>
>>>>
Zajęcia w Publicznej Szkole Podstawowej nr 2 będą odbywać się w:
PONIEDZIAŁKI
Godziny zajęć:
11:35-12:20 Grupa Młodsza
12:35-13:20 Grupa Młodsza
13:30-14:15 Grupa Młodsza
13:30-15:00 Grupa Starsza
Terminy zajęć:
15,29 lutego; 7,21 marca; 11,25 kwietnia; 16,30 maja; 13 czerwca
Płatność za zajęcia ( z góry za dwa kolejne spotkania):
Grupy młodsze – 40 zł (za czerwiec: 20zł)
Grupy starsze – 66 zł (za czerwiec: 33 zł)
Kontakt:
Tel. 510 610 830, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
>
>>>
Ogólnopolski konkurs Plastyczny
„W trosce o nasze bezpieczeństwo”
Komendant Główny Państwowej Straży Pożarnej- Szef Obrony Cywilnej Kraju we współpracy z Wydziałem Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Urzędów Wojewódzkich zapraszają uczniów szkół podstawowych (świetlic szkolnych) do XVIII edycji Ogólnopolskiego Konkursu Plastycznego dla Dzieci i Młodzieży pod hasłem
„W trosce o nasze bezpieczeństwo”.
Opracowała: M.Gawlik, L.Wróbel
HIGIENISTKA SZKOLNA
Pielęgniarka Środowiskowa
w medycynie szkolnej
Agata Trojnacka-Wąż
gabinet czynny:
budynek Matejki 8
poniedziałek- 8:30-14:30
środa- 8:30-14:30
budynek Zaręby 22
wtorek- 8:30-14:30
czwartek- 8:30-14:30
piątek- 8:30-14:30
Zadania pielęgniarki (higienistki) szkolnej:
§ >organizowanie i udział w powszechnych profilaktycznych badaniach lekarskich - zbieranie i analiza wyników;>
§ >wykonywanie testów przesiewowych i ich interpretacja; badania przesiewowe mają na celu wykrywanie:>
- zaburzeń rozwoju fizycznego
- nieprawidłowej ostrości wzroku, zeza, zaburzeń widzenia barw
- zaburzeń słuchu
- zniekształceń kończyn dolnych
- bocznego skrzywienia kręgosłupa
- podwyższonego ciśnienia krwi;
§ >organizowanie i wykonywanie szczepień ochronnych;>
§ >prowadzenie obowiązującej dokumentacji stanu zdrowia i przebiegu leczenia uczniów;>
§ >wypełnianie kart na kolonie i obozy;>
§ >udzielanie pierwszej pomocy w nagłych wypadkach i zachorowaniach;>
§ >realizacja zadań z zakresu promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej - promowanie zachowań prozdrowotnych, zachęcanie do indywidualnej odpowiedzialności za własne zdrowie.>
Pedagog szkolny
mgr Marzena Rzepka
Poniedziałek 8:00-14.45
Wtorek 8:00-15:00
Środa 8:00-15:00
Czwartek 8:00-14:45
Piątek 8:00-13.30
Drogi Uczniu
Zwróć się do pedagoga szkolnego gdy:
· >Czujesz, że nikt Cię nie rozumie, jesteś samotny.>
· >Nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem.>
· >Masz problemy rodzinne, znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej.>
· >Masz problem i nie wiesz jak go rozwiązać.>
· >Chciałbyś z kimś porozmawiać.>
· >Chciałbyś pomóc innym, nie wiesz, w jaki sposób (może zainteresuje Cię wolontariat?).>
· >Masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić.>
Przyjdź także z każdą sprawą, z którą sam nie potrafisz sobie poradzić.
Pamiętaj
Pedagog wysłucha Cię życzliwie i z uwagą.
Zapewni dyskrecję i anonimowość.
Pomoże znaleźć wyjście z trudnej sytuacji.
Drogi Rodzicu
Zwróć się do pedagoga szkolnego gdy:
Niepokoi Cię zachowanie dziecka.
Chcesz porozmawiać o dziecku i Twoich relacjach z nim.
Masz pytanie dotyczące wyników w nauce dziecka i jego funkcjonowania w szkole
Potrzebujesz wsparcia w procesie wychowania.
Masz pytania i nie wiesz, do kogo się z nimi zwrócić.
Szukasz pomocy w trudnych sytuacjach życiowych.
Podstawową rolą pedagoga szkolnego jest przede wszystkim analiza sytuacji wychowawczej w szkole. Obszary działania pedagoga szkolnego obejmują w zasadzie wszystkie płaszczyzny szkolnego życia.
PEDAGOG SZKOLNY – WRÓG CZY PRZYJACIEL?
W każdej szkole od ponad 30 lat istnieje stanowisko pedagoga szkolnego. Najogólniej mówiąc to osoba zajmująca się problemami wychowawczymi pojawiającymi się w szkole i z tym głownie jest kojarzona. Dla większości uczniów gabinet pedagoga szkolnego jest miejscem zsyłki za złe zachowanie, wagary, lekceważenie obowiązków szkolnych, popadanie w konflikty z otoczeniem.
Jednak mało kto zdaje sobie sprawę z tego, na czym tak naprawdę polega jego rola.
ROLA I ZADANIA PEDAGOGA
Najważniejszym obowiązkiem pedagoga szkolnego jest dbanie o dobro wychowanków. To pedagog jest niejako pośrednikiem między nauczycielami, dyrekcją rodzicami, a uczniem. Jest łącznikiem występującym w interesach ucznia na forum społeczności szkolnej.
Do najważniejszych zadań pedagoga należą:
- Badanie potrzeb uczniów
- Diagnozowanie środowiska rodzinnego uczniów i eliminowanie ewentualnych nieprawidłowości.
- Dociekanie przyczyn niepowodzeń szkolnych ucznia i próba ich eliminacji.
- Terapia pedagogiczna dla dzieci zagrożonych niedostosowaniem społecznym, patologiami i kompensowanie braków występujących w środowisku społecznym.
- Działalność profilaktyczna, czyli organizowanie zajęć mających na celu zapobieganie mogących się pojawić trudności wychowawczych, w tym: uzależnienia, agresja, przemoc.
- Zajęcia korekcyjne - kompensacyjne dla uczniów mających trudności z nauką.
- Pomoc materialna dla uczniów, których rodziny pozostają
w trudnej sytuacji materialnej.
Ponadto nieustanna współpraca z dyrekcją szkoły, ośrodkiem pomocy społecznej, sądem, policją oraz instytucjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny.
ZASADY PEDAGOGICZNE OBOWIĄZUJĄCE PEDAGOGA SZKOLNEGO.
Zasada dyskrecji, opieki, która wynika z prawa dziecka do godności osobistej i wynika ze szczególnej właściwości okresu dojrzewania jaką jest nadwrażliwość na naruszenie prywatności. Pedagog zawsze stara się być taktowny, unika ostentacyjnego udzielania pomocy, okazywania litości, by nie zawstydzić lub upokorzyć.
Zasada odpowiedzialności za pełny rozwój każdego ucznia, bo każde dziecko jest najwyższą wartością.
Pedagog stara się poznać indywidualne możliwości każdego ucznia, jego warunki rodzinne, społeczne i wiedzę tę wykorzystuje organizując proces wychowania.
Zasada ufności opiekuńczej, która wynika z konieczności wzbudzania w uczniach przeświadczenia, że pedagog jest tą osobą, u której zawsze znajdą wsparcie i pomoc. Pedagog stara się, żeby uczniowie widzieli w nim przyjaciela, do którego maga się zwrócić w każdej sprawie.
Zasada podmiotowości ucznia, która wynika z założenia, że dziecko jest podmiotem wszystkich działań. Pedagog stara się wyrabiać u uczniów poczucie odpowiedzialności za siebie i swoich kolegów.
Zasada bezwzględnej walki z zagrożeniami rozwoju uczniów. Rola pedagoga wymaga ogromnego wyczulenia na wszelkie nieprawidłowości, wypaczenia i deformacje zarówno w życiu szkolnym jak i najbliższym środowisku uczniów.
JAKIE CECHY POWINIEN MIEĆ DOBRY PEDAGOG?
Przede wszystkim powinien:
- wykazać duże zaangażowanie w sprawy szkoły i problemy uczniów
- posiadać rozległą wiedzę na temat swojego zawodu
- umiejętnie organizować pracę wychowawczą
- trafnie diagnozować środowiska rodzinne uczniów i dobierać odpowiednie formy pomocy
- w miarę możliwości zaspakajać potrzeby wszystkich członków społeczności szkolnej: uczniów, rodziców i nauczycieli
PAMIĘTAJCIE JEDNO!!!
Pedagog szkolny, czy go lubicie czy nie, jest jedną z najbardziej odpowiednich osób w szkole, do której możecie się zgłaszać ze swoimi problemami. Ma on obowiązek zachować w tajemnicy to, co mu powiecie, o ile wasze zaplanowane działania nie będą zagrażać waszemu życiu, bądź zdrowiu. On najlepiej wie, gdzie szukać pomocy, gdzie skierować w razie problemów emocjonalnych, psychicznych, rodzinnych czy nawet towarzyskich, których sami nie potrafimy rozwiązać. Nie bójcie się wejść do gabinetu pedagoga i powiedzieć ”mam problem”. Z pewnością wysłucha, a czasem sama rozmowa przynosi ulgę. Często łatwiej wygadać się osobie, spoza rodziny, która patrząc z boku zachowa większy spokój i obiektywizm.
>
>>>
NAUCZYCIELE UCZĄCY W KLASACH IV - VI
ROK SZKOLNY 2015/2016
mgr Anna Fido |
dyrektor, przyroda, religia, wychowanie do życia w rodzinie |
nauczyciel dyplomowany |
mgr Małgorzata Wódka |
wicedyrektor, informatyka, matematyka, technika |
nauczyciel dyplomowany |
mgr Sławomir Bator |
język polski, historia, plastyka |
nauczyciel dyplomowany |
mgr Monika Guzik - Skirzyńska |
język polski, muzyka, plastyka |
nauczyciel dyplomowany |
mgr Diana Dyda |
język polski, oligofrenopedagogika |
nauczyciel kontraktowy |
mgr Marzanna Pikul |
bibliotekarz, język polski |
nauczyciel dyplomowany |
lic. Agnieszka Deszcz |
język niemiecki - innowacja |
nauczyciel kontraktowy |
mgr Renata Nadolska |
historia |
nauczyciel dyplomowany |
mgr Katarzyna Pikul |
język angielski |
nauczyciel dyplomowany |
mgr Ewa Kmieć |
język angielski |
nauczyciel mianowany |
mgr Klara Wąż |
język angielski |
nauczyciel dyplomowany |
mgr Marta Smolicha |
matematyka |
nauczyciel dyplomowany |
mgr Justyna Wójtowicz |
matematyka, informatyka |
nauczyciel stażysta |
mgr Wioletta Zych |
matematyka, informatyka |
nauczyciel dyplomowany |
mgr Małgorzata Gawlik |
technika, nauczyciel świetlicy, oligofrenopedagogika |
nauczyciel dyplomowany |
mgr Jadwiga Wróbel |
przyroda |
nauczyciel dyplomowany |
mgr Zbigniew Soja |
wychowanie fizyczne, gimnastyka korekcyjna |
nauczyciel dyplomowany |
p. Paweł Pisarski |
wychowanie fizyczne |
nauczyciel kontraktowy |
mgr Renata Świątkowska-Wrona |
wychowanie fizyczne |
nauczyciel mianowany |
mgr Marzena Rzepka |
pedagog |
nauczyciel mianowany |
mgr Katarzyna Grabka |
terapia zajęciowa |
nauczyciel mianowany |
lic. Sylwia Janiszewska |
pedagog |
nauczyciel stażysta |
mgr Małgorzata Kmieć |
religia |
nauczyciel mianowany |
Nauczyciele uczący w roku szkolnym 2023/2024
mgr Fido Anna |
dyrektor, geografia, religia, wychowanie do życia w rodzinie |
mgr Wódka Małgorzata |
wicedyrektor, matematyka |
mgr Agnieszka Kruczała | wicedyrektor, język polski |
mgr inż. Krakowski Krzysztof |
informatyka, edukacja dla bezpieczeństwa |
mgr Gawlik Małgorzata |
kierownik świetlicy, technika, zajęcia świetlicowe, nauczyciel WKUN, zajęcia rozwijające |
ks. mgr Franczak Michał |
religia |
ks. mgr Kęska Marek |
religia |
mgr Banaś Kamil |
muzyka, plastyka |
mgr Bator Sławomir |
język polski, historia, plastyka |
mgr Bieś Justyna |
język polski |
mgr Arkadiusz Chwałek |
wychowawca świetlicy szkolnej |
mgr Chrabąszcz Dariusz |
matematyka, technika |
mgr Dyda Diana |
język polski |
mgr Furga Lucyna |
język angielski |
mgr Giza Teresa |
edukacja wczesnoszkolna, zajęcia rozwijające |
mgr Anna Chmura |
język polski |
mgr Grabka Katarzyna |
zajęcia rewalidacyjne, terapeutyczne, indywidualne, nauczyciel współorganizujący |
mgr Gubernat – Mikos Dorota |
edukacja wczesnoszkolna, zajęcia logopedyczne |
mgr Joanna Moździerz |
edukacja wczesnoszkolna, wychowawca świetlicy szkolnej |
mgr Klimek Renata |
edukacja wczesnoszkolna, zajęcia rozwijające, zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze |
mgr Kłos-Kufel Danuta |
historia, wychowanie do życia w rodzinie |
mgr Kmieć Ewa |
język angielski |
mgr Koszek Wioletta |
język niemiecki, zajęcia rozwijające |
mgr Damian Krupa |
matematyka |
mgr Krawczyk Anna |
edukacja wczesnoszkolna, pedagog, nauczyciel oddziałów przedszkolnych |
mgr Krok Małgorzata |
religia |
mgr Lichorobiec Agnieszka |
urlop |
mgr Liro Katarzyna |
zajęcia indywidualne, terapeutyczne, dydaktyczno – wyrównawcze, nauczyciel WKUN |
mgr Łabędź Tomasz |
wychowanie fizyczne |
mgr Marciniak Elżbieta |
chemia, fizyka |
mgr Mikos Paweł |
informatyka, technika |
mgr Anna Augustyńska |
nauczyciel przedszkola |
mgr Nadolska Renata |
edukacja wczesnoszkolna, historia |
mgr Nowak Anita |
psycholog, pedagog, doradztwo zawodowe |
mgr Panek – Sojka Małgorzata |
edukacja wczesnoszkolna |
mgr Pikul Danuta |
biblioteka, historia |
mgr Pikul Katarzyna |
urlop |
mgr Anna Ciombor |
język angielski |
mgr Pisarski Paweł |
wychowanie fizyczne |
mgr Rzepka Marzena |
urlop |
mgr Soja Andrzej |
wychowanie fizyczne |
mgr Soja Bożena |
matematyka |
mgr Soja Zbigniew |
wychowanie fizyczne |
mgr Świątkowska-Wrona Renata |
urlop |
mgr Świerczek Aleksandra |
język niemiecki, edukacja wczesnoszkolna, nauczyciel WKUN |
mgr Wajda Justyna |
L4 |
mgr Wajda Konrad |
geografia |
mgr Wąż Klara |
język angielski |
mgr Wielgus Dorota |
biologia |
mgr Wróbel Jadwiga |
wychowawca świetlicy szkolnej |
mgr Wróbel Lucyna |
edukacja wczesnoszkolna, zajęcia rozwijające |
mgr Zych Wioletta |
urlop |
mgr Pikul Bernadetta |
nauczyciel oddziałów przedszkolnych |
mgr Czerwony Aleksandra |
nauczyciel oddziałów przedszkolnych |
Nauczyciele uczący w roku szkolnym 2020/2021
Nauczyciele uczący w roku szkolnym 2019/2020
mgr Fido Anna | dyrektor, geografia |
mgr Wódka Małgorzata | wicedyrektor, matematyka |
mgr inż. Krakowski Krzysztof | wicedyrektor, informatyka, edukacja dla bezpieczeństwa |
mgr Gawlik Małgorzata | kierownik świetlicy, technika, zajęcia świetlicowe, pedagog |
ks. mgr Franczak Michał | religia |
ks. mgr Kęska Marek | religia |
ks.dr Bartoszek Jan |
religia |
mgr Banaś Kamil | muzyka, zajęcia świetlicowe, wychowawca kl. VI b |
mgr Bator Sławomir | język polski, historia, wychowawca kl. V d |
mgr Bieś Justyna | język polski, wychowawca kl. VI d |
mgr Chmielewska Beata | wychowanie fizyczne, zajęcia świetlicowe |
mgr Chrabąszcz Dariusz | matematyka, technika, wychowawca kl. V a |
mgr Dyda Diana | język polski, wychowawca kl. IV b |
mgr Furga Lucyna | język angielski |
mgr Giza Teresa | edukacja wczesnoszkolna, wychowawca kl. I b |
mgr Golonka Monika | język angielski, wychowawca kl. V e |
mgr Grabka Katarzyna | zajęcia rewalidacyjne, terapeutyczne, indywidualne |
mgr Gubernat – Mikos Dorota | edukacja wczesnoszkolna, wychowawca kl. II b |
mgr Guzik-Skirzyńska Monika | język polski, wychowawca kl. VI a |
mgr Klimek Renata | edukacja wczesnoszkolna, wychowawca kl. I a |
mgr Kłos-Kufel Danuta | historia, wychowanie do życiaw rodzinie |
mgr Kmieć Ewa | język angielski, wychowawca kl. VI c |
mgr Koszek Wioletta | język niemiecki |
lic. Kowal Bogdan | zajęcia świetlicowe |
mgr Krawczyk Anna | edukacja wczesnoszkolna, wychowawca kl. I d |
mgr Krok Małgorzata | religia |
mgr Lichorobiec Agnieszka | edukacja wczesnoszkolna, wychowawca kl. II c |
mgr Liro Katarzyna | urlop |
mgr Łabędź Tomasz | wychowanie fizyczne, zajęcia świetlicowa |
mgr Marciniak Elżbieta | chemia, fizyka, wychowawca kl. VIII a |
mgr Mikos Paweł | informatyka, technika |
mgr Miś Jadwiga | pedagog |
mgr Nadolska Renata | edukacja wczesnoszkolna, wychowawca kl. III b |
mgr Nowak Anita | psycholog, doradztwo zawodowe |
mgr Panek – Sojka Małgorzata | edukacja wczesnoszkolna, wychowawca kl. III a |
mgr Pikul Danuta | Biblioteka, zajęcia świetlicowe |
mgr Pikul Katarzyna | język angielski, wychowawca kl. VII b |
mgr Pikul Marzanna | biblioteka |
mgr Piotrowska Anna | język polski, plastyka |
mgr Pisarski Paweł | wychowanie fizyczne, zajęcia korekcyjne |
mgr Rzepka Marzena | pedagog, zajęcia logopedyczne |
mgr Smolicha Marta | matematyka, wychowawca kl. V c |
mgr Soja Andrzej | wychowanie fizyczne, zajęcia świetlicowe |
mgr Soja Bożena | matematyka, wychowawca kl. VIII b |
mgr Soja Zbigniew | wychowanie fizyczne |
mgr Świątkowska-Wrona Renata | wychowanie fizyczne, zajęcia świetlicowe |
mgr Świerczek Aleksandra | język niemiecki, zajęcia świetlicowe |
mgr Trzpit Barbara | urlop |
mgr Wajda Justyna | edukacja wczesnoszkolna, informatyka, wychowawca kl. I a |
mgr Wajda Konrad | geografia, zajęcia świetlicowe |
mgr Wąż Klara | język angielski, wychowawca kl. IV a |
mgr Wielgus Dorota | biologia, przyroda, wychowawca kl. V b |
mgr Więcek Ewa | edukacja wczesnoszkolna, wychowawca kl. II a, zajęcia świetlicowe |
mgr Wójcik Katarzyna | język polski, historia, wiedza o społeczeństwie, wychowanie do życia w rodzinie |
mgr Wróbel Jadwiga | przyroda, biologia, edukacja wczesnoszkolna, zajęcia świetlicowe |
mgr Wróbel Lucyna | edukacja wczesnoszkolna, wychowawca kl. III c |
mgr Zych Wioletta | matematyka, informatyka, wychowawca kl. VI a |
Nauczyciele uczący w roku szkolnym 2018/2019
mgr Fido Anna |
dyrektor, geografia |
mgr Wódka Małgorzata |
wicedyrektor, matematyka |
mgr inż. Krakowski Krzysztof |
wicedyrektor, informatyka, edukacja dla bezpieczeństwa |
mgr Gawlik Małgorzata |
kierownik świetlicy, technika, zajęcia świetlicowe |
mgr Banaś Kamil |
muzyka, zajęcia świetlicowe, wychowawca kl. V b |
ks. dr Jan Bartoszek |
religia |
mgr Bator Sławomir |
język polski, historia, plastyka, wychowawca kl. VIII b |
mgr Bieś Justyna |
język polski, wychowawca kl. V d |
mgr Chmielewska Beata |
wychowanie fizyczne |
mgr Chrabąszcz Dariusz |
matematyka, wychowawca kl. IV a |
ks. mgr Ciecieręga Rafał |
religia |
mgr Dyda Diana |
język polski, wychowawca kl. VIII a |
mgr Furga Lucyna |
język angielski, wychowawca kl. V a |
mgr Garbarz Aneta |
język niemiecki |
mgr Gawlik Joanna |
język niemiecki |
mgr Giza Teresa |
edukacja wczesnoszkolna, wychowawca kl. III b |
mgr Grabka Katarzyna |
zajęcia rewalidacyjne, terapeutyczne, indywidualne |
mgr Golonka Monika |
język angielski, wychowawca kl. 3cG |
mgr Gubernat – Mikos Dorota |
edukacja wczesnoszkolna, zajęcia logopedyczne, wychowawca kl. I c |
mgr Guzik-Skirzyńska Monika |
język polski, wychowawca kl. 3aG |
mgr Jadam – Lechowicz Renata |
pedagog, doradztwo zawodowe |
ks. mgr Janiczek Jacek |
religia |
mgr Jurczyk Sylwia |
psycholog |
mgr Klimek Renata |
edukacja wczesnoszkolna, wychowawca kl. III a |
mgr Kłos-Kufel Danuta |
historia, wiedza o społeczeństwie, wychowanie do życia w rodzinie |
mgr Kmieć Ewa |
język angielski, wychowawca kl. V c |
lic. Kawal Bogdan |
zajęcia świetlicowe |
mgr Krawczyk Anna |
religia, wychowawca kl. IV d |
mgr Lichorobiec Agnieszka |
edukacja wczesnoszkolna, wychowawca kl. I b |
mgr Liro Katarzyna |
informatyka, zajęcia świetlicowe |
mgr Łabędź Tomasz |
wychowanie fizyczne, zajęcia korekcyjne |
mgr Marciniak Elżbieta |
chemia, fizyka, wychowawca kl. VIII c |
mgr inż. Matusik-Kapuściak Katarzyna |
zajęcia świetlicowe |
mgr Mikos Paweł |
informatyka, technika |
mgr Miś Jadwiga |
zajęcia świetlicowe |
mgr Nadolska Renata |
historia, edukacja wczesnoszkolna, wychowawca kl. II b |
mgr Panek – Sojka Małgorzata |
edukacja wczesnoszkolna, wychowawca kl. II a |
mgr Pikul Danuta |
biblioteka |
mgr Pikul Katarzyna |
język angielski, wychowawca kl. VI b |
mgr Pikul Marzanna |
język polski, biblioteka |
mgr Piotrowska Anna |
język polski, plastyka, wychowawca kl. 3bG |
mgr Pisarski Paweł |
wychowanie fizyczne |
mgr Rzepka Marzena |
pedagog, zajęcia terapeutyczne, logopedyczne |
mgr Smolicha Marta |
matematyka, wychowawca kl. IV c |
mgr Soja Andrzej |
wychowanie fizyczne |
mgr Soja Bożena |
matematyka, wychowawca kl. VII b |
mgr Soja Zbigniew |
wychowanie fizyczne |
mgr Świątkowska-Wrona Renata |
wychowanie fizyczne |
mgr Świerczek Aleksandra |
język niemiecki |
mgr Wajda Justyna |
edukacja wczesnoszkolna, matematyka, informatyka, wychowawca kl. IV e |
mgr Wajda Konrad |
geografia |
mgr Wąż Klara |
język angielski, wychowawca kl. VII a |
mgr Wielgus Dorota |
biologia, przyroda, wychowawca kl. IV b |
mgr Więcek Ewa |
edukacja wczesnoszkolna, wychowawca kl. I a |
mgr Wójcik Katarzyna |
język polski, wiedza o społeczeństwie |
mgr Wróbel Jadwiga |
przyroda, biologia, edukacja wczesnoszkolna |
mgr Wróbel Lucyna |
edukacja wczesnoszkolna, wychowawca kl. II c |
mgr Zych Wioletta |
matematyka, informatyka, wychowawca kl. VII a |
mgr Żelawski Jerzy |
fizyka |
>
>>>>
Dyrektor – mgr Anna Fido
Wicedyrektor - mgr Małgorzata Wódka
Wicedyrektor - mgr Agnieszka Kruczała
Sekretarz szkoły - mgr Małgorzata Kozaka
mgr Agnieszka Cielczyk
>
>>>
26 kwietnia 2016r. sekretarz szkoły p. Wiesława Czucha przeszła na zasłużoną emeryturę
- podziękowanie p.Dyrektor
>
>>>
Logopeda - mgr Marzena Rzepka
Poniedziałek 10.30-14.30(BM)
Wtorek 10.30 – 14.1530 (BM), 14.30-15.15 (BZ)
Środa 8.00-8.45(BZ), 11.45-14.30(BM)
Czwartek 11.30-13.30(BM), 13.30-14.30 (BZ)
Piątek 9.45-10.30 (BZ), 10.30-12.30 (BM)12.30 – 13.30 (BZ)
Praktyczny przewodnik logopedyczny,
czyli co trzeba wiedzieć o diagnozie i terapii logopedycznej.
1. Kto to jest logopeda?
Logopeda jest specjalistą, który może:
2. Kiedy należy udać się z dzieckiem do logopedy?
3. Nie musisz martwić się o swoje dziecko
4. Schemat powstawania głosek w procesie rozwoju mowy dziecka
WIEK DZIECKA |
ARTYKULACJA GŁOSEK |
pierwsze miesiące życia |
powstają przypadkowe dźwięki tzw. głużenie |
ok. 6 miesiąca życia |
powtarzanie usłyszanych dźwięków tzw. gaworzenie |
1-2 rok życia |
pojawiają się pierwsze wyrazy: mama, tata, baba, dziecko wymawia samogłoski ustne: a, o, e, i, u, y oraz spółgłoski: p, b, m, d, t, n , a także zmiękczone: pi, bi, mi |
2-3 rok życia |
pojawiają się proste zdania, dziecko wymawia samogłoski nosowe: ę, ą i spółgłoski: w, f, wi, fi, ś, ź, ć, dź, ń, l, li, k, g, ch, ki, gi, chi, j, ł, pojawiają się spółgłoski s, z, c, dz |
4-5 rok życia |
pojawia się głoska r oraz głoski: sz, ż, cz, dź |
5-6 rok życia |
utrwalane są głoski: sz, ż, cz, dż |
7 rok życia |
technika mówienia opanowana |
5. Przyczyny problemów z wymową
6. Czego możesz się spodziewać podczas wizyty u logopedy?
7. Od czego zależy skuteczność terapii logopedycznej?
8. Od czego zależy czas trwania leczenia logopedycznego?
9. Kto wspomaga logopedę w jego pracy
10. Etapy korekcji wad wymowy.
11. Co możesz zrobić dla swojego nienarodzonego jeszcze dziecka?
12. Co możesz zrobić dla dziecka, które jest już na świecie?
JAK ZAPOBIEGAĆ NIEKTÓRYM WADOM WYMOWY
CZYLI O CZYM KAŻDY RODZIC WIEDZIEĆ POWINIEN
Pracując z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym, konsultując się z rodzicami tych dzieci zauważyłam, że wielu problemów związanych z wymową można uniknąć.
Co wpływa na mowę dziecka?
Czynniki wewnątrzpochodne, związane z uwarunkowaniami genetycznymi lub ogólnie z organizmem dziecka oraz czynniki zewnątrzpochodne, nazwijmy je środowiskowymi.
* Czynniki wewnątrzpochodne związane są:
- z budową i sprawnością narządów mowy - aparatu artykulacyjnego (jama ustna, nosowa i gardłowa), fonacyjnego (krtań), oddechowego,
- ze słuchem fizycznym,
- z funkcjonowaniem mózgu i dróg unerwiających narządy mowne,
- z psychiką, intelektem, emocjami dziecka.
* Czynniki środowiskowe to:
- postawa rodziców lub opiekunów pobudzająca dziecko do mówienia, wyrażająca się zainteresowaniem mową dziecka,
- wzorzec językowy dostarczany dziecku przez osoby z jego otoczenia,
- różnorodne doświadczenia słuchowe.
Co nie sprzyja rozwojowi mowy?
- zbyt krótkie wędzidełko podjęzykowe,
- ubytki zębowe,
- nieprawidłowy zgryz,
- oddychanie przez usta,
- krótki wydech,
- niesprawne wargi i język oraz/lub słabe czucie ułożenia warg i języka,
- nadwrażliwość śluzówki w jamie ustnej,
- zaburzenia czucia w obrębie aparatu artykulacyjnego,
- niedosłuch (i inne poważniejsze problemy ze słuchem),
- niedostatecznie ukształtowany słuch fonematyczny,
Serdecznie dziękuję za przeczytanie „Przewodnika logopedycznego” i mam nadzieję, że zawarte w nim praktyczne informacje będą dla Państwa wskazówką do dalszych działań. Jeśli mają Państwo uwagi lub zapytania - zapraszam do szkolnego gabinetu logopedy.