^Wróć na górę
  
  
  
Get Adobe Flash player

BIP

Wychowanie do wartości

Dziennik elektroniczny

Stacja meteo

Dołącz do nas

ePUAP

Bierzemy udział w:

Europejski Dzień Języków

Europejski Dzień Języków obchodzony corocznie 26 września, jest inicjatywą Rady Europy, której celem jest promowanie różnorodności językowej, wielojęzyczności oraz nauki języków obcych przez całe życie. Dzień ten jest okazją do przybliżenia uczniom znaczenia nauki języków oraz zrozumienia kulturowego bogactwa Europy. W naszej szkole również podjęliśmy szereg działań, które miały na celu uświadomienie uczniom, jak ważna jest znajomość różnych języków oraz jakie korzyści niesie za sobą ich uczenie się.
W ramach obchodów tego dnia uczniowie na lekcjach przygotowywali plakaty, na których znalazły się proste słowa i zwroty typu „dzień dobry”, „proszę” w różnych językach europejskich. Uczniowie mieli możliwość poznania podstawowych wyrażeń w językach takich jak angielski, niemiecki, francuski, hiszpański czy włoski. Była to doskonała okazja, aby zapoznać się z bogactwem językowym naszego kontynentu.
Uczniowie nakręcili również filmiki w języku angielskim przedstawiające krótkie scenki z życia codziennego oraz filmiki, które przypominały o zasadach bezpieczeństwa na drodze, noszeniu odblasków czy przestrzeganiu przepisów drogowych. Można było w nich usłyszeć ostrzeżenia w językach europejskich, co podkreślało międzynarodowy charakter obchodów oraz znaczenie edukacji w zakresie bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
Europejski Dzień Języków to nie tylko sposób na promowanie nauki języków, ale również okazja do pogłębienia świadomości kulturowej i społecznej uczniów. Dzień ten uświadamia nam, że znajomość języków obcych nie tylko ułatwia komunikację, ale także otwiera drzwi do nowych kultur, perspektyw oraz rozwoju osobistego i zawodowego. Europejski Dzień Języków to także okazja do kształtowania postawy tolerancji i szacunku wobec innych narodowości oraz podkreślenie roli różnorodności językowej jako kluczowego elementu dziedzictwa kulturowego Europy.
dzienjezykow

Pielgrzymka klas ósmych do Częstochowy

pielgrzymkaklas8

W dniu dzisiejszym uczniowie klas 8 wybrali się na pielgrzymkę do Częstochowy – jednego z najważniejszych miejsc kultu religijnego w Polsce. Celem wyjazdu było duchowe przygotowanie młodzieży do sakramentu bierzmowania oraz pogłębienie więzi z wiarą.
Pielgrzymka rozpoczęła się wcześnie rano, kiedy to uczniowie wraz z opiekunami wyruszyli w podróż autokarową. Na miejscu, grupa udała się na Jasną Górę, gdzie mogli podziwiać obraz Matki Bożej Częstochowskiej – ikoniczny wizerunek, który od wieków przyciąga wiernych z całego świata. Po Mszy Świętej i chwili modlitwy i refleksji w Kaplicy Cudownego Obrazu, uczniowie zwiedzili Bazylikę Jasnogórską oraz zapoznali się z historią sanktuarium i jego znaczeniem w polskiej tradycji religijnej.
Jednym z najważniejszych momentów wyjazdu była Droga Krzyżowa na Wałach Jasnogórskich. Uczniowie pod przewodnictwem Księdza Marka przeszli 14 stacji Drogi Krzyżowej, rozważając mękę Chrystusa. Każda stacja była okazją do modlitwy i refleksji nad cierpieniem, miłością i poświęceniem. W tej podniosłej atmosferze uczniowie mogli głębiej zastanowić się nad własnym życiem, wyborami i przyszłością.
Wyjazd do Częstochowy był nie tylko ważnym wydarzeniem religijnym, ale również okazją do integracji i pogłębienia więzi w grupie. Wracamy do domu z nową energią duchową oraz pięknymi wspomnieniami.

Kolejne zajęcia rozwijające ze Sztucznej Inteligencji

sztuczna inteligencja

Podczas dzisiejszych zajęć rozwijających „Świat Sztucznej Inteligencji” uczniowie mieli okazję zaprezentować swoje umiejętności przy użyciu zaawansowanych narzędzi takich jak D-ID Studio oraz ChatGPT. Każdy z uczestników stworzył animowaną prezentację, w której przedstawiał siebie oraz swoje zainteresowania.
Jednym z wyjątkowych wystąpień była prezentacja Wiktorii Rej z klasy czwartej. Wiktoria w ciekawy sposób opowiedziała, dlaczego z taką chęcią uczestniczy w zajęciach ze sztucznej inteligencji. Powiedziała, że uwielbia te spotkania, ponieważ dają jej możliwość pracy z nowoczesnymi technologiami i odkrywania nowych sposobów na kreatywne myślenie. To właśnie tutaj może uczyć się, jak działa sztuczna inteligencja, a także tworzyć coś wyjątkowego – takie możliwości inspirują ją do dalszego rozwoju.
Wykorzystując narzędzie D-ID Studio, Wiktoria stworzyła animowaną postać, która w dynamiczny sposób przedstawiła jej wypowiedź. To wspaniały przykład na to, jak z pomocą nowoczesnych technologii można wyrażać siebie i swoje pasje w zupełnie nowy sposób.
Justyna Wajda

Fabryka Trójwymiaru w klasie 2b

fabryka2b

W dniu dzisiejszym uczniowie klasy 2B mieli okazję wziąć udział w zajęciach rozwijających „Fabryka Trójwymiaru.” Tym razem kreatywność i technologia połączyły siły, a efektem były oryginalne zawieszki do kluczy, stworzone za pomocą pisaków 3D. 
Dzieci z zapałem projektowały swoje unikalne wzory, ucząc się, jak przekształcić swoje pomysły w trójwymiarowe, namacalne przedmioty. Dzięki precyzji pisaków 3D, każdy mógł stworzyć coś niepowtarzalnego – od prostych kształtów po bardziej skomplikowane wzory. Zajęcia były doskonałą okazją do rozwijania wyobraźni przestrzennej oraz umiejętności manualnych.
„Fabryka Trójwymiaru” to nie tylko świetna zabawa, ale i nauka praktycznych umiejętności, które pokazują, jak nowoczesna technologia może być narzędziem twórczej ekspresji. Każdy uczeń wrócił do domu z nie tylko z nową wiedzą, ale i oryginalną zawieszką do kluczy!
Justyna Wajda

Dzień ośmiornicy

osmiornica

Osiem długich ramion mam, a kim jestem powiem Wam…” – zapewne już wszyscy znają rozwiązania zagadki, chodzi o ośmiornicę, właśnie 8 października obchodzimy Światowy Dzień Ośmiornicy. Dzieci z chęcią poznały to niezwykłe morskie zwierzątko. Nel mała reportetka przybliżyła naszym przedszkolakom tryb życia ośmiornicy.
A wszystkim odwiedzającym naszą galerię życzymy tylu pomocnych dłoni, ile macek ma ośmiornica.

Powiatowe sztafetowe biegi przełajowe w kategorii klas 4-6 i 7-8.

biegiprzelajowe

Dnia 8 października na Stadionie Miejskim w Dąbrowie Tarnowskiej odbyły się powiatowe sztafetowe biegi przełajowe w kategorii klas 4-6 i 7-8.
Bardzo dobrze zaprezentowała się reprezentacja SP2, która w każdej kategorii wiekowej zdobyła miejsce medalowe.
Na szczególne wyróżnienie zasługują drużyna chłopców starszych i dziewcząt młodszych, którzy zdecydowanie zajęli I miejsce. Ekipa dziewcząt starszych zajęła II miejsce i chłopców starszych III miejsce. Gratulujemy!!

Wycieczka klas ósmych do Muzeum Auschwitz-Birkenau

wycieczk oswiecin24

3 października odbyła się wycieczka klas ósmych do Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu. Była to wyjątkowa i pełna refleksji lekcja historii, która pozwoliła nam zrozumieć tragiczne wydarzenia II wojny światowej oraz holokaustu.
Po przybyciu na miejsce, przewodnik oprowadził nas po terenach byłego obozu koncentracyjnego i obozu zagłady. Zwiedziliśmy bloki więzienne, w których zachowane są liczne pamiątki po ofiarach, takie jak ubrania, zdjęcia oraz przedmioty codziennego użytku. Szczególnie poruszające było zobaczenie ściany straceń oraz komór gazowych. Przewodnik opowiadał o życiu więźniów, ich niewyobrażalnym cierpieniu i tragicznych losach, co skłaniało nas do głębokiej refleksji nad ludzką historią i wartością życia.
Wizyta w Auschwitz-Birkenau była trudnym, ale bardzo ważnym doświadczeniem. Uświadomiła nam, jak istotne jest, aby pamiętać o tych wydarzeniach, by nigdy więcej nie dopuścić do powtórzenia takiej tragedii. Wycieczka pozostawiła w nas głęboki ślad i wzbudziła wiele emocji oraz pytań o historię, moralność i ludzką naturę.
Wróciliśmy pełni zadumy, z większą świadomością, jak wielką wartość mają wolność, tolerancja i szacunek dla drugiego człowieka.
Wychowawcy klas ósmych

Nasi pierwszoklasiści przystąpili do XVI edycji programu ogólnopolskiego „Akademia Bezpiecznego Puchatka”

puchatek24

Nasi pierwszoklasiści przystąpili już do XVI edycji programu „Akademia Bezpiecznego Puchatka”! To kolejne pokolenie uczniów, które dzięki udziałowi w tym wyjątkowym projekcie zyska solidne przygotowanie w zakresie bezpieczeństwa. Realizacja programu edukacyjnego zapewnia uczniom wiedzę i umiejętności, które pomogą im być bezpiecznymi w różnych sytuacjach.
Celem akcji jest pokazanie dzieciom, jak unikać zagrożeń w życiu codziennym – zarówno w szkole, na drodze, w domu, w Internecie, w relacjach z rówieśnikami, jak i podczas wypoczynku. Program bazuje na materiałach edukacyjnych opracowanych przez metodyków i psychologów, wykorzystujących techniki efektywnego uczenia się. To z pewnością ułatwi dzieciom zapamiętanie kluczowych treści dotyczących bezpieczeństwa.
Cele programu:
• Edukacja i poprawa bezpieczeństwa dzieci rozpoczynających naukę w szkole.
• Wypracowanie u dzieci naturalnych sposobów unikania i reagowania na zagrożenia.
• Edukacja rodziców w zakresie ochrony dzieci przed zagrożeniami.
• Zwrócenie uwagi nauczycieli i dyrektorów na konieczność edukowania dzieci w tematyce bezpieczeństwa.
• Przekazywanie treści edukacyjnych za pomocą technik szybkiego uczenia się.
Czas trwania programu: Program potrwa od 1 września 2024 roku do 30 czerwca 2025 roku.
Zasady programu: Nauczyciele klas I przeprowadzają lekcje na temat bezpieczeństwa w oparciu o materiały dostarczone drogą elektroniczną przez Organizatora Programu. Po zakończonych lekcjach o bezpieczeństwie pierwszoklasiści przystąpią do Ogólnopolskiego Testu Bezpieczeństwa
„Akademia Bezpiecznego Puchatka” to niezwykle ważna inicjatywa, która zapewnia najmłodszym uczniom bezcenną wiedzę na temat bezpieczeństwa!
Wychowawcy klas I: Justyna Wajda, Joanna Moździerz, Aleksandra Świerczek
Koordynator programu: Małgorzata Gawlik

Bezpieczeństwo na drogach: Ogólnopolski Policyjny Dzień Odblasków w naszej szkole

korytarzodblask

W trosce o bezpieczeństwo naszych uczniów oraz wszystkich uczestników ruchu drogowego, nasza szkoła przyłączyła się do Ogólnopolskiego Policyjnego Dnia Odblasków. To ważne wydarzenie jest akcją informacyjno-edukacyjną Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji, mającą na celu zachęcenie do korzystania z elementów odblaskowych, które mogą znacząco poprawić widoczność pieszych, zwłaszcza w trudnych warunkach oświetleniowych.
Celem akcji jest uświadomienie, jak istotne jest noszenie odblasków na odcinkach dróg, które są całkowicie nieoświetlone lub słabo doświetlone. Elementy odblaskowe, takie jak breloczki, opaski czy kamizelki, sprawiają, że pieszy poruszający się przy słabo oświetlonej drodze będzie lepiej widoczny dla nadjeżdżających kierowców. Pomysł tej inicjatywy wywodzi się z Norwegii, a w Polsce pierwsza akcja Dnia Odblasków została przeprowadzona w 2016 roku. Uczniowie na co dzień korzystają z elementów odblaskowych, ale w tym dniu szczególnie zostało to zaakcentowane przez wszystkich. Uczniom przypomniano, że prawidłowo noszone materiały odblaskowe powinny być umieszczone w polu działania świateł pojazdu i być widoczne dla kierowców nadjeżdżających z obu kierunków (z tyłu i z przodu).
Zakończenie akcji Dnia Odblasków nie oznacza końca naszej troski o bezpieczeństwo. Zachęcamy wszystkich uczniów, aby na co dzień pamiętali o noszeniu odblasków, bo to nie tylko praktyczne rozwiązanie, ale również moda, którą warto lansować dalej. Wspólnie dbajmy o nasze bezpieczeństwo na drogach!
Dyrekcja, Nauczyciele SP nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej

Zajęcia rozwijające Fabryka Trójwymiaru w klasie 1c

Gabrykatrójwymiaru1c

Na dzisiejszych zajęciach rozwijających "Fabryka Trójwymiaru" klasa 1C miała okazję zanurzyć się w fascynujący świat projektowania 3D! Uczniowie, pełni kreatywności i zapału, pracowali z pisakami 3D, tworząc swoje inicjały w trójwymiarze. Każdy miał szansę zobaczyć, jak ich pomysły ożywają, gdy linie na papierze zmieniały się w przestrzenne kształty.
Praca z pisakami 3D była doskonałą okazją do rozwijania wyobraźni i zdolności manualnych. Dzieci z entuzjazmem podchodziły do każdego nowego projektu, ucząc się, jak za pomocą prostych narzędzi tworzyć coś zupełnie niezwykłego.
Te zajęcia to świetna przygoda, która nie tylko rozwija kreatywność, ale też pokazuje, jak wiele możliwości daje współczesna technologia, nawet w tak prostych formach!
Justyna Wajda

Zajęcia rozwijające "Świat sztucznej inteligencji"

swiatsztucznejinteligencjiodblask

Na zajęciach rozwijających „Świat sztucznej inteligencji” uczniowie naszej szkoły mieli okazję połączyć zdobytą wcześniej wiedzę z praktycznym działaniem, tworząc spoty reklamowe o bezpieczeństwie w ruchu drogowym (BRD). W ramach tych zajęć, dołączyliśmy do konkursu „Odblaskowa Szkoła”, którego celem jest promowanie noszenia odblasków i zwiększenie świadomości w zakresie bezpieczeństwa na drodze.
Nasi uczniowie, pełni pomysłów i zapału, wykorzystali nowoczesne narzędzia sztucznej inteligencji, takie jak Lumen5 oraz ChatGPT. Lumen5 umożliwił im przekształcenie tekstów w atrakcyjne wizualnie filmiki, a ChatGPT pomógł w tworzeniu kreatywnych scenariuszy, które później zamienili w dynamiczne spoty promujące bezpieczne zachowania na drodze.
Efekty ich pracy były imponujące! Dzięki zaangażowaniu uczniów, powstały nie tylko profesjonalne spoty, ale również krótkie filmy, które w ciekawy sposób podkreślają, jak ważne jest noszenie odblasków i dbanie o bezpieczeństwo – szczególnie po zmroku. 
Zajęcia te nie tylko rozwinęły umiejętności technologiczne uczniów, ale także pokazały, jak nowoczesna technologia może wspierać ważne kampanie społeczne. 
Justyna Wajda

„Zabawa sztuką” w świetlicy szkolnej

sztukaswietlica

Świetliki przystąpiły do Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego Głównym celem projektu jest propagowanie sztuki w korelacji z kompetencjami kluczowymi, zgodnie z założeniami pedagogiki freblowskiej.
Cele szczegółowe projektu obejmują tworzenie warunków do twórczej aktywności dzieci poprzez zabawę, wprowadzenie ich w świat sztuki o charakterze lokalnym, ogólnopolskim, europejskim i światowym, a także zapoznanie z wybranymi dziełami i ich twórcami. Projekt rozwija poczucie estetyki, wrażliwość na piękno oraz postawy twórcze, takie jak kreatywność i innowacyjność. Ponadto, dzieci poznają różnorodne techniki plastyczne, uczą się rozumienia i interpretowania pojęć przy wykorzystaniu obrazów oraz doskonalą umiejętność swobodnej wypowiedzi, w tym wyrażania odczuć związanych z odbiorem sztuki. Ważnym elementem projektu jest także rozwijanie kompetencji cyfrowych, zainteresowań związanych z kodowaniem i programowaniem oraz posługiwanie się językiem obcym w oparciu o sztukę.
Świetliki już wykonały Przeplatanki freblowskie – zadanie polegające na tworzeniu geometrycznych wzorów za pomocą kolorowych pasków, co nie tylko rozwija estetykę, ale także wiedzę z zakresu geometrii, pojęć matematycznych oraz cierpliwość, precyzję i kreatywność. Dzieci miały również okazję zapoznać się ze sztuką japońskiej artystki Yayoi Kusamy. Słynne groszki Kusamy, które podbiły świat pop-artu, zainspirowały dzieci do wykonania kolorowych grzybów nawiązujących do jesieni, choć znacznie różniących się od tych, które znamy – były pełne barw i fantazji.
M.Gawlik
Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej Rights Reserved.