^Wróć na górę
  
  
  
Get Adobe Flash player

BIP

Wychowanie do wartości

Dziennik elektroniczny

Stacja meteo

Dołącz do nas

ePUAP

Bierzemy udział w:

Spotkanie integracyjne klasy 4b w Domu Chleba

W czwartkowe popołudnie, 3 października odbyło się spotkanie integracyjne uczniów, rodziców i wychowawcy klasy 4b w Domu Chleba w Gruszowie Wielkim połączone z warsztatami "Od ziarenka do bochenka"

Galeria

D.Dyda

Dzień czwarty #CodeWeek2019

Za nami kolejny dzień z CodeWeek2019. Uczniowie naszej szkoły mieli możliwość zapoznania się z oprogramowaniem Lego MINDSTORMS EV 3 Home Edition, które pozwala zaprogramować i sterować robotami zbudowanymi z kloców Lego. Uczestnicy pokazu zaznajomili się z robotem Gyro Boy, który posiada trzy silniki – dwa do poruszania się na kołach oraz jeden do poruszania rękami. Ponadto uczniowie byli świadkami, jak za pomocą czujnika żyroskopowego, czujnika koloru i odległości - robot poruszał się. Kolejnym robotem, który zafascynował uczniów był czołg. Uczniowie sterowali pojazdem za pomocą pilota, a ich zadaniem było pokonanie wyznaczonej trasy. Trzecim robotem, który wzbudził duże zainteresowanie był ten składający się z wielu akcesoriów, tj. śmigła, szczypców i pistoletu. Robot poruszał się za pomocą czujnika koloru. Dużo radości i zabawy sprawiło strzelanie kulkami z pistoletu. Uczniowie chętnie brali udział w zajęciach z ciekawością i zaangażowaniem słuchali prowadzącego. Możemy śmiało powiedzieć, że robotyka jest czymś co wzbudza dużą sympatię naszych uczniów.  

Galeria

A.Nowak

Rozstrzygnięto Ogólnopolski Konkurs #OSE Wyzwanie

Miło nam poinformować, że nasza szkoła spośród 1606 szkół z całej Polski znalazła się wśród laureatów ogólnopolskiego konkursu #OseWyzwanie.
Nagrodą w konkursie jaką otrzymamy jest Mobilna Pracownia Multimedialna (16 laptopów). W dniu dzisiejszym 10 października 2019 r. w Urzędzie Marszałkowskim w Krakowie pani dyrektor Anna Fido odebrała potwierdzenie przyznania nagrody.
Pani dyrektor z radością wyraziła nadzieję, że nowoczesne wyposażenie w postaci sprzętu komputerowego podniesie kompetencje cyfrowe uczniów zgodnie z zasadami bezpieczeństwa oraz umożliwi wspomaganie procesu kształcenia w naszej placówce.
Podziękowania należą się Aleksandrowi Batorowi, który wykonał pracę konkursową, Panu Sławomirowi Batorowi oraz Pani Justynie Wajda za koordynowanie nad realizacją i tokiem konkursu.

Galeria

A.Fido, J.Wajda, S.Bator

V edycja akcji "Stop! Niepełnosprawni w Ruchu Drogowym".

We wtorek 8 października br. uczniowie oraz wolontariusze ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej wzięli udział w V edycji akcji „STOP Niepełnosprawni w ruchu drogowym BĄDŹ WYROZUMIAŁY...”. Organizatorem akcji był Środowiskowy Dom Samopomocy w Oleśnicy. Celem akcji jest uświadamianie społeczeństwu problemów z jakimi borykają się osoby niepełnosprawne w ruchu drogowym. Uczniowie naszej szkoły na początku byli świadkami symulacji wypadku samochodowego oraz akcji ratunkowej przeprowadzonej przez strażaków z Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Dąbrowie Tarnowskiej. Następnie każdy z uczestników oddał odciski palców przy stoisku zorganizowanym przez Komendę Powiatową Policji w Dąbrowie Tarnowskiej, wziął udział w praktycznych ćwiczeniach z pierwszej pomocy i w ćwiczeniach gaszenia symulatora pożarowego gaśnicami wodnymi. Uczniowie skorzystali również z alkogogli, które symulowały poczucie nietrzeźwości. Uczniowie z zadowoleniem korzystali z wszystkich punktów. Szczególnym powodzeniem cieszyło się gaszenie pożaru. Wszystkie atrakcje odbywały się na parkingu przy Komendzie Powiatowej Policji w Dąbrowie Tarnowskiej.

Profilaktyce bezpieczeństwa osób niepełnosprawnych na drogach towarzyszyła również X edycja „Odblaskowej Szkoły”. W ramach naszej szkolnej akcji uczniowie wręczyli Dyrektor Środowiskowego Domu Samopomocy w Oleśnicy Pani Irenie Kawa podziękowania oraz kamizelki odblaskowe, które będą służyć uczestnikom ŚDS-u w powrotach do domu.

Galeria

A.Nowak, M.Gawlik

Wielka akcja odblaskowa na ulicach Dąbrowy

Wielka akcja odblaskowa, która odbyła się w mieście już za nami! W ramach akcji „Odblaskowa Szkoła” dnia drugiego października uczniowie Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Dąbrowie Tarnowskiej wraz z Dyrekcją szkoły i nauczycielami zorganizowali odblaskowy happening „Noście odblaski”. Dzieci w odblaskowych kamizelkach z lasem kolorowych transparentów nawołujących do bezpieczeństwa na drodze i używania na co dzień odblasków, wyruszyły tłumnie spod szkoły pod eskortą policjantów: st. sierż. Dariusza Leżonia i sierż. Wojciecha Sajdaka z Wydziału Ruchu Drogowego KPP i przeszły - nawołując mieszkańców do zachowywania bezpieczeństwa na drodze - ulicami Dąbrowy. Jaskrawożółty korowód przeciął główne skrzyżowania dąbrowskie tam, gdzie można było spotkać najwięcej mieszkańców o tej porze. Każda klasa skandowała hasła zachęcające do noszenia odblasków. Pochód wzbudził nie tylko zdziwienie ale i zainteresowanie wśród mieszkańców i przechodniów, którzy nawet zatrzymywali się czytając treść transparentów i okazując tym samym wyrazy sympatii dla tej akcji. I nic w tym dziwnego – wszelkie statystyki pokazują, że liczba wypadków na drodze z udziałem dzieci uległaby istotnemu ograniczeniu, gdyby wszyscy przestrzegali prostej zasady – widoczności na drogach, zwłaszcza po zmroku i podczas deszczowej pogody. Ludzie zazwyczaj nie zdają sobie sprawy z tego, że bardzo często sama ostrożność to za mało, żeby uniknąć nieszczęścia. Kierowca, żeby reagować – musi dobrze widzieć przechodnia! Odblask gwarantuje, że widoczność jest pięciokrotnie lepsza! Czyż nie lepiej pomyśleć o tym, niż potem żałować?
Kulminacyjnym punktem przemarszu było spotkanie z burmistrzem miasta, panem Krzysztofem Kaczmarskim. Stało się to tradycyjnie przed budynkiem Urzędu Miejskim, a zebrany tłum dzieci bardzo poważnie potraktował swoją misję i skandowali jak na prawdziwej manifestacji. Na schodach Urzędu obecni byli również Dyrektor CUW p. Marta Chrabąszcz, policjanci, „Mrówka” i tam właśnie gdzie nastąpiło podsumowanie akcji. Naszą szkołę reprezentowała Dyrekcja: pani Anna Fido i wicedyrektor: p. Małgorzata Wódka. Oficjalnie został odczytany przez uczennicę Weronikę Janczak specjalny list - apel dotyczący noszenia odblasków zwracający uwagę na bezpieczeństwo. Po przeczytaniu apelu bezpieczeństwa Burmistrz pan Krzysztof Kaczmarski nawiązał dialog z uczniami zachęcając do wykrzykiwania odblaskowych haseł i przekazał społeczności szkolnej opaski odblaskowe. W ten sposób poprzez zabawę dzieci edukowały każdego, kto mógł to usłyszeć. Treść apelu będzie powszechnie dostępna dla każdego z mieszkańców. W trakcie marszu napotkanym przechodniom rozdawane były również elementy odblaskowe od kolejnego sponsora akcji p. Michała Bartnika – właściciela sklepu "Mrówka" w Dąbrowie Tarnowskiej.Wesoła żółta mrówka razem z uczniami uczestniczyła w happeningu ubarwiając pochód swoją obecnością.
Pragniemy w tym miejscu serdecznie podziękować Funkcjonariuszom Policji z Komendy Powiatowej w Dąbrowie Tarnowskiej za uczestnictwo w przemarszu i czuwanie nad naszym bezpieczeństwem
  „Odblaskowy happening” miał charakter lokalnej kampanii wzmacniającej poczucie bezpieczeństwa na drodze oraz promocję noszenia elementów odblaskowych, dlatego też Dyrekcja Szkoły i organizatorzy marszu serdecznie dziękują: Powiatowej Komendzie Policji w Dąbrowie Tarnowskiej oraz właścicielom sklepu PSB MRÓWKA w Dąbrowie Tarnowskiej Panu Jakubowi i Michałowi Bartnik, burmistrzowi, rodzicom, organizatorom p. M. Gawlik, p. D. Chrabąszczowi za pomoc i współorganizowanie kampanii odblaskowej.

Galeria

M.Gawlik

Dzień trzeci #CodeWeek

Kolejny dzień z CodeWeek2019 za nami. To co przyjemne szybko się kończy. Młodsi uczniowie z wielkim zaangażowaniem rozkodowywali przygotowane im zadania, pod cierpliwym okiem starszych kolegów. Różne zadania mieli zakodowane w języku Baltie3, Logo oraz Scratch2. Zabawy mieli przy okazji dużo, jednocześnie ucząc się cierpliwości i uporu w dążeniu do celu. Należy pamiętać, że były sytuacje, w których musieli naprawić kod by osiągnąć zamierzony cel. Natomiast starsi uczniowie mieli szansę sprawdzić się od tej drugiej strony – prowadzącego, nauczyciela. Myślę, że dwie strony mogą być z siebie dumne.

Galeria

 

W.Zych

Dzień drugi #CodeWeek2019

Zaszyfrowany trening umysłowy czyli kodowanie na papierze- pod tym hasłem przebiegł drugi dzień #CodeWeek w naszej szkole.

Kodowane obrazki kojarzą się zazwyczaj z technologią komputerową. Można jednak odgadywać zaszyfrowane znaki nie tylko na ekranie monitora, ale także na kartce papieru. Te logiczne łamigłówki są znane na całym świecie. W zależności od stopnia trudności, mogą je rozwiązywać dzieci w każdym wieku wyciągając z nich dla siebie wiele intelektualnych korzyści.

Kodowane obrazki rozwijają przede wszystkim procesy poznawcze: pamięć, uwagę, spostrzeganie, myślenie – umożliwiające dziecku zdobywanie wiedzy o otoczeniu i komunikowanie się z nim. Kodowane obrazki stanowią integralny element związany z nabywaniem i utrwalaniem wiedzy. Ćwiczą orientację przestrzenną, logiczne myślenie, umiejętność kojarzenia i wyciągania wniosków.

Tzw. „kodowanie bez prądu” pozwala kształcić kompetencje kluczowe we współczesnym świecie, a przy okazji oswaja z kluczowymi zagadnieniami z zakresu programowania – np. zmiennymi i pętlami czy debugowaniem, czyli poszukiwaniem i poprawianiem błędów w już stworzonym kodzie. Jak się okazuje, najmłodsi programiści naszej szkoły równie dobrze sobie z tym problemem poradzili. Zapraszamy do galerii.  

Galeria

J.Wajda

Dzień pierwszy #CodeWeek

Energicznie rozpoczęliśmy 7 października dzień pierwszy CodeWeek w naszej szkole. Uczniowie z  wykorzystaniem języków programowania Baltie 3, Scratch 2, Logo, Edytor Postaci oraz Patyczaki, dobrze bawiąc się, tworzyli ciekawe programy. Budowali Robo-copa w Logo oraz w Scratchu. Tworzyli świetne historyjki w języku Scratch 2, gdzie w roli głównej był Duszek- Robot o imieniu Kajtek. Starsi uczniowie wspomagali młodszych przy pisaniu programów w języku Baltie 3, w których Czarodziej czarował ciekawe historyjki wg pomysłodawców, korzystając z Pomocnika, pętli, wczytywania sceny oraz świetnej muzyki jako tła do pracy ucznia. Z wykorzystaniem Edytora Postaci młode umysły tworzyły animacje przedstawiające wycinki z ich opowieści wakacyjnych. Natomiast korzystając z programu Patyczaki „uczniowie” grali w piłkę, tańczyli, biegali,… i bardzo dobrze się bawili . Bawiąc się i kodując uczniowie w naturalny sposób wykorzystują umiejętności językowe z zakresu angielskiego i wiedzę matematyczną –własności figur płaskich oraz rachunek pamięciowy, jak również orientację w terenie, tzn. kierunki świata (wiedza geograficzna).

Galeria

W.Zych

Już od jutra nasza szkoła dołącza do #CodeWeek2019

Od 5 do 20 października w całej Europie, w tym oczywiście w Polsce, świętujemy Europejski Tydzień Kodowania, czyli #CodeWeek2019. Nie może tutaj zabraknąć SP2 w Dąbrowie Tarnowskiej. Na czym polega to świętowanie? Na świetnej zabawie, do której zapraszamy wszystkich, w każdym wieku.
Europejski Tydzień Kodowania to …
wydarzenie społeczne, w które angażują się wszystkie europejskie państwa i nie tylko! Jego misją jest poszerzanie i promowanie kompetencji z zakresu programowania i zachęcanie osób w każdym wieku do rozpoczęcia przygody z programowaniem. W skrócie: jeśli wiesz co nieco o programowaniu – w trakcie CodeWeek dowiesz się jeszcze więcej, jeśli o programowaniu nie wiesz nic – CodeWeek to świetna okazja, by zacząć swoją przygodę z kodami i robotami. Zapewniamy – to prostsze, niż Wam się wydaje! Dlatego do wspólnej zabawy dołączamy MY- uczniaki z SP2. Dajemy słowo – wszyscy będziemy bawić się świetnie.
Po co uczyć dzieci programowania?
Po co nam to programowanie? To nie tylko ścieżka kariery. To przede wszystkim nauka, która daje szansę na zdobycie uniwersalnych kompetencji – kluczowych nie tylko dla dzieciaków, ale i bardzo przydatnych w dorosłości. Wbrew popularnej opinii - programowanie to nie tylko siedzenie przed komputerem, ale to przede wszystkim ćwiczenie logicznego myślenia, spostrzegawczości, koncentracji uwagi czy umiejętności matematycznych. Projektowanie prostych komputerowych algorytmów daje dzieciom poczucie sprawczości oraz uczy zadaniowego podejścia do problemów. Praca w zespołach, czy szukanie wspólnych rozwiązań, pomagają doskonalić także kompetencje społeczne. Nie trzeba być matematycznym orłem, by być świetnym programistą. Dajemy słowo – humaniści także sobie poradzą
Programowanie to frajda! Już jutro pierwsza relacja :)

J.Wajda

Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej Rights Reserved.