Na zajęciach z psychologiem, zajęciach terapeutycznych czy rozwijających umiejętności społeczno-emocjonalne rozmawiamy o emocjach i konstruktywnym radzeniu sobie z nimi. W Szkole Podstawowej nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej wykorzystujemy podczas tych zajęć poduszki, które widzicie na zdjęciach. Uczniowie w tym roku wykazując się swoją kreatywnością budowali z nich różne rzeczy i ciekawie je nazywali. Jedną z tych budowli jest "Piramida emocjonalna", a drugą "Uczuciowy hamburger". Czasami na zajęciach korzystamy z gier planszowych z naszej Graciarni i gabinetu. Gry zachęcają do mówienia o emocjach, uczą m.in. poznawania siebie, słuchania innych, radzenia sobie z porażką czy wzajemności w relacjach i są wspaniałą okazją do pobycia ze sobą. Wakacje są dobrym czasem na rodzinne spotkanie przy grze planszowej czy rozmowy o emocjach - zachęcamy Was do tego Drodzy Rodzice i Uczniowie. Do zobaczenia we wrześniu na zajęciach indywidualnych, grupowych i spotkaniach z psychologiem w klasach.
Klasa 3a
Klasa 3c
E.Więcek
W ostatnich dniach szkoły nasz szkolny klub planszowy w niektórych klasach miał drugie życie. Chętni uczniowie wracali do ulubionych łamigłówek i planszowych lub karcianych wyzwań. Najwięcej śmiechu było chyba przy zabawnej planszówce KRAGMORTHA w której każdy gracz wciela się w małego goblina będącego jednym z uczniów potężnego czarodzieja. Zadaniem gracza jest tak poruszać się po bibliotece używając odpowiednich symboli na kartach ruchu, aby podkradać niezauważenie czary z ksiąg starego mistrza. Jeśli jednak coś pójdzie nie tak, ( np. będzie się popchniętym w kluczowym momencie przez innych graczy ) to dostaje się krzywe spojrzenie dezaprobaty i w związku z tym rzucony zostaje na pechowca np. czar wystającego języka i tak się zostaje do końca rozgrywki... Oprócz tego odkurzono z półek po pandemii sporo innych tytułów. cieszymy się, że klubowe działanie na chwilę ożyło - i liczymy na to, że od nowego roku szkolnego stanie się to normą!
S.Bator
J.Bieś
D.Chrabąszcz
J.Wajda
Kolejna grupa uczniów poznała zasady udzielania pierwszej pomocy w ramach innowacji pedagogicznej Alarmuj! Reaguj! Pomóż!. Na zajęciach szkoleniowych z zakresu podstawowych zasad udzielania pierwszej pomocy prowadząca opowiedziała dzieciom o tym, jak możemy pomóc poszkodowanym. Zaprezentowała również sposób prawidłowego wykonywania między innymi resuscytacji krążeniowo-oddechowej. Uczniowie ćwiczyli tę umiejętność na fantomie. Każdy miał szansę spróbować swoich sił. Brawo WY!
M.Gawlik