W piątkowy wieczór, drugiego marca uczniowie klasy 3a wraz z rodzicami i wychowawczynią panią Ewą Więcek oraz uczniowie z klasy 5a pod opieką pani Moniki Guzik-Skirzyńskiej odwiedzili lusławicką filharmonię, czyli Europejskie Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego. Była ku temu niezwykła okazja: finałowy koncert uczestników Zimowej Akademii Muzyki z klasy skrzypiec, wiolonczeli, klarnetu i oboju. Zimowa Akademia Muzyki w Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach to cykl mistrzowskich lekcji interpretacji, projekt edukacyjny skierowany do utalentowanych uczniów szkół muzycznych. Podczas tygodniowego turnusu uczestnicy intensywnie pracują pod okiem znanych
i doświadczonych pedagogów z całej Polski. Zajęcia odbywają się indywidualnie i zespołowo, a młodzi muzycy mogą też wspólnie koncertować. Program Zimowej Akademii Muzyki doskonale wpisuje się w założenia misji Europejskiego Centrum, sformułowane przez prof. Krzysztofa Pendereckiego. Lusławice umożliwiają edukację i rozwój artystyczny na najwyższym poziomie dla najbardziej uzdolnionych dzieci i uzdolnionej młodzieży. Pozwalają również rozwijać się melomanom. Tym, którzy uczą się czerpać radość i inspirację ze słuchania muzyki poważnej. Piątkowy, finałowy koncert był zwieńczeniem pracy uczniów ze szkół muzycznych. Na widowni zasiedli nie tylko ich rodzice, krewni czy przyjaciele, ale i nasi najmłodsi melomani, uczniowie naszej szkoły. Występy utalentowanych rówieśników i nieco starszych kolegów wzbudziły niekłamany zachwyt. Znakomita technika wykonawców i dojrzała interpretacja utworów z klasycznego repertuaru zrobiła ogromne wrażenie na słuchaczach. Kontakt z muzyką wykonywaną „na żywo” jest dla dzieci nieocenionym doświadczeniem. Pedagodzy, psychologowie potwierdzają, iż przeżycia estetyczne słuchowe czy wizualne, niebywale wzbogacają wrażliwość dzieci, inspirują i motywują do działania. Czas spędzony w Lusławicach zaowocuje w naszych młodych słuchaczach na pewno.
E.Więcek, M.Guzik-Skirzyńska
5 marca 2018r. przedstawiciele Klubu Wolontariusza działającego przy MOPSiWR w Dąbrowie Tarnoskiej -
w tym uczniowie Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2 wzieli udział w indywidualnym spotkaniu wraz
z opiekunem p. Justyna Wajdą z sędzią Anną Marią Wesołowską. Podczas krótkiego, ale bogatego w wiedzę spotkania dzieci mialy możliwośc porozmawiania
z zacnym gościem.
"Świadomość i znajomość prawa to niezwykle ważne kwestie w naszym życiu i należy je wdrażać już od najmłodszych lat” - uważa sędzia Anna Maria Wesołowska, która od dawna uczestniczy w procesie szerzenia świadomości prawnej dzieci i młodzieży. Uwieńczeniem tej niezwykłej wizyty była możliwość otrzymania autografów dla siebie i bliskich. Cieszymy się niezmiernie, że mogliśmy odbyć takie spotkanie.
J.Wójtowicz-Wajda
Drużyna naszych chłopców zajęła w piątek III miejsce w powiatowych zawodach w piłce
siatkowej! Serdecznie gratulujemy!
A.Soja
K.Wajda
Informacja!
Zajęcia z języka hiszpańskiego dla grupy początkującej zostają przeniesione z środy godz. 14:45 na poniedziałek 13:15.
Grupa zaawansowana ma zajęcia bez zmian.
Serdecznie zapraszamy nowe, chętne osoby do przygody z j. hiszpańskim.
Zajęcia odbywają się w klasie 3e (naprzeciwko biblioteki)
2 marca 2018r. sześciolatki z Publicznego Przedszkola Nr 1 brały udział w lekcjach otwartych przygotowanych przez wychowawców klas pierwszych tj. p. Lucynę Wróbel, p. Renatę Nadolską, p. Małgorzatę Panek-Sojka przy pomocy p. Agnieszki Lichorobiec. Zajęcia przeprowadzone zostały w ramach Dni Otwartych szkoły.
Zaproszeni goście mieli okazję zaobserwować,
w jaki sposób pracują uczniowie naszej szkoły. Nauczyciele wykorzystali szereg metod aktywnych, m.in.: wizualizację, gry dydaktyczne, zabawy integrujące z wykorzystaniem multimediów. Podczas zajęć prowadzący wyzwalali u dzieci aktywność twórczą w sferze ruchowej, muzycznej oraz werbalnej. Dzieci pracowały bardzo aktywnie, świetnie radziły sobie z niełatwą pracą w grupach, wykazały się umiejętnością czytania, logicznego rozumowania oraz wyciągania wniosków.
Na zakończenie każdy sześciolatek otrzymał swój pierwszy zeszyt : )
J.Wójtowicz-Wajda
1 marca w świetlicy szkolnej odbył się konkurs młodych talentów "MAM TALENT", podczas którego przebojowi wychowankowie świetlicy prezentowali swoje umiejętności w tańcu, śpiewie, sztuczkach magicznych i akrobatycznych. Występy wszystkich uczestników spotkały się z bardzo miłym odbiorem widowni, która nie szczędziła braw i wyrazów uznania. Pomysłowość występujących przeszła najśmielsze oczekiwania. Emocji było co niemiara, a wyłonienie zwycięzców nie było łatwe , - ale udało się !
Zwycięzcy świetlicowego konkursu „Mam talent”
KATEGORIA - ŚPIEW
I miejsce
Weronika Swierzyńska z klasy II b
II miejsce
Miłosz Wójtowicz z klasy III e
III miejsce
Marcelina Kogut z klasy II b
KATEGORIA - TANIEC
I miejsce
Zofia Garncarz z klasy III b
II miejsce
Sara Grzeszczyk i Emilia Wałaszek z klasy III b
III miejsce
Kamila Kmieć z klasy III d i Wiktoria Stręk z klasy III e
KATEGORIA- SZTUCZKI MAGICZNE
I miejsce
Artur Zych z klasy III a
KATEGORIA - AKROBACJE
I miejsce
Karol Twardy z klasy III e
II miejsce
Gabriel Leżoń z klasy III b
Gratulujemy pięknych występów i zapraszamy do udziału w kolejnej edycji „Mam talent”.
M.Gawlik
28 lutego br. został rozstrzygnięty konkurs klasowy o „Pióro wychowawcy”. Przez okres pierwszego półrocza klasa 3e pracowała nad pięknym pismem.
Pismo odręczne według definicji to pismo za pomocą przyrządów do pisania, takich jak długopis, ołówek lub pióro. Pismo odręczne odzwierciedla nasz nastrój i sytuację w jakiej coś zapisujemy lub notujemy. Styl pisma każdej osoby jest bardzo osobisty i unikalny, dlatego tak ważna jest praca nad nim od najmłodszych lat.
Konkurs zzorganizowano w ramach Święta Pisma Odręcznego, które zostało ustanowione przez the Writing Instrument Manufactures Association (WIMA), a jego celem było zwrócenie uwagi na znaczenie i rolę pisma. Ręczne pisanie wspomaga rozwój sprawności manualnej oraz precyzji ruchów, a one z kolei są niezbędne dla prawidłowego rozwoju poznawczego.
To nie tylko kreślenie liter na papierze, to czynność, która sprzyja rozwojowi umiejętności czytania, zdolności językowych i krytycznego myślenia. Uczy samokontroli i dyscypliny, dlatego miło nam poinformować, że największe postępy poczyniła uczennica Joanna Breńska. Uczennica w ramach nagrody dostała pióro Parker. Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.
J.Wójtowicz-Wajda