W piątek uczniowie klasy piątej a byli na krótkiej wycieczce, dzięki której poznali początki Dąbrowy Tarnowskiej i tak jak inne klasy do tej pory - dowiedzieli się po co były tajemnicze piwnice w parku miejskim, jakie symbole skrywa brama Lubomirskich i czy pojedynek braci tego rodu na placu przed dzisiejszym nowym kościołem to prawda czy tylko legenda. Niebawem kolejne klasy dołączą do bardziej świadomych swoich korzeni.
9 i 10 czerwca naszą szkołę odwiedził podróżnik z grupy Trzask.pl. Uczniowie mieli możliwość wysłuchania ciekawych opowieści m.in. o pustyni Sharqiya, górach Al Hajar, budowli Burj Khalifa oraz szpitalu dla sokołów w Abu Dhabi. Wszelkie informacje poparte były pięknymi fotografiami oraz eksponatami przywiezionymi z Półwyspu Arabskiego.
Wręczenie nagród dla konkursu „Koronawirus wśród nas - jak wirus zmienił nasze życie?"
W poniedziałek na swoich lekcjach klasy 6d i 7d miały zajęcia o charakterze regionalno - historycznym, podczas których mogły poznać skrawek dziejów swojego miasta. Uczniowie dowiedzieli się i poznawali elementy wciąż istniejące w naszej przestrzeni świadczące o przynależności Dąbrowy do rodów Ligęzów i Lubomirskich, dokładnie obejrzeli bramę przy nowym kościele, wysłuchali historii o spiżarni w parku i zobaczyli największe skupisko starych dębów w naszym mieście.
S.Bator
Długi weekend sprzyjał aktywności fizycznej. Koniec maja i początek czerwca to 3705,33 km ( a jeszcze nie spłynęły wszystkie wyniki). Pozostało 1164,44 km. Wierzymy, że do końca roku szkolnego uda nam się pokonać ten dystans.
W czerwcu część klas starszych będzie uczestniczyć w cyklu lekcji regionalnych polegających na zajęciach historii odbywających się na wolnym powietrzu. Uczniowie pod opieką nauczyciela będą odkrywać na nowo pamiętne i najbardziej charakterystyczne miejsca Dąbrowy. Pierwsza seria dotyczy oczywiście pałacowego wzgórza i bramy Lubomirskich. Dzisiaj, czyli drugiego czerwca, klasa szósta „e” wysłuchała krótkiej opowieści o Ligęzach i Lubomirskich. Okazało się też, że można całe życie przechodzić obok najciekawszego zabytku miasta i go nie zauważać. Co kryje się w starej bramie? Dlaczego stoi z boku? Czy na górze stoją rycerze? Dlaczego Austriacy spalili nam pałac? Na te i inne pytania poznali odpowiedzi dzielni historyczni detektywi i…ledwo zdążyli na dzwonek następnej lekcji!
A.Bator