^Wróć na górę
  
  
  
Get Adobe Flash player

BIP

Wychowanie do wartości

Dziennik elektroniczny

Stacja meteo

Dołącz do nas

ePUAP

Bierzemy udział w:

Projekt „Pod biało-czerwoną”, realizowany pod honorowym patronatem Prezesa Rady Ministrów Mateusza Morawieckiego.

bialo czerwona

Serdecznie zapraszamy do włączenia się do projektu „Pod biało-czerwoną”, realizowanego pod honorowym patronatem Prezesa Rady Ministrów Mateusza Morawieckiego.
Zakup masztów i flag dla każdej z gmin.
Inicjatywa zakłada sfinansowanie przez Rząd Rzeczypospolitej Polskiej zakupu masztów i flag w każdej z gmin w Polsce, której mieszkańcy dołączą do projektu. Przedsięwzięcie ma na celu połączenie Polaków pod flagą państwową, a także godne uczczenie pamięci o bohaterach Bitwy Warszawskiej w 1920 roku – w szczególności wśród młodego pokolenia. Zachęcamy do tego, aby również Państwa szkoła stała się częścią tego wielkiego historycznego przedsięwzięcia.
W jaki sposób wziąć udział w projekcie?
Aby spełnić założenia projektu, wystarczy zebrać odpowiednią liczbę głosów poparcia online.
Informacja na ten temat znajduje się pod linkiem
Każdy mieszkaniec danej gminy może oddać jeden głos poparcia na swoją gminę.

Sukcesy naszych uczniów w Powiatowym Konkursie Ekologicznym pn. „Upcycling czyli moda od nowa”

eko

29 września 2020 roku o godzinie 10:00 w Centrum Polonii – Ośrodku Kultury, Turystyki i Rekreacji w Brniu odbyło się podsumowanie Powiatowego Konkursu Ekologicznego pn. „Upcycling czyli moda od nowa” zorganizowanego przez Stowarzyszenie Samorządów Powiatu Dąbrowskiego, współfinansowanego ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie.
Miło nam poinformować, iż w wyżej wymienionym konkursie uczniowie klasy 2 c zajęli 2. miejsce, a klasa 5 a zdobyła wyróżnienie.
W konkursie wzięły udział 32 klasy z terenu powiatu dąbrowskiego. Zadaniem uczniów było zaprojektowanie i wykonanie unikatowych ubrań z wykorzystaniem upcyclingowych materiałów.
Podczas finału uczniowie mogli obejrzeć wystawę pokonkursową, pokaz mody ekologicznej. Wzięli też udział w ciekawych i inspirujących warsztatach ekologiczno – artystycznych na temat ponownego wykorzystania surowców wtórnych.
Uczniowie biorący udział w konkursie otrzymali atrakcyjne zestawy nagród ekologicznych.
Organizatorzy imprezy zadbali o miłą atmosferę, pyszny poczęstunek oraz zapewnili transport.
R. Klimek, K. Wójcik

Dzień Głośnego Czytania w bibliotece i w świetlicy

glosne czytanie

Ten dzień obchodzimy w Polsce od 2001 roku. Głośne czytanie w naszej szkole to już długoletnia tradycja przy okazji wielu różnych spotkań i realizacji programów oraz akcji czytelniczych. Tym razem w ramach współpracy Biblioteki Szkolnej i Świetlicy zorganizowaliśmy kilka spotkań z najmłodszymi uczniami. Dzieci poznały m.in. krótką historię tego święta, a następnie wysłuchały fragmentów wybranych książek.
Akcja czytelnicza w świetlicy rozpoczęła się od czytania przez dzieci i nauczyciela „Pippi Pończoszanki”. Kolejnym punktem tego wydarzenia były zajęcia plastyczne zainspirowane lekturą. Najlepsze prace należące do Nataszy Lizak, Zofii Żelazny i Zofii Rogóz otrzymały wyróżnienia. Potem dzieci poznały jeszcze kilka opowiadań z książki pt. „To ja! Duży i odważny! Nowe historyjki, które dodają dzieciom odwagi” oraz fragmentów książki pt. „Wiosna w klinice małych zwierząt w Leśnej Górze”. Natomiast dzień wcześniej w klasach pierwszych czytane były fragmenty książek „Lutek i ciotka Józefina” oraz „Kot kameleon”. Najmłodsi uczniowie mogli również pierwszy raz odwiedzić bibliotekę i poznać zasady wypożyczania i zwracania książek.
Mamy ogromną nadzieję, że tego typu starania przyczynią się do szerszego zainteresowania książkami. Czytanie MA MOC! Daje szansę na osiąganie szkolnych sukcesów i wpływa na wszechstronny rozwój dzieci, dlatego będziemy głośno czytać przy każdej okazji, a nie tylko w czasie wyznaczonych dni.

Turniej Trójksiążkowy zorganizowany przez Miejską Bibliotekę Publiczną im. M. Kozaczkowej w Dąbrowie Tarnowskiej!

konkurs biblioreka

Nasi uczniowie zdominowali Turniej Trójksiążkowy zorganizowany przez Miejską Bibliotekę Publiczną im. M. Kozaczkowej w Dąbrowie Tarnowskiej!
We wrześniu MBP w Dąbrowie Tarnowskiej zorganizowała bardzo ciekawy Konkurs "Turniej Trójksiążkowy" skierowany do dzieci w wieku 8-14 z terenu naszego miasta i okolic. Konkurs polegał na testach i zagadkach dotyczących treści książek dla dzieci i młodzieży z popularnych serii takich jak np. „Dziennik Cwaniaczka” i był wynikiem szkolenia "Wirtualne szkolenia = realne kompetencje" realizowanego przez Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich – Zarząd Główny w ramach programu MKiDN “Kultura w sieci”, którego operatorem jest Narodowe Centrum Kultury.
Mamy wielką przyjemność poinformować, że zwycięzcami są:
I miejsce: Aleksander Bator z klasy 2c,
II miejsce: Szymon Stawosz z klasy 6a,
III miejsce: Milena Bułat z klasy 3a
Bardzo cenne nagrody osobiście wręczała Dyrektor MBP Pani Jadwiga Kusior.
Gratulujemy zwycięzcom, życzymy dalszych sukcesów i jesteśmy niezmiernie dumni, że współpraca między szkołą, jej uczniami wraz z rodzicami, a biblioteką owocuje prawdziwym zamiłowaniem do książek!
S.Bator

„Dzień Spadającego Liścia”

lisc23.09.2020r. w ramach powitania Jesieni, w świetlicy obchodziliśmy „Dzień Spadającego Liścia”. Pomysłodawcą tego dnia jest Jerzy Szewczyk, który zauważył, że nie należy ze łzami żegnać lato, ale radośnie powitać nową porę roku. Jesień to piękna pora roku, która inspirowała muzyków, malarzy, pisarzy i… oczywiście świetlików z dąbrowskiej „dwójki”. Były pląsy, konkursy wiedzy, zagadki i sportowe zmagania. Nie zabrakło także czasu na wykonanie przez dzieci przepięknych prac plastycznych. Wszyscy mieli wyśmienite humory, a uśmiechy dzieci zachęcały tegoroczną Jesień, by była piękna, złocista i pogodna.

Galeria

M.Gawlik, J.Miś

Deklaracja dostępności

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

Celem publikacji Deklaracji Dostępności jest umożliwienie zapoznania się z informacjami dotyczącymi dostępności Szkoły Podstawowej nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej. Deklaracja dostępności spełnia wymagania zawarte w art. 5 ustawy o dostępności cyfrowej i jest w pełni dostępna cyfrowo.

WSTĘP:

Szkoła Podstawowa nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Dąbrowie Tarnowskiej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej http://nowa.sp2dt.pl/

Data publikacji strony internetowej: 2020-09-24

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-03-25

STATUS POD WZGLĘDEM ZGODNOŚCI Z USTAWĄ:

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • filmy nie posiadają napisów dla osób niesłyszących

  • niektóre zdjęcia z wydarzeń nie posiadają pełnych opisów alternatywnych

  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności

  • dokumenty w PDF nie są dokumentami edytowalnymi

  • część plików  nie  jest  dostępnych  cyfrowo

DATA SPORZĄDZENIA DEKLARACJI:

Deklaracje  sporządzono dnia 24-03-2020 r.

Deklarację  sporządzono na  podstawie samooceny przeprowadzonej przez  pracowników  Szkoły Podstawowej nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Dąbrowie Tarnowskiej.

KONTAKT I INFORMACJE ZWROTNE:

Koordynator ds. dostępności: 

Bystrowska - Gmyr Mariola

tel.731 952 555

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

PROCEDURA WNIOSKOWO-SKARGOWA

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Szkoła Podstawowa nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej powinna zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, Szkoła Podstawowa nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej zaproponuje alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy Szkoła Podstawowa nr 2 W Dąbrowie Tarnowskiej odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich na stronie https://www.rpo.gov.pl/

Dostępność architektoniczna

Budynki Szkoły Podstawowej nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej przy ulicy Matejki 8 i Zaręby 22.

  1. Opis dostępności wejścia do budynków.

Do budynku na ulicy Matejki prowadzą 2 wejścia. Do obu wejść prowadzą schody. Dodatkowo do szkoły można dostać się od strony sali gimnastycznej. Tam znajduje się podjazd dla wózków. Do budynku na ulicy Zaręby można dostać się jednym wejściem. Do sali gimnastycznej jest podjazd do wózków. Żeby dostać się okolic sal gimnastycznych do reszty obu budynków trzeba pokonać schody. Żadne z wejść nie umożliwia dostania się do budynku wprost z poziomu terenu.

Brak podjazdów dla niepełnosprawnych. Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Budynki są wielokondygnacyjne, bardzo duża ilość schodów na wielu poziomach uniemożliwia przemieszczanie się na wózku inwalidzkim.

  1. Opis dostępności korytarzy, schodów, windy i toalet.

Dla osób na wózkach nie są dostępne korytarze i pomieszczenia (sale lekcyjne, stołówka, toalety, gabinet dyrekcji).

W budynkach nie ma dostosowań dla osób niepełnosprawnych (toalety, barierki).

Jedyna toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się przy sali gimnastycznej w budynku na ulicy Matejki.

W budynkach na każdym poziomie (parter, 1 piętro i piwnica, a na ulicy Matejki 2 piętro) znajduje się korytarz. Budynek nie posiada wind.

  1. Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
    W obu budynkach nie ma pętli indukcyjnych, platform oraz informacji głosowych. W budynkach nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

  1. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.

Przed budyniami nie ma wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.

Nie ma osób oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściach głównych.

  1. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
    Do budynków i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

  1. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

W budynkach nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących, nie można skorzystać z tłumacza języka migowego. Budynki nie są wyposażone w aplikację tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online ani nie został przeszkolony żaden pracownik z polskiego języka migowego.

Więcej informacji o dostępności cyfrowej można znaleźć na stronie Ministerstwa Cyfryzacji poświęconej temu tematowi.

 

Powołuje się zespół ds. dostępności w Szkole Podstawowej nr 2 im. Mikołaja Kopernika

w Dąbrowie Tarnowskiej w następującym składzie:

1. Bystrowska - Gmyr Mariola –koordynator

2. Rzepka Marzena –członek

3. Krawczyk Anna – członek

4. Gawlik Małgorzata – członek

Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej Rights Reserved.