^Wróć na górę
  
  
  
Get Adobe Flash player

Fundusze Europejskie

Wychowanie do wartości

Dziennik elektroniczny

Innowacje pedagogiczne

Stacja meteo

Dołącz do nas

ePUAP

Bierzemy udział w:

Międzynarodowy Dzień Zwierząt

zwierzatdzien

W poniedziałek w świetlicy szkolnej świętowaliśmy Międzynarodowy Dzień Zwierząt, który obchodzony jest 04.10 w dzień wspomnienia w Kościele powszechnym św. Franciszka z Asyżu, patrona zwierząt, ekologii i ekologów. Z tej okazji świetliki opowiadały o tym jaką rolę odgrywają w naszym życiu zwierzęta oraz wzięły udział w konkursie plastycznym, który polegał na narysowaniu portretu swojego zwierzęcia lub swojego wymarzonego zwierzęcia. Najpiękniejsze prace zostały nagrodzone. Zwycięzcami pierwszej grupy zostali Zofia Rogóz, Jakub Walczak i Igor Cieciński natomiast zwycięzcami drugiej grupy zostali Przemysław Biedroński, Magdalena Żurawska oraz Mariusz Szostok.
praktykantka J. Skrzek , M. Gawlik

Światowy Dzień Uśmiechu w świetlicy

usmiech

Radośnie i wesoło obchodziliśmy w świetlicy Światowy Dzień Uśmiechu, który przypada zawsze w pierwszy piątek października. W tym roku święto obchodzono 2 X. Jego pomysłodawcą był Harvey Ball, amerykański artysta, który zaprojektował jeden z najbardziej znanych „wesołych” symboli czyli uśmiechniętą żółtą buźkę. Symbol ten ma reprezentować to, co na co dzień chcemy widzieć jak najczęściej u innych ludzi – bezinteresowny uśmiech i radość życia.
W tym dniu w naszej świetlicy panował radosny twórczy nastrój. Z tej okazji przygotowaliśmy dekoracje.Wszyscy zostali obdarowani przez wychowawców świetlicy emblematami uśmiechniętych buziek, a po krótkiej prezentacji multimedialnej opisującej rolę i znaczenie uśmiechu w naszym życiu, słuchaliśmy uśmiechniętych piosenek .Świetliki wykonały przepiękne pracę plastyczne – radosne kolorowe buzie.Zapraszamy na fotogalerię.

Dzień Głośnego Czytania w bibliotece i w świetlicy

glosne czytanie

Ten dzień obchodzimy w Polsce od 2001 roku. Głośne czytanie w naszej szkole to już długoletnia tradycja przy okazji wielu różnych spotkań i realizacji programów oraz akcji czytelniczych. Tym razem w ramach współpracy Biblioteki Szkolnej i Świetlicy zorganizowaliśmy kilka spotkań z najmłodszymi uczniami. Dzieci poznały m.in. krótką historię tego święta, a następnie wysłuchały fragmentów wybranych książek.
Akcja czytelnicza w świetlicy rozpoczęła się od czytania przez dzieci i nauczyciela „Pippi Pończoszanki”. Kolejnym punktem tego wydarzenia były zajęcia plastyczne zainspirowane lekturą. Najlepsze prace należące do Nataszy Lizak, Zofii Żelazny i Zofii Rogóz otrzymały wyróżnienia. Potem dzieci poznały jeszcze kilka opowiadań z książki pt. „To ja! Duży i odważny! Nowe historyjki, które dodają dzieciom odwagi” oraz fragmentów książki pt. „Wiosna w klinice małych zwierząt w Leśnej Górze”. Natomiast dzień wcześniej w klasach pierwszych czytane były fragmenty książek „Lutek i ciotka Józefina” oraz „Kot kameleon”. Najmłodsi uczniowie mogli również pierwszy raz odwiedzić bibliotekę i poznać zasady wypożyczania i zwracania książek.
Mamy ogromną nadzieję, że tego typu starania przyczynią się do szerszego zainteresowania książkami. Czytanie MA MOC! Daje szansę na osiąganie szkolnych sukcesów i wpływa na wszechstronny rozwój dzieci, dlatego będziemy głośno czytać przy każdej okazji, a nie tylko w czasie wyznaczonych dni.

„Dzień Spadającego Liścia”

lisc23.09.2020r. w ramach powitania Jesieni, w świetlicy obchodziliśmy „Dzień Spadającego Liścia”. Pomysłodawcą tego dnia jest Jerzy Szewczyk, który zauważył, że nie należy ze łzami żegnać lato, ale radośnie powitać nową porę roku. Jesień to piękna pora roku, która inspirowała muzyków, malarzy, pisarzy i… oczywiście świetlików z dąbrowskiej „dwójki”. Były pląsy, konkursy wiedzy, zagadki i sportowe zmagania. Nie zabrakło także czasu na wykonanie przez dzieci przepięknych prac plastycznych. Wszyscy mieli wyśmienite humory, a uśmiechy dzieci zachęcały tegoroczną Jesień, by była piękna, złocista i pogodna.

Galeria

M.Gawlik, J.Miś

Dzień Kropki 2020

kropka20We wtorek w świetlicy szkolnej świętowaliśmy Międzynarodowy Dzień Kropki. Święto obecnie, jest obchodzone już w 108 krajach. W tym dniu odkrywamy talenty, budujemy pewność siebie, bo to przecież święto kreatywnego myślenia. Z tej okazji świetliki przyszły ubrane w kropki, kropeczki, groszki lub grochy. Kto tylko chciał mógł wziąć udział w zajęciach plastycznych, zabawach tematycznych np. „Policz kropki”, w których oczywiście kropki odgrywały główną rolę. Najbardziej zaangażowani otrzymali piękne dyplomy.  

Galeria

M.Gawlik

Rodzinny kosmos na zajęciach świetlicowych

komosUwaga, kochane Świetliczaki lubiące manuale!
Mamy dla i dla Waszych rodziców coś ciekawego na słotne dni! Czyli? Jeśli w kosmos, to tylko z rodziną!
Masz czasem wrażenie, że mieszkasz z kosmitami? Gra planszowa „Rodzinny kosmos uczy dobrych relacji i przy okazji zapewni świetną zabawę. Gra zachęca też do rozmów o marzeniach, emocjach oraz uczuciach. I najważniejsze: każdy wygrywa!
Grę możecie pobrać ze strony Kulczyk Foundation i wydrukować: https://bit.ly/KF_RodzinnyKosmos
Dobrej zabawy 

S.Bator

Super Farmer na manualach!

farmerDrogie świetliczaki. Ci z Was, którzy jeszcze nie znają super Farmera, powinni przeczytać ten artykuł i przy najbliższej okazji zagrać w światowej sławy polską grę dla dzieci, która w tej chwili podbija nawet japoński rynek! Okazja na pewno trafi się po powrocie do szkoły, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby grę poznać już teraz!
Dla nas gra już jest ogranym klasykiem idealnym dla rodzin z małymi dziećmi, gdyż zasady są na tyle proste, że już nawet kilkulatki mogą swobodnie przy drobnej pomocy grać na równi razem z dorosłymi! Co jest potrzebne do tej gry oprócz stołu? Zmysł matematyczny! Dlaczego? Bo grę wymyślił i opracował polski matematyk Karol Borsuk w czasie…okupacji niemieckiej osiemdziesiąt lat temu. Wydawnictwo Granna grę po wielu latach na nowo odkryło, odświeżyło i wydało już kilka dobrych lat temu.
Gra jest przeznaczona dla 2 do 6 osób. Udział może brać jedna dodatkowa osoba pełniąca funkcję opiekuna stada, zajmująca się wymianą zwierząt. Przed rozpoczęciem gry należy umieścić wszystkie kartoniki zwierząt w stadzie głównym. Każdy gracz otrzymuje jednego królika, a następnie wykonuje rzut dwoma dwunastościennymi kostkami z wizerunkami zwierząt. Gracz może otrzymać kolejne zwierzę z stada, jeśli uzyskał parę danego gatunku – łącznie z symbolami wyrzuconymi na kostkach.
Zwierzęta można wymieniać zgodnie z cennikiem umieszczonym w instrukcji. Określoną ilość królików może być wymieniona na owce, owce na świnie, te zaś na krowy lub konie. Dodatkowo gracz ma możliwość zakupu dużego lub małego psa, które chronią hodowlę przed wilkiem i lisem
Jeśli gracz wyrzuci lisa, to traci na rzecz stada wszystkie posiadane króliki. Jeśli wyrzuci wilka, traci wszystkie posiadane zwierzęta, z wyjątkiem konia i małego psa, jeśli je ma. Jeżeli gracz wyrzucił wilka i lisa, ma małego psa, ale nie posiada dużego, to traci wszystkie zwierzęta poza koniem. Od straty wynikającej z wyrzucenia lisa chroni gracza mały pies. Jeżeli gracz wyrzuci lisa, a ma małego psa, to jego zwierzęta pozostają nietknięte do stada wraca jedynie mały pies. Od straty spowodowanej wyrzuceniem wilka chroni duży pies. Jeżeli gracz wyrzuci wilka, a ma dużego psa, to jego zwierzęta pozostają nietknięte do stada wraca jedynie duży pies. Uwaga! Duży pies nie chroni przed lisem.
Pozostałe zwierzęta się rozmnażają – jak to wżyciu bywa. Każda parka – będąca sumą symboli z kostek i z już uzyskanych żetonów rodzi kolejne zwierzę. W skrócie, jak opisano na pudełku: „hodujesz zwierzęta, powiększasz stado, pomnażasz swój zysk!”
Super Farmer jest grą losową, ponieważ w pierwszej kolejności o naszym dobytku decyduje rzut kośćmi. Nie jest jednak tylko uzależniony od naszego szczęścia, ponieważ wymiany zwierząt dokonujemy już według własnego pomysłu na hodowlę, podobnie rzecz się ma z ochroną przed nieszczęściem – my decydujemy kiedy bierzemy określonego psa.
W trakcie gry dziecko uczy się podejmowania ryzyka i wyciągania konsekwencji z określonych decyzji. Rozwój trzódki jest świetnym punktem wyjścia do rozmów o tym skąd się biorą małe zwierzątka. Tłumaczymy również dziecku, że żywe zwierzę to nie zabawka i należy o nie dbać, tak jak robi to super farmer. Hodowanie zwierząt może wpłynąć pozytywnie na zainteresowania dziecka – weterynaria, zoologia, zootechnika w przyszłości – czemu nie? Gracze uczą się także strategii prowadzących do zwycięstwa, czyli chociażby jak najszybszego wyzbierania najmniej licznej grupy zwierząt z pudełka, żeby zablokować przeciwników. Zapraszamy w czasach wolnych od wirusów na zajęcia!

S.Bator

Dziś na warsztatach manualnych przyjemnie z pożytecznym! Odwiedzamy @warsztatyarcheologiczne

slbaDrogie świetliczaki! Dziś niepowtarzalne zajęcia manualne! Tak, znów gra, ale jakby inna! Cała kompletna do wydrukowania w domu, piękna graficznie i przede wszystkim nie tylko dostarczająca rozrywki, ale ucząca nas strasznie dużo pod względem historii kultury świata! Dotyczy mitologii greckiej. Lubicie zgadywać, dedukować i zadawać mnóstwo pytań ? To świetnie się składa! @warsztatyarcheologiczne przygotowały dla Was BOSKĄ GRĘ - „Zgadnij którym bogiem jestem!” na podstawie gry rodzinnej o podobnym tytule: „zgadnij kto to?”
Czy jest to ważne dla rozwoju dziecka? Oczywiście! Mitologia grecka jest jednym z najważniejszych składników kultury europejskiej. W wielu dziełach sztuki od starożytności do czasów współczesnych motywy mitologiczne są wszechobecne. Można je spotkać w sztuce malarskiej, w literaturze, w muzyce a w ostatnich czasach coraz więcej i częściej w popkulturze i filmie. Podstawy mitologii greckiej są wprowadzane w piątych klasach, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby dzieci od najmłodszych lat zapoznawały się z fascynującym światem starożytnych Greków.
Zanim pochłonie Was odgadywanie którym bogiem jesteście, dowiedzcie się trochę o greckiej mitologii na stronie internetowej! Wszystko czego potrzebujecie (ZASADY gry, SZABLONY GRY do wydruku, a także trochę archeologicznej wiedzy ) znajdziecie tutaj:

LINK

S.Bator

Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej Rights Reserved.