Indze Piotrowskiej, Justynie Kupiec, Joannie Leżoń, Elizie Żelawskiej i Agacie Forgiel za przychylność oraz udostępnienie swych dzieł plastycznych i literackich, które uświetniły wystawę. Życzymy wszystkim artystom wielu inspiracji artystycznych oraz kolejnych sukcesów.

Galeria

A.Piotrowska

Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej Rights Reserved.