^Wróć na górę
  
  
  
Get Adobe Flash player

BIP

Wychowanie do wartości

Dziennik elektroniczny

Stacja meteo

Dołącz do nas

ePUAP

Bierzemy udział w:

Wiktor Burzawa, uczeń klasy 3 c wicemistrzem Polski w Muay Thai

klasa3czwycistwo

W dniu 5.06.2022 r. uczeń klasy 3"C" Wiktor Burzawa wziął udział w finałach mistrzostw Polski dzieci oraz kadetów w Muay Thai, krzyżując rękawice z zawodnikiem kadry narodowej Borysem Karczem, zawodnikiem klubu Maximus Kraków. W bardzo wyrównanym i zaciekłym pojedynku godnym miana finału mistrzostw Polski, w kategorii wagowej 30 kg w wieku 10-11 lat Wiktor zdobył tytuł Vice Mistrza Polski. Organizatorem imprezy był klub Sportów Walki Maximus Kraków Muay Thai, inaczej Tajski Boks. Do dziś od wielu stuleci przetrwał rytualny taniec wai khru, który wykonuje każdy z "tajskich wojowników". W walce, jak i podczas tańca towarzyszy tajska muzyka "Sarama". Wprowadza ona niesamowita atmosferę i zagrzewa zawodników do walki.
Wiktor trenuje od 2019 r. i jest aktywnym zawodnikiem, swoje pierwsze kroki stawiał wraz z tatą w klubie Thai Gym Tarnów. Obecnie trenuje w klubie Dynamit Muay Thai w Dąbrowie Tarnowskiej.
Serdecznie gratulujemy oraz życzymy Wiktorkowi wielu sukcesów w dalszej sportowej karierze, w którą wkroczył z wielkim przytupem !!!

Literackie warsztaty słowotwórcze.

Uczniowie z klas IV , V i VI w ramach rozwijania swych kompetencji językowych uczestniczyli
w Literackich Warsztatach Słowotwórczych „Weź jedną literę i opowiadaj”. Głównym celem zajęć było prowadzenie kreatywnego treningu w zakresie słowotwórstwa i zabawy literackiej oraz doskonalenie umiejętności pisarskich dzieci. Tematem warsztatów była gra słowna, polegająca na stworzeniu kreatywnego opowiadania przy użyciu jednej litery rozpoczynającej wszystkie znaki w tekście. Oto fragmenty najciekawszych prac:
 
„Piotrek po pracy podjadł pomarańcze, pistacje, pomidory, paprykę. Potem przygotował polskie potrawy – pierogi ,paluchy posypane pietruszką. Później przyjechali : prezydent Poznania, policjant, przyjaciel Patryk. Potrawy położyli pod półką. Pies i pszczoła patrzyli ponętnie, papuga piszczała.” Agnieszka i Aleksandra, kl. 4 b
„Wujek Waldek woził Wiktorię wokół wulkanu. Wiktoria wcinała wędlinę. Widzieli Wojtka wożącego wózkiem worki. Wojtek wiózł wyroby wędliniarskie, wątróbki wielorybów, watę, wodę. Wujek, Wiktoria, Wojtek wypchali walizki wyrobami, w Warszawie wszystko wyjedzą, wypiją.” Diana i Zofia , kl.6 a
„Pewien pan Paweł pojechał przed południem przecznicą po pomarańcze. Później poszedł po przekąski – pożywne pistacje, papryczki. Po podaniu paragonu, podał pracownicy pieniądze. Potem przyszedł przyjaciel Piotrek, przyjaciółka Paulina. Porozmawiali, pośpiewali, pograli. Po pobycie przyjaciół Paweł przysnął.” Ignacy i Robert, kl.6a
A.Piotrowska

Tydzień Matematyki

apel

W ramach Tygodnia matematyki w naszej szkole odbyło się wiele konkursów, których celem było odkrycie talentów matematycznych u naszych uczniów. Wszyscy uczestnicy wykazali się dużą wiedzą i ogromnym zaangażowaniem. Uczniowie wykonali również okolicznościową gazetkę ścienną, którą wszyscy mogą podziwiać na korytarzu szkolnym. Uczniowie wzięli również udział w ogólnopolskim konkursie Multitest z matematyki. Pani dyrektor Anna Fido wręczyła dyplomy laureatowi i wyróżnionym uczniom.
Zostały przeprowadzone następujące konkursy:
I. Konkurs trzyetapowy dla uczniów klas szóstych "Szóstka w rozumie"
1. Knutelski Dariusz 6a
2. Stankiewicz Mikołaj 6b
3. Sternal Wojciech 6a
II. Konkurs trzyetapowy dla uczniów klas siódmych "Najlepszy matematyk klas 7".
1. Stec Adam 7a
2. Szostok Chrystian 7e
3. Morawiec Kamil 7b
III. Konkurs matematyczno-plastyczny "Geometria w sztuce - sztuka w geometrii"
IV. Konkurs literacki "Wiersze o matematyce"
Ewa Wójcik 8a (wiersz wysłany do GWO oraz czasopisma "Matematyka")
Wszystkim uczniom dziękujemy za zaangażowanie i pomoc w zorganizowaniu Tygodnia matematyki.
Nauczyciele Matematyki

Udział przedstawicieli naszej szkoły w projekcie literacko – teatralnym organizowanym przez Miejską Bibliotekę Publiczną w Dąbrowie Tarnowskiej

slawek biblioteka

W tym tygodniu zakończyła się część literacka projektu "Dwie Marie - polskie wersy łączą pokolenia" organizowanego przez MBP w Dąbrowie Tarnowskiej.
Podczas warsztatów składających się na trzy dwugodzinne sesje dzieci wprowadzane były w świat literatury i utworów scenicznych. Zapoznawały się z niektórymi pojęciami takimi jak dramat, komedia, scena, akt, didaskalia, scenografia, wiersz, rym, rytm – a wszystko w sposób zupełnie inny niż w szkole. Dzieci tworzyły własne utwory, a także miały niebagatelny wpływ na kształtowanie scenariusza - bo przedmiotem i celem głównym zajęć było stworzenie tekstu do przedstawienia pod tytułem: "Niezły raban na wesoło... przy Polnej", które zostanie opracowane na innych zajęciach artystycznych pod względem scenograficznym, muzycznym oraz reżyserskim – aby w wersji finalnej w przyszłym roku szkolnym powstało pełnowymiarowe i profesjonalne autorskie przedstawienie sceniczne nie tylko dla dzieci z udziałem uczestników warsztatów!
W trakcie zajęć uczestnicy zapoznani zostali z baśniowością i postaciami krasnali w utworach obu poetek oraz formą i językiem scenariusza, potem tworzyli rymowanki wg reguł poetyckich, wymyślali imiona bohaterów przedstawienia i wybierali baśnie jakie będą miały wpływ na treść, az wreszcie analizowali teksty scenariusza i dopasowywali do niego swoje role.
Całość działań koordynowana jest przez Bibliotekę, a nasz udział w projekcie to między innymi wynik świetnej współpracy między dąbrowska dwójką i dąbrowską książnicą.
Warsztaty prowadził nauczyciel dwójki, P. Sławomir Bator a wśród uczestników nie brakowało także naszych uczniów:
Krzysztof Kogut z 2a
Barbara Minor z 3a
Aleksander Bator z 3c
Hanna Szymczyk z 1b
Ewa Szymczyk z 3a
Agata Garncarz z 1b
Hanna Zawiślak 3a
"Niezły raban na wesoło... przy Polnej" jest elementem realizacji przez bibliotekę zadania o szerszym rozmachu. Sławomir Bator, prowadzący zajęcia literackie pn. #WIERSZOWANIE, rozpoczął serię warsztatów artystycznych (literackich, plastycznych, muzycznych i teatralnych) nawiązujących do twórczości Marii Konopnickiej i Marii Kozaczkowej.
Projekt "Dwie Marie - polskie wersy łączą pokolenia" jako jeden z wielu elementów działań MBP w Dąbrowie Tarnowskiej im. Marii Kozaczkowej dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu Partnerstwo dla książki.
S.Bator

Miniprojekty historyczno-epistolarne kształtujące kompetencje językowe naszych uczniów

miniprojektyhistoryczne

W ciągu całego roku szkolnego na lekcjach historii uczniowie klas szóstych realizowali miniprojekty polegające na napisaniu szczególnych listów.
W pierwszym półroczu należało napisać list w imieniu Krzysztofa Kolumba odbywającego daleką i niebezpieczną misję odkrywania drogi do Indii na Oceanie Atlantyckim. Aby uczynić to jak najlepiej, trzeba było bardzo dobrze poznać realia okresu renesansu i postać sławnego odkrywcy. Jednak to nie wszystko! Bardziej ambitni uczniowie samodzielnie analizowali budowę karaweli, jej możliwości, działanie przyrządów takich jak np. kompas , warunki wypraw dalekomorskich, a nawet elementy odzieży. Żeby lepiej się wczuć w sytuację, szóstoklasiści czytali teksty źródłowe i oglądali fragmenty filmów dokumentalnych. A wszystko to po to, aby przy jak najwierniejszym odzwierciedleniu epoki napisać interesujący list posługując się jak najpiękniejszą polszczyzną przy zachowaniu reguł sztuki epistolarnej.
W drugim półroczu zadaniem było poznanie realiów historycznych i obyczajowych XIX w. Uczniowie po zapoznaniu się z lekcjami dotyczącymi epoki napoleońskiej i udziału Polaków w wyprawie na Moskwę w roku 1812 obejrzeli półtoragodzinną produkcję międzynarodową dokumentalną z elementami fabularnymi pt. „Napoleon Bonaparte: Marsz na Rosję”, w której rolę cara odgrywał Paweł Deląg. Podczas zajęć poznawali też broń, taktykę i sposób walki dziewiętnastowiecznych żołnierzy. Zwieńczeniem miniprojektu było sporządzeniu listu żołnierza Wielkiej Armii do rodziny z terenów Rosji z opisem ciężkiej sytuacji. Niektóre listy były bogate w treści tak dramatyczne, że uczniowie pokusili się o oddawanie realiów nawet poprzez malowanie plam krwi na kartach listów.
Dzięki miniprojektom uczniowie szlifowali w sposób inny niż zwykle wiedzę historyczną i kształtowali umiejętności redagowania pięknych listów zgodnie z zasadami sztuki epistolarnej.
D.Kłos-Kufel, S.Bator

Szkolny Konkurs Ortograficzny rozstrzygnięty (2)

dyplomyortografia

W ostatnich tygodniach poloniści przygotowywali uczniów do Konkursu o tytuł „Szkolnego Mistrza Ortografii!”. Finałem przygotowań
i zajęć był specjalnie przygotowany test dla najlepszych uczniów wykazujących się umiejętnościami ortograficznymi
i językowymi w klasach IV - VI.
Konkurs miał za zadanie współkształtować jedną
z najważniejszych kompetencji kluczowych w szkole potrzebną nie tylko na języku polskim, ale i w życiu - czyli komunikację w języku ojczystym. Ponadto miał za zadanie wyłonić i przygotować młodą kadrę uczniów, którzy będą reprezentować naszą szkołę
w międzyszkolnych konkursach tego typu w przyszłym roku szkolnym.
Zwycięzcami zostali:
I miejsce: Maja Bartoń z IV a
II miejsce: Nadia Opioła z Vb
III miejsce: Weronika Majka z IV c
Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

Szkolny Konkurs Ortograficzny rozstrzygnięty

dyplomyortografia

W ostatnich tygodniach poloniści przygotowywali uczniów do Konkursu o tytuł „Szkolnego Mistrza Ortografii!”. Finałem przygotowań
i zajęć był specjalnie przygotowany test dla najlepszych uczniów wykazujących się umiejętnościami ortograficznymi
i językowymi w klasach IV - VI.
Konkurs miał za zadanie współkształtować jedną
z najważniejszych kompetencji kluczowych w szkole potrzebną nie tylko na języku polskim, ale i w życiu - czyli komunikację w języku ojczystym. Ponadto miał za zadanie wyłonić i przygotować młodą kadrę uczniów, którzy będą reprezentować naszą szkołę
w międzyszkolnych konkursach tego typu w przyszłym roku szkolnym.
Zwycięzcami zostali:
I miejsce: Maja Bartoń z IV a
II miejsce: Nadia Opioła z Vb
III miejsce: Weronika Majka z IV c
Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

EkoGala 2022

ekogala2022

Po dwóch latach przerwy, 31 maja 2022 r. odbył się III Powiatowy Turniej Ekologiczny „EkoGala 2022”. Głównym celem przedsięwzięcia jest propagowanie proekologicznych zachowań zmierzających do ochrony środowiska naturalnego człowieka. Równocześnie uczniowie podnoszą swój poziom wiedzy, a także doskonalą umiejętność pracy w zespole.
Patronat nad konkursem objął Burmistrz Krzysztof Kaczmarski. Nagrody zostały zapewnione przez panią Dyrektor Annę Fido oraz Urząd Miejski Dąbrowie Tarnowskiej. W jury konkursu zasiedli: pani Jadwiga Wróbel – nauczyciel, pani Agnieszka Ligenza – nauczyciel oraz pan Paweł Sarnecki – przedstawiciel Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Tarnowskiej.
Drużyny biorące udział w turnieju rozwiązywały pisemny test ekologiczny, prezentowały wykonane prze siebie infografiki nt. smogu oraz przedstawiły ustne wystąpienia poruszające największe problemy ekologiczne współczesnego świata. Po podsumowaniu punktów odbyło się wręczenie nagród, dyplomów i podziękowań przez panią Wicedyrektor Małgorzatę Wódkę oraz przez Zastępcę Burmistrza pana Stanisława Ryczka.
Wyniki turnieju:
I miejsce
SP nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej
Skład drużyny: Gabriela Rodak, Piotr Wężowicz, Artur Zych
II miejsce ex aequo
SP w Laskówce Chorąskiej
Skład drużyny: Wiktoria Mikuła, Emilia Panek, Laura Pikul
SP nr 2 w Zabrniu
Skład drużyny: Oliwia Furgał, Anna Kozaczka, Amelia lechowicz
III miejsce
SP nr 1 w Dąbrowie Tarnowskiej
Skład drużyny: Olga Ciecińska, Maksymilian Miłoś, Patrycja Ptak
IV miejsce–
SP w Radwanie
Skład drużyny: Oliwia Baran, Julia Garcarz, Tomasz Jaje
Turniej zorganizowały panie Małgorzata Gawlik, Marzanna Pikul i Dorota Wielgus. Wszystkim uczestnikom i opiekunom serdecznie dziękujemy za udział i zapraszamy do udziału w kolejnej edycji konkursu.
Opracowanie: Organizatorzy turnieju
Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej Rights Reserved.