^Wróć na górę
  
  
  
Get Adobe Flash player

BIP

Wychowanie do wartości

Dziennik elektroniczny

Stacja meteo

Dołącz do nas

ePUAP

Bierzemy udział w:

Seminarium połączone z lekcją pokazową Baltie3

21.02.2017r. na sali konferencyjnej Urzędu Wojewódzkiego w Tarnowie odbyło się seminarium połączone z lekcją pokazową w programie Baltie 3 dla nauczycieli
i uczniów. Naszą szkołę reprezentował uczeń z klasy Tableciaków- 2e Filip Dąbroś. Opiekę nad młodym programistą sprawowała p. Katarzyna Liro. Konferencję prowadził pan Bohumir Soukup - twórca programu Baltie. Zapoznał on przybyłych z ogólnymi informacjami na temat wdrażania programowania na zajęciach komputerowych już od klasy pierwszej szkoły podstawowej. Objaśnił korzystanie ze strony baltie.pl oraz platformy konkursowej. Pokazał też wiele ciekawych programów napisanych przez dzieci
i dorosłych. Następnie przedstawił zebranym możliwości programu Baltie 4. Zwieńczeniem seminarium była lekcja pokazowa, którą pan Bohumir przeprowadził z uczniami przybyłymi
z różnych szkół. Dzieci pracowały na swoich komputerach oraz tabletach, wykonywały zadania wcześniej omówione przez twórcę programu Baltie.
Było to doświadczenie bardzo kształcące i z pewnością zachęciło Filipa do zgłębiania tajnków pracy
z czarodziejem, który pracuję na co dzień z Baltiem na zajęciach z programowania wraz ze swoją klasą
i wychowawczynią p. Justyną Wójtowicz.

Galeria

K.Liro, J.Wójtowicz

Program komputerowy.Algorytm

11 października grupa dziewcząt z klasy 5a oraz grupa chłopców klasy 6a rozpoczęła swoją przygodę
z programowaniem. Uczniowie na pierwszych zajęciach dowiedzieli się czym jest program komputerowy oraz wyjaśnili pojęcie algorytmu. Okazało się, że już od najmłodszych lat są programistamiJ. Z algorytmami mamy do czynienia, często w życiu codziennym. Przykładowym algorytmem może być, przepis na przyrządzenie tkz. zupki chińskiej: 1.
Przygotuj wodę,2.Wsyp zupkę do naczynia, 3.Zalej zupkę wodą, 4.Czekaj trzy minuty.Powyższy przepis składa się z podstawowych czynności uporządkowanych w kolejności ich wykonywania. Należy zauważyć, iż kolejność jest bardzo ważna w tym przepisie. Nie uda się przygotować zupki jeżeli najpierw poczeka się trzy minuty, następnie doleje wody, przygotuje się ją, wsypie przyprawy, a na koniec całość wleje do naczynia. Uczniowie postawili przed sobą problem ułożenia drewnianych sklejek, które przedstawiały wóz, rower oraz postać konia. Zabawy było nie mało. Dodatkowo mieliśmy utrudnienie, ponieważ „przepisy” były zakodowane w kodach QR.
Pod koniec zajęć już wszyscy wiedzieli, że Algorytm jest to sposób na wykonanie postawionego zadania składający się ze skończonej ilości elementarnych kroków wraz z kolejnością ich wykonywania.

Galeria

J.Wójtowicz

 

Innowacja pedagogiczna- Programowanie na dużym ekranie rozpoczęta!

Technologie informacyjne przenikają obecnie wszystkie płaszczyzny współczesnego świata. Posiadanie i użytkowanie komputera należy dziś już do rzeczy codziennych i oczywistych. Z edukacją informatyczną dzieci najpierw stykają się nią w domu rodzinnym a następnie w szkole, gdzie uczą się pierwszych umiejętności komputerowych. Niejednokrotnie już wtedy wiedza i umiejętności dzieci są imponujące.

Współczesna szkoła powinna dbać przede wszystkim o wszechstronny rozwój osobowości ucznia, stymulując go i kształtując takie cechy jak: otwartość, aktywność, kreatywność i zaangażowanie. Świetnym polem do realizacji tego zadania są zajęcia pozalekcyjne, będące przedłużeniem procesu dydaktyczno-wychowawczego, a zarazem formą rozwijającą zainteresowania i uzdolnienia ucznia, a także zagospodarowującą jego kulturalny wypoczynek i rozrywkę.


Dlatego też, nasza szkoła w roku szkolnym 2016/2017 począwszy od miesiąca października rozpoczęła innowację pedagogiczną pod nazwą „Programowanie na dużym ekranie”, którą poprowadzi p. Justyna Wójtowicz w klasach 2e,5a-gr.dz.,6a-gr.chł.

Komputer nie jest sterowany myszką czy klawiaturą, lecz umysłem. Dzieci w tym wieku bezpiecznie czują się wśród utartych schematów postępowania. Zajęcia z programowania będą nowym problemem do rozwiązania. Dostarczą one wtedy satysfakcji z samodzielnych odkryć, ukażą nowe horyzonty i ścieżki myślenia. Ta właśnie idea przyświeca tej innowacji. Nauczyć dzieci rozwiązywania problemów przy pomocy dostępnych narzędzi, a nawet pokonywania ograniczeń tych narzędzi dzięki pomysłowości, doświadczeniom i wiedzy z innych przedmiotów.

Galeria - klasa 2e

J.Wójtowicz

Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej Rights Reserved.