21 lutego obchodzimy Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego. Został on ustanowiony w 1999 roku, aby podkreślić bogactwo i różnorodność językową świata. Ludzie porozumiewają się w 7100 językach, a nasi uczniowie mieli dziś możliwość poznać pochodzenie języka polskiego oraz zmierzyć się z językowymi "łamańcami".
17 lutego obchodziliśmy Światowy Dzień Kota. Z tej okazji świetliki na zajęciach zamieniły się w kociaki. To zarówno święto kocich pupili, jak i wyjątkowy czas dla wszystkich wielbicieli kotów. W tym dniu wysłuchały kilka opowieści o kotkach, z których dowiedziały się wiele ciekawych rzeczy na ich temat. Były też wesołe kocie zabawy jak ”Kocie polowanie”, ”Kocie grzbiety”, “Gdzie jest kotek?”. Również na SKK „Gotuj z pasją” było „kotkowo”. W świetlicy została także utworzona mini biblioteczka z „kocią literaturą”, z której każdy świetlik mógł skorzystać w dowolnym czasie. Książki wypożyczone zostały z Biblioteki Szkolnej oraz Miejskiej Biblioteki Publicznej w Dąbrowie Tarnowskiej.
Główny cel jaki nam przyświecał podczas obchodów tego święta, to uwrażliwienie dzieci na problem bezdomnych i głodujących kotów, które nieraz wiodą bardzo ciężkie życie.
Tak się składa, że stała już grupka chętnych na te zajęcia cały czas wybiera gry planszowe. I obecnie tutaj tak jak w starszej grupie króluje wesoła przepychanka na planszy Kragmortha z wydawnictwa #galakta A dlaczego może się podobać? Bo proste zasady i rywalizacja z dużą dozą humoru zawsze się sprawdzają! A my tylko zacieramy ręce i wskazujemy alternatywne formy rozrywki wobec powszechnego przeelektryzowania i przeekranizowania.
W poniedziałek 20 lutego odbyły się kolejne zajęcia w Szkolnym Klubie Gier Planszowych! Spotkania zostały zdomi nowane przez klasy czwarte i przebiegają w coraz bardziej dynamicznej atmosferze: dzieci dopiero teraz po wielu spotkaniach zauważają możliwości, jakie oferuje ta rozrywka. Dzielimy się na zespoły i analizujemy coraz bardziej wymagające tytuły – chociaż trzeba przyznać, że do najbardziej ulubionych należą cały czas: gra karciana oparta na mechanice deckbuildera #Dominion o budowaniu własnego królestwa, wesoła gonitwa po planszy #kragmortha, niepozorna karcianka #munchkin Znów dwie godziny dosłownie uciekły nie wiadomo kiedy. Z powodzeniem przetestowaliśmy też świetlicowy egzemplarz #opowiadanki. Czekamy na następne spotkanie!