^Wróć na górę
  
  
  
Get Adobe Flash player

BIP

Wychowanie do wartości

Dziennik elektroniczny

Stacja meteo

Dołącz do nas

ePUAP

Bierzemy udział w:

Wizja szkoły


 

 

 

 

 

Kontakt

Szkoła Podstawowa Nr 2

  im. Mikołaja Kopernika

33-200 Dąbrowa Tarnowska

 

731 952 555 – Sekretariat Matejki 8

731 462 555 – Sekretariat Zaręby 22

731 752 555 – Dyrektor

572 917 819– Świetlica

Konto Rady Rodziców 68 9462 0003 2001 0000 1238 0001

 

 

e-mail:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

NIP 871-15-95-799

Pracownia komputerowa

 

PRACOWNIA KOMPUTEROWA

      

          Pracownia komputerowa w naszej szkole powstała 11.10.2004 r. w ramach projektu "Pracownia internetowa w szkole podstawowej w 2004 r." prowadzonego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu.  Do tej pory uczniowie korzystali ze starej pracowni komputerowej, mieszczącej się w sąsiadującym ze szkołą  gimnazjum, co było dużym utrudnieniem dla dzieci i nauczycieli.  

 

          Zaprojektowany specjalnie dla szkolnych pracowni system składa się z następujących elementów:

·        1 serwera (Microsoft SBS 2003 PL);

·        10 komputerów uczniowskich (Windows XP Profesjonal PL);

·        laserowej, czarno-białej drukarki;

·        skanera;

·        laptopa;

·        wideoprojektora.

          Szkoła przystępująca do programu musiała zapewnić we własnym zakresie i na własny koszt:

·        Salę na pracownię komputerową odpowiednio umeblowaną, pomalowaną i zabezpieczoną.

·        Wydzieloną  instalację elektryczną.

·        Łącze dostępne do sieci INTERNET.

  Pracownia przeznaczona jest na lekcje informatyki i zajęcia kółka informatycznego.

   Opiekunem jest Pani mgr Małgorzata Wódka.

Zmiana opiekuna pracowni nastąpiła z dniem objęcia przez p. Małgorzatę Wódkę funkcji wice dyrektora szkoły (1.09.2012r.). Nowym opiekunem została p. Wioletta Zych

GALERIA 

         

          

           

            

PRACOWNIA 2013

Uczniowie Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Dąbrowie Tarnowskiej dzięki przychylności Burmistrza Stanisława Początka, staraniom Dyrektora ZOSIP-u Mariana Gajdy, Dyrektor Anny Fido, rodziców doczekali się 15 nowoczesnych komputerów, dzięki którym lekcje informatyki będą atrakcyjniejsze.

Komputery All In One Think Centre Edge 62 z to jedna z najnowszych linii produkcyjnych znanej na całym świeciefirmy Lenovo, która przed kilkoma laty przejęła część linii produkcyjnychsprzętu komputerowego od prekursora w branży IT firmy IBM.

Komputery All In One Think Centre Edge to nie tylko nowe eleganckie komputery, które dobrze wyglądają, ale również działają jeszcze lepiej. To nowy trend w komputerach stacjonarnych, które są niezawodne, wydajne i ergonomiczne. Mają zintegrowane funkcje multimedialne, zajmują mało miejsca na biurku, prezentują się efektownie, pobierają niewiele energii i są ciche. Tak w skrócie można opisać nowoczesne komputery All In One, których komponenty ukryte są w nieco szerszych obudowach monitorów LCD. Używając tego typu komputerów oszczędzamy miejsce, pieniądze i środowisko. Wspomniane komputery posiadają Certyfikat ENERGY STAR 5.0. Zajmują o 70% mniej miejsca niż tradycyjny komputer typu Tower z 19 - calowym monitorem LCD i są wyposażone w kamerę internetową, wbudowany mikrofon i wewnętrzne głośniki.

Należy tu zaznaczyć, że wspomniane komputery zostały wyposażone w najnowsze dostępne na rynku oprogramowanie systemowe Windows 8, oraz pakiet biurowy MS Office 2013, którego światowa premiera była 29-01-2013 roku!

Dzięki otwarciu przez Publiczną Szkołę Podstawową nr 2 licencji grupowej OLP Microsoft EDU, uczniowie dąbrowskiej dwójki, jako pierwsi mają dostęp do najnowszego oprogramowania i aktualizacji aplikacji MS Office firmy Microsoft.

Można, zatem śmiało powiedzieć, że na dzień dzisiejszy nasza szkoła posiada najnowocześniejszą pracownię komputerową w mieście.

W roku szkolnym 2014/2015 pracownia wzbogaciła się o wideo projektor/rzutnik. Urządzenie to zdecydowanie ułatwia uczniom poznanie nowych treści programowych.

 

Odblaskowa szkoła

Odblaskowa szkoła – startujemy 

  Nasza szkoła kolejny raz bierze udział w akcji organizowanej przez Małopolską Wojewódzką Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie,  Małopolskie Kuratorium Oświaty, natomiast partnerami akcji są: Małopolski Urząd Wojewódzki, Małopolski Urząd Marszałkowski oraz Krajowe Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. W tym roku akcja odbędzie się pod hasłem „Odblaskowa szkoła - to Ja, Ty, to My”. Głównym jej celem jest przypomnienie uczniom zasad bezpiecznego poruszania się po drogach oraz obowiązku noszenia elementów odblaskowych. 

Program daje możliwość wykazania, że szkoła nie tylko uczy, ale również dba o bezpieczeństwo swoich podopiecznych zwłaszcza w drodze do i ze szkoły oraz promowanie wszelkich inicjatyw ograniczających zagrożenia w ruchu drogowym.
        
 Konkurs ma promować noszenie elementów odblaskowych mających istotny wpływ na bezpieczeństwo pieszych. Warto przypomnieć, że piesi – niechronieni uczestnicy ruchu drogowego, to grupa narażona na najpoważniejsze konsekwencje już przy prędkościach pojazdu rzędu 20–30 km/h. Tak ważne jest zatem podejmowanie działań, które mają zapobiegać wypadkom z ich udziałem już w odniesieniu do najmłodszych uczestników ruchu drogowego.
        
 Chcąc realizować powyższe założenia przyjęto w naszej szkole następujący plan działań:

 Zadania główne:  

1.     Wyposażenie  w kamizelki odblaskowe oraz elementy odblaskowe 

wszystkich   uczniów uczęszczających do  naszej szkoły.

     2.     Wyposażenie w chusty  odblaskowe wszystkich  pierwszoklasistów.          

 Zadania dodatkowe: 

1.     Zorganizowanie ogólnoszkolnego  konkursu plastycznego na temat bezpieczeństwa  w ruchu drogowym na dwóch etapach edukacyjnych: Klasy I – III, Klasy IV – VI. 

2. Zorganizowanie  ogólnoszkolnego konkursu wiedzy o bezpieczeństwie ruchu drogowego na dwóch etapach: Klasy I –III, Klasy IV – VI 

3. Zorganizowanie imprezy  podsumowującej  podjęte działania w zakresie promowania bezpieczeństwa. 

4. Organizacja zajęć pozalekcyjnych  związanych  z bezpieczeństwem ruchu drogowego: Szkolny Klub Bezpieczeństwa „Stopka” - klasy IV –VI , zajęcia „Uczymy ratować”  - klasy I  - VI. 

5.     Dokumentowanie akcji na szkolnej stronie internetowej i na innych stronach www, w gazecie lokalnej, w gazetce szkolnej i na gazetkach ściennych.

  

Zwracamy się z prośbą do uczniów i rodziców o zachowanie szczególnej uwagi podczas przechodzenia na przejściach dla pieszych, na światłach, skrzyżowaniach, przy słabej widoczności (rano, wieczorem) oraz noszenie w widocznym miejscu (plecaki, elementy ubioru) elementów odblaskowych.
          Prosimy o aktywne włączenie się w tą, jak ważną dla wszystkich inicjatywę.

  Szczegóły na stronie internetowej szkoły.

 

 


 


 

Programy

Rok szkolny 2024/2025 

Program wychowawczo-profilaktyczny -więcej

Rok szkolny 2022/2023

Program wychowawczo-profilaktyczny - więcej

Rok szkolny 2021/2022

Program wychowawczo-profilaktyczny - więcej

Rok szkolny 2020/2021

Program wychowawczo-profilaktyczny - więcej

 

Rok szkolny 2019/2020

Program wychowawczo-profilaktyczny - więcej

 

 

Rok szkolny 2016/2017

Ogólnopolski program „PoczytajMY”- więcej

 

Rok szkolny 2015/2016

PROGRAM WYCHOWAWCZY UWZGLĘDNIAJĄCY TREŚCI PROFILAKTYKI - więcej

Znajdź właściwe rozwiązanie - więcej

Program edukacyjny- Planeta Energii - więcej  

Rok szkolny 2014/2015

Czas na zdrowi - więcej

OGÓLNOPOLSKI PROGRAM „MISTRZOWIE KODOWANIA” - więcej

Program wychowawczy - więcej

Program profilaktyki - więcej

Program edukacyjny  „Śniadanie Daje Moc” - więcej

Szkoła z klasą - więcej

Ogólnopolski program „Poczytaj mi przyjacielu”- więcej

„Bezpieczeństwo i mobilność dla wszystkich” - międzynarodowy program edukacyjny dla klas I – VI - więcej

PROGRAM PROFILAKTYKI PALENIA TYTONIU  „ZNAJDŹ WŁAŚCIWE ROZWIĄZANIE ”- więcej

ZPB „Szkoła Promująca Bezpieczeństwo” - projekt małopolski - więcej

„Nie pal przy mnie, proszę” - edukacja antynikotynowa dla uczniów klas I – III - więcej

„Owoce w szkole” – europejski program edukacyjny dla klas I - III - więcej

„Klub Bezpiecznego Puchatka” – ogólnopolski program edukacyjny dla klas I - więcej

Program profilaktyki - więcej

Program wychowawczy- więcej

Rządowy program „Radosna Szkoła” - więcej

Certyfikaty

Certyfikaty dla PSP nr 2

Certyfikat za udział w ogólnopolskim konkursie Szkoła Młodych Patriotów
-więcej

 Certyfikat za udział w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym  LEPSZA SZKOŁA. Edycja 2017/2018-więcej

Certyfikat za udział w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym  LEPSZA SZKOŁA. Edycja 2016/2017- więcej

Certyfikat w ramach ogólnopolskiej akcji "Pierwszy Mail. Bezpieczeństwo
w Internecie"-
więcej
Mistrzowie Kodowania - więcej

Drugi Certyfikat „Szkoły z Klasą” oraz tytuł szkoły eksperckiej - więcej 

Za upowszechnianie zaleceń Europejskiego Kodeksu Walki z Rakiem - więcej

Szkołaz Klasą - więcej

Prowadzimy WF z Klasą - więcej

Śniadanie daje moc - więcej

Świetlica szkolna

 

Świetlica Szkolna

JEŚLI CHCESZ UCZYĆ SIĘ, POZNAWAĆ CIEKAWE RZECZY,

 PRZYJDŹ DO WESOŁEJ ŚWIETLICY

KUBUSIA PUCHATKA

OD PONIEDZIAŁKU DO PIĄTKU,

W GODZ. 6.45 - 7.45

W GODZ. 10.30 - 16.30

           

Cele i zadania zajęć wychowawczo – dydaktycznych- więcej

REGULAMIN ŚWIETLICY - więcej

PLAN ZAJĘĆ DNIA - więcej

Zajęcia wychowawczo-dydaktyczne do realizacji w roku szkolnym 2013/2014 - więcej

 

               Świetlica szkolna wspomaga i uzupełnia pracę szkoły we wszystkich jej aspektach tj. opieki, wychowania i nauki. Zajęcia prowadzone są według tematów zaplanowanych na poszczególne miesiące w oparciu o roczny plan opiekuńczo - wychowawczy świetlicy szkolnej.

            Zabawa obok nauki jest podstawową formą aktywności dziecka, dlatego uczniowie uczęszczający do świetlicy mają czas na dowolne zabawy zgodne z ich upodobaniami.            

            Świetlica nie dysponuje dużą powierzchnią. Sala telewizyjna i kącik komputerowy połączony jest z salą do gier i zabaw. Dysponuje różnymi grami dydaktycznymi, układankami, puzzlami, które wspomagają naukę. Jest to nauka połączona z zabawą, rozwijająca u dzieci zdolność do logicznego myślenia, zapamiętywania, uczy wytrwałości i wzmacnia koncentrację. Kąciki zainteresowań np. kuchnia, domek są miejscem gdzie dzieci w sposób aktywny i swobodny ćwiczą swoje umiejętności społeczne.

         Śpiew i muzyka towarzyszą codziennej pracy z dziećmi. Kształtują wyobraźnię  i wrażliwość, ale także są bardzo pomocne w wyciszeniu dużej grupy dzieci.
          Inną formą pracy w świetlicy, która jest stosowana to zajęcia z żywego słowa: pogadanki, rozmowy, dyskusje wzbogacane poprzez plakaty, encyklopedie, czasopisma, ilustracje. To pozwala nam na zaspokojenie dziecięcej ciekawości świata.

         Dzieci mają w świetlicy stworzone warunki do odrabiania prac domowych i w razie potrzeby uzyskania potrzeby pomocy od nauczyciela.

          W okresie letnim zajęcia świetlicowe organizowane są na boisku szkolnym. Posiadając sprzęt sportowy: piłki, skakanki, gumy do grania, koła hola-hop dzieci uczestniczą w zabawie. Organizowane zawody i konkursy np.: skok w dal, biegi, rzuty do kosza, cieszą się dużą popularnością. Dzieci lubią konkurować i grać zgodnie z klarownie wyznaczonymi regułami.

            Szczególną uwagę w czasie zajęć świetlicowych zwracamy na umiejętność współżycia w grupie rówieśniczej. Dzieci wdrażane są do przestrzegania przyjętych zasad zachowania po przez opracowany regulamin świetlicy szkolnej.

            Wspólnie dbamy o utrzymanie porządku w czasie zabaw i pracy. Dzieci angażowane są do różnego rodzaju prac świetlicowych tj.; porządkowanie półek z zabawkami, podklejanie uszkodzonych pudełek gier, dyżury w salach i na korytarzu, tak, aby czuły się współgospodarzami świetlicy. 

Ze względu na charakter pracy świetlicy nie organizujemy dalekich wycieczek, a jedynie wyjścia do parku, na wystawy, do miejsc pamięci narodowych itp.

Wszystkie zajęcia organizowane zawierają treści wychowawcze i dydaktyczne, które wychowankowie mogą wykorzystać w życiu codziennym. To sprawia, że Świetlica stała się bliska dzieciom i rodzicom.

Wszelkie problemy wychowawcze rozwiązujemy z Pedagogiem Szkolnym.

            Dzieci coraz liczniej i coraz dłużej przebywają w świetlicy, dlatego należy stwarzać im atrakcyjne i różnorodne zajęcia a jednocześnie pamiętać o czasie na wyciszenie i relaks.

          Miarą naszych starań może być fakt, iż dzieci proszą rodziców, aby odbierali ich „jak najpóźniej” Dzisiaj świetlica to nie przysłowiowa przechowalnia dzieci, to miejsce ciekawej zabawy i nauki.

         Opieka nad dziećmi sprawowana jest przez kierownika świetlicy mgr Jadwigę Miś oraz wychowawcę mgr Małgorzatę Gawlik.

CZEŚĆ!

TO MY, ŚWIETLIKI – DZIECI ZE ŚWIETLICY

W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 2 W DĄBROWIE TARNOWSKIEJ.

Naszym patronem Kubuś Puchatek - wspaniały kompan i miodojadek.

My również zdrowo się odżywiamy, o miodzie w diecie wciąż pamiętamy.

W naszej świetlicy jest nas bez liku - aż siedemdziesiąt pięć Świetlików

Ciągle w coś gramy i się bawimy, bo przez zabawę też się uczymy.

Dlatego właśnie moi kochani, w różnych turniejach my wygrywamy!

Dni zimne, słotne – my już w podróży, „Euroczat” gości małych i dużych.

Nadchodzi wiosna – my ją witamy, sadzimy kwiaty tuż pod  oknami.

Zuchy w gromadzie razem pracują, potem w konkursach zawsze górują.

Zespół taneczny same „Gwiazdeczki”, od nagród błyszczą ich szkolne teczki.

Szkolna gazetka mały „Globusik”, ale redakcja pracować musi.

Pracują chętnie z wielkim zacięciem, bo bardzo ważne to przedsięwzięcie.

My redaktorzy dużo czytamy, innych do tego też zachęcamy.

W naszej świetlicy nikt się nie nudzi, jeśli ktoś zaśnie, to wnet się zbudzi,

bo Panie mają pomysłów bez liku, żeby zabawić i sto Świetlików!

Z ŻYCIA ŚWIETLICY

ZESPOŁY TANECZNE KÓŁKO EKOLOGICZNE "EKOSOWA" TEATRZYK "JUPITER" GROMADA ZUCHOWA "ZIELONE NUTKI"

 

CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM

 

 

 

  

 

 

 

 

Biblioteka Szkolna

 

 

                                    

B I B L I O T E K A  

 S Z K O L N A

c z y n n a:

Dzień tygodnia

Godziny

Nauczyciel bibliotekarz

Poniedziałek

7.30 – 11.35

12.20 – 14.05

Marzanna Pikul

Diana Dyda

Wtorek

7.30 – 9.45

Diana Dyda

9.35 – 14.15

Marzanna Pikul

Środa

7.30 – 8.00

Diana Dyda

8.45 – 9.45

Marzanna Pikul

10.30 – 14.00

Diana Dyda

Czwartek

7.30 – 14.00

Marzanna Pikul

Piątek

7.30 – 8.00

8.45 – 14.00

Marzanna Pikul

 

 

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.">  

 

O BIBLIOTECE WYKAZ LEKTUR REGULAMINY BIBLIOTECZNE        

 

Samorząd Uczniowski

 

SKŁAD SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO

Rok szkolny 2015/2016

Opiekunki: mgr Diana Dyda, mgr Ewa Kmieć

 

Przewodnicząca:

Maja Łoś – kl. 5A

 

Z-cy przewodniczącej:

Agata Partyńska – kl. 6B

Ernest Fido – kl. 5A

 

Skarbnik:

 Sylwester Warias – kl. 5A

 

Sekretarz:

Anna Korzec – kl. 5A

 

Poczet sztandarowy

 

I poczet

Martyna Baran – kl. 6A

Zuzanna Kozyra  – kl. 6A

Damian Kawa  – kl. 6B

 

II poczet

 Agata Forgiel – kl. 6A

Ewa Zielińska– kl. 6B

Michał Kłos - Kufel – kl. 6B

 

III poczet

Katarzyna Kmiecik– kl. 6A

Agata Partyńska – kl. 6B

Norbert Korzec – kl. 6A

 

 

Sekcja redakcyjna:

 

Przewodnicząca:

Magdalena Kozioł – kl. 5A

 

Z- ca przewodniczącej:

 Paulina Reczek – kl. 5A

 

Członkowie:

Iga Kądzielawa – kl. 3A

 

Oliwia Biedrońska – kl. 3A

 

Gabriela Basta – kl. 3A

 

Aleksandra Wąż – kl. 4A

 

Zuzanna Ostręga – kl. 4A

 

Oliwia Ciećko – kl. 4B

 

Anna Korzec – kl. 5A

 

Kamila Kubacka – kl. 5A

 

Karlonia Lech – kl. 5A

 

Magdalena Morelewska – kl. 5A

 

Martyna Światłowska – kl. 5A

Oliwia Wójcik – kl. 5A

Sekcja porządkowa:

 

Przewodniczący:

 Jakub Łabuz – kl. 6A

 

Z-ca przewodniczącego:

 Dawid Chrabąszcz – kl. 5A

 

Członkowie:

Wojciech Skrzyniarz – kl. 3A

 

Mikołaj Talanda – kl. 3A

 

Wojciech Jopek – kl. 3A

 

Jakub Podgórski – kl. 4B

 

Kacper Sosin – kl. 5A

 

Aleksander Mirek – kl. 6A

 

Konrad Łabuz – kl. 6A

 

Mateusz Chrabąszcz – kl. 6A

 

Jakub Szułakiewicz – kl. 6B

 

Michał Kłos – Kufel – kl. 6B

 

Sekcja artystyczno – kulturalna:

 

Przewodnicząca:

Laura Magiera – kl. 6A

 

Z-ca przewodniczącej:

 Julia Kądzielawa - kl. 4B

 

Członkowie:

Kamila Jedynak – kl. 3A

Gabriela Morawiec – kl. 3A

Gabriela Morawiec – kl. 4B

Paulina Reczek – kl. 5A

Martyna Baran – kl. 6A

Zuzanna Kozyra – kl. 6A

Aleksandra Idzik – kl. 6A

Paulina Waśniowska – kl. 6A

Agata Forgiel – kl. 6A

Patrycja Niedźwiecka – kl. 6A

 

 

SKŁAD SAMORZĄDU Z LAT POPRZEDNICH – czytaj więcej

 

Decyzją Rady Pedagogicznej dnia 20 czerwca 2013 roku został wybrany skład pocztu sztandarowego na rok szkolny 2013/2014: I poczet – Tomasz Morelewski, Jagoda Bartula, Natalia Burzec,  II poczet – Jakub Jarzwiec, Karolina Topór, Aleksandra Guzik, III poczet – Jakub Jaworski, Gabriela Sajdak, Aleksandra Sołtys.

 

Decyzją Rady Pedagogicznej dnia 22 czerwca 2012 roku został wybrany skład pocztu sztandarowego na rok szkolny 2012/2013: I poczet – Karolina Morawiec, Wiktoria Szkotak, Marcin Juzba, II poczet – Wiktoria Grzech, Maria Miś, Łukasz Forgiel, III poczet – Małgorzata Kupiec, Stefania Mirek, Jakub Kulka.

 

Decyzją Rady Pedagogicznej dnia 14 czerwca 2011 roku został wybrany skład pocztu sztandarowego na rok szkolny 2011/2012:  I poczet – Marcin Kawa, Patrycja Chwałek, Ewa Drąg, II poczet – Wojciech Kolarczyk, Martyna Kupiec, Aleksandra Wąsik, III poczet – Bartosz Czupryna. Aleksandra Houda, Daria Pasternak.

 

Decyzją Rady Pedagogicznej dnia 17 czerwca 2010 roku został wybrany nowy skład pocztu sztandarowego: I poczet - Agnieszka Kijak, Łukasz Nowak,   Magdalena Marszałek, II poczet - Justyna Miś, Michał Golemo, Aleksandra Kuta.

 

Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej Rights Reserved.