OGŁOSZENIE
Dyrekcja Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Dąbrowie Tarnowskiej informuje, iż zapisy dzieci do klas I na rok szkolny 2018/2019 odbywać się będą
w terminie od 5 lutego 2018r. do 5 marca 2018 r. w sekretariacie szkoły
przy ulicy Matejki 8.
Zgłoszenie dla dzieci zamieszkałych w obwodzie szkoły- więcej
Oświadczenie o miejscu zamieszkania rodziców kandydata i kandydata- więcej
Wniosek dla dzieci zamieszkałych poza obwodem szkoły- więcej
Regulamin rekrutacji do klasy pierwszej - więcej
OGŁOSZENIE
Dyrekcja Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Dąbrowie Tarnowskiej informuje, iż zapisy dzieci do klas I na rok szkolny 2017/2018 odbywać się będą
w terminie od 16 stycznia 2017 r. do 16 marca 2017 r. w sekretariacie szkoły
przy ulicy Matejki 8. Prosimy o przyniesienie dokumentów:
aktu urodzenia i numeru PESEL dziecka.
Kwestionariusz - więcej
Regulamin rekrutacji do klasy pierwszej Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2
im. Mikołaja Kopernika w Dąbrowie Tarnowskiej na rok szkolny 2016/2017 - więcej
OGŁOSZENIE
Dyrekcja Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Dąbrowie Tarnowskiej informuje, iż zapisy dzieci do klas I na rok szkolny 2016/2017odbywać się będą w terminie od 8 lutego 2016 r. do 8 marca 2016 r. w sekretariacie szkoły przy ulicy Matejki 8. Prosimy o przyniesienie dokumentów: aktu urodzenia i numeru PESEL dziecka.
Kwestionariusz - więcej
Regulamin rekrutacji do klasy pierwszej Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Dąbrowie Tarnowskiej na rok szkolny 2016/2017 - więcej
OGŁOSZENIE
Dyrekcja Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Dąbrowie Tarnowskiej informuje, iż zapisy dzieci do klas I na rok szkolny 2015/2016odbywać się będą w terminie od 2 lutego 2015r. do 2 marca 2015 r. w sekretariacie szkoły przy ulicy Matejki 8. Prosimy o przyniesienie dokumentów: aktu urodzenia i numeru PESEL dziecka.
Kwestionariusz - więcej
Regulamin rekrutacji do klasy pierwszej Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Dąbrowie Tarnowskiej na rok szkolny 2015/2016 - więcej
OGŁOSZENIE
Dyrekcja Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Dąbrowie Tarnowskiej informuje, iż zapisy do klas I na rok szkolny 2014/2015odbywać się będą w terminie od 3 marca 2014r. do 31 marca 2014r. w sekretariacie szkoły przy ulicy Matejki 8. Prosimy o przyniesienie dokumentów: aktu urodzenia i numeru PESEL dziecka. 19 marca 2014 r. przewidziana jest organizacja Dnia Otwartego Szkoły. Szczegóły będą podane w późniejszym terminie.
Regulamin rekrutacji do klasy pierwszej Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Dąbrowie Tarnowskiej na rok szkolny 2014/2015-więcej
Kwestionariusz-więcej
>
>>>>
Zajęcia w Publicznej Szkole Podstawowej nr 2 będą odbywać się w:
PONIEDZIAŁKI
Godziny zajęć:
11:35-12:20 Grupa Młodsza
12:35-13:20 Grupa Młodsza
13:30-14:15 Grupa Młodsza
13:30-15:00 Grupa Starsza
Terminy zajęć:
15,29 lutego; 7,21 marca; 11,25 kwietnia; 16,30 maja; 13 czerwca
Płatność za zajęcia ( z góry za dwa kolejne spotkania):
Grupy młodsze – 40 zł (za czerwiec: 20zł)
Grupy starsze – 66 zł (za czerwiec: 33 zł)
Kontakt:
Tel. 510 610 830, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
HIGIENISTKA SZKOLNA
Pielęgniarka Środowiskowa
w medycynie szkolnej
Agata Trojnacka-Wąż
gabinet czynny:
budynek Matejki 8
poniedziałek- 8:30-14:30
środa- 8:30-14:30
budynek Zaręby 22
wtorek- 8:30-14:30
czwartek- 8:30-14:30
piątek- 8:30-14:30
Zadania pielęgniarki (higienistki) szkolnej:
§ >organizowanie i udział w powszechnych profilaktycznych badaniach lekarskich - zbieranie i analiza wyników;>
§ >wykonywanie testów przesiewowych i ich interpretacja; badania przesiewowe mają na celu wykrywanie:>
- zaburzeń rozwoju fizycznego
- nieprawidłowej ostrości wzroku, zeza, zaburzeń widzenia barw
- zaburzeń słuchu
- zniekształceń kończyn dolnych
- bocznego skrzywienia kręgosłupa
- podwyższonego ciśnienia krwi;
§ >organizowanie i wykonywanie szczepień ochronnych;>
§ >prowadzenie obowiązującej dokumentacji stanu zdrowia i przebiegu leczenia uczniów;>
§ >wypełnianie kart na kolonie i obozy;>
§ >udzielanie pierwszej pomocy w nagłych wypadkach i zachorowaniach;>
§ >realizacja zadań z zakresu promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej - promowanie zachowań prozdrowotnych, zachęcanie do indywidualnej odpowiedzialności za własne zdrowie.>
>
>>>
NAUCZYCIELE UCZĄCY W KLASACH IV - VI
ROK SZKOLNY 2015/2016
mgr Anna Fido |
dyrektor, przyroda, religia, wychowanie do życia w rodzinie |
nauczyciel dyplomowany |
mgr Małgorzata Wódka |
wicedyrektor, informatyka, matematyka, technika |
nauczyciel dyplomowany |
mgr Sławomir Bator |
język polski, historia, plastyka |
nauczyciel dyplomowany |
mgr Monika Guzik - Skirzyńska |
język polski, muzyka, plastyka |
nauczyciel dyplomowany |
mgr Diana Dyda |
język polski, oligofrenopedagogika |
nauczyciel kontraktowy |
mgr Marzanna Pikul |
bibliotekarz, język polski |
nauczyciel dyplomowany |
lic. Agnieszka Deszcz |
język niemiecki - innowacja |
nauczyciel kontraktowy |
mgr Renata Nadolska |
historia |
nauczyciel dyplomowany |
mgr Katarzyna Pikul |
język angielski |
nauczyciel dyplomowany |
mgr Ewa Kmieć |
język angielski |
nauczyciel mianowany |
mgr Klara Wąż |
język angielski |
nauczyciel dyplomowany |
mgr Marta Smolicha |
matematyka |
nauczyciel dyplomowany |
mgr Justyna Wójtowicz |
matematyka, informatyka |
nauczyciel stażysta |
mgr Wioletta Zych |
matematyka, informatyka |
nauczyciel dyplomowany |
mgr Małgorzata Gawlik |
technika, nauczyciel świetlicy, oligofrenopedagogika |
nauczyciel dyplomowany |
mgr Jadwiga Wróbel |
przyroda |
nauczyciel dyplomowany |
mgr Zbigniew Soja |
wychowanie fizyczne, gimnastyka korekcyjna |
nauczyciel dyplomowany |
p. Paweł Pisarski |
wychowanie fizyczne |
nauczyciel kontraktowy |
mgr Renata Świątkowska-Wrona |
wychowanie fizyczne |
nauczyciel mianowany |
mgr Marzena Rzepka |
pedagog |
nauczyciel mianowany |
mgr Katarzyna Grabka |
terapia zajęciowa |
nauczyciel mianowany |
lic. Sylwia Janiszewska |
pedagog |
nauczyciel stażysta |
mgr Małgorzata Kmieć |
religia |
nauczyciel mianowany |
Pedagog szkolny
mgr Marzena Rzepka
Poniedziałek 8:00-14.45
Wtorek 8:00-15:00
Środa 8:00-15:00
Czwartek 8:00-14:45
Piątek 8:00-13.30
Drogi Uczniu
Zwróć się do pedagoga szkolnego gdy:
· >Czujesz, że nikt Cię nie rozumie, jesteś samotny.>
· >Nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem.>
· >Masz problemy rodzinne, znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej.>
· >Masz problem i nie wiesz jak go rozwiązać.>
· >Chciałbyś z kimś porozmawiać.>
· >Chciałbyś pomóc innym, nie wiesz, w jaki sposób (może zainteresuje Cię wolontariat?).>
· >Masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić.>
Przyjdź także z każdą sprawą, z którą sam nie potrafisz sobie poradzić.
Pamiętaj
Pedagog wysłucha Cię życzliwie i z uwagą.
Zapewni dyskrecję i anonimowość.
Pomoże znaleźć wyjście z trudnej sytuacji.
Drogi Rodzicu
Zwróć się do pedagoga szkolnego gdy:
Niepokoi Cię zachowanie dziecka.
Chcesz porozmawiać o dziecku i Twoich relacjach z nim.
Masz pytanie dotyczące wyników w nauce dziecka i jego funkcjonowania w szkole
Potrzebujesz wsparcia w procesie wychowania.
Masz pytania i nie wiesz, do kogo się z nimi zwrócić.
Szukasz pomocy w trudnych sytuacjach życiowych.
Podstawową rolą pedagoga szkolnego jest przede wszystkim analiza sytuacji wychowawczej w szkole. Obszary działania pedagoga szkolnego obejmują w zasadzie wszystkie płaszczyzny szkolnego życia.
PEDAGOG SZKOLNY – WRÓG CZY PRZYJACIEL?
W każdej szkole od ponad 30 lat istnieje stanowisko pedagoga szkolnego. Najogólniej mówiąc to osoba zajmująca się problemami wychowawczymi pojawiającymi się w szkole i z tym głownie jest kojarzona. Dla większości uczniów gabinet pedagoga szkolnego jest miejscem zsyłki za złe zachowanie, wagary, lekceważenie obowiązków szkolnych, popadanie w konflikty z otoczeniem.
Jednak mało kto zdaje sobie sprawę z tego, na czym tak naprawdę polega jego rola.
ROLA I ZADANIA PEDAGOGA
Najważniejszym obowiązkiem pedagoga szkolnego jest dbanie o dobro wychowanków. To pedagog jest niejako pośrednikiem między nauczycielami, dyrekcją rodzicami, a uczniem. Jest łącznikiem występującym w interesach ucznia na forum społeczności szkolnej.
Do najważniejszych zadań pedagoga należą:
- Badanie potrzeb uczniów
- Diagnozowanie środowiska rodzinnego uczniów i eliminowanie ewentualnych nieprawidłowości.
- Dociekanie przyczyn niepowodzeń szkolnych ucznia i próba ich eliminacji.
- Terapia pedagogiczna dla dzieci zagrożonych niedostosowaniem społecznym, patologiami i kompensowanie braków występujących w środowisku społecznym.
- Działalność profilaktyczna, czyli organizowanie zajęć mających na celu zapobieganie mogących się pojawić trudności wychowawczych, w tym: uzależnienia, agresja, przemoc.
- Zajęcia korekcyjne - kompensacyjne dla uczniów mających trudności z nauką.
- Pomoc materialna dla uczniów, których rodziny pozostają
w trudnej sytuacji materialnej.
Ponadto nieustanna współpraca z dyrekcją szkoły, ośrodkiem pomocy społecznej, sądem, policją oraz instytucjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny.
ZASADY PEDAGOGICZNE OBOWIĄZUJĄCE PEDAGOGA SZKOLNEGO.
Zasada dyskrecji, opieki, która wynika z prawa dziecka do godności osobistej i wynika ze szczególnej właściwości okresu dojrzewania jaką jest nadwrażliwość na naruszenie prywatności. Pedagog zawsze stara się być taktowny, unika ostentacyjnego udzielania pomocy, okazywania litości, by nie zawstydzić lub upokorzyć.
Zasada odpowiedzialności za pełny rozwój każdego ucznia, bo każde dziecko jest najwyższą wartością.
Pedagog stara się poznać indywidualne możliwości każdego ucznia, jego warunki rodzinne, społeczne i wiedzę tę wykorzystuje organizując proces wychowania.
Zasada ufności opiekuńczej, która wynika z konieczności wzbudzania w uczniach przeświadczenia, że pedagog jest tą osobą, u której zawsze znajdą wsparcie i pomoc. Pedagog stara się, żeby uczniowie widzieli w nim przyjaciela, do którego maga się zwrócić w każdej sprawie.
Zasada podmiotowości ucznia, która wynika z założenia, że dziecko jest podmiotem wszystkich działań. Pedagog stara się wyrabiać u uczniów poczucie odpowiedzialności za siebie i swoich kolegów.
Zasada bezwzględnej walki z zagrożeniami rozwoju uczniów. Rola pedagoga wymaga ogromnego wyczulenia na wszelkie nieprawidłowości, wypaczenia i deformacje zarówno w życiu szkolnym jak i najbliższym środowisku uczniów.
JAKIE CECHY POWINIEN MIEĆ DOBRY PEDAGOG?
Przede wszystkim powinien:
- wykazać duże zaangażowanie w sprawy szkoły i problemy uczniów
- posiadać rozległą wiedzę na temat swojego zawodu
- umiejętnie organizować pracę wychowawczą
- trafnie diagnozować środowiska rodzinne uczniów i dobierać odpowiednie formy pomocy
- w miarę możliwości zaspakajać potrzeby wszystkich członków społeczności szkolnej: uczniów, rodziców i nauczycieli
PAMIĘTAJCIE JEDNO!!!
Pedagog szkolny, czy go lubicie czy nie, jest jedną z najbardziej odpowiednich osób w szkole, do której możecie się zgłaszać ze swoimi problemami. Ma on obowiązek zachować w tajemnicy to, co mu powiecie, o ile wasze zaplanowane działania nie będą zagrażać waszemu życiu, bądź zdrowiu. On najlepiej wie, gdzie szukać pomocy, gdzie skierować w razie problemów emocjonalnych, psychicznych, rodzinnych czy nawet towarzyskich, których sami nie potrafimy rozwiązać. Nie bójcie się wejść do gabinetu pedagoga i powiedzieć ”mam problem”. Z pewnością wysłucha, a czasem sama rozmowa przynosi ulgę. Często łatwiej wygadać się osobie, spoza rodziny, która patrząc z boku zachowa większy spokój i obiektywizm.
Nauczyciele uczący w roku szkolnym 2023/2024
mgr Fido Anna |
dyrektor, geografia, religia, wychowanie do życia w rodzinie |
mgr Wódka Małgorzata |
wicedyrektor, matematyka |
mgr Agnieszka Kruczała | wicedyrektor, język polski |
mgr inż. Krakowski Krzysztof |
informatyka, edukacja dla bezpieczeństwa |
mgr Gawlik Małgorzata |
kierownik świetlicy, technika, zajęcia świetlicowe, nauczyciel WKUN, zajęcia rozwijające |
ks. mgr Franczak Michał |
religia |
ks. mgr Kęska Marek |
religia |
mgr Banaś Kamil |
muzyka, plastyka |
mgr Bator Sławomir |
język polski, historia, plastyka |
mgr Bieś Justyna |
język polski |
mgr Arkadiusz Chwałek |
wychowawca świetlicy szkolnej |
mgr Chrabąszcz Dariusz |
matematyka, technika |
mgr Dyda Diana |
język polski |
mgr Furga Lucyna |
język angielski |
mgr Giza Teresa |
edukacja wczesnoszkolna, zajęcia rozwijające |
mgr Anna Chmura |
język polski |
mgr Grabka Katarzyna |
zajęcia rewalidacyjne, terapeutyczne, indywidualne, nauczyciel współorganizujący |
mgr Gubernat – Mikos Dorota |
edukacja wczesnoszkolna, zajęcia logopedyczne |
mgr Joanna Moździerz |
edukacja wczesnoszkolna, wychowawca świetlicy szkolnej |
mgr Klimek Renata |
edukacja wczesnoszkolna, zajęcia rozwijające, zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze |
mgr Kłos-Kufel Danuta |
historia, wychowanie do życia w rodzinie |
mgr Kmieć Ewa |
język angielski |
mgr Koszek Wioletta |
język niemiecki, zajęcia rozwijające |
mgr Damian Krupa |
matematyka |
mgr Krawczyk Anna |
edukacja wczesnoszkolna, pedagog, nauczyciel oddziałów przedszkolnych |
mgr Krok Małgorzata |
religia |
mgr Lichorobiec Agnieszka |
urlop |
mgr Liro Katarzyna |
zajęcia indywidualne, terapeutyczne, dydaktyczno – wyrównawcze, nauczyciel WKUN |
mgr Łabędź Tomasz |
wychowanie fizyczne |
mgr Marciniak Elżbieta |
chemia, fizyka |
mgr Mikos Paweł |
informatyka, technika |
mgr Anna Augustyńska |
nauczyciel przedszkola |
mgr Nadolska Renata |
edukacja wczesnoszkolna, historia |
mgr Nowak Anita |
psycholog, pedagog, doradztwo zawodowe |
mgr Panek – Sojka Małgorzata |
edukacja wczesnoszkolna |
mgr Pikul Danuta |
biblioteka, historia |
mgr Pikul Katarzyna |
urlop |
mgr Anna Ciombor |
język angielski |
mgr Pisarski Paweł |
wychowanie fizyczne |
mgr Rzepka Marzena |
urlop |
mgr Soja Andrzej |
wychowanie fizyczne |
mgr Soja Bożena |
matematyka |
mgr Soja Zbigniew |
wychowanie fizyczne |
mgr Świątkowska-Wrona Renata |
urlop |
mgr Świerczek Aleksandra |
język niemiecki, edukacja wczesnoszkolna, nauczyciel WKUN |
mgr Wajda Justyna |
L4 |
mgr Wajda Konrad |
geografia |
mgr Wąż Klara |
język angielski |
mgr Wielgus Dorota |
biologia |
mgr Wróbel Jadwiga |
wychowawca świetlicy szkolnej |
mgr Wróbel Lucyna |
edukacja wczesnoszkolna, zajęcia rozwijające |
mgr Zych Wioletta |
urlop |
mgr Pikul Bernadetta |
nauczyciel oddziałów przedszkolnych |
mgr Czerwony Aleksandra |
nauczyciel oddziałów przedszkolnych |
>
>>>>
Dyrektor – mgr Anna Fido
Wicedyrektor - mgr Małgorzata Wódka
Wicedyrektor - mgr Agnieszka Kruczała
Sekretarz szkoły - mgr Małgorzata Kozaka
mgr Agnieszka Cielczyk
>
>>>
26 kwietnia 2016r. sekretarz szkoły p. Wiesława Czucha przeszła na zasłużoną emeryturę
- podziękowanie p.Dyrektor
>
>>>
Logopeda - mgr Marzena Rzepka
Poniedziałek 10.30-14.30(BM)
Wtorek 10.30 – 14.1530 (BM), 14.30-15.15 (BZ)
Środa 8.00-8.45(BZ), 11.45-14.30(BM)
Czwartek 11.30-13.30(BM), 13.30-14.30 (BZ)
Piątek 9.45-10.30 (BZ), 10.30-12.30 (BM)12.30 – 13.30 (BZ)
Praktyczny przewodnik logopedyczny,
czyli co trzeba wiedzieć o diagnozie i terapii logopedycznej.
1. Kto to jest logopeda?
Logopeda jest specjalistą, który może:
2. Kiedy należy udać się z dzieckiem do logopedy?
3. Nie musisz martwić się o swoje dziecko
4. Schemat powstawania głosek w procesie rozwoju mowy dziecka
WIEK DZIECKA |
ARTYKULACJA GŁOSEK |
pierwsze miesiące życia |
powstają przypadkowe dźwięki tzw. głużenie |
ok. 6 miesiąca życia |
powtarzanie usłyszanych dźwięków tzw. gaworzenie |
1-2 rok życia |
pojawiają się pierwsze wyrazy: mama, tata, baba, dziecko wymawia samogłoski ustne: a, o, e, i, u, y oraz spółgłoski: p, b, m, d, t, n , a także zmiękczone: pi, bi, mi |
2-3 rok życia |
pojawiają się proste zdania, dziecko wymawia samogłoski nosowe: ę, ą i spółgłoski: w, f, wi, fi, ś, ź, ć, dź, ń, l, li, k, g, ch, ki, gi, chi, j, ł, pojawiają się spółgłoski s, z, c, dz |
4-5 rok życia |
pojawia się głoska r oraz głoski: sz, ż, cz, dź |
5-6 rok życia |
utrwalane są głoski: sz, ż, cz, dż |
7 rok życia |
technika mówienia opanowana |
5. Przyczyny problemów z wymową
6. Czego możesz się spodziewać podczas wizyty u logopedy?
7. Od czego zależy skuteczność terapii logopedycznej?
8. Od czego zależy czas trwania leczenia logopedycznego?
9. Kto wspomaga logopedę w jego pracy
10. Etapy korekcji wad wymowy.
11. Co możesz zrobić dla swojego nienarodzonego jeszcze dziecka?
12. Co możesz zrobić dla dziecka, które jest już na świecie?
JAK ZAPOBIEGAĆ NIEKTÓRYM WADOM WYMOWY
CZYLI O CZYM KAŻDY RODZIC WIEDZIEĆ POWINIEN
Pracując z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym, konsultując się z rodzicami tych dzieci zauważyłam, że wielu problemów związanych z wymową można uniknąć.
Co wpływa na mowę dziecka?
Czynniki wewnątrzpochodne, związane z uwarunkowaniami genetycznymi lub ogólnie z organizmem dziecka oraz czynniki zewnątrzpochodne, nazwijmy je środowiskowymi.
* Czynniki wewnątrzpochodne związane są:
- z budową i sprawnością narządów mowy - aparatu artykulacyjnego (jama ustna, nosowa i gardłowa), fonacyjnego (krtań), oddechowego,
- ze słuchem fizycznym,
- z funkcjonowaniem mózgu i dróg unerwiających narządy mowne,
- z psychiką, intelektem, emocjami dziecka.
* Czynniki środowiskowe to:
- postawa rodziców lub opiekunów pobudzająca dziecko do mówienia, wyrażająca się zainteresowaniem mową dziecka,
- wzorzec językowy dostarczany dziecku przez osoby z jego otoczenia,
- różnorodne doświadczenia słuchowe.
Co nie sprzyja rozwojowi mowy?
- zbyt krótkie wędzidełko podjęzykowe,
- ubytki zębowe,
- nieprawidłowy zgryz,
- oddychanie przez usta,
- krótki wydech,
- niesprawne wargi i język oraz/lub słabe czucie ułożenia warg i języka,
- nadwrażliwość śluzówki w jamie ustnej,
- zaburzenia czucia w obrębie aparatu artykulacyjnego,
- niedosłuch (i inne poważniejsze problemy ze słuchem),
- niedostatecznie ukształtowany słuch fonematyczny,
Serdecznie dziękuję za przeczytanie „Przewodnika logopedycznego” i mam nadzieję, że zawarte w nim praktyczne informacje będą dla Państwa wskazówką do dalszych działań. Jeśli mają Państwo uwagi lub zapytania - zapraszam do szkolnego gabinetu logopedy.