We wtorek 18 lutego jak zwykle popołudniu tym razem przez dobre dwie godziny ekipa planszówkowa zmagała się z nowymi i starymi tytułami. Dziesięć osób z klas piątych obstawiło trzy stoły rozpoczęły się rozgrywki: Dziewczęta z 5d postanowiły zgrać do znudzenia pięknie wydany "Sen" z Naszej Księgarni, który bardzo przypadł im do gustu poprzednim razem. Być może ze względu na bardzo ładne karty. Ciekawostką okazał się fakt, że klubowicze zaczęli przynosić własne planszówki, żeby podzielić się pozytywnymi wrażeniami z przyjaciółmi. I tak zagraliśmy partyjkę w arcyciekawą i rozbudzającą wyobraźnię Celestię. Na stole pojawiła się też misyjna gra o Afryce, która również znalazła swoich zwolenników - nie zraziła ich nawet funkcja quizowa - ostatecznie jednak to świetny sposób na zdobycie nowej wiedzy z dziedziny geografii. Z tymi, którzy pozostali do samego końca rozpracowaliśmy błyskawiczną zręcznościową Fabrykę Robotów. Śmiechu było dużo, jednak szybko nadeszła godzina zakończenia zabawy. Następnym razem spotkamy się najwcześniej za dwa tygodnie - ogłoszenie pojawi się na fejsbukowej stronie szkoły dwa dni wcześniej - swoich sił spróbujemy w nowych tytułach: przede wszystkim Najeźdźców z Północy, bo akcent historyczny też musi być!
S.Bator
Pragniemy poinformować, że Szymon Dojka, uczeń klasy VIII a, zakwalifikował się do finałowego etapu małopolskiego konkursu „Czytam, znam, rozumiem”.
W części ustnej konkursu będzie brało udział 32 uczestników z całej Małopolski. Wszyscy spotkają się 5 marca 2020 roku (czwartek) o godz. 11.00 w PWSZ w Tarnowie. Organizatorzy przewidują 5 komisji, w skład których wejdą wykładowcy Katedry Filologii Polskiej PWSZ w Tarnowie, nauczyciele poloniści, pracownicy Miejskiej Biblioteki Publicznej w Tarnowie oraz studenci filologii polskiej.
Egzamin ustny będzie trwał ok. 20 minut dla każdego uczestnika. Uczeń wylosuje zestaw pytań (jedno pytanie z „Pana Tadeusza, a drugie z pozostałych lektur konkursowych), następnie będzie miał ok. 10 minut na przygotowanie się do wypowiedzi oraz ok. 10 minut na wypowiedź. Wypowiedź ma mieć formę argumentacyjną. Uczeń powinien uzasadnić swoje stanowisko.
Opracowanie: M.Pikul
Dziś Walentynki czyli dzień, w którym chcemy dać coś wyjątkowego osobom, które kochamy. A kogo kochają dzieci najbardziej? Oczywiście swoich RODZICÓW!
Uczniowie klasy 1a wraz z wychowawcą p. Justyna Wajdą postanowili samodzielnie stworzyć drobny upominek dla rodziców w postaci magnetycznej walentynki. Od samego rana najmłodsi uczniowie wycinali, przyklejali taśmę magnetyczną, upiększali swoje prace aby zaraz po lekcjach obdarować swoich kochanych Rodziców.
Wspólne przygotowanie drobnych prezentów miało wymiar edukacyjny, nie tylko w rozwoju manualnym, ale i emocjonalnym. O uczuciach, miłości i przyjaźni warto rozmawiać jak najwcześniej! Walentynki to doskonały moment.
J.Wajda
A.Krawczyk
S.Bator
R.Klimek,A.Krawczyk
Kolejna grupa świetliczaków z klas pierwszych odbyła spotkanie z grami planszowymi wymagającymi myślenia, ale w rozrywkowej atmosferze. Tym razem dzieci z klas pierwszych b i d zamieniły się na chwilę w badaczy kosmosu i nadawały nazwy nowym istotom z nieznanej planety, a potem w nieskomplikowanej grze Bazyliszek odwiedzały komnaty podziemnych czeluści, żeby znaleźć skarb i nie dać się schwytać potworowi. Zabawa się niespodziewanie przedłużyła i nagle okazało się, że do zdjęć zostało nas bardzo mało! Dzieci nie mogą się doczekać nowych wyzwań!
S.Bator