>
>>>>>>
Szkoła Podstawowa Nr 2
im. Mikołaja Kopernika
33-200 Dąbrowa Tarnowska
731 952 555 – Sekretariat Matejki 8
731 462 555 – Sekretariat Zaręby 22
731 752 555 – Dyrektor
572 917 819– Świetlica
Konto Rady Rodziców 68 9462 0003 2001 0000 1238 0001
NIP 871-15-95-799
Pracownia komputerowa w naszej szkole powstała 11.10.2004 r. w ramach projektu "Pracownia internetowa w szkole podstawowej w 2004 r." prowadzonego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu. Do tej pory uczniowie korzystali ze starej pracowni komputerowej, mieszczącej się w sąsiadującym ze szkołą gimnazjum, co było dużym utrudnieniem dla dzieci i nauczycieli.
Zaprojektowany specjalnie dla szkolnych pracowni system składa się z następujących elementów:
· 1 serwera (Microsoft SBS 2003 PL);
· 10 komputerów uczniowskich (Windows XP Profesjonal PL);
· laserowej, czarno-białej drukarki;
· skanera;
· laptopa;
· wideoprojektora.
Szkoła przystępująca do programu musiała zapewnić we własnym zakresie i na własny koszt:
· Salę na pracownię komputerową odpowiednio umeblowaną, pomalowaną i zabezpieczoną.
· Wydzieloną instalację elektryczną.
· Łącze dostępne do sieci INTERNET.
Pracownia przeznaczona jest na lekcje informatyki i zajęcia kółka informatycznego.
Opiekunem jest Pani mgr Małgorzata Wódka.
Zmiana opiekuna pracowni nastąpiła z dniem objęcia przez p. Małgorzatę Wódkę funkcji wice dyrektora szkoły (1.09.2012r.). Nowym opiekunem została p. Wioletta Zych
GALERIA
PRACOWNIA 2013
Uczniowie Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Dąbrowie Tarnowskiej dzięki przychylności Burmistrza Stanisława Początka, staraniom Dyrektora ZOSIP-u Mariana Gajdy, Dyrektor Anny Fido, rodziców doczekali się 15 nowoczesnych komputerów, dzięki którym lekcje informatyki będą atrakcyjniejsze.
Komputery All In One Think Centre Edge 62 z to jedna z najnowszych linii produkcyjnych znanej na całym świeciefirmy Lenovo, która przed kilkoma laty przejęła część linii produkcyjnychsprzętu komputerowego od prekursora w branży IT firmy IBM.
Komputery All In One Think Centre Edge to nie tylko nowe eleganckie komputery, które dobrze wyglądają, ale również działają jeszcze lepiej. To nowy trend w komputerach stacjonarnych, które są niezawodne, wydajne i ergonomiczne. Mają zintegrowane funkcje multimedialne, zajmują mało miejsca na biurku, prezentują się efektownie, pobierają niewiele energii i są ciche. Tak w skrócie można opisać nowoczesne komputery All In One, których komponenty ukryte są w nieco szerszych obudowach monitorów LCD. Używając tego typu komputerów oszczędzamy miejsce, pieniądze i środowisko. Wspomniane komputery posiadają Certyfikat ENERGY STAR 5.0. Zajmują o 70% mniej miejsca niż tradycyjny komputer typu Tower z 19 - calowym monitorem LCD i są wyposażone w kamerę internetową, wbudowany mikrofon i wewnętrzne głośniki.
Należy tu zaznaczyć, że wspomniane komputery zostały wyposażone w najnowsze dostępne na rynku oprogramowanie systemowe Windows 8, oraz pakiet biurowy MS Office 2013, którego światowa premiera była 29-01-2013 roku!
Dzięki otwarciu przez Publiczną Szkołę Podstawową nr 2 licencji grupowej OLP Microsoft EDU, uczniowie dąbrowskiej dwójki, jako pierwsi mają dostęp do najnowszego oprogramowania i aktualizacji aplikacji MS Office firmy Microsoft.
Można, zatem śmiało powiedzieć, że na dzień dzisiejszy nasza szkoła posiada najnowocześniejszą pracownię komputerową w mieście.
W roku szkolnym 2014/2015 pracownia wzbogaciła się o wideo projektor/rzutnik. Urządzenie to zdecydowanie ułatwia uczniom poznanie nowych treści programowych.
Odblaskowa szkoła – startujemy
Nasza szkoła kolejny raz bierze udział w akcji organizowanej przez Małopolską Wojewódzką Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie, Małopolskie Kuratorium Oświaty, natomiast partnerami akcji są: Małopolski Urząd Wojewódzki, Małopolski Urząd Marszałkowski oraz Krajowe Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. W tym roku akcja odbędzie się pod hasłem „Odblaskowa szkoła - to Ja, Ty, to My”. Głównym jej celem jest przypomnienie uczniom zasad bezpiecznego poruszania się po drogach oraz obowiązku noszenia elementów odblaskowych.
Program daje możliwość wykazania, że szkoła nie tylko uczy, ale również dba o bezpieczeństwo swoich podopiecznych zwłaszcza w drodze do i ze szkoły oraz promowanie wszelkich inicjatyw ograniczających zagrożenia w ruchu drogowym.
Konkurs ma promować noszenie elementów odblaskowych mających istotny wpływ na bezpieczeństwo pieszych. Warto przypomnieć, że piesi – niechronieni uczestnicy ruchu drogowego, to grupa narażona na najpoważniejsze konsekwencje już przy prędkościach pojazdu rzędu 20–30 km/h. Tak ważne jest zatem podejmowanie działań, które mają zapobiegać wypadkom z ich udziałem już w odniesieniu do najmłodszych uczestników ruchu drogowego.
Chcąc realizować powyższe założenia przyjęto w naszej szkole następujący plan działań:
Zadania główne:
1. Wyposażenie w kamizelki odblaskowe oraz elementy odblaskowe
wszystkich uczniów uczęszczających do naszej szkoły.
2. Wyposażenie w chusty odblaskowe wszystkich pierwszoklasistów.
Zadania dodatkowe:
1. Zorganizowanie ogólnoszkolnego konkursu plastycznego na temat bezpieczeństwa w ruchu drogowym na dwóch etapach edukacyjnych: Klasy I – III, Klasy IV – VI.
2. Zorganizowanie ogólnoszkolnego konkursu wiedzy o bezpieczeństwie ruchu drogowego na dwóch etapach: Klasy I –III, Klasy IV – VI
3. Zorganizowanie imprezy podsumowującej podjęte działania w zakresie promowania bezpieczeństwa.
4. Organizacja zajęć pozalekcyjnych związanych z bezpieczeństwem ruchu drogowego: Szkolny Klub Bezpieczeństwa „Stopka” - klasy IV –VI , zajęcia „Uczymy ratować” - klasy I - VI.
5. Dokumentowanie akcji na szkolnej stronie internetowej i na innych stronach www, w gazecie lokalnej, w gazetce szkolnej i na gazetkach ściennych.
Zwracamy się z prośbą do uczniów i rodziców o zachowanie szczególnej uwagi podczas przechodzenia na przejściach dla pieszych, na światłach, skrzyżowaniach, przy słabej widoczności (rano, wieczorem) oraz noszenie w widocznym miejscu (plecaki, elementy ubioru) elementów odblaskowych.
Prosimy o aktywne włączenie się w tą, jak ważną dla wszystkich inicjatywę.
Szczegóły na stronie internetowej szkoły.
Rok szkolny 2024/2025
Program wychowawczo-profilaktyczny -więcej
Rok szkolny 2022/2023
Program wychowawczo-profilaktyczny - więcej
Rok szkolny 2021/2022
Program wychowawczo-profilaktyczny - więcej
Rok szkolny 2020/2021
Program wychowawczo-profilaktyczny - więcej
Rok szkolny 2019/2020
Program wychowawczo-profilaktyczny - więcej
Rok szkolny 2016/2017
Ogólnopolski program „PoczytajMY”- więcej
Rok szkolny 2015/2016
PROGRAM WYCHOWAWCZY UWZGLĘDNIAJĄCY TREŚCI PROFILAKTYKI - więcej
Znajdź właściwe rozwiązanie - więcej
Program edukacyjny- Planeta Energii - więcej
Rok szkolny 2014/2015
Czas na zdrowi - więcej
OGÓLNOPOLSKI PROGRAM „MISTRZOWIE KODOWANIA” - więcej
Program wychowawczy - więcej
Program profilaktyki - więcej
Program edukacyjny „Śniadanie Daje Moc” - więcej
Szkoła z klasą - więcej
Ogólnopolski program „Poczytaj mi przyjacielu”- więcej
„Bezpieczeństwo i mobilność dla wszystkich” - międzynarodowy program edukacyjny dla klas I – VI - więcej
PROGRAM PROFILAKTYKI PALENIA TYTONIU „ZNAJDŹ WŁAŚCIWE ROZWIĄZANIE ”- więcej
ZPB „Szkoła Promująca Bezpieczeństwo” - projekt małopolski - więcej
„Nie pal przy mnie, proszę” - edukacja antynikotynowa dla uczniów klas I – III - więcej
„Owoce w szkole” – europejski program edukacyjny dla klas I - III - więcej
„Klub Bezpiecznego Puchatka” – ogólnopolski program edukacyjny dla klas I - więcej
Program profilaktyki - więcej
Program wychowawczy- więcej
Rządowy program „Radosna Szkoła” - więcej
Certyfikaty dla PSP nr 2
Certyfikat za udział w ogólnopolskim konkursie Szkoła Młodych Patriotów
-więcej
Certyfikat za udział w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym LEPSZA SZKOŁA. Edycja 2017/2018-więcej
Certyfikat za udział w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym LEPSZA SZKOŁA. Edycja 2016/2017- więcej
Certyfikat w ramach ogólnopolskiej akcji "Pierwszy Mail. Bezpieczeństwo
w Internecie"- więcej
Mistrzowie Kodowania - więcej
Drugi Certyfikat „Szkoły z Klasą” oraz tytuł szkoły eksperckiej - więcej
Za upowszechnianie zaleceń Europejskiego Kodeksu Walki z Rakiem - więcej
Prowadzimy WF z Klasą - więcej
Śniadanie daje moc - więcej
Świetlica Szkolna
JEŚLI CHCESZ UCZYĆ SIĘ, POZNAWAĆ CIEKAWE RZECZY, PRZYJDŹ DO WESOŁEJ ŚWIETLICY KUBUSIA PUCHATKA OD PONIEDZIAŁKU DO PIĄTKU, W GODZ. 6.45 - 7.45 W GODZ. 10.30 - 16.30 |
Cele i zadania zajęć wychowawczo – dydaktycznych- więcej
REGULAMIN ŚWIETLICY - więcej
PLAN ZAJĘĆ DNIA - więcej
Zajęcia wychowawczo-dydaktyczne do realizacji w roku szkolnym 2013/2014 - więcej
Świetlica szkolna wspomaga i uzupełnia pracę szkoły we wszystkich jej aspektach tj. opieki, wychowania i nauki. Zajęcia prowadzone są według tematów zaplanowanych na poszczególne miesiące w oparciu o roczny plan opiekuńczo - wychowawczy świetlicy szkolnej.
Zabawa obok nauki jest podstawową formą aktywności dziecka, dlatego uczniowie uczęszczający do świetlicy mają czas na dowolne zabawy zgodne z ich upodobaniami.
Świetlica nie dysponuje dużą powierzchnią. Sala telewizyjna i kącik komputerowy połączony jest z salą do gier i zabaw. Dysponuje różnymi grami dydaktycznymi, układankami, puzzlami, które wspomagają naukę. Jest to nauka połączona z zabawą, rozwijająca u dzieci zdolność do logicznego myślenia, zapamiętywania, uczy wytrwałości i wzmacnia koncentrację. Kąciki zainteresowań np. kuchnia, domek są miejscem gdzie dzieci w sposób aktywny i swobodny ćwiczą swoje umiejętności społeczne.
Śpiew i muzyka towarzyszą codziennej pracy z dziećmi. Kształtują wyobraźnię i wrażliwość, ale także są bardzo pomocne w wyciszeniu dużej grupy dzieci.
Inną formą pracy w świetlicy, która jest stosowana to zajęcia z żywego słowa: pogadanki, rozmowy, dyskusje wzbogacane poprzez plakaty, encyklopedie, czasopisma, ilustracje. To pozwala nam na zaspokojenie dziecięcej ciekawości świata.
Dzieci mają w świetlicy stworzone warunki do odrabiania prac domowych i w razie potrzeby uzyskania potrzeby pomocy od nauczyciela.
W okresie letnim zajęcia świetlicowe organizowane są na boisku szkolnym. Posiadając sprzęt sportowy: piłki, skakanki, gumy do grania, koła hola-hop dzieci uczestniczą w zabawie. Organizowane zawody i konkursy np.: skok w dal, biegi, rzuty do kosza, cieszą się dużą popularnością. Dzieci lubią konkurować i grać zgodnie z klarownie wyznaczonymi regułami.
Szczególną uwagę w czasie zajęć świetlicowych zwracamy na umiejętność współżycia w grupie rówieśniczej. Dzieci wdrażane są do przestrzegania przyjętych zasad zachowania po przez opracowany regulamin świetlicy szkolnej.
Wspólnie dbamy o utrzymanie porządku w czasie zabaw i pracy. Dzieci angażowane są do różnego rodzaju prac świetlicowych tj.; porządkowanie półek z zabawkami, podklejanie uszkodzonych pudełek gier, dyżury w salach i na korytarzu, tak, aby czuły się współgospodarzami świetlicy.
Ze względu na charakter pracy świetlicy nie organizujemy dalekich wycieczek, a jedynie wyjścia do parku, na wystawy, do miejsc pamięci narodowych itp.
Wszystkie zajęcia organizowane zawierają treści wychowawcze i dydaktyczne, które wychowankowie mogą wykorzystać w życiu codziennym. To sprawia, że Świetlica stała się bliska dzieciom i rodzicom.
Wszelkie problemy wychowawcze rozwiązujemy z Pedagogiem Szkolnym.
Dzieci coraz liczniej i coraz dłużej przebywają w świetlicy, dlatego należy stwarzać im atrakcyjne i różnorodne zajęcia a jednocześnie pamiętać o czasie na wyciszenie i relaks.
Miarą naszych starań może być fakt, iż dzieci proszą rodziców, aby odbierali ich „jak najpóźniej” Dzisiaj świetlica to nie przysłowiowa przechowalnia dzieci, to miejsce ciekawej zabawy i nauki.
Opieka nad dziećmi sprawowana jest przez kierownika świetlicy mgr Jadwigę Miś oraz wychowawcę mgr Małgorzatę Gawlik.
CZEŚĆ!
TO MY, ŚWIETLIKI – DZIECI ZE ŚWIETLICY
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 2 W DĄBROWIE TARNOWSKIEJ.
Naszym patronem Kubuś Puchatek - wspaniały kompan i miodojadek.
My również zdrowo się odżywiamy, o miodzie w diecie wciąż pamiętamy.
W naszej świetlicy jest nas bez liku - aż siedemdziesiąt pięć Świetlików
Ciągle w coś gramy i się bawimy, bo przez zabawę też się uczymy.
Dlatego właśnie moi kochani, w różnych turniejach my wygrywamy!
Dni zimne, słotne – my już w podróży, „Euroczat” gości małych i dużych.
Nadchodzi wiosna – my ją witamy, sadzimy kwiaty tuż pod oknami.
Zuchy w gromadzie razem pracują, potem w konkursach zawsze górują.
Zespół taneczny same „Gwiazdeczki”, od nagród błyszczą ich szkolne teczki.
Szkolna gazetka mały „Globusik”, ale redakcja pracować musi.
Pracują chętnie z wielkim zacięciem, bo bardzo ważne to przedsięwzięcie.
My redaktorzy dużo czytamy, innych do tego też zachęcamy.
W naszej świetlicy nikt się nie nudzi, jeśli ktoś zaśnie, to wnet się zbudzi,
bo Panie mają pomysłów bez liku, żeby zabawić i sto Świetlików!
ZESPOŁY TANECZNE | KÓŁKO EKOLOGICZNE "EKOSOWA" | TEATRZYK "JUPITER" | GROMADA ZUCHOWA "ZIELONE NUTKI" |
|
B I B L I O T E K A S Z K O L N A c z y n n a:
|
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript."> |
|
O BIBLIOTECE | WYKAZ LEKTUR | REGULAMINY BIBLIOTECZNE |
SKŁAD SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO
Rok szkolny 2015/2016
Opiekunki: mgr Diana Dyda, mgr Ewa Kmieć
Przewodnicząca:
Maja Łoś – kl. 5A
Z-cy przewodniczącej:
Agata Partyńska – kl. 6B
Ernest Fido – kl. 5A
Skarbnik:
Sylwester Warias – kl. 5A
Sekretarz:
Anna Korzec – kl. 5A
Poczet sztandarowy
I poczet
Martyna Baran – kl. 6A
Zuzanna Kozyra – kl. 6A
Damian Kawa – kl. 6B
II poczet
Agata Forgiel – kl. 6A
Ewa Zielińska– kl. 6B
Michał Kłos - Kufel – kl. 6B
III poczet
Katarzyna Kmiecik– kl. 6A
Agata Partyńska – kl. 6B
Norbert Korzec – kl. 6A
Sekcja redakcyjna:
Przewodnicząca:
Magdalena Kozioł – kl. 5A
Z- ca przewodniczącej:
Paulina Reczek – kl. 5A
Członkowie:
Iga Kądzielawa – kl. 3A
Oliwia Biedrońska – kl. 3A
Gabriela Basta – kl. 3A
Aleksandra Wąż – kl. 4A
Zuzanna Ostręga – kl. 4A
Oliwia Ciećko – kl. 4B
Anna Korzec – kl. 5A
Kamila Kubacka – kl. 5A
Karlonia Lech – kl. 5A
Magdalena Morelewska – kl. 5A
Martyna Światłowska – kl. 5A
Oliwia Wójcik – kl. 5A
Sekcja porządkowa:
Przewodniczący:
Jakub Łabuz – kl. 6A
Z-ca przewodniczącego:
Dawid Chrabąszcz – kl. 5A
Członkowie:
Wojciech Skrzyniarz – kl. 3A
Mikołaj Talanda – kl. 3A
Wojciech Jopek – kl. 3A
Jakub Podgórski – kl. 4B
Kacper Sosin – kl. 5A
Aleksander Mirek – kl. 6A
Konrad Łabuz – kl. 6A
Mateusz Chrabąszcz – kl. 6A
Jakub Szułakiewicz – kl. 6B
Michał Kłos – Kufel – kl. 6B
Sekcja artystyczno – kulturalna:
Przewodnicząca:
Laura Magiera – kl. 6A
Z-ca przewodniczącej:
Julia Kądzielawa - kl. 4B
Członkowie:
Kamila Jedynak – kl. 3A
Gabriela Morawiec – kl. 3A
Gabriela Morawiec – kl. 4B
Paulina Reczek – kl. 5A
Martyna Baran – kl. 6A
Zuzanna Kozyra – kl. 6A
Aleksandra Idzik – kl. 6A
Paulina Waśniowska – kl. 6A
Agata Forgiel – kl. 6A
Patrycja Niedźwiecka – kl. 6A
SKŁAD SAMORZĄDU Z LAT POPRZEDNICH – czytaj więcej
Decyzją Rady Pedagogicznej dnia 20 czerwca 2013 roku został wybrany skład pocztu sztandarowego na rok szkolny 2013/2014: I poczet – Tomasz Morelewski, Jagoda Bartula, Natalia Burzec, II poczet – Jakub Jarzwiec, Karolina Topór, Aleksandra Guzik, III poczet – Jakub Jaworski, Gabriela Sajdak, Aleksandra Sołtys.
Decyzją Rady Pedagogicznej dnia 22 czerwca 2012 roku został wybrany skład pocztu sztandarowego na rok szkolny 2012/2013: I poczet – Karolina Morawiec, Wiktoria Szkotak, Marcin Juzba, II poczet – Wiktoria Grzech, Maria Miś, Łukasz Forgiel, III poczet – Małgorzata Kupiec, Stefania Mirek, Jakub Kulka.
Decyzją Rady Pedagogicznej dnia 14 czerwca 2011 roku został wybrany skład pocztu sztandarowego na rok szkolny 2011/2012: I poczet – Marcin Kawa, Patrycja Chwałek, Ewa Drąg, II poczet – Wojciech Kolarczyk, Martyna Kupiec, Aleksandra Wąsik, III poczet – Bartosz Czupryna. Aleksandra Houda, Daria Pasternak.
Decyzją Rady Pedagogicznej dnia 17 czerwca 2010 roku został wybrany nowy skład pocztu sztandarowego: I poczet - Agnieszka Kijak, Łukasz Nowak, Magdalena Marszałek, II poczet - Justyna Miś, Michał Golemo, Aleksandra Kuta.