^Wróć na górę
  
  
  
Get Adobe Flash player

BIP

Wychowanie do wartości

Dziennik elektroniczny

Stacja meteo

Dołącz do nas

ePUAP

Bierzemy udział w:

Quizy przyrodnicze

Wiosna to pora roku, w której przyroda budzi się do życia. Jak dobrze znacie przyrodę? Rozwiązanie quizu pozwoli Wam przypomnieć sobie wiele ciekawych faktów, utrwalić dotychczas zdobytą wiedzę i zdobycie nowych wiadomości! Świetliki do dzieła!

LINK

Kochane świetliczaki!

Ci z Was, którzy uczęszczają na zajęcia manualne, wiedzą, że od jakiegoś czasu spotykamy się, żeby rozruszać umysły, dobrze się rozerwać i zagrać w coś ciekawego. Dziś pokażemy Wam, co Was czeka, kiedy wreszcie wrócicie do szkoły!
Nasz klub dysponuje egzemplarzem przezabawnej gry planszowej Piranie! Wydawnictwa Nasza Księgarnia. W 2005 roku ta gra zyskała główną nagrodę na specjalnych targach w Niemczech w kategorii Najlepsza Gra dla Początkujących – czyli dla tych, którzy dopiero zaczynają przygodę z nowoczesnymi planszówkami.
Zasady są bardzo proste i po pięciu minutach tłumaczenia będziecie mogli grać! Na legendarnej wyspie San Escobar gracze spotykają poszukiwacza przygód - Carlosa. Zadanie jest proste: przemieszczać go po planszy w taki sposób, aby nie wpadł do rzeki pełnej piranii. Pozostali gracze zrobią jednak wszystko, aby Carlos wpadł do wody właśnie w Twojej kolejce! W takiej sytuacji otrzymasz piranię, czyli punkt karny. Gra kończy się, gdy któryś z graczy otrzyma trzecią piranię - osoba ta przegrywa, a pozostali gracze wspólnie zwyciężają.
Zawartość pudełka:
• plansza
• 72 karty ruchu
• karta gracza rozpoczynającego
• pionek Carlosa
• 7 żetonów piranii
• 90 żetonów pni
• woreczek
• Każdy gracz w tajemnicy wybiera jedną kartę. Karty wskazują kierunek, w którym Carlos będzie przemieszczany na planszy. Rywale nie wiedzą, w którym kierunku przesuniesz Carlosa, ale i Ty nie znasz ich zamiarów!
• W swojej kolejce odkrywasz kartę i przesuwasz Carlosa. Jeśli grozi mu wpadnięcie do wody, szybko budujesz mu drogę z drewnianych pali. Następnie kolejni gracze ujawniają swoje karty i przemieszczają Carlosa na planszy.
• Jeśli któremuś graczowi zabraknie drewnianych pali i Carlos wpadnie do wody, gracz dostaje punkt karny! Przegra osoba, która zgromadzi 3 punkty karne.
Gra została przetestowana w naszym laboratorium testowania gier przed powrotem po kwarantannie. Czeka nas mega zabawa! My też nie możemy się doczekać!

Recenzja

Galeria

S.Bator

Działania Szkolnego Klubu Gier Planszowych!

Z cyklu: kwarantanna daje wreszcie okazję do tego, aby opiekunowie klubu pracując w domu poznawali gry leżące dotąd na półkach klubu i czekające wiele miesięcy na rozpracowanie. A po to, żeby już po pandemii dysponować dużo większym wachlarzem umiejętności i wiedzy znacznie usprawniających prowadzenia klubu, ponieważ nie da się analizować zasad danej gry od zera podczas zajęć z uczniami, bo trwałoby to zbyt długo. Na takich zajęciach z nowoczesnymi grami planszowymi opiekun już musi mieć dobrze opanowane zasady, żeby zajęcia przebiegły jak należy, bo nieraz samo czytanie zasad z próbą zrozumienia to nieraz jedna lub dwie godziny wysiłku umysłowego!
Tym razem rozpracowaniu uległa bardzo ciekawa gra logiczna w płaszczu rozwijania imperium galaktycznego z użyciem statków kosmicznych. Jak nazwa wskazuje: Pocket Imperium z wydawnictwa GFP to niewielkich rozmiarów gra, jednak wydana bardzo staranie i klimatycznie, a co najważniejsze – oferująca bardzo ciekawe rozgrywki czasowo idealnie pasujące do warunków klubowych, ponieważ czas grania zamyka się w przedziale czasowym od pół godziny do godziny. Instrukcja to ledwie kilka stron dobrze spisanych zasad, których można nauczyć się w ciągu paru minut – pod warunkiem, że zostaną wytłumaczone przez kogoś, kto już je zna. Fani Science Fiction ( nie bez znaczenia jest dla nas fakt, że rozgrywka to świetna okazja na przypomnienie cech gatunkowych SF!) mają tu pełne pole do popisu i dobrej zabawy. Jeśli zaś ktoś jeszcze ma zmysł matematyczny do planowania logicznych posunięć w ramach akcji oferowanych przez grę – nie trzeba nic więcej do pełni szczęścia. Akcje do wykonania są cztery: tak zwane cztery razy X, czyli: Ekspansja, Eksploracja, Eksterminacja i Eksploatacja. One pozwalają zdobywać potrzebne do zwycięstwa punkty. Oczywiście w tym wymiarze i rozmiarze należy się spodziewać 4 razy X w formie mega uproszczonej, ale właśnie dzięki temu gra staje się świetną logiczną łamigłówką w kosmicznej oprawie. Już nie możemy się doczekać wypróbowania razem z uczniami!

Galeria

S.Bator, K.Wajda

Pozdrowienia od Dawida!

W tym tygodniu otrzymaliśmy wiadomość, że nasz dzielny Dawid z powodzeniem walczy i się nie poddaje! Czuje się dobrze, odrabia lekcje i przekazuje nam wszystkim, żeby nie martwić się kwarantanną, tylko cieszyć się życiem! Duchem cały czas łączymy się z Dawidem i przypominamy, że jak tylko skończy się pandemia, wznawiamy akcję zbierania fantów na leczenie! Do zobaczenia jak najszybciej!

Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej Rights Reserved.