W roku szkolnym 2018/2019 świetliki klas III wzięły udział w trzeciej edycji programu „Być jak Ignacy”. Patronat honorowy objęło Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Nasi uczniowie wybrali się w niezwykłą podróż z wybitnymi, polskimi naukowcami. W tej edycji poznali dorobek:
Jana Szczepanika - wynalazcę nazywanym „polskim Edisonem”, autora ponad 50 wynalazków.
Kazimierza Funka – wybitnego badacza i twórcy nauki o witaminach.
Mariana Rejewskiego – kryptologa, który złamał kod Enigmy.
Henryka Manguskiego – polskiego inżyniera, który przyczynił się do powstania krótkofalówki.
Mamy nadzieję, że zajęcia podobały się dzieciom i w kolejnym roku szkolnym również przystąpimy do programu "Być jak Ignacy".
M.Gawlik
M.Gawlik
19 maja na terenie naszej szkoły odbyła się profilaktyczna majówka rodzinna.
W czasie pikniku wychowankowie świetlicy zaprezentowali się w części artystycznej. Zatańczyli taniec menuet , który był dopełnieniem inscenizacji bajki pt. Kopciuszek przygotowanej przez uczniów klas trzecich.
J.Miś
Świetlica zgłosiła swój udział do programu nowoczesnej edukacji, który podnosi cyfrowe kompetencje wychowawcom, a dzieciom pomaga odkryć dobre i bezpieczne strony technologii. A wszystko w formie przyjaznej zabawy w cyfrowe laboratorium, w którym pomagają animowanym bohaterom złapać niesfornego psotnika, ucząc się przy tym ważnych zasad młodego internauty. Świetliki jeśli dołączą do programu poznają zasady bezpiecznego Internetu oraz przygotują się do korzystania z komputera i wykorzystania nowych mediów w sposób pożyteczny, a można to robić poprzez zabawy edukacyjne, w grupie i w świetlicy, gdzie najmłodsi spędzają dużo czasu. Czekamy na wyniki.
M.Gawlik
Po raz kolejny świetliki wzięły udział w mlecznym konkursie w ramach programu edukacyjnego „Mam kota na punkcie mleka”. Uczestnictwo w konkursie polegało na przygotowaniu przez uczniów historii o mleku, produktach mlecznych, ich pochodzeniu czy też sposobie produkcji, opartej na prawdziwych, rzetelnych informacjach. Podczas przygotowywania pracy konkursowej świetlik pogłębili wiedzę o pozytywnym wpływie nabiału na organizm ludzki. Historię mleka przedstawiliśmy na osi czasu. Zobaczcie sami.
M.Gawlik, J.Miś
Zajęcia ruchowe są jedną z bardziej lubianych form zajęć dzieci w świetlicy szkolnej. Są one przede wszystkim formą odreagowania napięć emocjonalnych, poprawy samopoczucia oraz sposobem na odpoczynek po dniu wytężonego wysiłku umysłowego.Oferowane gry i zabawy kształtują u wychowanków sprawność motoryczną, koordynację ruchową i co za tym idzie sprawność umysłową.
K.Banaś, B. Kowal
Zabawa jest zasadniczą formą aktywności dziecka, rozwijającą jego wyobraźnię i sferę uczuciową. Dzięki zabawie dziecko buduje swój własny system wartości.
Świetliki nie lubią bezczynności, więc postanowiły, że pobawią się w konstruktorów. Mimo upływu kilkudziesięciu lat, zestawy „Construktor” nie straciły na swej atrakcyjności. „ Odkopaliśmy” kilka kompletów, które na dobre wróciły na stoliki naszej świetlicy. Zabawa była przednia - zarówno dla dziewczynek jak i chłopców. Z dostępnych materiałów można było zbudować samochody i inne pojazdy, mosty oraz inne nietypowe konstrukcje. Zabawa bez ograniczeń !!!!!!!
M.Gawlik
Ortografia dla dzieci bywa trudna, dlatego też świetliki postanowiły poprzez zabawę utrwalać zasady ortograficzne. Dobrym sposobem jest wykonanie „kapelusza ortograficznego”, w którym zapisywane są wyrazy z trudnością ortograficzną a nauka ortografii będzie przyjemnością.
M.Gawlik
W świetlicy dbamy o rozwój wszystkich uczniów. Staramy się również wspierać ich talenty i skłaniamy do podejmowania różnych ciekawych zadań. Nasi wychowankowie odnoszą spektakularne sukcesy w ogólnopolskich konkursach. Tym razem nie było inaczej. W ogólnopolskim konkursie plastycznym „Moja szkoła imieniem Mikołaja Kopernika” Emily Dziura z klasy III b zajęła III miejsce, natomiast Emilia Mosio z klasy II c otrzymała wyróżnienie. Pomysłodawcą konkursu była Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Bolszewie. Nagrody i dyplomy przesłane przez organizatorów zostały wręczone przez panią dyrektor szkoły Annę Fido. Zwycięzcom gratulujemy.
M.Gawlik
Nasza świetlica dołączyła do grona placówek, które chcą rozwijać w uczniach kreatywność i umiejętność pracy w grupie. Realizując zadania „Kreatywni na 101” w oparciu o dostarczone przez organizatora Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej materiały dostarczyły świetlikom wiele radości i pozwoliły im wykazać się talentem. Więcej informacji na stronie www.kreatywnina101.pl
M.Gawlik
W poniedziałek 25 lutego odbył się Dzień Otwarty dla Rodziców i Dzieci, które we wrześniu rozpoczną naukę w klasach I. Spotkanie otworzyła Dyrektor Szkoły pani Anna Fido, która serdecznie przywitała przybyłych gości. Następnie zaproszeni goście zobaczyli popisy taneczne wykonane przez Świetlicowy Zespół Taneczny "Gwiazdeczki" przygotowany przez p. Katarzynę Matusik - Kapuściak.
Na odwiedzających czekały wspaniałe atrakcje rozlokowane po całym budynku, również w świetlicy szkolnej. Nauczyciele świetlicy p. Małgosia i p. Jadzia przygotowały Krainę Kubusia Puchatka. W Stumilowym Lesie na odwiedzającdych czekał Kubuś Puchatek i jego przyjaciele (uczniowie klasy VI a), którzy częstowali pysznymi miodzikami przygotowanymi przez p Kasię i p. Bogdana. Każdy sześciolatek wchodząc do sali mógł otrzymać balonowe zwierzaki, posmakować smakołyków w spiżarnii Kubusia. Natomiast wychodząc w prezencie dostawał książeczki z poradami jak zdrowo odżywiać się, pozyskane z programu edukacyjnego realizowane w świetlicy szkolnej. Dobrym zwiastunem na zakończenie zajęć świetlicowych były uśmiechnięte i zadowolone twarze przedszkolaków i rodziców. Do zobaczenia we wrześniu 2019 r. Mamy nadzieję, że znowu spotkamy się wszyscy.
M.Gawlik
W marcu w grupie klas III odbyło się „biegające dyktando” w ramach innowacji pedagogicznej „ Z ortografią i czytaniem za pan brat”, które dostarczyło mnóstwa pozytywnej energii i radości! Świetliki pracowały w grupach czteroosobowych. W grupach został wyłoniony biegacz, pisarz i korektorzy. Biegacz biegł do tablicy, na której został umieszczony tekst dyktand „ Marzec” i „Kucharz”, zapamiętywał zdanie, wracał do grupy i dyktował zapamiętany fragment pisarzowi. Pisarz zapisywał go pod czujnym okiem korektorów. W tym czasie biegacz odczytuje, zapamiętuje i dyktuje kolejny fragment tekstu. Cała grupa była odpowiedzialna za prawidłowe napisanie dyktanda. „Biegające dyktando” wymagało od dzieci czytania ze zrozumieniem, spostrzegawczości i czujności ortograficznej. Wkrótce kolejne.
M.Gawlik
W świetlicy odbył się konkurs w układaniu puzzli na czas. Turniej był 2-etapowy. Każdy ze świetlików mógł wziąć w nim udział i spróbować własnych sił w układaniu puzzli. W I etapie uczestnicy zmagali się z puzzlami 24-elementowymi, natomiast w II etapie z 60 -elementowymi. I chociaż nie każdemu udało się ukończyć zadanie to za chęci i próby dziękujemy. Mistrzem Układania Puzzli został Wojciech Sternal z klasy III b , II miejsce zajęła Marcelina Kogut z klasy III a, III miejsce przypadło Darii Domin z klasy III b. Gratulujemy!:) Układanie puzzli rozwija pamięć, umiejętności manualne, ćwiczy wzrok a także wyobraźnię.
M.Gawlik