Jesteś tutaj: Start
Dnia 16 listopada br. w naszej szkole miała miejsce próbna ewakuacja z budynku szkolnego. Zgodnie z przepisami próbna ewakuacja musi się odbyć w szkole nie później niż 3 miesiące od rozpoczęcia roku szkolnego, czyli przed 30 listopada. Przeprowadzając próbną ewakuację, należy wykonać określone czynności zgodnie z ustalonymi procedurami.
Głównym celem przeprowadzonych ćwiczeń było zapoznanie uczniów klas I oraz
przypomnienie uczniom klas II - VI i pracownikom szkoły w sposób praktyczny procedur dotyczących zachowania się w przypadku wybuchu pożaru lub powstania innego zagrożenia dla życia i zdrowia.
O godzinie 8.25 po usłyszeniu sygnału alarmowego nauczyciele wraz z uczniami, zachowując wytyczne zawarte w dokumencie szkolnym „Procedura ewakuacji”, przedostali się drogami ewakuacyjnymi do punktu zbiórki.
Dyrektor szkoły p. Anna Fido, nadzorując i koordynując przebieg ewakuacji, przyjęła od wszystkich nauczycieli meldunek dotyczący zgodności liczebnej obecnych na lekcji uczniów. Po przeprowadzeniu pogadanki na temat celowości i oceny próbnego alarmu pani Dyrektor odwołała alarm, a uczniowie wrócili na zajęcia.
Przeprowadzenie próbnej ewakuacji zostało również zgłoszone do Powiatowej Straży Pożarnej w Dąbrowie Tarnowskiej.
SK BHP - M. Gawlik, B. Stępnik