^Wróć na górę
  
  
  
Get Adobe Flash player

BIP

Wychowanie do wartości

Dziennik elektroniczny

Stacja meteo

Dołącz do nas

ePUAP

Bierzemy udział w:

Zachęcamy do głosowania na pracę naszych świetlików!

konkurs swietliki

Głosowanie ruszyło i będzie trwać od 19 kwietnia do 14 maja 2021 r. Każda praca konkursowa musi zebrać 100 głosów, aby przejść do kolejnego etapu konkursu. Jedna osoba z jednego adresu IP, w ciągu jednej doby, może zagłosować tylko raz na daną pracę przez naciśnięcie przycisku zagłosuj.
Przy głosowaniu konieczne jest podanie maila i zatwierdzenie głosu na swojej skrzynce mailowej! Adres mailowy podawany jest tylko w celu jednorazowego potwierdzenia oddanego głosu, nie jest on przez nas rejestrowany, ani przechowywany.
Na tropie witamin Warzywa i owoce mają swoje święto. To wskazuje nam, że są ważne, dlatego my świetliki ze Szkoły Podstawowej nr 2 im. M. Kopernika w Dąbrowie Tarnowskiej wraz p. Małgorzatą Gawlik poświęcamy im dużo uwagi. Staramy się, aby towarzyszyły nam codziennie. Udział w tym programie rozbudził nasz apetyt. Działamy dalej!!! Warzywa i owoce to “bomby” witaminowe, które możemy spożywać przez cały rok w różnej postaci. Z nimi jest moc!!! My to już Wiemy!!!

Wyniki Ogólnopolskiego Konkursu pod hasłem „MIKOŁAJ KOPERNIK, WIELKI POLAK KTÓRY WSTRZYMAŁ SŁOŃCE RUSZYŁ ZIEMIĘ

Nasza szkoła była organizatorem VIII edycji Ogólnopolskiego Konkursu Plastyczno- Literackiego pod hasłem” MIKOŁAJ KOPERNIK, WIELKI POLAK KTÓRY WSTRZYMAŁ SŁOŃCE RUSZYŁ ZIEMIĘ”. Konkurs ten został zainicjowany przez nauczycieli świetlicy szkolnej, a honorowy patronat objął Burmistrz Dąbrowy Tarnowskiej p. Krzysztof Kaczmarski.
Celem konkursu było przybliżenie sylwetki patrona naszej szkoły, sławnego Polaka - Mikołaja Kopernika oraz popularyzacja ogólnej wiedzy astronomicznej. Konkurs adresowany był do uczniów szkół podstawowych i świetlic szkolnych.
Pomimo czasów pandemii i nauki zdalnej udało nam się go przeprowadzić i pozyskać wiele ciekawych i barwnych prac niemal z całej Polski.
Jury starało się bardzo wnikliwie i rzetelnie ocenić prace. Brało pod uwagę przede wszystkim zaangażowanie, inwencję twórczą, estetykę wykonania pracy i jej zgodność z tematyką.
Przedstawiamy wyniki konkursu:
▶️Kategoria klas I-III
I miejsce
Alicja Pokrywa kl.I - Zespół Szkół im. Armii Krajowej w Zaczerniu
Krzysztof Kogut kl.I Szkoła Podstawowa nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Dąbrowie Tarnowskiej
II miejsce
Aleksandra Zimniak kl.III - Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Sokołowie Małopolskim
Julia Doroż kl.II - Szkoła Podstawowa nr 24 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Mikołaja Kopernika w Tarnowie
III miejsce
Nikola Chilmanowicz kl.III - Szkoła Podstawowa nr 5 im. Romualda Traugutta w Toruniu
Marcin Borzęcki kl.II - Szkoła Podstawowa nr 6 im. Mikołaja Kopernika w Inowrocławiu
Wyróżnienia
Róża Kozak kl.III - Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Sokołowie Małopolskim
Amelia Molenda kl.III - Szkoła Podstawowa nr 8 w Inowrocławiu
▶️Kategoria klasy IV-VI
I miejsce
Róża Wojtkowska kl.IV - Szkoła Podstawowa nr 32 w w Zespole Szkolno- Przedszkolnym, nr 1 w Kielcach
Sebastian Krawczyk kl.IV- Szkoła Podstawowa nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Dąbrowie Tarnowskiej
II miejsce
Roksana Olszewska kl.VI - Zespół Placówek Oświatowych w Kościelcu
Emilia Chłosta kl.VI - Szkoła Podstawowa nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Dąbrowie Tarnowskiej
III miejsce
Gabriela Czupryna kl.IV- Szkoła Podstawowa nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Dąbrowie Tarnowskiej
Sara Grzeszczyk kl.VI -Szkoła Podstawowa nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Dąbrowie Tarnowskiej
WYRÓŻNIENIA
Dominika Sosnowska kl.VI - Szkoła Podstawowa nr 7 w Brodnicy
Klaudia Przygoda kl.IV -Zespół Szkolno-Przedszkolny w Czerminie
Amelia Rybak kl.lV - Zespół Szkolno- Przedszkolny w Czerminie
▶️Kategoria klasy VII- VIII
I miejsce
Alicja Dynaburska kl.VIII- Szkoła Podstawowa nr 8 w Toruniu
Zofia Głowacka kl.VIII- Szkoła Podstawowa nr 6 im. Mikołaja Kopernika w Inowrocławiu
II miejsce
Michalina Sobol kl.VIII- Szkoła Podstawowa nr 8 im. Marii Skłodowskiej-Curie w Toruniu
III miejsce
Izabela Jędrzejczyk kl.VII - Szkoła Podstawowa nr 32 im. Jana Kusocińskiego w Kielcach
▶️Kategoria ŚWIETLICE
I miejsce
Maja Zuirbla - Szkoła Podstawowa nr 5 im. Romualda Traugutta w Toruniu
II miejsce
Maja Sternal - Szkoła Podstawowa nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Dąbrowie Tarnowskiej
III miejsce
Świetlica szkolna przy Szkole Podstawowej z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Mikołaja Kopernika w Tarnowie
Dyplomy i nagrody ufundowane przez Dyrektor Szkoły p. Annę Fido zostaną przesłane w najbliższym czasie.
Galeria zdjęć będzie dodana w późniejszym terminie.
M.Gawlik, J.Miś

Doniesienia z laboratorium Szkolnego Klubu Gier Planszowych

chocim

Graciarnia z powodu pandemii ciągle czeka pusta, aż się to wszystko skończy, tymczasem opiekunowie wcale nie zasypują gruszek w popiele i testują nieograne jeszcze tytuły. Jakiś czas temu
chwaliliśmy się, że dzięki dobrej woli stowarzyszenia Pospolite Ruszenie Szlachty Ziemi Krakowskiej za pośrednictwem www.zolkiewski.com udało się na rzecz klubu pozyskać wspaniałą strategię wojenną:
Chocim – potęga husarii, która powstała w ramach projektu edukacyjnego w Roku Hetmana Stanisława Żółkiewskiego. Gra nie jest dostępna w normalnej dystrybucji i jest prawdziwą gratką dla
fanów historii i dobrej intelektualnej zabawy.
Rozgrywka polega na tym, że wcielamy się jedna ze stron: Inwazyjną Armię Osmańską, która za wszelką cenę i w jak najkrótszym czasie pragnie zdobyć umocniony obóz pod twierdzą chocimską lub siły Rzeczpospolitej broniącej się zażarcie przeciw przeważającym siłom wroga i grającym na zwłokę, aby morale i siły tureckie stopniały wraz z nadchodzącym zimnem.
Gra stanowi odwzorowanie długiego oblężenia z 1621 roku. Każda ze stron dysponuje charakterystycznymi dla siebie jednostkami wojska o różnych możliwościach taktycznych symbolizowanych przez różnokolorowe drewniane znaczniki. Wszelkie akcje podejmowane są przy pomocy pięknie i zgodnie ze stanem wiedzy historycznej ilustrowanych kart. Wyborów do podjęcia jest bardzo dużo – w zasadzie cała plansza podzielona jest na wiele pól akcji, które należy lub można wykorzystać, aby zwyciężyć: np. wystawiać siły do bitwy walnej, kopać aprosze, czyli specjalne rowy wspomagające oblężenie ( Polacy z kolei próbują je wtedy zasypywać), zdobywać topniejące zapasy konieczne dla aprowizacji, dokonywać wypadów, wzmacniać morale, umacniać siły na danym
odcinku etc… Każda akcja daje jakieś możliwości i zarazem ograniczenia, bo trzeba do tego używać odpowiednich jednostek, a tych wraz z upływającym czasem jest coraz mniej…Bo wystarczy popełnić jeden, dwa błędy przy obsadzaniu, przegrać o jedno starcie więcej na wałach i wtedy sytuacja staje się dość problematyczna, a wybory coraz bardziej dramatyczne. Przekonaliśmy się na własnej skórze, że aby wygrać, trzeba się naprawdę napracować umysłem. A bitwy? One po podliczeniu stosunku sił potrafią nieraz nieźle zaskoczyć, bo czasem może na nich zaważyć czynnik losowy ( jak to podczas bitew bywało). Wszelkie starcia – czy to bitwy walne przeprowadzane na przedpolu obozu, czy w walce na umocnieniach podczas szturmów tureckich – ostatecznie rozstrzygane są przez rzuty wieloma kośćmi. Jednak modyfikatory bardzo często wspomagają dość mocno tego, kto lepiej obmyślił sytuację na polu bitwy lub wiedział, co należy poświęcić, żeby zwyciężyć. Każda reduta jest kluczowa, bo upadek jednej daje możliwość zdobycia kolejnej ( można je oczywiście odbijać!)– aż do serca obozu, czyli obozu hetmańskiego, którego do pewnego momentu broni sześćdziesięciojednoletni Jan Karol Chodkiewicz, a potem jego uczeń, ojciec przyszłego właściciela
naszej Dąbrowy z tego rodu – Stanisław Lubomirski. Należy pamiętać, które jednostki lepsze są na otwartym polu bitwy ( np. husaria), które w obronie ( np. Kozacy), a po stronie tureckiej trzeba jak najlepiej wykorzystywać walory bojowe świetnej piechoty janczarów czy lotnych konnych Tatarów.
Wrażenia? Gra jest genialna, zwłaszcza dla tych nieco starszych uczniów. Emocje trwają i narastają przez całą rozgrywkę, a często poczucie bezradności miesza się z dużym ładunkiem satysfakcji, gdy wreszcie coś się uda, albo kiedy zadziała obrana strategia i wróg połamie sobie zęby.
Sama gra potrafi dużo nauczyć i nie tylko pod względem historycznym utrwalenia militarnego wydarzenia, ale pod względem wszystkich możliwych aspektów, jakie mu towarzyszyły – od wyglądu sytuacji , udziału rodzajów wojsk i ich możliwości, dowódców, zależności pomiędzy zaprowiantowaniem a morale, trudności związanych z zarządzaniem wielką liczbą ludzi itd…
Gra dostarcza wyjątkowych wrażeń i mamy nadzieję, że w naszym klubie znajdzie wielu wielbicieli.
Jest to jeden z kolejnych tytułów, które niecierpliwie czekają na ogranie przez uczniów.
S.Bator, K.Wajda

III Przegląd Twórczości Młodych Poetów

e.chlosta

Uczennice klasy 6b: Emilia Chłosta, Zofia Garncarz i Sara Grzeszczyk, wzięły udział w III Przeglądzie Twórczości Młodych Poetów - konkursie organizowanym przez Bibliotekę Pedagogiczną w Tarnowie. Warunkiem uczestnictwa było nadesłanie trzech własnych utworów poetyckich o dowolnej tematyce.
Na konkurs wpłynęło 129 prac zgłoszonych przez 43 uczestników podzielonych na trzy kategorie wiekowe:
- 10-13 l. – 15 uczestników, 45 wierszy
- 14-16 l. – 14 uczestników, 42 wiersze
- 17-25 l. – 14 uczestników, 42 wiersze
Emilia Chłosta zajęła 3 miejsce w swojej kategorii wiekowej. Serdecznie gratulujemy i czekamy na kolejne sukcesy naszych szkolnych młodych poetek.
J.Bieś

Zdrowych i spokojnych Świąt Wielkanocnych

wesołychI1

Zdrowych i spokojnych Świąt Wielkanocnych, radosnego i wiosennego nastroju życzy klasa Ia wraz z wychowawczynią.
Pierwszaki przesyłają również kartki, które wykonały w zdalnej pracowni plastycznej.
M.Panek-Sojka
Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej Rights Reserved.