Pobieramy Arkusz egzaminacyjny standardowy (OPOP_100) - zestaw egzaminacyjny nr 1
--------> http://www.oke.krakow.pl/inf/
W Internecie można znaleźć bardzo ciekawe pomysły na zabicie dziecięcej nudy. Oto jeden z tych, które nam się szczególnie spodobały. Może ktoś z Rodziców jeszcze tego nie widział? Wspólnie zabijamy potwora zwanego Nudą i tworzymy lepsze światy!
S.Bator
Wirus szaleje po świecie, a my - wspólnie walczymy z nim nie wychodząc z domu! Bo wiemy, że to najlepsza broń przeciwko korona-wirusowi. Tymczasem opiekunowie Szkolnego Klubu Planszowego wcale nie ulegli kwarantannowemu marazmowi – wykorzystują kwarantannę, aby szkolić się i przygotowywać do działania. Kiedy już zły wirus zostanie ostatecznie pokonany, wrócimy za nasze zielony stoły! Już dziś możemy śmiało zapowiedzieć arcyciekawy tytuł, w który z pewnością będą chcieli zagrać nasi uczniowie. W tygodniu rozegrana została próbna partia nowego tytułu z serii Pandemic – Upadek Rzymu od firmy Rebel. Produkt oparty jest na słynnej serii Pandemic, gdzie gracze wspólnie, czyli w pełnej kooperacji walczą przeciwko epidemii ogarniającej cały świat! Cos nam to przypomina? Jednak współprowadzący klub historyk nie byłby sobą gdyby motyw medyczny nie był jednak w swoisty sposób zamieniony na historyczny – stąd wybór tytułu dotyczącego Starożytnego Rzymu! Jak wygląda gra, można zobaczyć na załączonych zdjęciach – zapraszamy do opisu!
U szczytu swej potęgi Cesarstwo Rzymskie składało się z terytoriów o łącznej powierzchni ponad pięciu milionów kilometrów kwadratowych. W jego granicach żyło ponad sto milionów ludzi, a na przestrzeni wieków jego uczeni doprowadzili do prawdziwych przełomów w dziedzinie inżynierii, architektury, nauki, sztuki i literatury. W V wieku Cesarstwo straciło stabilność i powoli chyliło się ku upadkowi, z którego miało się już nigdy nie podnieść...
Uczestnicy gry Pandemic Upadek Rzymu jednoczą się, by wspólnie pokonać ważne zagrożenie – plemiona germańskie, które najeżdżają Cesarstwo Rzymskie. Wspólnie musicie doprowadzić do ich wyeliminowania lub zawarcia sojuszu, zanim intruzi rozprzestrzenią się po kraju lub opanują Rzym.
Na czym to polega?
Każdy z graczy otrzymuje kartę postaci z unikalną zdolnością, dającą określony bonus podczas rozgrywki.
Na stół wykładana jest mapa Cesarstwa Rzymskiego. Podczas gry w różnych jej obszarach będą się pojawiali barbarzyńcy – naszym zadaniem jest ich eliminowanie.
Podczas swojej tury gracze mogą przemieszczać się po planszy, umacniać pozycje miast, rekrutować legionistów tam, gdzie występuje większe zagrożenie, a także zawierać sojusze z wrogimi plemionami.
Naszym celem jest wyeliminowanie wszystkich pięciu plemion atakujących Rzym. Aby to osiągnąć musimy zawrzeć z danym najeźdźcą przymierze lub całkowicie usunąć jego przedstawicieli z planszy.
Dlaczego można pokochać tę grę?
Choć oparty na mechanizmie znanym z Pandemii, Upadek Rzymu dostarcza zupełnie innych wrażeń. Wprowadzone modyfikacje zasad, spójny styl graficzny oraz dodatkowe elementy sprawiają, że gra ma niepowtarzalny klimat. Ponadto jest to gra w pełni kooperacyjna. Oznacza to, że gracze mają wspólny cel i współpracują, aby go osiągnąć, walcząc przeciwko mechanizmowi gry. Wygrać mogą wyłącznie wszyscy razem.
Oprócz wariantu podstawowego, w instrukcji znajdziemy modyfikacje umożliwiające podniesienie poziomu trudności. Dzięki temu gra pozostaje wyzwaniem nawet po wielu rozegranych partiach.
Jest to jedna z tych propozycji, które potrafią pochłonąć na kilka godzin, nauczyć współpracy, dostarczyć ogromu dobrej zabawy, wyćwiczyć umysł podczas przyswajania trudnej instrukcji i podczas samej rozgrywki gdy trzeba podejmować wybory przybliżające nas do zwycięstwa oraz mimowolnie – wpoić sporą dawkę historycznej wiedzy. Gra na szóstkę z plusem! Mamy nadzieję, że po powrocie z kwarantanny uczniowie naszej szkoły będą mogli spróbować swoich sił w rozgrywce!
S.Bator
Nasz szkolny Klub Gier Planszowych może teraz nie działa, bo korona i w ogóle, ale to nie znaczy, że próżnuje!! Mamy dla naszych uczniów i nie tylko ciekawą propozycję na kreatywne spędzenie nadmiaru wolnego czasu w domu. Otóż, gdyby się komuś wyczerpały zapasy planszówek, to na internecie można znaleźć bardzo ciekawe propozycje gier do wydrukowania. Na czym to polega? Wystarczy kliknąć w podane linki z artykułu i samemu się przekonać! Zachęcamy do zabawy!
S.Bator
Legimi to usługa oferująca dostęp do tysięcy ebooków w ramach abonamentu, zarówno na smartfonach, jak i czytnikach.
Z uwagi na zamknięcie szkół serwis przygotował 20 tytułów dedykowanych uczniom w różnym wieku. Każdy może wybrać jedną darmową książkę.
Wystarczy wpisać na stronie Legimi kod czytamy, a następnie zarejestrować się w serwisie Legimi i pobrać aplikację.
Po zalogowaniu w niej lektura znajdować się będzie na wirtualnej półce. Kod wykorzystać można do 31 marca, ale książka będzie przypisana do konta bez ograniczeń czasowych.
Kochani! Wszyscy wiemy, co się dzieje, rozumiemy, że należy przebywać w domu i nawet z niego nosa nie wyściubywać, ale...można czasem coś zaradzić, kiedy już mamy dość tego siedzenia! Zajęcia zwane popularnie manualami, które oferują raz granie bez prądu a raz prace na masach plastycznych prezentują do wglądu ciekawa propozycję na wykonanie masy plastycznej w domu - dzieciaki uwielbiają ciastolinę, więc na pewno będzie to strzał w dziesiątkę dla tych, którzy mają w sobie odrobinę samozaparcia....albo juz im się inne pomysły wyczerpały. Zapraszamy do zdalnej zabawy!
S.Bator
Drodzy Rodzice oraz Uczniowie,
Informuję, że w dniach od 25.03 do 10.04 w razie pytań oraz wątpliwości, wszyscy nauczyciele wraz z Dyrekcją pozostają do Waszej dyspozycji od poniedziałku do piątku od godziny 8.00 do 15.00. Kontakt jest możliwy przez LIBRUSA, pocztę elektroniczną: e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. oraz telefoniczny - numer telefonu dyrektora 731 752 555.
Oba sekretariaty pracują zdalnie i są dostępne pod numerami: Matejki 731952555, Zaręby 731462555, lub poprzez pocztę elektroniczną Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Z poważaniem
Dyrektor szkoły Anna Fido
Drodzy Uczniowie, Szanowni Rodzice!
W okresie zawieszenia zajęć w szkole nasi uczniowie pracują samodzielnie w domach. W jaki sposób? Głównym narzędziem komunikacji jest dziennik elektroniczny – nauczyciele wysyłają materiały rodzicom, albo bezpośrednio uczniom przy pomocy Librusa, dodatkowo dodając w zakładce Zadanie domowe. Przydatna jest również poczta elektroniczna, dzięki której można załączać większe pliki tekstowe, udostępniać i edytować dokumenty, przekazywać wskazówki do nauki, zagadnienia, ale również komunikatory internetowe takie jak Messenger. Dzięki niemu wysyłane wiadomości docierają najszybciej i łatwiej uzyskać informację zwrotną czyli wykonane zadanie. Niezawodni w kontakcie z uczniami są oczywiście rodzice.
Dodatkowo, aby domowa nauka była bardziej atrakcyjna korzystamy z bezpłatnych narzędzi i materiałów edukacyjnych – w tym rekomendowanych stron przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, platformy e.podreczniki.pl, interaktywnych ćwiczeń i gier.
Dyrekcja i Grono Pedagogiczne