>
>>>
Na uroczystym apelu poświęconym posumowaniu naszych działań w ramach "Odblaskowej szkoły" zostały ogłoszone wyniki i wręczone nagrody uczniom, którzy brali udział w konkursie „Kartka dla Kubusia Puchatka” oraz „Życzenie odblaskowe dla Kubusia Puchatka”. W konkursach brali udział uczniowie klas
I –III.
Należy zaznaczyć, że konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem, a uczestnicy wykazali się niezwykłą pomysłowością i inwencją twórczą przez co bardzo trudno było wyłonić zwycięzców.
Ostateczne wyniki konkursu:
- w kategorii „Kartka dla Kubusia Puchatka”
KLASY I
I miejsce - Julia Kolarczyk klasa I a
II miejsce - Martyna Golonka I a
III miejsce - Kaja Piekielniak klas I a
Wyróżnienie - Milena Ryczek Ia
Wojciech Sternal klasa I a
KLASY II
I miejsce - Sebastian Kułaga klasa II a
Norbert Minor klasa II c
II miejsce- Sara Grzeszcyk klasa II b
Jowita Kot - klasa II c
III miejsce - Maksymilian klasa II a
Wyróżnienie- Jorgos Alurdas klasa II a
Daria Stefańczyk klasa II a
- w kategorii „Życzenia odblaskowe dla Kubusia Puchatka”
KLASY III
I miejsce - Houda Izabela klasa III b
II miejsce - Biernacik Julia klasa III d
klasa III e
III miejsce - Ewa Wójcik klasa III a
Nagrody wręczyli zaproszeni goście pan burmistrz Krzysztof Kaczmarski, pani policjantka Agata Bulwa i pani dyrektor Anna Fido. Dodatkowo laureaci zostali nagrodzeni gromkimi brawami.
M.Gawlik
>>>Wychowanie muzyczne w świetlicy odgrywa ważną rolę we wszechstronnym rozwoju dziecka. Aby dzieci mogły ćwiczyć swoją aparaturę głosową, poczucie rytmu, a przede wszystkim rozwijać się muzycznie, oprócz zajęć wychowawczo-dydaktycznych świetlica organizuje "spotkania z muzyką". Zabawa ruchowa połączona ze śpiewem i muzyką pomaga rozwijać mowę dziecka. Czuje ono wewnętrzną potrzebę śpiewania i recytacji. Często spontanicznie intonuje zasłyszane lub stworzone przez siebie melodie, rytmizuje bezwiednie teksty. Dzieci chętnie uczą się piosenek, przysłów, wyliczanek, pląsów. Piosenki poprzez prosty, krótki tekst i łatwo przyswajalną melodię rozwijają mowę dziecka- bierną i czynną, a z drugiej strony stanowią największą pomoc w rozwijaniu muzykalności dzieci.
W pracy z dziećmi w świetlicy szkolnej, zabawa jest tą formą pracy, która najbardziej dominujei sprzyja rozwojowi psychofizycznemu. W czasie każdej zabawy, szczególnie zabawy muzyczno-ruchowej, dzieci w sposób spontaniczny zaspakajają wiele potrzeb psychicznych , m.in. takich jak:
*potrzeba aktywności
*potrzeba kontaktów z innymi (integracji , przynależności w grupie)
*potrzeba poznania świata
K.Banaś
Praca w świetlicy szkolnej charakteryzuje się bogactwem i różnorodnością, co stanowi o jej atrakcyjności i odmienności w porównaniu z dydaktyczną pracą szkoły. Ważnym zadanie świetlicy jest rozwijanie zainteresowań świetlików. Mając to na uwadze pani dyrektor doposażyła naszą świetlice szkolną o nowe gry i zabawy dydaktyczne, rozwijające. Po zajęciach zorganizowanych przez nauczycieli świetlicy, każdy ze świetlików spędza czas wolny adekwatnie do własnych zainteresowań.
M. Gawlik
18 października w świetlicy szkolnej odbył się II Turniej Układania Puzzli pod hasłem „Zostań mistrzem puzzli". Tym razem świetliki zmierzyli się z układaniem puzzli ze znaków drogowych. Nasza szkoła posiada na wyposażeniu puzzle drogowe dzięki realizacji projektu "Zielone idź - czerwone stój" prowadzonego przez Partnerstwo dla Bezpieczeństwa. Turniej przebiegał sprawnie a dodatkowo został urozmaicony elementami sprawnościowymi na czas jak np. ubieranie kamizelki odblaskowej.
W drugiej edycji mistrzem puzzli został Maciej Skowron z klasy IIIc. Kolejne miejsca zajęli: Milena Szułakiewicz z klasy IIIe, Weronika Włodarczyk z klasy III b, Katarzyna Radło za klasy III d, Kacper Kochanek z klasy IIIc. Gratulujemy.
M. Gawlik
12 października 2016 r. Świetliki świętowały dzień bohatera literatury dziecięcej, stworzonego przez brytyjskiego pisarza A.A. Milnea – wszystkim świetnie znanego, Kubusia Puchatka. Pierwsza książka o Kubusiu wydana została 14 października 1926 roku. My jako świetlica Puchatka nie mogliśmy przejść obojętnie obok tak ważnego wydarzenia. Zaprosiliśmy uczniów klas I - III do wykonania kartek urodzinowych, a sami rozwiązywaliśmy Kubusiową krzyżówkę, po której przyszedł czas na czytanie przygód misia o małym rozumku. Czytanie rozpoczęła Ewunia, która dla poniesienia rangi swojego zadania, założyła strój Kubusia. Kto był ten wie, że bawiliśmy się świetnie. Każdy chciał mieć zdjęcie ze solenizantem. Przy rozwiązywaniu zagadek dzieci wykazały się doskonałą znajomością każdej z postaci. Po odśpiewaniu „sto lat” Świetliki pokolorowały Kubusia i przygotowały wystawę urodzinową.
M. Gawlik, T. Giza
W październiku do świetlicy szkolnej zawitali wolontariusze z ZSP nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej . Wolontariuszki wspomagają nauczycieli świetlicy i organizują zabawy dla chętnych dzieci. Znając upodobania swoich wychowanków p. M. Gawlik zaproponowała naukę tańca belgijskiego. W miarę upływu czasu tancerze „rozkręcali się” i zabawa była coraz lepsza. A to nie koniec.
M. Gawlik
Szkolną świetlicę opanowała jesień. Dzieci "rysowały" jesienne krajobrazy i odkrywały, jak piękna oraz kolorowa jest ta pora roku. Przypominały też sobie, jak należy dbać o zdrowie jesienią i jak trzeba się ubierać. W świetlicy pojawiły się również jesienne dekoracje.
W bieżącym roku kontynuujemy program „PoczytajMy”. W związku z tym na świetlicy szkolnej cyklicznie organizujemy spotkania, na których nauczyciele, wychowawcy i zaproszeni goście czytają uczniom bajki, wiersze, opowiadania.
Tym razem pani Teresa Giza czytała uczniom opowiadanie pt. „Martynka w ogrodzie”. Po przeczytaniu dzieci wypowiadały się na temat przeczytanej treści z wyraźnym zaznaczeniem przesłań płynących z tego opowiadania. Następnie wykonały piękne ilustracje.
T. Giza
Światowy Dzień Uśmiechu obchodzony jest w pierwszy piątek października od 1999 roku. Pomysłodawcą tego dnia był Harvey Ball, autor znanego na całym świecie symbolu żółtej uśmiechniętej buzi, tzw. „smiley face”, stworzonej w 1963 roku. Jak stwierdzono naukowo " Śmiech to zdrowie", więc śmiejmy się. Istnieje aż 19 rodzajów uśmiechu, które angażują od 5 do 53 mięśni twarzy. Świetliki śmiejąc się, same wymyślały uśmieszki, a w nagrodę otrzymały uśmiechnięte magnesiki na lodówkę. Każdy świetlik również otrzymał uśmiechniętą buźkę z hasłem przewodnim "Uśmiech to taka krzywa, która wszystko prostuje".
M. Gawlik, T.Giza
Na zajęciach świetlicowych możemy rozwijać swoje zdolności manualne i sportowe. Podczas rywalizacji zawsze towarzyszy Nam nutka adrenaliny, bo kto nie chce wygrać. każdy chce wygrać. Zawsze pamiętamy o podstawowej zasadzie - bezpieczeństwie własnym i kolegi (koleżanki). Za ułożenie najpiękniejszych mozaik świetliki otrzymały nagrody, a wszystko to w miłej atmosferze, która pozwoliła na nawiązanie kolejnych przyjaźni.
T.Giza, M.Gawlik
Świetliki wzięły udział w szóstym Małopolski m Konkursie Plastycznym , którego tym razem była tematyka muzyki poważnej po hasłem "Wokół Mozarta - w świecie opery"
W związku z 260. rocznicą urodzin Wolfganga Amadeusza Mozarta, austriackiego XVIII wiecznego kompozytora organizatorzy zaprosili placówki oświatowe do namalowania tego, co przez dźwięki przekazuje Mozart. Wyobraźnia zadziałała.
M.Gawlik
W poprzednim tygodniu, Świetliki wzięły czynny udział w warsztatach tworzenia lalek. Dzieci dowiedziały się, czym bawili się ich pradziadkowie. Zabawkę można zrobić praktycznie ze wszystkiego, o czym przekonały się podczas zajęć, nasze pełne zapału Świetliki. Rozwinęły swoją wyobraźnię
i kreatywność, a co najprzyjemniejsze - własnoręcznie wykonały lalki ze sznurków, włóczki, bibuły, rolek papierowych oraz tkaniny. Super !!!
M.Gawlik
„Życie jest radosne,
więc każdy pretekst jest dobry,
żeby tę radość wyrazić”.
We wrześniu nasza szkoła przystąpiło do kolejnej edycji programu ogólnopolskiego „PoczytajMY” realizowanego we współpracy z Centrum Edukacji Obywatelskiej. Celem programu jest promowanie czytelnictwa i rozwijanie wyobraźni wśród dzieci i młodzieży oraz zwiększenie ich aktywności społecznej.
Wolontariusze przy wsparciu opiekunki Małgorzaty Gawlik będą organizować spotkania czytelnicze dla dzieci w różnych miejscach naszej szkoły i miasta. Najbliższa tematyka to: „Bezpieczny świetlik” (już zrealizowane) „Dzień Pluszowego Misia”, „Dobro i zło – bajki profilaktyczne” . Przyłącz się do nas i poczytaj z nami.
M.Gawlik