^Wróć na górę
  
  
  
Get Adobe Flash player

Fundusze Europejskie

Wychowanie do wartości

Dziennik elektroniczny

Innowacje pedagogiczne

Stacja meteo

Dołącz do nas

ePUAP

Bierzemy udział w:

Zajęcia muzyczne pod hasłem „Zabłyśnij odblaskiem”

bezpieczenstwoŚwietlica szkolna rozpoczęła cykl zajęć muzycznych promujących bezpieczeństwo odblaskowe pod hasłem „Zabłyśnij odblaskiem”. Celem tych zajęć jest nie tylko przekazanie wiedzy na temat bezpiecznych zachowań na drodze, ale także uczynienie tego procesu przyjemnym i łatwym do zapamiętania. Muzyka, z jej zdolnością do przyciągania uwagi i wpadania w ucho, stanowi doskonałe narzędzie w osiągnięciu tego celu.

W ramach tego cyklu zajęć uczestnicy będą komponować i śpiewać piosenki, które przekazują zasady bezpieczeństwa na drodze w sposób wesoły i zabawny. Dzięki temu nie tylko zdobywają wiedzę na temat odblaskowości, ale także angażują się w proces tworzenia czegoś wyjątkowego i edukacyjnego.
Świetlica szkolna wierzy, że poprzez promowanie bezpieczeństwa odblaskowego za pomocą muzyki, uczniowie staną się bardziej świadomi i gotowi do odpowiedzialnych zachowań na drodze.
 Nauczyciele świetlicy
                         Galeria
 

Zajęcia wychowawczo-dydaktyczne do realizacji w roku szkolnym 2015/2016

Zajęcia wychowawczo - dydaktyczne do realizacji

 w roku szkolnym 2015/2016

 

 

 

 

 

 

 

 

Wrzesień

Organizacja pracy w świetlicy szkolnej.

Witaj szkoło, żegnajcie wakacje.

Poznajemy zwyczaje i tradycje naszej szkoły.

Bezpieczeństwo na drogach i ulicach.

Wykorzystanie wiedzy w praktyce.

Wdrażanie do przestrzeganie poleceń wychowawcy.

Witamy jesień.

Opowiedz mi o swoich wakacjach

Przedstawienie wspomnień wakacyjnych za pomocą różnych środków.

Kim jest mój książkowy? Utworzenie w świetlicy kącika  czytelniczego. Nauka dbania o książki.  

Realizacja programu „Poczytaj mi przyjacielu”.

Zabawy integracyjne.

Zabawy ze śpiewem.

 

 

 

 

 

Październik

Jesień dookoła– rozróżnianie i nazywanie grzybów, krzew i drzew.

Dostrzeganie walorów i uroki jesieni .

Czytanie wierszy tematycznie związanych z jesienią.

Rozwiązywanie jesiennych zagadek.

Pasowanie na odblaskowego świetlika.

Zapoznanie ze znaczeniem edukacji narodowej-omówienie roli nauczyciela i pozostałych pracowników .

Nasza wychowawczyni- laurka dla naszej pani

Zabawy rzutne i do celu.

Jacy jesteśmy na co dzień .

Piszemy listy do kolegów i koleżanek z innych świetlic.

Poznanie alternatywnych form zachowania w sytuacjach trudnych .

 

 

 

 

 

 

Listopad

Święto Zmarłych  „Pamiętajmy o tych, którzy odeszli ”- wyjaśnienie symboliki.

Wycieczka pod pomnik.

Symbole narodowe – wykonanie flagi i kotylionów z papieru.

Zapoznanie dzieci z terminami „ojczyzna” i „symbole narodowe ”

Moje miasto Dąbrowa Tarnowska częścią Polski –wskazywanie wybranych miejsc na mapie „Pokarze palcem po mapie ”

Dbamy o zdrowie –Kształcenie umiejętności dbania o własne zdrowie

Zapoznanie z tradycjami wieczorów andrzejkowych. Wróżby przepowiadające przyszłość.

Gry na spostrzegawczość i orientację.  

 

 

 

 

 

 

Grudzień

Święty Mikołaj w wyobraźniach dzieci ciekawostki o  życiu i działalności św. Mikołaja. Mikołajkowy konkurs.

Nauka tańca na artystyczny przegląd dorobku szkół „Płomień 2013”

Przyszła zima- pomóżmy ptakom- uwrażliwienie  dzieci na los zwierząt. „Dokarmianie ptaków ”,  „Karmnik na parapecie”,  „Spacer po okolicy ”

Ilustrowanie ruchem  muzyki.

Święto Bożego Narodzenia utrwalenie wiadomości o tradycjach związanych o Bożym Narodzeniu.

Choinkowe radości –wyklejanka z kolorowego papieru i bibuły.

Kartki świąteczne. Konkurs na pastorałkę.

Śpiewanie kolęd i pastorałek.

Zimowe zabawy na śniegu.  

 

 

 

 

 

 

Styczeń

Powitajmy Nowy Rok- poznanie zwyczajów i tradycji noworocznych.

Moje plany na nadchodzący rok.

Zabawy świetlicowe zespołowe i grupowe

Wesoły Karnawał – wyjaśnianie terminu karnawał. Karnawał – rozbudzenie radosnego nastroju.

Wykonanie kotylionów.

Układanie przysłów o nowym roku.

Zabawy na Świerzym powietrzu.

Dzień babci i dziadka - na czym polega szacunek wobec starszych.

Papierowe arcydzieła dziecięcej  wyobraźni.

Orgiami świetlicowe.

Zagadki, kalambury.

Śpiewanie piosenek o zimie.

Bezpieczne ferie – bezpieczeństwo podczas zabaw.  

 

 

 

 

 

 

 

Luty

Jak możemy  okazywać uczucia.

Układamy własne pomysły o przyjaźni. Kto to jest przyjaciel.

Zima w ludowych przysłowiach.

Przysłowia o zimie.

Obserwacja pogody.

Zima ukryta w kołach - orgiami

Piosenki o zimie.

Sporty zimowe – moja ulubiona dyscyplina.

Gry planszowe.

Dlaczego dzieci lubią zimę ?

Bezpieczna zima – tworzenie historyjek obrazkowych.

Zdrowe odżywianie –odpoczynek i sen.

Kolorowanki zimowe

Gry i zabawy na świeżym powietrzu.

Bezpieczeństwo podczas zabaw na śniegu.

 

 

 

 

 

 

Marzec

 

Święto Kobiet - rozwijanie szacunku dla kobiet pracujących zawodowo i w domu.

Kształtowanie umiejętności składania życzeń.

Witaj wiosno - wykorzystywanie surowców wtórnych. Co to znaczy być Eko?

Ćwiczenia relaksacyjne przy muzyce.

Ekologiczny quiz.

Obserwacja zimom zachowawczych w przyrodzie.

Poznajmy zwyczaje wiosny.

Marzanna –zimowa koleżanka.

Realizacja programu „Poczytaj mi przyjacielu”

Święta Wielkanocne - tradycje i obrzędy.

Pisanki- ozdabianie wydmuszek.

Wielkanocne pisanki.

 

 

 

 

Kwiecień

Wielkanocne niespodzianki.

Orgiami-wykonywanie zwierzątek.

Poznajmy zasady skutecznej komunikacji - werbalne i niewerbalne.

Jestem asertywny – poznanie zasad asertywnego zachowania.

Asertywność a agresywność.

Kodeks przeciwko agresji .

Żyj zdrowo jedz kolorowo - wdrażanie do dbania o własne zdrowie.

Zdrowo jem plakat promujący zdrowe odżywianie.

Święta majowe – Święto Pracy. Dzień Flagi RP.  Święto Konstytucji 3 Maja.

 

 

 

 

 

 

Maj

Kwitnące sady - znaczenie przyrody w życiu człowieka.

Zabawy ruchowe przy muzyce.

Kim będę gdy dorosnę - marzenia dzieci.

Moje hobby- znaczki założenie klasera .

Przyloty ptaków - ptaki dziwaki.

Gry dydaktyczne - układamy i rozwiązujemy zagadki i rebusy.

Dzień Matki - rola matki w rodzinie.

Portret mojej mamy .zawody moich rodziców. Prezent dla mojej mamy.

Wdrażanie do zachowania  zasad kultury na co dzień.

Kolorowy świat motyli na collage.

Wszystkie dzieci nasze są . Życie i wygląd dzieci z  różnych stron świata.

Dzieciństwo bez przemocy.

 

 

 

 

 

 

Czerwiec

Gry i zabawy na spostrzegawczość i koncentrację.

Podstawy  - kultura w życiu codziennym. Plakat kulturalny człowiek.

Podróże kształcą, sposoby podróżowania.

Podróż moich marzeń. Świat i kontynenty.

Dokąd chcemy jechać na wakacje.

Lato i dzień taty.

Bezpieczne wakacje-wakacyjne przestrogi. Jak właściwie wykorzystać czas wolny.

Ważne telefony.

Zapoznanie z zasadami udzielania pierwszej pomocy. W co jest wyposażona apteczka.

Piosenki o lecie – radosne życie bez nauki.

 

Plan zajęć dnia

Plan zajęć dnia

10:30-11:30

Gry i zabawy stolikowe, gry dydaktyczne, ćwiczenia mające na celu pobudzeniu aktywności ruchowej, zabawy rzutne do celu i na odległość.

11:30-12:00

Obiad

12:00-13:00

Zajęcia - cykle tematyczne. Rozrywki umysłowe. Zajęcia czytelnicze. Zajęcia artystyczne. Zajęcia teatralne.  Zajęcia taneczne.  Zajęcia umuzykalniające. Przegląd prasy dziecięcej.

13:00-14:30

Zajęcia okolicznościowe i programy. Zajęcia sportowe.  Zajęcia kulturalno-oświatowe. Wyjścia do biblioteki. Zabawy sportowe z wykorzystaniem przyborów sportowych. Odrabianie zadań domowych.

14:30-15:30

Zajęcia audiowizualne. Zajęcia komputerowe. Zabawy przy muzyce. Zabawy  w kącikach zainteresowań. Zajęcia sportowe.

15;30-16:30

Zabawy i gry dydaktyczne. Zabawy zaproponowane przez dzieci. Zabawy kącikach zainteresowań.  Porządkowanie gier i zabawek. Rozchodzenie się dzieci do domów.

 

Regulamin Świetlicy

Regulamin świetlicy

W świetlicy Kubusia Puchatka obowiązuje kodeks uśmiechu

1. Każdy świetlik codziennie radośnie się uśmiecha.

2. Mazgajenie i marudzenie są surowo wzbronione.

3. Każdy świetlik powinien pomagać innym, szczególnie maluchom i ludziom starszym. 

4. Świetlik często używa magicznych słów PROSZĘ, PRZEPRASZAM, DZIĘKUJĘ.

5.  Wszelkie krzyki i tupanie są zabronione!

6. Każdy świetlik słucha dorosłych, zwłaszcza rodziców i nauczycieli.

7.Świetlik szanuje zabawki i gry oraz sprzęt szkolny.

8. Każdy świetlik po zabawie odkłada na miejsce przedmioty, którymi się bawił.

9. Każdy świetlik wychodzi ze świetlicy tylko za zgodą wychowawcy.

10 .Świetliki biorą aktywny udział w zajęciach świetlicowych.

11. Świetlik szanuje nauczycieli i koleżanki.

 

Cele i zadania świetlicy szkolnej

Cele i zadania zajęć wychowawczo – dydaktycznych

w świetlicy szkolnej Kubusia Puchatka

     Celem działalności świetlicy szkolnej jest zapewnienie opieki uczniom po zajęciach lekcyjnych w bezpiecznym i miłym otoczeniu, sworznie warunków do wypoczynku, relaksu, zjedzeniem posiłku i odrobienie prac domowych.

     Zajęcia świetlicowe wzbogacają wiadomości rozwijają umiejętności i wychowują.

   Zajęcia są prowadzone według tematów zaplanowanych na poszczególne miesiące. Dotyczą  one najbliższego otoczenie dziecka, rodziny, szkoły, kolegów obejmuje wiadomości o mieście zamieszkania, ojczyźnie, miejscu Polski w Europie i świecie.

    Zajęcia rozwijają zainteresowanie przyrodnicze, czytelnicze, taneczne, teatralne i europejskie.

   Na zajęciach uwzględniana jest także tematyka nawiązująca do dni uroczystości świątecznych oraz omawiane są zmiany zachodzące w przyrodzie w ciągu roku.

   Na zajęciach dbamy o wyzwolenie jak największej aktywności poznawczej i twórczej dzieci.

 

Plan zajęć dnia

Regulamin świetlicy szkolnej

Zajęcia wychowawczo-dydaktyczne

Świetlica

wietlica Szkolna

 

Zabawa obok nauki jest podstawową formą aktywności dziecka, dlatego uczniowie uczęszczający do świetlicy mają czas na dowolne zabawy zgodne z ich upodobaniami.          

            Świetlica nie dysponuje dużą powierzchnią. Sala telewizyjna i kącik komputerowy połączony jest z salą do gier i zabaw. Dysponuje różnymi grami dydaktycznymi, układankami, puzzlami, które wspomagają naukę. Jest to nauka połączona z zabawą, rozwijająca u dzieci zdolność do logicznego myślenia, zapamiętywania, uczy wytrwałości i wzmacnia koncentrację. Kąciki zainteresowań np. kuchnia, domek są miejscem gdzie dzieci w sposób aktywny
i swobodny ćwiczą swoje umiejętności społeczne.

         Śpiew i muzyka towarzyszą codziennej pracy z dziećmi. Kształtują wyobraźnię  i wrażliwość, ale także są bardzo pomocne w wyciszeniu dużej grupy dzieci.

          Inną formą pracy w świetlicy, która jest stosowana to zajęcia z żywego słowa: pogadanki, rozmowy, dyskusje wzbogacane poprzez plakaty, encyklopedie, czasopisma, ilustracje. To pozwala nam na zaspokojenie dziecięcej ciekawości świata.

         Dzieci mają w świetlicy stworzone warunki do odrabiania prac domowych i w razie potrzeby uzyskania potrzeby pomocy od nauczyciela.

          W okresie letnim zajęcia świetlicowe organizowane są na boisku szkolnym. Posiadając sprzęt sportowy: piłki, skakanki, gumy do grania, koła hola-hop dzieci uczestniczą w zabawie. Organizowane zawody i konkursy np.: skok w dal, biegi, rzuty do kosza, cieszą się dużą popularnością. Dzieci lubią konkurować i grać zgodnie z klarownie wyznaczonymi regułami.

            Szczególną uwagę w czasie zajęć świetlicowych zwracamy na umiejętność współżycia w grupie rówieśniczej. Dzieci wdrażane są do przestrzegania przyjętych zasad zachowania po przez opracowany regulamin świetlicy szkolnej.

            Wspólnie dbamy o utrzymanie porządku w czasie zabaw i pracy. Dzieci angażowane są do różnego rodzaju prac świetlicowych tj.; porządkowanie półek z zabawkami, podklejanie uszkodzonych pudełek gier, dyżury w salach i na korytarzu, tak, aby czuły się współgospodarzami świetlicy.

Ze względu na charakter pracy świetlicy nie organizujemy dalekich wycieczek, a jedynie wyjścia do parku, na wystawy, do miejsc pamięci narodowych itp.

Wszystkie zajęcia organizowane zawierają treści wychowawcze i dydaktyczne, które wychowankowie mogą wykorzystać w życiu codziennym. To sprawia, że Świetlica stała się bliska dzieciom i rodzicom.

Wszelkie problemy wychowawcze rozwiązujemy z Pedagogiem Szkolnym.

            Dzieci coraz liczniej i coraz dłużej przebywają w świetlicy, dlatego należy stwarzać im atrakcyjne i różnorodne zajęcia a jednocześnie pamiętać o czasie na wyciszenie i relaks.

          Miarą naszych starań może być fakt, iż dzieci proszą rodziców, aby odbierali ich „jak najpóźniej” Dzisiaj świetlica to nie przysłowiowa przechowalnia dzieci, to miejsce ciekawej zabawy i nauki.

         Opieka nad dziećmi sprawowana jest przez kierownika świetlicy mgr Jadwigę Miś oraz wychowawcę mgr Małgorzatę Gawlik, mgr Teresę Giza.

   

 CZEŚĆ!

TO MY, ŚWIETLIKI DZIECI ZE ŚWIETLICY

W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 2 W DĄBROWIE TARNOWSKIEJ.

Naszym patronem Kubuś Puchatek - wspaniały kompan i miodojadek.

My również zdrowo się odżywiamy, o miodzie w diecie wciąż pamiętamy.

W naszej świetlicy jest nas bez liku - aż siedemdziesiąt pięć Świetlików

Ciągle w coś gramy i się bawimy, bo przez zabawę też się uczymy.

Dlatego właśnie moi kochani, w różnych turniejach my wygrywamy!

Dni zimne, słotne – my już w podróży, Euroczat gości małych i dużych.

Nadchodzi wiosna – my ją witamy, sadzimy kwiaty tuż pod  oknami.

Zuchy w gromadzie razem pracują, potem w konkursach zawsze górują.

Zespół taneczny same „Gwiazdeczki”, od nagród błyszczą ich szkolne teczki.

Szkolna gazetka mały „Globusik”, ale redakcja pracować musi.

Pracują chętnie z wielkim zacięciem, bo bardzo ważne to przedsięwzięcie.

My redaktorzy dużo czytamy, innych do tego też zachęcamy.

W naszej świetlicy nikt się nie nudzi, jeśli ktoś zaśnie, to wnet się zbudzi,

bo Panie mają pomysłów bez liku, żeby zabawić i sto Świetlików!

              

 

Z życia świetlicy

Zespoły taneczne

Kółko ekologiczne "Ekosowa"

Teatrzyk "Jupiter"

Gromada zuchowa "Zielone nutki"

Cała Polska czyta Dzieciom

     
Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej Rights Reserved.