^Wróć na górę
  
  
  
Get Adobe Flash player

Fundusze Europejskie

Wychowanie do wartości

Dziennik elektroniczny

Innowacje pedagogiczne

Stacja meteo

Dołącz do nas

ePUAP

Bierzemy udział w:

Klasa VIIIa w zimowej scenerii na lekcji wychowania fizycznego

W dniu 28.01.2018 na lekcji wychowania fizycznego uczniowie klasy VIII A rozegrali mecz piłki nożnej w zimowej scenerii na boisku szkolnym. Mecz zakończył się wynikiem 4:3 dla drużyny Wojtka  Fijała. Uczniowie wrócili do szkoły bez żadnych kontuzji i chętnie poszli na lekcje biologii.

Galeria

P.Pisarski

Projekt - ProgramujeMy tarnowski

Projekt - ProgramujeMy tarnowski

Wraz z wejściem nowej reformy oświaty do szkół, do podstawy programowej została wprowadzona obowiązkowo nauka programowania. Nasza szkoła, w związku z tym, wzięła udział w projekcie - „ProgramujeMY tarnowski” realizowanym przez EFRWP, Collegium Mazovia oraz Fundację Nowoczesnej Edukacji. W związku z tym w naszej szkole zajęcia dodatkowe z Robo są realizowane przez 5 nauczycieli w 10-osobowych grupach, w okresie XI 2018 – III 2019. Zajęcia obejmują cykl 14 + 1. Oznacza to, iż 15 zajęcia, jako uwieńczenie pracy dodatkowej będą nagrodą w formie wyjazdowej dla nauczycieli i uczniów oraz koordynatorów biorących udział w projekcie.

Ponieważ najbardziej chłonne są umysły dzieci, które bardzo szybko uczą się przez zabawę, dlatego w ramach tegoż projektu, który ma za zadanie przeszkolić nauczycieli nauczania początkowego w zakresie podstaw nauki programowania, szkoły otrzymały zestawy klocków z serii LEGO WE DO 2.0, które w znacznym stopniu uatrakcyjniają dodatkowe zajęcia z dziećmi.

Projekt „ProgramujeMY tarnowski” ma na celu nabycie nowych umiejętności w obszarze nauki programowania przez dzieci w wieku wczesnoszkolnym, a także podniesienie kompetencji cyfrowych osób dorosłych, w tym zwłaszcza nauczycieli nauczania wczesnoszkolnego. Jednym z istotnych elementów warsztatów było także szkolenie z metod nauki programowania w klasach I-III na podstawie nowoczesnych scenariuszy zajęć opracowanych na potrzeby projektu. Nasza szkoła jest jedną z 59 publicznych szkół podstawowych z gmin wiejskich i miejsko-wiejskich naszego województwa, która wzięła udział w tym projekcie.

rojekt „ProgramujeMY tarnowski” jest realizowany na obszarze NUTS-3 podregionu tarnowskiego i uczestniczy w nim 13 gmin: Dąbrowa Tarnowska, Szczurowa, Żabno, Olesno, Skrzyszów, Rzepiennik Strzyżewski, Ryglice, Dębno, Gnojnik, Iwkowa, Wierzchosławice, Ciężkowice, Zakliczyn.

„ProgramujeMY tarnowski" to również:

Szkolenia dla nauczycieli i innych osób dorosłych z obszaru kompetencji cyfrowych i medialnych, programowania i nauczania programowania w edukacji wczesnoszkolnej.

Nowoczesne scenariusze zajęć obejmujące atrakcyjne metody nauki programowania w klasach I-III szkół podstawowych.

Dedykowany serwis edukacyjny dla nauczycieli.

Zajęcia pozalekcyjne dla uczniów z programowania, obejmujące m.in. budowanie i ożywianie robotów oraz rozwijanie kompetencji cyfrowych.

Nowoczesny sprzęt dydaktyczny dla szkół - tablety ze specjalistycznym oprogramowaniem oraz zestawy klocków LEGO do nauki do programowania.
Galeria

W.Zych

Zimowy konkurs SKB

Stowarzyszenie Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego, które działa na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego i zmniejszenia liczby ofiar wypadków drogowych w Polsce zaprosiło szkolne kluby do wzięcia udziału w „Zimowym konkursie SKB”.
Konkurs polegał na przygotowaniu ozdób, masek, przebrań karnawałowych nawiązujących tematyką do bezpieczeństwa na drodze (bezpieczna podróż na bal karnawałowy, odblaski, przejście na pasach dla pieszych itd.)
Dosyć arcytrudnego zadania podjęła się dwójka naszych uczniów Sara Grzeszczyk z klasy IV b i Ksawery Kremski z klasy V a wykonując strój odblaskowo – karnawałowy i maskę . Czekamy na wyniki.

Opiekun SKB „Stopka” M. Gawlik

SKK „Gotuj z pasją” - rolady czekoladowe w klasie 2b

Tuż przed feriami zimowymi uczniowie z klasy 2 b na SKK „Gotuj z pasją” upiekli słodkie
i pysznie czekoladowe rolady. Najpierw
p. Małgosia Gawlik zapoznała dzieci ze sposobem przygotowania ciasta, po czym przystąpili do pracy. Uczniowie samodzielnie starali się oddzielić białka od żółtek, odmierzać mąki, miksować, mieszać oraz dodawać poszczególne składniki. Ciasto na roladę upiekły panie kucharki (dziękujemy). W międzyczasie, gdy ciasto było w piekarniku mali kucharze pod okiem p. Anety przystąpili do przygotowania kremu, który z ochotą degustowali. Po upieczeniu i wystudzeniu ciast, mali adepci nakładali na nie krem. Ciasta przybrały formę rolady, które wyglądały bardzo apetycznie niczym z cukierni. 

Galeria

praktykantka Aneta Światłowska

Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej Rights Reserved.