Uczniowie "Kopernika" z klasy 1a , 2 a i 2 b dekorowali świąteczne pierniczki. Piękny, korzenny zapach piernika, jest jednym z zapachów kojarzących się ze zbliżającymi Świętami Bożego Narodzenia. W tym tygodniu mieliśmy okazję poczuć namiastkęświątecznej atmosfery. Uczniowie klasy 1 a, 2 a i 2 b, mogli z powodzeniem rozwijać swoje cukiernicze zdolności, ozdabiając kolorowym lukrem i cukrowymi posypkami piękne i pachnące, domowe pierniczki.Wszyscy z ogromnym entuzjazmem i zaangażowaniem wykonali zadanie. Efekt wizualny robi wrażenie! Walory smakowe będziemy mieli okazję docenić podczas klasowych spotkań wigilijnych.
Tradycyjnie, jak co roku klasa 3a zabrała się za dekorowanie pierników. Smaczne pierniczki były ozdabiane lukrem oraz różnymi kolorowymi posypkami. Pomysłów i radości było mnóstwo. Unoszący się w sali korzenny zapach i dźwięki polskich kolęd wprawiły wszystkich w świąteczny nastrój.
Świetliki, pełni entuzjazmu i zaangażowania, kolejny raz odniosły sukces w realizacji zadań z projektu „Europa i ja”. Tym razem skoncentrowały się na poznawaniu liczebników od 0 do 10 w języku włoskim. Poprzez aktywne uczestnictwo w zajęciach, powtarzały za nauczycielem każdy liczebnik, zdobywając pewność w ich wymowie. Następnym etapem było wyzwanie polegające na zgadywaniu liczb po włosku. Nauczyciel podawał numer, a zadaniem uczniów było prawidłowe odgadnięcie, co stanowiło znakomitą okazję do praktycznego zastosowania nowo nabytych umiejętności. W celu utrwalenia liczebników świetliki wcieliły się w rolę detektywów podczas zabawy w „zgadywanie”. Karty z liczbami były odwrócone, a uczniowie losowali jedną z liczb, wymawiając ją potem po włosku. Pozostali uczniowie pełni zapału zgadywali, jaką liczbę przedstawia dana karta. Na zakończenie, uczniowie wykonali kreatywną kartę pracy, na której musieli połączyć kropki w odpowiednim porządku liczbowym. Nie tylko używali cyfr, ale również korzystali z nazw włoskich, co sprawiło, że projekt był nie tylko edukacyjny, ale także przyjemny i atrakcyjny. Warto zauważyć, że projekt „Europa i ja” doskonale wpisuje się w podstawowe kierunki polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2023/2024: „kontynuacja działań na rzecz szerszego udostępnienia kanonu i założeń edukacji klasycznej oraz sięgania do dziedzictwa kulturowego Europy...”, które znalazły swoje praktyczne odzwierciedlenie w dynamicznych i interaktywnych zajęciach świetlików kształtując nie tylko umiejętności językowe, ale także budując świadomość europejskiego dziedzictwa kulturowego.
11 grudnia 2023 r. odbył się dla uczniów klas 7-8 konkurs o tytuł Szkolnego Mistrza Ortografii. W dniu dzisiejszym Pani Dyrektor wręczyła zwycięzcom dyplomy i nagrody - I miejsce ex aequo zajęli: Daniela Bogacz z kl. 7c oraz Tymoteusz Piekielniak z kl. 8a; II miejsce zdobyła Hania Budzyń z kl. 7c, III miejsce - Emily Dziura z kl. 8b. Serdecznie gratulujemy!
Odkrywcy Świata i Tropiciele Przyrody wzięli udział w corocznej organizowanej przez Szkołę Podstawową Nr 2 Ogólnopolskiej Akcji Szlachetna Paczka. Rodzice dzieci oraz nauczyciele wsparli świąteczną zbiórkę o wiele przeróżnych artykułów, m.in.: żywnościowych i chemicznych, z których będą mogły skorzystać rodziny potrzebujące pomocy. Dzieci zostały zaznajomione z ideą projektu, miało to na celu uwrażliwienie ich na potrzeby innych osób. Wychowankowie bardzo chętnie zaangażowali się do pomocy i spakowania paczek. Bardzo dziękujemy wszystkim ofiarodawcom za podarki oraz Wasze wielkie serca chętne do pomocy!
Dzisiaj w naszej szkole odbyło się podsumowanie akcji „Szlachetna paczka”. Wszystkie dary przekazane przez Rodziców oraz Uczniów zostały pięknie zapakowane i jutro przekażemy je wybranej Rodzinie. Dziękujemy bardzo serdecznie wszystkim, którzy wsparli naszą zbiórkę! Pamiętajmy, że dobro powraca!
Przy bibliotecznej choince i w nastrojach już niemalże świątecznych spotkaliśmy się z "Tropicielami Przyrody" z Oddziałów Przedszkolnych w Szkole Podstawowej nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Dąbrowie Tarnowksiej. Grudniowy "Poranek z Bajką" był nie tylko lekturą wyjątkowej książki pt. "Przyjaciel na zawsze" autorstwa Ellen DeLange, ale również inspiracją do rozmowy o bogatym świecie dziecięcych emocji i relacjach z przyjaciółmi. Nie po raz pierwszy sięgamy po elementy bajkoterapii, aby w subtelny sposób podpowiedzieć najmłodszym, że w książkach warto poszukiwać wsparcia, zrozumienia samego siebie i różnych życiowych sytuacji.
Żródło: MBP