^Wróć na górę
  
  
  
Get Adobe Flash player

BIP

Wychowanie do wartości

Dziennik elektroniczny

Stacja meteo

Dołącz do nas

ePUAP

Bierzemy udział w:

#SP2dlaDawida

Kochani!
Czy pamiętacie o Dawidzie, naszym absolwencie? My tez pamiętamy! Jak do tej pory dzięki zaangażowaniu przyjaciół rodziny Dawida i ludzi dobrego serca pierwszy ważny etap zdecydowanej walki z chorobą udało się zrealizować. Ale wszyscy wiemy, że to nie koniec walki. To dopiero początek. Dlatego Szkoła Podstawowa pragnie nadal być włączona w ten nasz wspólny bój o Dawida i organizuje zbiórkę wszelkich fantów, które będziemy rozprowadzać podczas różnych okazji. Pierwsza nadarzy się podczas najbliższej wywiadówki. Prosimy przynosić fanty już z ewentualną wyceną do sekretariatu szkoły na ul. Zaręby 22 lub przekazywać bezpośrednio do nauczyciela Sławomira Batora. Dziękujemy w imieniu Dawida. Wspólnie walczmy i wspólnie pomóżmy wygrać! #SP2dlaDawida

„Trening z wiedzy historycznej przed finałem Małopolskiego Konkursu Historycznego”

Miesiące swojej ciężkiej pracy uczniowie klasy ósmej b: Szymon Dojka i Kacper Marek zwieńczyli niecodziennym treningiem. Popołudniu w szkolnym klubie gier planszowych po merytorycznym wprowadzeniu przez nauczyciela sprawdzili swoją wiedzę w rywalizacji podczas rozgrywek w planszową grę edukacyjną wydaną specjalnie na tego rodzaju potrzeby przez IPN pod tytułem Polskie Państwo Podziemne. Ten swoisty sprawdzian chłopcy zdali nader dobrze – nawet w najtrudniejszym wariancie gry potrafili prawidłowo przyporządkować właściwe nazwiska, a przynajmniej większość, do odpowiednich pionów działalności PPP podczas II wojny światowej. Gra sama w sobie jest sprytnie przemyślanym systemem memograficznym – uczniowie poprzez powtarzanie akcji przyporządkowania zdobywają punkty, a w kolejnych wariantach mogą sobie nawzajem utrudniać wykonanie zdań – pod warunkiem, że znają nazwiska i profesje bohaterów i postaci historycznych. Kolejnego dnia będziemy budować siatki powiązań pomiędzy pionami działalności PPP a poszczególnymi działaczami oraz już w ramach rozluźnienia zagramy w rewelacyjną grę historyczną „Magnaci”, którą ze swoich prywatnych zbiorów udostępnił pan Konrad Wajda. Pod koniec uczniowie doszlifowali swoją orientację na osi czasu poprzez kilka partii w wymagającej dużej wiedzy grze karcianej systemu TIMELINE o historii Polski.
Tymczasem dwa stoliki obok w kolejne gry wdrażali się inni uczestnicy zajęć – Artur Zych z 5 d opanowywał zasady geograficznej gry planszowej Terra, aby jutro zaprezentować zasady przed innymi graczami z klas piątych i przeprowadzić pierwsze rozgrywki.
Całe zajęcia przebiegły w niezwykle miłej i spokojnej atmosferze, a co najważniejsze, na przyjemnym i owocnym wysiłku umysłowym.

Galeria

S.Bator

Zbliża się Narodowy Dzień Pamięci o Żołnierzach Wyklętych.

Nasza szkoła chce w widoczny sposób uczcić pamięć tamtych dni i tamtych ludzi poprzez serię artykułów oraz wspomnień.Chcemy w ten sposób przyczynić się do pielęgnowania w świadomości ogólnej tego czarnego okresu naszej historii.Żołnierze Wyklęci byli żołnierzami polskiego powojennego podziemia niepodległościowego i antykomunistycznego, którzy stawiali opór sowietyzacji Polski i podporządkowaniu jej ZSRR. Walcząc z siłami nowego agresora, musieli zmierzyć się z ogromną, wymierzoną w nich propagandą Polski Ludowej, która nazywała ich „bandami reakcyjnego podziemia”. Z kolei osoby działające w antykomunistycznych organizacjach i oddziałach zbrojnych, które znalazły się w kartotekach aparatu bezpieczeństwa, określono mianem „wrogów ludu”. Mobilizacja i walka Żołnierzy Wyklętych była pierwszym odruchem samoobrony społeczeństwa polskiego przeciwko sowieckiej agresji i narzuconym siłą władzom komunistycznym, ale też przykładem najliczniejszej antykomunistycznej konspiracji zbrojnej w skali europejskiej, obejmującej teren całej Polski, w tym także utracone na rzecz Związku Sowieckiego Kresy Wschodnie II RP.
Uczestników ruchu partyzanckiego określa się też jako „żołnierzy drugiej konspiracji” lub „Żołnierzy Niezłomnych”. Sformułowanie „Żołnierze Wyklęci” powstało w 1993 roku – po raz pierwszy użyto go w tytule wystawy „Żołnierze Wyklęci – antykomunistyczne podziemie zbrojne po 1944 r.”, zorganizowanej przez Ligę Republikańską na Uniwersytecie Warszawskim. Jego autorem był Leszek Żebrowski.
Liczbę członków wszystkich organizacji i grup konspiracyjnych szacuje się na 120-180 tysięcy. Większość akcji oddziałów podziemia antykomunistycznego było wymierzonych w oddziały zbrojne UB, KBW czy MO. Podziemie niepodległościowe aktywnie działało też na Kresach Wschodnich, szczególnie na ziemi grodzieńskiej, nowogródzkiej i wileńskiej. Ostatnim członkiem ruchu oporu był Józef Franczak ps. „Lalek”, który zginął w obławie w Majdanie Kozic Górnych pod Piaskami (woj. lubelskie) osiemnaście lat po wojnie – 21 października 1963 roku. Żołnierzy Wyklętych dotknęły ogromne prześladowania. W walkach podziemia z władzą zginęło około 9 tys. konspiratorów. Kolejnych kilka tysięcy zostało zamordowanych na podstawie wyroków komunistycznych sądów lub zmarło w więzieniach. Wciąż są to szacunki. Wysiłek zbrojny i martyrologia drugiej konspiracji nadal wymagają badań. Fenomen powojennej konspiracji niepodległościowej polega m.in. na tym, że była ona – aż do powstania Solidarności – najliczniejszą formą zorganizowanego oporu społeczeństwa polskiego wobec narzuconej władzy. Żołnierze Wyklęci dzięki swojej działalności przyczynili się do opóźnienia kolejnych etapów utrwalania systemu komunistycznego, pozostając dla wielu środowisk wzorem postawy obywatelskiej. #SzkołaPamięta

S.Bator

Zawody Powiatowe w koszykówkę dziewcząt

19.02.2020 odbyły się zawody w Powiatowe Koszykówce. Nasze dziewczęta zdobyły III miejsce. Skład drużyny: Wójcik Daria, Wójcik Ewa, Szułakiewicz Milena , Warias Kamila, Kijak Ewa, Idzik Zuzanna, Kania Anna, Czupryna Maria, Houda Izabela, Mosio Zuzanna, Maiwald Vivienne, Cholewa Aleksandra. Gratulujemy!

Galeria

P.Pisarski

Dzień otwarty w SP2

W środę 19 lutego 2020 r. o godzinie 17.00 w budynku przy ul. Matejki 8 odbył się huczny Dzień Otwarty – Poznaj zanim zdecydujesz - przygotowany oczywiście dla wszystkich sześciolatków i ich rodziców, którzy chcieli bliżej poznać szkołę jako miejsce i zespół ludzi w niej pracujących. Dzień otwarty naszej szkoły organizujemy po to, aby można było dokładnie poznać ducha szkoły, jej osiągnięcia, bazę materialną oraz nauczycieli. Dyrektor szkoły p. Anna Fido zapewniła, że w budynku naszej szkoły można się uczyć na wiele sposobów. Obecnie nowoczesna szkoła musi zapewniać edukację wielowymiarową i angażującą wszystkie możliwe zmysły. Nauczyciele realizując podstawę programową nie mogą zapominać o ważnych umiejętnościach potrzebnych potem dzieciom w życiu czyli o kompetencjach kluczowych i powinni zarażać swoją pasją do nauczanego przedmiotu i kreatywnego życia. Nauczyciele starali się w ciągu tego wieczora ukazać dzieciom to, co najlepsze i to, co pozwoli potem, w trakcie trwania procesu edukacji, wydobywać ciągle tylko to, co dobre i twórcze. Dlatego właśnie przedszkolaki mogły zobaczyć np. historyka jako rycerza z prawdziwym mieczem u boku, chemika w kitlu laboranta, opiekunów zajęć związanych z gotowaniem – jako kucharzy itd… Zanim jednak dzieci pojechały kolorowym ekspresem, zobaczyły specjalnie na tę okazję przygotowany występ. Pierwsze było przeżycie duchowe - muzyczne przedstawienie teatralne w reżyserii p. Renaty Nadolskiej z udziałem jej wychowanków. Następnie starsze dziewczęta dały prawdziwy popis tańca artystycznego. Grupa o wdzięcznej nazwie „Płomień” pod opieką p. Anity Nowak przykuła uwagę widowni na dobre. Zaraz jednak p. Kamil Banaś wraz ze swoim szkolnym zespołem muzycznym porwał sześciolatków do zabawy na scenie, a następnie duży kartonowy pociąg wywiózł wszystkie dzieci z sali gimnastycznej na teren szkoły, gdzie czekały je inne atrakcje. Dzięki temu dyrektor szkoły p. Anna Fido mogła przybliżyć rodzicom wszystkie aspekty działalności i oferty szkoły. Podczas prezentacji zostało podkreślone, że przekraczając mury SP 2 dziecko nie tylko poszerzy swoją wiedzę, ale również będzie miało możliwość rozwoju wielu zainteresowań, a co za tym idzie, będzie spędzało czas w przyjaznej i życzliwej atmosferze. Rodzice mogli się przekonać, że ogromnym atutem szkoły jest rozmieszczenie oddziałów w dwóch dostępnych budynkach. Dzięki temu młodsze dzieci z klas 1-4 uczące się w obrębie jednego budynku nie są narażone na styczność z uczniami dużo starszymi, co zdecydowanie wpływa na lepsze samopoczucie u młodszych dzieci każdego dnia i eliminuje sytuacje dyskomfortu spowodowane ewentualnymi negatywnymi relacjami, natomiast roczniki wyższe mogą liczyć na atmosferę wyważoną i bardziej skłaniającą do wytężonej pracy. Tymczasem z wagoników „dwójkowego” pociągu przyszli pierwszoklasiści zobaczyli, co ich czeka w szkole. Na poszczególnych stacjach można było na własne oczy się przekonać, co to jest nauka i poprzez zabawę zapoznać się z ofertą szkoły. Można było obejrzeć zaplecze dydaktyczne sal lekcyjnych oraz skorzystać z wielu atrakcji przygotowanych zarówno na parterze, jak i na I piętrze. W specjalnej kawiarence była możliwa degustacja na dworcu zdrowej żywności na parterze. Nauczyciele przygotowali naukowe atrakcje. Można będzie zobaczyć stację Poliglotów, Bibliotekarzy, prawdziwych robotów z kraju Robotico, była stacja artystów, eksperymentatorów, można było zajechać do Stumilowego lasu, poszaleć na stacji Sportu i zajrzeć w każdy zakamarek budynku. Dwie panie od matematyki i języka polskiego wykonały plakaty, pani od świetlicy przygotowała plan imprezy , transparenty, elementy do zabawy, a scenariusz pan od historii. Gadżety dla dzieci zostały przygotowane przez panie nauczania początkowego, panią psycholog Dekoracja wagonu Wars i korytarzy: pani bibliotekarz, pan od informatyki, pani ucząca matematyki i języka polskiego. Dekoracje na tablicach wykonali i powiesili pan od historii, pani ze świetlicy i pani bibliotekarka. Ustawianie stołów i krzeseł wuefiści z pomocą panów woźnych. Pani od niemieckiego wykonała prezentację multimedialną. Poszczególne stacje zostały przygotowane przez nauczycieli języków obcych, przyrodników, matematyków, nauczycieli bibliotekarzy, plastyków, opiekunów samorządu, chemików, biologów, fizyków, nauczycieli świetlicy, wuefistów, zespół specjalistów – czyli pedagogów i psychologów, nauczycieli geografii, opiekunów ze świetlicy. Desery i kolorowe soczki wykonały panie od biblioteki i wychowania fizycznego, natomiast za całość poczęstunku odpowiedzialne były panie z obsługi. Za nagłośnienie i oprawę muzyczna odpowiedzialny był pan od muzyki wraz z pomocą pana od wuefu i informatyki. Zdjęcia robiły panie psycholog i pani bibliotekarka. Szkoła całkowicie opustoszała dopiero przed godziną ósmą. Na następny, równie atrakcyjny dzień otwarty zapraszamy za rok!

Galeria

S.Bator

W Oleśnie odbyły się powiatowe zawody w koszykówce dziewcząt

12.02.2020 w Oleśnie odbyły się powiatowe zawody w koszykówce dziewcząt. Na sza drużyna w składzie: Daria Leżoń, Agata Waśniowska, Karolina Cieśla VIII A, Kinga Bochenek, Julia Lamch, Martyna Horbowa, Gabriela Pinas VIII B, Kamila Jedynak VIIA , Kinga Szafraniec VIIIa po bardzo zaciętych pojedynkach zajęła III miejsce.

Galeria

B. Chmielewska

"Zajęcia rozwijające wyobraźnię i pamięć na manualach."

W poniedziałek podczas spotkania na manualach tym razem z świetliczakami z klas drugich i trzecich otworzyliśmy pudełka z grami planszowymi, które zdążyły już poznać grupy z klas pierwszych. Dzieci specjalnie czekały na zajęcia z planszówkami i od razu zgłosiła się ich cała wataha, która mogłaby się wydawać trudna do opanowania. Jednak pomyliłby się ten, kto by stwierdził, że będzie chaos i Armagedon. Uczniowie cierpliwie wysłuchali tłumaczenia zasad i potem ładnie wykorzystywali wszystkie możliwości taktyczne, aby zdobywać punkty. Dziewczętom spodobała się szczególnie gra "Bazyliszek", która sama w sobie jest świetnym treningiem pamięci. Żeby tu zwyciężyć należy zapamiętywać w jakiej komnacie się przebywało i zwiedzić komnat jak najwięcej; jednak biada temu, kto zabłądzi - czyli zatrzyma dwie takie same karty odwiedzonych komnat, bo to by oznaczało, że śmiałek zabłądził i zapewne wpadł w pazury potwora! Kolejne zajęcia ze zmienionym nieco zestawem dla pierwszaków z "c" i "a" już za tydzień. Zapraszamy! Przypominamy, że spotkanie dla klas pierwszych zaczyna się tuż po czwartej lekcji i trwają godzinę.

Galeria

S.Bator

"Dzień grania w Graciarni"

We wtorek 18 lutego jak zwykle popołudniu tym razem przez dobre dwie godziny ekipa planszówkowa zmagała się z nowymi i starymi tytułami. Dziesięć osób z klas piątych obstawiło trzy stoły rozpoczęły się rozgrywki: Dziewczęta z 5d postanowiły zgrać do znudzenia pięknie wydany "Sen" z Naszej Księgarni, który bardzo przypadł im do gustu poprzednim razem. Być może ze względu na bardzo ładne karty. Ciekawostką okazał się fakt, że klubowicze zaczęli przynosić własne planszówki, żeby podzielić się pozytywnymi wrażeniami z przyjaciółmi. I tak zagraliśmy partyjkę w arcyciekawą i rozbudzającą wyobraźnię Celestię. Na stole pojawiła się też misyjna gra o Afryce, która również znalazła swoich zwolenników - nie zraziła ich nawet funkcja quizowa - ostatecznie jednak to świetny sposób na zdobycie nowej wiedzy z dziedziny geografii. Z tymi, którzy pozostali do samego końca rozpracowaliśmy błyskawiczną zręcznościową Fabrykę Robotów. Śmiechu było dużo, jednak szybko nadeszła godzina zakończenia zabawy. Następnym razem spotkamy się najwcześniej za dwa tygodnie - ogłoszenie pojawi się na fejsbukowej stronie szkoły dwa dni wcześniej - swoich sił spróbujemy w nowych tytułach: przede wszystkim Najeźdźców z Północy, bo akcent historyczny też musi być!

Galeria

S.Bator

Szymon Dojka w finale małopolskiego konkursu „Czytam, znam, rozumiem”

Pragniemy poinformować, że Szymon Dojka, uczeń klasy VIII a, zakwalifikował się do finałowego etapu małopolskiego konkursu „Czytam, znam, rozumiem”.
W części ustnej konkursu będzie brało udział 32 uczestników z całej Małopolski. Wszyscy spotkają się 5 marca 2020 roku (czwartek) o godz. 11.00 w PWSZ w Tarnowie. Organizatorzy przewidują 5 komisji, w skład których wejdą wykładowcy Katedry Filologii Polskiej PWSZ w Tarnowie, nauczyciele poloniści, pracownicy Miejskiej Biblioteki Publicznej w Tarnowie oraz studenci filologii polskiej.
Egzamin ustny będzie trwał ok. 20 minut dla każdego uczestnika. Uczeń wylosuje zestaw pytań (jedno pytanie z „Pana Tadeusza, a drugie z pozostałych lektur konkursowych), następnie będzie miał ok. 10 minut na przygotowanie się do wypowiedzi oraz ok. 10 minut na wypowiedź. Wypowiedź ma mieć formę argumentacyjną. Uczeń powinien uzasadnić swoje stanowisko.

Opracowanie: M.Pikul

Walentynki w klasie 1a

Dziś Walentynki czyli dzień, w którym chcemy dać coś wyjątkowego osobom, które kochamy. A kogo kochają dzieci najbardziej? Oczywiście swoich RODZICÓW!
Uczniowie klasy 1a wraz z wychowawcą p. Justyna Wajdą postanowili samodzielnie stworzyć drobny upominek dla rodziców w postaci magnetycznej walentynki. Od samego rana najmłodsi uczniowie wycinali, przyklejali taśmę magnetyczną, upiększali swoje prace aby zaraz po lekcjach obdarować swoich kochanych Rodziców.
Wspólne przygotowanie drobnych prezentów miało wymiar edukacyjny, nie tylko w rozwoju manualnym, ale i emocjonalnym. O uczuciach, miłości i przyjaźni warto rozmawiać jak najwcześniej! Walentynki to doskonały moment.

Galeria

Film

J.Wajda

"Manualne zajęcia jako trening umysłów przy planszówkach"

Kolejna grupa świetliczaków z klas pierwszych odbyła spotkanie z grami planszowymi wymagającymi myślenia, ale w rozrywkowej atmosferze. Tym razem dzieci z klas pierwszych b i d zamieniły się na chwilę w badaczy kosmosu i nadawały nazwy nowym istotom z nieznanej planety, a potem w nieskomplikowanej grze Bazyliszek odwiedzały komnaty podziemnych czeluści, żeby znaleźć skarb i nie dać się schwytać potworowi. Zabawa się niespodziewanie przedłużyła i nagle okazało się, że do zdjęć zostało nas bardzo mało! Dzieci nie mogą się doczekać nowych wyzwań!

Galeria

S.Bator

Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej Rights Reserved.