Dzisiejsze sobotnie popołudnie klasa Ve spędziła na jesiennej integracji młodzieży, rodziców i pani wychowawczyni (a nawet dwóch)
Ogromne ukłony i podziękowania w kierunku WSPANIAŁYCH RODZICÓW naszej klasy, którzy przygotowali tę imprezę nie zapominając o najdrobniejszych szczegółach. Dziękuję
M.Golonka
W piątek, 27 września br. odbyły się wybory na przewodniczącego szkoły, poprzedzone apelem wychowawczym, w czasie którego kandydaci zaprezentowali swoje programy wyborcze. Głosy uczniów rozłożyły się następująco: Emily Dziura - 102, Wojciech Sternal - 96, Zuzanna Nuta - 31, Marcelina Kogut - 12, Weronika Świerzyńska - 5, głos nieważny - 1. W związku z powyższym przewodniczącą szkoły w budynku na ul. Matejki 8 zostaje Emily Dziura, a zastępcą przewodniczącej - Wojciech Sternal. W budynku przy ul. Zaręby 22 przewodniczącą szkoły została Julia Kądzielawa z klasy 8b.
D.Dyda
D.Chrabąszcz, D.Wielgus
21 września klasa 1d spędziła miło czas przy ognisku i na zabawie. Piękna jesienna pogoda, dużo zabawy i miłe towarzystwo sprzyjało integracji. Nie od dziś wiadomo, że właściwie zagospodarowany czas wolny to ruch na świeżym powietrzu, zabawa z rówieśnikami i rodzicami, radość i zdrowie.
Uczniowie klasy i rodzice poznawali się i wspólnie bawili, a na pamiątkę tego pięknego wrześniowego dnia zostaną wspomnienia i zdjęcia.
Serdecznie dziękuję wszystkim rodzicom za zaangażowanie i pomoc w przygotowaniu ogniska klasowego, toru przeszkód, zawodów sportowych jak również pracowni dla amatorów graffiti.
A.Krawczyk
Powtórka lektur przed egzaminem nie musi być nudna - uczniowie klasy 8a na lekcji języka polskiego stworzyli gry planszowe związane z treścią lektur szkolnych i poprzez zabawę utrwalali swoje wiadomości.
Od kilku lat w naszej szkole działa Szkolna Kasa Oszczędności pod egidą i we współpracy z dąbrowskim oddziałem PKO BP SA. W roku 2019 w związku z zacieśniającą się współpracą i aktywnym udziałem naszych uczniów w tworzeniu SKO Dyrektor Banku PKO BP SA w Dąbrowie Tarnowskiej pani Beata Srebro przyznała naszej szkole wspaniałą nagrodę w postaci dużego pakietu nowoczesnych atrakcyjnych gier planszowych, wśród których znalazły się gry oczywiście o tematyce ekonomicznej, ale też historycznej i literackiej. Dzięki nim nasi uczniowie w sposób bardzo atrakcyjny przyswoją sobie np. treść polskich legend czy osiągnięcia postaci historycznych. Nie brakło także tytułów czysto rozrywkowych o charakterze familijnym. Jesteśmy bardzo wdzięczni za takie zauważenie i docenienie naszych starań. To dla szkoły jeszcze większa mobilizacja do propagowania idei oszczędzania pieniędzy i wdrażania dzieci do rozumienia podstawowych reguł ekonomicznych związanych z funkcjonowaniem banków, funduszy i kont bankowych. Jest to bardzo ważne, ponieważ stanowi element jednej z wielu kompetencji kluczowych tak potrzebnych młodym ludziom do funkcjonowania w przyszłości w społeczeństwie.
S.Bator, J.Wajda,D.Chrabąszcz
Pisaliśmy już sporo na temat gier planszowych w dąbrowskiej dwójce, ale jak dotąd nie została zaprezentowana dla odbiorców spoza murów szkoły sala GRAciarni w pełnej krasie. To tutaj popołudniami co dwa tygodnie pod opieką twórcy tej idei na naszym gruncie p. Konrada Wajdy i tutaj raz w miesiącu pod okiem p. Sławomira Batora wieczorami odbywają się długie sesje planszowe w gry o tematyce historycznej, geograficznej, literackiej, ekonomicznej, gry logiczne, matematyczne, a także czysto rozrywkowe strategie, gry wojenne, fantasy, rodzinne i imprezowe.
W dzisiejszych czasach nowoczesne gry planszowe to nie tylko rozrywka,
to możliwość zdobywania wiedzy, rozwijania zainteresowań, ćwiczenia pamięci, a przede wszystkim rozwijania umiejętności radzenia sobie ze złością i frustracją np. w przypadku przegranej o niebotycznym rozwoju wyobraźni nie wspomniawszy.
Dlaczego warto grać w gry planszowe? Bo są nie tylko wspaniałą formą rozrywki, ale także wspomagają rozwój intelektualny, integrują grupy rówieśnicze i uczą tworzyć oraz zacieśniać więzy międzyludzkie. Wspaniale uczą kontroli zachowania i emocji, gdyż w grupie zupełnie inaczej należy się zachowywać niż siedząc samemu przed monitorem komputera,
gdy przeciwnik nie widzi naszej reakcji. Planszówki to nieraz złożone, pełne intryg
i podstępów gry, w których do zwycięstwa prowadzi co najmniej kilka dróg, a każda rozgrywka jest inna, nie mówiąc o rodzajach interakcji ze współgraczami, które mają na daną rozgrywkę niebagatelny wpływ. Strategia, która była dobra wczoraj, wcale nie musi sprawdzić się dziś czy jutro, a więc rozgrywki to również wspomaganie rozwoju dziecka.
Jest to rozrywka wymagająca i intelektualna, dlatego żadna szkoła nie może przejść koło kufra takich możliwości obojętnie. Już wkrótce pierwsze turnieje w naszej szkole, a jeszcze w tym roku zaprosimy do wspólnej zabawy inne szkoły!
S.Bator, K.Wajda
W szkolnej świetlicy szczególnie promujemy bezpieczeństwo na drodze. W naszej krainie bezpieczeństwa odbyły się zajęcia, na których uczniowie doskonalili znajomość znaków drogowych, utrwalili wiedzę dotyczącą oznakowania przejść dla pieszych, sygnalizacji świetlnej oraz bezpiecznego przechodzenia przez ulicę. Dzieci aktywnie debatowały na temat: "Jak uniknąć wypadków drogowych?" Ważną rolę w tej kwestii odgrywa stosowanie elementów odblaskowych na ubraniach, zwłaszcza teraz, gdy wcześniej robi się ciemno. Nasze świetliki obiecały, że na co dzień będą pamiętać o odblaskach.
A.Świerczek
Dnia 26 września 2019 r. w naszej szkole odbyła się próbna ewakuacja. Głównym celem przeprowadzonych ćwiczeń było zapoznanie i przypomnienie uczniom i pracownikom szkoły procedur dotyczących zachowania się w przypadku wybuchu pożaru lub powstania innego zagrożenia dla życia i zdrowia. Po usłyszeniu sygnału alarmowego nauczyciele wraz z uczniami przedostali się drogami ewakuacyjnymi do punktów zbiórek. Nauczyciele złożyli meldunek prowadzącym ewakuację, dyrektorowi i wicedyrektorom. Wszyscy bezpiecznie opuścili szkołę. W akcji brali udział: Dyrekcja, nauczyciele, uczniowie oraz pracownicy administracji i obsługi. Cała ewakuacja obserwowana była przez aspiranta Marcina Misiaszka z Powiatowej Komendy Pożarniczej w Dąbrowie Tarnowskiej. Po przeprowadzonej kontroli budynku i przekazaniu informacji o stanie ewakuacji Dyrektorowi szkoły alarm został odwołany a uczniowie wrócili na lekcje.
M.Gawlik
24 września odbyły się pierwsze zajęcia w tym roku szkolnym kółka "Gotuj z pasją". Uczniowie klasy V e (10 chętnych osób) upiekli pyszne ciasteczka "Kocie oczka". Praca przebiegała szybko i sprawnie. Dzieci nie mogły się doczekać kiedy się upieką. Potem wszyscy smacznie zajadali. Każdy z nich zabrał jeszcze do domu po jednym dla najbliższych. Już za tydzień będzie mogła się wykazać następna grupa, a co będą robić dowiecie się za tydzień.
T.Giza, M.Gawlik
"Mandat czy cytrynka" to akcja profilaktyczna przeprowadzona przez uczniów z klasy V d przy współpracy z dąbrowską policją, która miała na celu zwrócenie uwagi kierowców na bezpieczeństwo najmłodszych uczestników ruchu drogowego. Uczniowie ubrani w odblaskowe stroje i wyposażone w okolicznościowe transparenty zwracały uwagę przejeżdżających kierowców. "Kontrola kierowców” nie dla wszystkich należała do „najsłodszych”. Każdy, kto popełnił wykroczenie musiał przyjąć od dzieci mandat karny i z uśmiechem zjeść cytrynę. Już na początku akcji okazało się, że kierowcy zapominali o podstawowych przepisach drogowych. Kierowcy, którzy nie naruszali przepisów drogowych w nagrodę otrzymywali słodkie jabłka.
Działaniom przyświecał jeden cel – zwrócić uwagę dzieciom na bezpieczeństwo w ruchu drogowym i to nie tylko podczas ich drogi do i ze szkoły, ale w każdej sytuacji, kiedy są uczestnikami ruchu drogowego.
M.Gawlik