^Wróć na górę
  
  
  
Get Adobe Flash player

BIP

Wychowanie do wartości

Dziennik elektroniczny

Stacja meteo

Dołącz do nas

ePUAP

Bierzemy udział w:

Mandala – sztuka relaksu i rozrywki.

Mandala to rysunek na planie koła, wywodzący się z tradycji hinduskiej, a jej nazwa oznacza „krąg życia, cały świat.” Koło uważane jest za symbol harmonii i doskonałości. Mandale można wykonać ze wszystkiego, wszędzie i o każdej porze. Uczniowie klas VII tworząc swoje mandale, świetnie się bawili, a przy okazji spojrzeli z boku na siebie samych. Nauczyciele muzyki i plastyki, wykorzystując kreatywność młodzieży, postanowili stworzyć prezentację multimedialną, w której połączyli piękne obrazy z muzyką relaksacyjną. Taka arteterapia pomaga oderwać się od problemów dnia codziennego i znaleźć spokój w trudnych chwilach. Zapraszamy!

A.Piotrowska, K.Banaś

Praca Szkolnego Klubu Gier Planszowych w czasie kwarantanny

Zajęcia może się nie odbywają, ale klub ciągle pracuje! Przez cały okres kwarantanny trwają przygotowania do zajęć na żywo – kiedy już będą mogły się odbywać. Ostatnio opisywaliśmy rozpracowywanie zasad gry Pandemic – Upadek Rzymu. Dziś przyszedł czas na inną grę. W obecnym czasie, jeśli jest się czujnym, można na Internecie trafić na spore przeceny dobrych tytułów. Tak było w przypadku gry z wydawnictwa G3 – 7 Dni Westerplatte, którą po konsultacjach nauczycieli historii z dyrektorem – panią Anną Fido – szkoła zakupiła dla korzyści uczniów i żeby powiększyć zasoby klubu o kolejny wartościowy tytuł, zwłaszcza, że jest dla nas ważny ze względów na historię regionu – dowódca placówki na Westerplatte to przecież mjr H. Sucharski pochodzący z pobliskiego Gręboszowa.
7 dni Westerplatte jest grą wydaną świetnie w każdym calu i idealną do celów klubowych. Między innymi dlatego, że jeśli zna się już zasady, to można je wytłumaczyć w ciągu 10 minut. Rozgrywka trwa maksymalnie 1,5 godziny, po kolejnych grach już krócej, więc świetnie nadaje się na zajęcia, które zazwyczaj tyle właśnie trwają. Duża plansza jest bardzo czytelna i oddaje klimat walk z września 1939 roku. Instrukcja jest zrozumiała i zawiera we wstępie historyczny opis wydarzeń. Świetnie utrwala wiedzę historyczną nie tylko poprzez całe mnóstwo graficznych rysunków, ale przede wszystkim poprzez samą rozgrywkę – gracze wcielający się oczywiście w Polaków – muszą wytrzymać siedem dni bezustannych ataków wroga. I naprawdę wcale nie jest łatwo. Jest to gra kooperacyjna – gracze nie rywalizują, ale współpracują, co ma ogromne znaczenie dla rozwoju dzieci i młodzieży i stanowi walor edukacyjny nie tylko pod względem historycznym. Dołączone fotografie stanowią proces poznawania gry przez opiekunów klubu i testową rozgrywkę. Poniżej znajduje się opis i skrót zasad:
W dużym pudle znajdziemy cztery odpowiednio wycięte i pomalowane pionki, siedemdziesiąt sześć kart. Dostajemy również piętnaście grubych żetonów i sześć dwustronnych kafli akcji wykonanych z identycznej jakościowo tektury. Ponadto mamy masę drewnianych znaczników i cegiełek, z których będziemy układać mur; wszystko jest dopracowane w najmniejszym szczególe.
Aby rozpocząć rozgrywkę wystarczy potasować karty i ułożyć w odpowiednich miejscach, oraz ustawić na planszy i kaflach cegiełki muru – to obrona czyli umocnienia Westerplatte, które niemieckie ataki zmiatają stopniowo z planszy. Polacy muszą temu na różne sposoby zapobiegać. Żołnierzom należy również wydać przydział amunicji i zaopatrzyć budynki. Kiedy rozpoczniemy już grę, to po ruchu każdego z graczy należy wyciągnąć kartę i ułożyć ją w odpowiedniej kolumnie ataku niemieckiego na planszy, zgodnie z oznaczeniem. U dołu każdej karty znajdują się podstawowe informacje na jej temat. Wytrzymałość, szybkość, siła ataku, oraz rozkaz natarcia dla dwóch kolumn. Oczywiście karty w tych kolumnach przesuwamy w stronę muru o wartość ruchu przesuwanej karty. Sprawa ma się inaczej w przypadku kart z samolotem, która oznacza atak bombowy. Po dociągnięciu takiej karty zobaczymy informację, która z cegieł zostaje rozbita, przesuwamy karty z dwóch wskazanych torów i obniżamy morale polskiej załogi o jeden punkt. Za spadek morale trzeba oczywiście zapłacić pewną karę. Na początku z budynków należy zdjąć jakieś zasoby w postaci miny, amunicji moździerzowej czy cegły. Potem zaczniemy tracić możliwość szybkiego przemieszczania się, a na końcu oddać będziemy musieli amunicję. W swojej turze gracz dowodzący obroną może przesunąć się o dwa pola i wykonać jedną akcję. Kolejność tych trzech ruchów jest dowolna. Poprzez pola rozumiemy kafle budynków i wysunięte pozycje strzeleckie. Jako akcję gracze mogą wykorzystać zdolność budynku lub oddać strzał. To wszystko zależy od tego, gdzie się znajdują. Za pomocą budynków możemy podkładać miny, które wybuchną i zniszczą jednostkę zaraz po tym jak ta na nią wejdzie, uzupełniać amunicję, naprawiać zniszczone cegły w murach, odpychać wroga od murów, gdyż niemieccy operatorzy ciężkich karabinów maszynowych strzelają dopiero jak dotrą pod mur. Można również strzelić moździerzem, który zadaje zawsze dwie rany oraz podnieść morale o jeden. Strzelać można z pozycji obronnych wysuniętych przed budynki. Co ciekawe, nasi oficerowie są tak wspaniali, że zawsze sięgają celu, a co jeszcze ciekawsze, kiedy znajdą się na tej samej pozycji z innym graczem mogą strzelić celnie z dwukrotną siłą. Warunkiem jest oddanie przez każdego z nich znacznika amunicji. Każda zestrzelona jednostka wroga trafia na stos kart odrzuconych. Takich stosów jest siedem i symbolizują siedem dni obrony Westerplatte. Na każdy taki stos trafia osiem kart, po czym następuje wydarzenie. Może być ono dobre lub złe. Możemy na przykład coś dostać, albo wylosować bombardowanie. Po trzecim wydarzeniu uzupełnia się budynki - jeśli można tak to ująć - do pełna.
Gra nie oferuje ogromu opcji do wyboru, ale mechanicznie jest udana i gra się w nią bardzo przyjemnie. Kluczem do zwycięstwa jest dobre wykorzystanie wszystkich budynków, zasobów jak i współpraca graczy. Nie ma na przykład zbędnych kafli, lub takich, których użyjemy raz na dziesięć partii. Nie ma się też wrażenia, że cokolwiek zostało dodane do tej gry na siłę. A my nie możemy się doczekać, żeby zagrać w nią z uczniami w klubie!

Galeria

S.Bator

Propozycja na niecodzienne zajęcia manualne

Dzięki akcji #zostańwdomu wielu z nas odnajduje czas, żeby realizować plany czekające na swoją kolej od bardzo dawna. To jedna z tych dobrych stron kwarantanny.
Poszukiwanie ciekawych, a jednocześnie rozwijających zajęć dla dzieci wymaga czasu i trzeba być też przygotowanym na to, że realizacja potem wymaga tego czasu jeszcze więcej! Tak jest w przypadku wprowadzania na zajęcia elementów gier o charakterze rozrywkowo-edukacyjnym zwanych RPG, czyli Role Play Games, co można przetłumaczyć jako gry wyobraźni, do których przygotowują teraz w oczekiwaniu na koniec kwarantanny
Według autorów jednej z takich gier – Jagodowy Las - Gra fabularna to nic innego jak usystematyzowany pomysł na zabawę z dzieckiem i wspólne opowiadanie bajek. To doskonałe narzędzie, dzięki któremu nawet zmęczony (czy też nie czujący się na siłach, by samodzielnie wymyślać bajki) rodzic jest w stanie tworzyć emocjonujące opowieści. W epoce smartfonów i tabletów gry fabularne są zupełnie czymś innym: wracają do wspólnego spędzania czasu i opowiadania bajek. Niniejszy artykuł jest więc nie tylko opisem tego, czego od czasu do czasu mogą się spodziewać dzieci na zajęciach manualnych, kiedy już wrócą do szkół, ale również jest to świetna propozycja zabawy z dziećmi w domu.
Gry fabularne dają rodzicom i opiekunom szansę, by poznać lepiej dziecko: jak radzi sobie z porażkami, w jaki sposób chce rozwiązywać problemy, czy umie działać w grupie, czy jest chętne do pomocy, oraz jak wielką ma wyobraźnię.
Gry fabularne rozwijają kreatywność, ćwiczą zdolności matematyczne, wzbogacają słownictwo, a także pomagają budować pewność siebie i poczucie własnej wartości poprzez szanse na podejmowanie własnych decyzji. Autor Mistrza Baśni Marcin Kubiesa opracował rewelacyjny system RPG dla dzieci stanowiący cały zróżnicowany świat i ogromne możliwości zawarte w solidnej księdze i systematycznie wydawanych zeszytach z opisami przygód potrzebnymi dla prowadzącego, czyli Mistrza Baśni właśnie. To już we wstępie dowiadujemy się o istotnych wartościach tego typu zabawy kontrolowanej w odpowiedni sposób przez dorosłego:

Wiele badań wskazuje, że najważniejszym okresem dla rozwoju dziecka jest czas do dziesiątego roku życia. Im więcej dziecku czytamy, im częściej gramy z nim w gry planszowe, karciane czy fabularne, tym bardziej zwiększamy jego potencjał intelektualny. Podczas przygód dzieci będą uczyć się samodzielnie rozwiązywać problemy, działać w grupie, uczyć się asertywności oraz rozwijać aż pięć
(z ośmiu) rodzajów inteligencji (wg. H.Gardnera).

• Inteligencję interpersonalną (społeczną)
– pomaga w zrozumieniu drugiego człowieka. Odpowiedzialna jest za umiejętność współpracy, kontrolowanie własnych emocji, wyrozumiałość i łatwość nawiązywania nowych znajomości.
• Inteligencję intrapersonalną (emocjonalną)
– skupia się na rozumieniu przeżyć świata wewnętrznego, zarówno swojego jak i drugiej osoby. Cechuje osoby odpowiedzialne, konsekwentne, skłonne do refleksji i chętne do rozwoju osobistego.
• Inteligencję lingwistyczną – cechuje osoby o dużym zasobie słownictwa, chętnie czytające
książki, piszące własne teksty i celnie argumentujące. Pomaga w nauce języków obcych oraz w aktorstwie.
• Inteligencję logiczno-matematyczną – podczas gry dzieci uczą się kojarzenia faktów i łączenia je w ciąg przyczynowo – skutkowy. Działanie na liczbach, zagadki i wykorzystywanie ścisłych zasad gry, uczy koncentracji i myślenia z wyprzedzeniem.
• Inteligencja wizualno-przestrzenna – charakteryzuje osoby myślące obrazowo. Architekci, rysownicy, malarze, pisarze, ale też inżynierzy czy naukowcy, potrzebują ogromnych zasobów wyobraźni. Budynek, arcydzieło czy nowa idea naukowa, najpierw powstaje w umyśle, by móc później zachwycać wszystkich wokół.

Grając w gry fabularne, wcielamy się w wyobrażone postacie. Konfrontujemy się z wyobrażonymi przeciwnikami, w wyobrażonym świecie pełnym wyobrażonych miejsc. Gracze muszą połączyć swoje siły, żeby osiągnąć sukces. Wypracowanie kompromisowego rozwiązania problemu często wymaga celnej argumentacji, perswazji i dyplomacji. To uczy umiejętności współpracy, która jest przydatna
w szkole czy w pracy. Gry fabularne, takie jak Mistrz Baśni, wymagają ponadto empatii. Niejednokrotnie tylko w ten sposób gracze mogą odkryć, czym kierowała się
napotkana w opowieści postać. Zdolność postawienia się w sytuacji drugiego człowieka pozwala
na zrozumienie go i skuteczną komunikację. Mistrz Baśni jest grą, w której dzieci
uczą się rozwiązywania problemów bez użycia jakiejkolwiek przemocy. Powinny kierować się
współczuciem, dyplomacją lub sprytem.
Wspólne przeżywanie przygód w Krainie Bohaterów, to również doskonały plan na spędzenie rodzinnego wieczoru. Prowadzącym, czyli tytułowym Mistrzem Baśni, może zostać każdy, kto ma pomysł na ciekawą przygodę i chęć prowadzenia sesji. I wcale nie musi się wydawać pieniędzy na podręcznik, choć jest to bardzo pomocne, zwłaszcza dla kogoś kto ma mniej czasu na tworzenie własnych historii, ponieważ można na sieci znaleźć wersję demonstracyjną. Taka wersja może wystarczyć do rozpoczęcia zabawy – zawiera wszystkie potrzebne zasady i można ją otrzymać po zapisaniu się do newslettera wydawnictwa. Na tej wersji opisu gry będzie się opierał prowadzący zajęcia manualne po naszym szczęśliwym powrocie do szkoły, czego możliwe jak najszybciej życzymy nam wszystkim!

LINK

 S.Bator

Komputery i nowoczesne technologie IT w edukacji w SP2

Największym wyzwaniem obecnych czasów jest rozwój technologii informacyjnej i związana z tym konieczność przygotowania uczniów do życia w społeczeństwie informacyjnym, czyli takim w którym informacja jest ciągle przekazywana, przetwarzana, przesyłana i przechowywana. Na tym tle obraz dzisiejszej szkoły wygląda coraz lepiej, ale przed nami jeszcze długa droga. Dlatego Sp2 w Dąbrowie Tarnowskiej wzięła z powodzeniem udział w konkursie #OSEWyzwanie pod patronatem Ministerstwa Cyfryzacji we współpracy z Ministerstwem Edukacji Narodowej.
3 kwietnia nasza szkoła stała się posiadaczem nagrody głównej czyli mobilnej pracowni multimedialnej (składającej się z 16 laptopów), która będzie wsparciem przy prowadzeniu lekcji i korzystaniu z internetowych zasobów edukacyjnych tuż po powrocie do szkoły.

Galeria

J.Wajda

Fraszkowojna z pandemią w „dwójce”!

W ostatnim czasie uczniowie klasy piątej d i piątej e postanowili odegrać się na dręczącym nas wszystkich wirusie i wymówili mu bezpardonową i prawdziwą wojnę! Wierząc w twierdzenie, że pióro często więcej zdziała, niż każdy oręż, chwycili za klawiatury i napisali… fraszki na Covid – 19.
Przy okazji spróbowaliśmy trochę oswoić problemy związane z uciążliwa kwarantanną, co zawsze może pomóc w poprawie samopoczucia! Zapraszamy zatem do wspólnej terapii satyryczno-artystycznej i zachęcamy do czytania!!!
Sławomir Bator

Oj ty koronawirusie,
Przez ciebie siedzimy dzisiaj całymi dniami
W domu z mamusiami i tatusiami.
Wszystkie szkoły w państwie są zamknięte,
A zamiast tego są e-lekcje.
Każdy siedzi i czeka, aż rząd nam powie
Kiedy w końcu powiemy papa chorobie!
Ale pamiętajmy:
Myjemy rączki bardzo często,
A jak kichamy zakrywamy buzię ręką.
Trzymamy dystans dwumetrowy od drugiej osoby,
Aby wirus w końcu był nieszkodny.
Ręce antyżelem smarujemy,
Bo o wolność wojujemy!!
Vivienne Maiwald

Covidzie SARS,
niegdyś odległy jak Mars,
choć rozmiary masz nieduże,
wywołałeś niezłą burzę.
Przenikasz naszą codzienność,
nie płoszą Cię świt, ani ciemność.
Zatrzymałeś pędzący czas,
w domach zamknąłeś nas.

Izolacja – trudna akcja…
smutek, to Twa kreacja.
I czyś Piotrek jest, czy Anna,
nie minie Cię kwarantanna.
Jawisz się w mrokach Ziemi,
tworzysz galerię cieni,
samotność wymuszasz tam,
gdzie człowiek nie lubi być sam.

Odcięcie od reszty świata,
mimo, że brzmi jak strata,
szansą jest w tej godzinie,
zamieszkać na nowo w rodzinie.

Trwa trudna próba: „Chroń życie” –
uczy nas, byśmy w zachwycie
cenili wartość największą,
najświętsza i najważniejszą,
jaką jest drugi człowiek,
a Ty – Covidzie – już odejdź!
Jessica Bobro

Coronawirus jest zakaźny.
Przyrost chorych jest pokaźny.
Siedź więc w domu z rodzicami.
Żeby ład był między wami.
Myj rzetelnie twarz i uszy
To cię wirus już nie ruszy.
Kacper Marek

COVID-19
Ta fraszka,
To nie igraszka.

Poważna sprawa,
Światowa obawa.

Koronawirus na świecie grasuje,
I wszystkich ludzi terroryzuje.

Dzielni medycy czoła mu stawiają,
Leczą, badają i swoje życie dla nas narażają.

Walka z nim to nie lada wyzwanie,
Niech każdy z nas w domu zostanie.
Maksymilian Bil

Wirusie Covid-19
Masz tygodni naście.
Niedawno się urodziłeś,
A już tak dużo ludzi zabiłeś.
Skoro nie masz dla nas litości
My porachujemy Ci kości.
Przewróciłeś świat do góry nogami,
Lecz my się tobie nie damy.
Zaraza twoja nas nie dotyka,
Kiedy słuchamy naszego medyka.
Więc wszyscy się nie poddajemy
Razem # w domu zostajemy.
Kacper Surowiec

Och, ty zły koronawirusie!
Przez ciebie siedzimy w domu,
A na zakupach zakrywamy buzie.
Na razie ty świętujesz wzloty,
Ale przyjdzie taki czas,
Że zaśmiejemy się tobie w twarz!
Łukasz Pasternak 5D

Miesiąc temu do nas przybyłeś
I wielkie szkody tym uczyniłeś.
Przez ciebie szkoły są pozamykane
Została nam tylko zdalne nauczanie.
I z przyjaciółmi się nie widzimy ,
Nawet na dwór sami nie chodzimy.
Zostań w domu i myj ręce , zewsząd słyszymy .
I żeby cię pokonać , tak właśnie czynimy .
Hubert Band

Stoi wirus na granicy.
Wokół władza i celnicy.
Chce nam jakoś wejść do domu
Nie mówiąc o tym nikomu.
Lecz my jemu się nie damy
Bo żele antybakteryjne mamy.
Wirus chce uciekać z kraju.
Powstrzymamy Cię hultaju.
Z domów dzisiaj nie wyjdziemy
I do szkół też nie pójdziemy.
A gdy wreszcie się spotkamy
Wszyscy razem w coś zagramy.
Karolina Runo

Wirusie, ty łobuzie!
Paskudny wirusie wynoś się już,
My się Ciebie boimy, z domu nie wychodzimy.
Jesteś niepożądany, wspólnymi siłami radę Ci damy.
Przez swą wytrwałość tą walkę wygramy.
Na całym świecie swe piętno odbiłeś,
Swymi skutkami każdą nację przeraziłeś.
Spustoszenie w ludzkich istnieniach zrobiłeś.
Wystarczy tego wszystkiego, natychmiast się wynieś!
Myć rąk sto razy już nie chcemy,
Wrócić do czasów sprzed epidemii pragniemy.
Cieszyć się życiem ku przodowi toczącemu,
Sercu ulżyć w przyśpieszonym tempie kołatającemu.
Chcemy tylko w spokoju żywot egzystować,
Uśmiechy na twarzach ludzkich barwnie malować.
Czy to tak wiele? Sama już nie wiem.
Emilia Lustofin

Przybyłeś do nas z dalekiego kraju,
Przez ciebie nie będzie wycieczki w maju.
Ale poradzimy sobie z tobą wirusie,
Choć mamy spotkania klasowe na minusie
I wszystkie lekcję na Librusie!
Julia Pinas

Koronawirus przeszkadza nam wszystkim,
a zwłaszcza osobom niskim.
Gdy do sklepu w masce wbiegam,
patrząc na ludzi do ściany przylegam.
W środę szkoły zostały pozamykane,
i z domu nikt nie powinien wychodzić wcale.
Jednak wszyscy za szkołą tęsknią stale,
a to co nam po niej zostało - to zdalne nauczanie.
Wiktoria Tobjasz

Koronawirus to jest takie coś
Którego wszyscy w koło mają już dość.
Chodzi i wszystkim humor psuje.
A piąta,, E'' w domach wariuje.
Teraz będziemy szkołę szanować.
I na przyszłość się bardziej pilnować.
Wiktoria Stręk

Na wirusa!!!
Zewsząd newsy docierają,
że tysiące ludzi wirusa mają
i do szpitali wszystkich lekarzy na baczność wzywają.
Wszędzie krzyczą :
Kwarantanna , zostać w domu , to krzywda nie stanie się nikomu ,
Gdy pozostaniesz w zaciszu swojego domu !
To wszystko"a psik",
za sprawą strasznego wirusa
Takiego nam wszystkim zrobił wstrętnego psikusa,
że nikt się nigdzie przez niego nie może poruszać !
Maria Czupryna

Posłuchaj! Zostań w domu,
żeby nie robić krzywdy nikomu.
My o swoje zdrowie dbamy i koronawirusowi się nie damy .
W domu cały czas siedzimy i wcale się nie nudzimy .
Ręce myjemy często i dokładnie ,wtedy nas wirus nie dopadnie .
Trzymajmy się razem to radę damy i koronawirusa tego pokonamy.
Kamila Kmieć

Koronowirus atakuje
mój świat zamyka szkołę,
zabiera swobodę
obserwować się każe zza krat
bezwzględny kat!
Kiedy kończę zadania na librusie
myśli pędzą jak w pośpiesznym autobusie
koronowirus marnuje mój czas
już wolałbym sprzątać las
Nic to, poczekaj, cierpliwość mam
Jak to dobrze, że w tym wszystkim nie jestem sam
Oby zdrowia starczyło wszem
Będzie dobrze, ja to wiem
Słowa wdzięczności medykom dajmy
Cześć i chwała!!!
Sto lat zaśpiewajmy!
Michał Skrzyniarz

O ty wstrętny koronawirusie ,
Po co rozgościłeś tu się,
W domu siedzieć trudna rada,
Zdalnie uczyć się wypada.
Brak spacerów ,
Brak rowerów,
mama tata zatroskani, co tu zrobić by nas chronić.
Poczekamy , zobaczymy, może przyszłej zimy ,
O nim więcej nie usłyszymy.
Kamil Pyzik

W internecie dziś siedzimy
i koronawirusa śledzimy.
Przykre wszystkie informacje
i nawet ta , że w tym roku nie pojedziemy na wakacje.
Też smucimy się czasami,
bo nie możemy zobaczyć się z kolegami.
Wszystkie plany nam zniszczyłeś
więc uciekaj skąd przybyłeś!
Karol Twardy

Skąd się wziąłeś "Koronawirusie",
Ty beznadziejny świrusie .
Tyle szkód wyrządziłeś,
Mnóstwo ludzi zabiłeś.
Przez Ciebie są ograniczenia ,
Brak człowiekowi logicznego myślenia.
Chcę wrócić do szkoły i być znowu wesoły.
Musimy siedzieć w domu,
A nie służy to nikomu.
Przez Ciebie nie mogę spać nocami ,
Twarz zalaną mam łzami.
Uciekaj tam, gdzie pieprz rośnie ,
ja chcę w końcu ukłonić się wiośnie.
Maksymilian Baca

O wielka SWOBODO
Wychodzenia z domu
Nikt Cię nie doceniał,
gdy na co dzień Cię miał.
I mógł opuszczać swe chatki
i przemierzać cały świat.
Idąc tłumnie w niedzielę
do galerii, Mc'Donalda
i cioci na imieniny.
A teraz malutki wirusik
Koroną ogromną
obiął cały świat.
Każąc nam zostać w domu
…z najbliższymi spędzać czas.
I okazało się,
że najważniejszą jest,
RODZINA
by z nimi być
i tak już trwać.
Joanna Cygan

Gdy wirus korona szaleje po Europie
Lekarze i pielęgniarki
Uwijają się jak w ukropie.
Teraz tylko w domach
Przyszło nam żyć,
Bo dopiero po epidemii
Będziemy mogli z przyjaciółmi być.
Paweł Cygan

O świecie wspaniały - zrobił nam psikusa koronawirus cały .
Chcę wyjść z domu, nie ma jak , chciałbym być jak wolny ptak .
Jeszcze słońce pięknie świeci , drażniąc przy tym wszystkie dzieci .
Co tu robić , co tu robić , już do szkoły wolę chodzić !
Wojtek Panek

KORONAWIRUS

Czy tego chcecie,
czy nie chcecie,
szalony wirus
na całym świecie
budzi postrach ludzi,
każdy dziś się trudzi-
rękawiczki ,maski
wirus nie ma łaski.
Najważniejsze zadanie
w domu niech zostanie,
każdy kto może,
dopomóż nam Boże!
Joanna Breńska

Z daleka do nas przyjechałeś,
zbyt długo na to nie czekałeś.
Dobrych zamiarów nie miałeś
i w domach nas pozamykałeś.
Przyjaciół tu nie poznałeś,
bo tylko ludziom się uprzykrzałeś.
Wolność nam odebrałeś
oddać nikomu jej nie chciałeś.
Ludzi tak dużo zabrałeś
nawet pożegnać się z nimi nie dałeś.
Lekarzom pracy dodałeś
szpitale sobą zarezerwowałeś.
Na miasto sam wychodzić chciałeś
a innym na to nie pozwalałeś.
Jak szybko przyszedłeś,
tak szybko odejdziesz
i więcej z tobą problemów nie będzie.
Jakub Szkotak

Świat wyhamował
Koronawirus takie nam życie zgotował.
Na dłuższą chwilę się odizolujemy
I też go wyhamujemy!

Koronawirus nauczkę światu dał
Chyba mądrości ludzi nauczyć chciał
Żniwo zbiera ogromne
Ludzie! ludzie! miejcie w końcu umysły na mądrość chłonne!

Gdy kwarantanna jest dla Was udręką!
Covid-19 będzie wielką męką!

Do mycia rąk mama mnie zmusza,
Żeby się ustrzec Koronawirusa.

Korona Ci z głowy nie spadnie,
gdy umyjesz ręce dokładnie.
Siedź w domu na kwarantannie
A wtedy Korona wirusowi spadnie!
Kwapniewska Milena

Idzie przez świat z miejsca na miejsce.
Chorobę i śmierć przynosi wszędzie.
Jak w czasie wojny , nie ma nikogo,
COVID tylko woła złowrogo
No chodź , wyjdź, czego się boisz ?
Lecz my się nie damy,
bo w Bogu ufność mamy
Zostańmy w domu i do Boga wznośmy dłonie wysoko.
Wierzmy, że on dopomoże
I znów na świecie będzie dobrze
Olivia Dorosz

Pandemia na świecie szaleje.
Wirus swe żniwo sieje.
Codziennie przybywa osób zarażonych,
I coraz więcej państw zagrożonych.
Wszystkiemu winien Koronawirus jest.
By go zdiagnozować, musisz wykonać test.
Nierówną walkę z nim prowadzimy
ale i tak go ZWYCIĘŻYMY.
Paweł Surowiec

Oj koronavirusie, już Cię nie chcemy!
Już wszędzie na ulicach krzyczą: ,,Uwaga to COVID-19!!"
W domach nas uwięziłeś, ograniczenia wielkie
nam dałeś,
nawet nasze szkoły pozamykałeś!
Oj wiekiego psikusa nam zrobiłeś!!
Szybciutko korona przepędzimy Cię stąd!!
Maja Moździerz

Gdy COVID 19 atakuje,
to zły humor uczniów morduje.

Znajdź pozytyw mój kolego!
Zadzwoń do sąsiada swego!

Wyjmij gry w szafce schowane,
odkurz książki nieczytane.

Nie narzekaj na swój los
że cię taki spotkał cios.

Nie płacz, że biedni uczniacy,
Ty nie musisz iść do pracy!
Filip Dąbroś

Coronawirusie,
Ty groźna zarazo
MY Ci się nie damy,
bo zaleceń lekarzy słuchamy
i z domu się nie ruszamy,
ale dzięki tobie dużo w gry gramy.
Dawid Kędzior

KoronaWirus
Dziś po całym świecie
Krąży wirus COVID-19,
to już wiecie.
Do póki cię nie było, tak fajnie się nam wszystkim żyło.
Wirus ten nigdzie nie pasuje, bo wszystko atakuje i nam psuje.
Niestety, dzisiaj lekarze nie mają leku na drania,
Więc musimy zostać w domu, aż do odwołania.
Gdy wirus nie dostanie nowego obiadku, to doprowadzimy do jego upadku.
A my z uśmiechem na twarzy, będziemy we wakacje wygrzewać się na plaży.
Patryk Maziarz

Hej korona precz z ogona

Moja w tym głowa
By nie roznieść korona

Hej ,Covicie drogi
Leć na słońce po pierogi

Zamknijmy drzwi
Nie wpuszczajmy go
Bo Covid to zło

Korona
To ciężka obrona

Nie wychodźcie z domu
Bo Covid to wróg
I chętnie do ciebie przyczepi się

Świat nasz
Na Covida nie czas

Siedzę w Wuhan
Bezkreśnie dzielę się
Nie powstrzymacie mnie!
Mylisz się!
My pokonamy cię!
Artur Zych

Żyje wirus wokół taki
Co się daje nam we znaki
Chce się wślizgnąć
Jakoś bokiem
Lecz ominąć jego chcemy
I maseczki mieć będziemy
Wirus COVID nazwę ma
I w domu nas trzyma!
Piotr Soja

Gdy Pan Demia ulicą się włóczy
Gdy 5e przez internet się uczy
Wtedy Bądź jak Kwarant Anna
Ta cierpliwa , mądra panna.
Piotr Wężowicz

Koronawirus zaatakował
ludzie w panice.
Gogle na oczach maski na nosach.
Supermarkety są opróżnione
A wszystkie półki ogołocone.
Premier nakazał dziś siedzieć w domu
Tego nie życzę nikomu.
Kina, teatry, firmy budowlane są pozamykane.
Tysiące ludzi pozarażanych,
Po parku nie można chodzić samemu.
Nie można robić zgromadzeń wielkich,
Bo ludzie mają przed wirusem lęki,
Chcesz przeżyć słuchaj rodziców i władzy,
Na tę okoliczność nie ma innej rady.
A morał taki z tego wszystkiego,
Nie wychodź z domu i chroń bliźniego.
Olivier Kulig

Gdy wirus z Chin założył koronę,
turystykę diabeł nakrył ogonem.
Michał Zięba

Wirusie, ach Wirusie!
Co dzieje tu się?
wszyscy w domu grzecznie siedzimy,
na żadne spacery nie wychodzimy!
Sklepy zamknięte, kina i szkoła!
przez co nie jestem w ogóle wesoła…
Kiedy przestaniesz nas męczyć tak bardzo?
My chcemy do parku! Z rodziną i klasą!
Magdalena Kołton

Kiedy kończę zadania na librusie.
A myśli pędzą jak w pędzącym autobusie
Koronowirus marnuje mi czas
już wolę sprzątać las.
Michał Skrzyniarz

Wirus z Chin wyrusza,
świat w posadach rusza ,
każdy się przekona,
ciężka ta,,KORONA''

Hulał Jasio światem,
z błotkiem za pan bratem ,
teraz rączki myje ,
- Jak ja to przeżyje !?
Leonia Chrościńska

Kwarantanny nadszedł czas,
COVID-19 do nauki w domu zmusił nas.
By pandemie te zatrzymać,
w domu z rodzicami musimy wytrzymać.
Koronawirusie ty wstrętny SARS-usie
My się ciebie nie boimy
I się kiedyś przeciwko tobie zaszczepimy
Klaudia Kot

O covid-19
Kwaratanny przyszedł czas
Koronowirus atakuje świat
My jesteśmy uwięzieni w domowej izolatce .
Zostać uczyć się , robić zadania .
Nudzimy się dzień i noc
kiedy skończy się ten wielki i koszmarny cykl .
Niech odejdzie ta choroba w zapomnienie
Michał Skrzyniarz

Gdy wirus wziął koronę
I usiadł w niej na tronie
Wszyscy przed nim zadrżeli
I wychodzić z domu nie chcieli
wszyscy myją dłonie
I wirus nas nie pochłonie
maseczki również nosimy
I wirusa się nie boimy.
Patrycja Lis

Gdy wirus z Chin założył koronę,
turystykę diabeł nakrył ogonem.
I wszystko co dotąd normalne było,
na jakiś czas się zakończyło.
Co dalej będzie?
Czy wszystko wróci?
Może, gdy wirus koronę zrzuci...
Michał Zięba

Coś my czasów doczekali,
że ten wirus jest na fali
Nauka przez Internet trwa i nie jedna matka zła.
Matma, polski i historia najważniejsza to jest forma.
Piłka nożna też przepada, boli serce forma spada.
Wiadomości ciągle złe, ta korona odpuścić nie chce.
Serce tęskni dusza płaczę za wszystkimi w naszej klasie.
To już pora to już czas niech korona opuści już nas.
Dużo serca dużo siły dla medyków, ratowników.
Choć to trudna dla nich sprawa, to odważni są nie lada.
Wspólnie razem to wygramy i wirusa pokonamy.
My w modlitwie wy działaniem to dla wszystkich jest wyzwanie.
Jakub Świerczek

Siedzenie w domu nie musi być nudne!

Oto efekty zdalnego nauczania plastyki w naszej szkole. Uczniowie, jak zawsze, wykazują się dużą kreatywnością, mimo że przybory plastyczne „leżakują” w szkole.

Galeria

Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej Rights Reserved.