^Wróć na górę
  
  
  
Get Adobe Flash player

BIP

Wychowanie do wartości

Dziennik elektroniczny

Stacja meteo

Dołącz do nas

ePUAP

Bierzemy udział w:

CodeWeek w klasie 1b

1bcodeweekTechnologie komputerowe odgrywają coraz większe znaczenie w życiu nowoczesnych społeczeństw,
a programowanie staje się umiejętnością, która pozwoli dzieciom na odnalezienie się w tej nowej rzeczywistości. Naukę programowania powinno się rozpocząć już od najmłodszych lat szkolnych, kiedy to dziecko odznacza się największą ciekawością świata, jest spragnione odkrywania, zmieniania i budowania. Włączenie programowania do edukacji szkolnej w klasie 1b wprowadzanej przez wychowawcę p. Renatę Nadolską pozwoli na lepsze nabycie przez uczniów umiejętności kreatywnego, świadomego i bezpiecznego wykorzystania technologii w realizacji własnych pomysłów i rozwiązywaniu problemów.
#CodeWeek 2020 w klasie 1b

Galeria

R.Nadolska

Kasztanowe cudeńka

kasztanyW ramach realizacji innowacji pedagogicznej „Święta typowe i nietypowe” świetliki zorganizowały „Dzień Kasztana”. Z przyniesionych kasztanów wykonały różne ciekawe stworki. Na świetlicowym parapecie zamieszkały gąsienice, ślimaki i biedronki. Wszyscy wykazali się wielką pomysłowością. Dzieci wzbogaciły również wiedzę o właściwościach kasztanów i kasztanowcach oraz konieczności ochrony tych drzew.

Galeria

M.Gawlik

Bierzemy udział w ogólnopolskim Konkursie na Opowiadanie Inspirowane kartami z Gry DIXIT "W krainie wyobraźni"

konkurs

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Rumi, we współpracy z Wydawnictwem Rebel, zaprasza uczniów naszej szkoły do wzięcia udziału w konkursie na opowiadanie inspirowane kartami z gry „DIXIT”.
Konkurs przeznaczony jest dla uczniów klas 4-8. Zadanie konkursowe polega na napisaniu opowiadania inspirowanego jedną z 5 kart z gry „DIXIT” (maksymalna objętość opowiadania - 5 stron – czcionka 12, odległości: 1.2).
Zgłoszenia przyjmuje i zapewnia wszelką pomoc w realizacji - p. Sławomir Bator.
Organizatorzy dają ogromną ilość czasu na napisanie: prace należy nadsyłać od 1 listopada 2020 r. do 31 marca 2021 r. na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Najlepszych dwadzieścia prac zostanie opublikowanych oraz wydanych ( !!!) w formie książkowej! Ponadto zwycięzca otrzyma nagrodę specjalną od wydawnictwa Rebel ( z pewnością nie będzie to byle co – Rebel to jedno z czołowych wydawnictw w Polsce zajmujących się nowoczesnymi grami planszowymi, a szkoła otrzyma pakiet na użytek klubowiczów w GRTAciarni!
Jedyne co trzeba zrobić, to na podstawie karty napisać opowiadanie. Szczegóły – u S. Batora oraz na dostępnych stronach.
Zapraszamy!
Przed przystąpieniem do konkursu prosimy o zapoznanie się z regulaminem oraz kartą zgłoszeniową dostępnymi pod podanym linkiem.
S.Bator

#CodeWeek2020 w klasie 2a

codeweek

12 października klasa 2a wraz z wychowawcą p. Justyną Wajdą dołączyła do akcji Europejskiego Tygodnia Kodowania, czyli #CodeWeek2020. Na czym polega owe świętowanie? Na świetnej zabawie, do której zapraszamy wszystkich, w każdym wieku. Europejski Tydzień Kodowania to wydarzenie społeczne, w które angażują się wszystkie europejskie państwa i nie tylko! Jego misją jest poszerzanie i promowanie kompetencji z zakresu programowania i zachęcanie osób w każdym wieku do rozpoczęcia przygody z programowaniem. W skrócie: jeśli wiesz co nieco o programowaniu – w trakcie CodeWeek dowiesz się jeszcze więcej, jeśli o programowaniu nie wiesz nic – CodeWeek to świetna okazja, by zacząć swoją przygodę z kodami QR. Zapewniamy – to prostsze, niż Wam się wydaje! Dlatego do wspólnej zabawy dołączamy MY- uczniaki 2a z SP2.

Po co uczyć dzieci programowania? Po co nam to programowanie? To nie tylko ścieżka kariery. To przede wszystkim nauka, która daje szansę na zdobycie uniwersalnych kompetencji – kluczowych nie tylko dla dzieciaków, ale i bardzo przydatnych w dorosłości. Wbrew popularnej opinii - programowanie to nie tylko siedzenie przed komputerem, ale to przede wszystkim ćwiczenie logicznego myślenia, spostrzegawczości, koncentracji uwagi czy umiejętności matematycznych. Nie trzeba być matematycznym orłem, by być świetnym programistą. Dajemy słowo – humaniści także sobie poradzą.

certygikat
J.Wajda

Uczniowie SP2 biorą udział w Konkursie fizycznym organizowanym przez Uniwersytet Warszawski

B.Głuszek

Z okazji ustanowienia przez Senat RP roku 2020 Rokiem Fizyki Wydział Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego ogłosił konkurs  „Fizyka, to lubię!”, podzielony jest na dwie kategorie:

  • fotografia – ilustrująca fizykę w życiu codziennym
  • film – przedstawiający eksperyment fizyczny.


Celem  konkursu jest promocja nauki z okazji ogłoszenia przez Senat RP roku 2020 Rokiem Fizyki, upowszechnienie wiedzy w społeczeństwie o zjawiskach fizycznych i prawach nim rządzącymi, rozwijanie zainteresowań światem przyrody, pobudzenie kreatywności i ciekawości oraz rozwijanie kompetencji kluczowych (podstawowe kompetencje naukowo-techniczne, kompetencje informatyczne).

Uczniowie którzy przesłali swoje prace: Hanna Zawiślak – uczennica klasy 2a, Bartłomiej Głuszek – uczeń klasy 7d, Gabriela Basta- uczennica klasy 8a, Karolina Ostręga- uczennica klasy 7a, Nadia Warias 7a- uczennica klasy , Kamila Warias –uczennica klasy 7d , Nikola Panek – uczennica klasy 8a , Oliwia Kseń- uczennica klasy 7d, Wojciech Skrzyniarz – uczeń klasy 8a, Szymon Bieś- uczeń klasy 8a. Trzymamy mocno kciuki. Wyniki niebawem.

Galeria prac uczniów

J.Wajda

Sałatka warzywna w klasie 2a

salatka

W ramach promocji zdrowego odżywiania, na zajęciach edukacyjnych uczniowie klasy 2a wraz z wychowawczynią p.Justyną Wajdą przygotowali sałatkę warzywną. Tradycyjna „sałatka jarzynowa” była modyfikowana w zależności od upodobań smakowych dzieci. Przed przystąpieniem do pracy, dzieci omówiły zasady higieny przygotowywania i spożywania potraw oraz przypomniały zasady bezpieczeństwa w czasie krojenia warzyw.
Najprzyjemniejszym i najbardziej oczekiwanym momentem była oczywiście degustacja. Dzieci świetnie sobie poradziły z tym zadaniem, a własnoręcznie przygotowana sałatka urozmaiciła drugie śniadanie. Było smacznie, zdrowo i kolorowo!!! Teraz już sami możemy zrobić taką sałatkę w domu.
Galeria
J.Wajda

Migdałowe ciasteczka z kawałkami czekolady – SKK „Gotuj z pasją”

gotuj20W tym roku szkolnym kontynuujemy prace na zajęciach SKK „Gotuj z pasją”. Spotykamy się co dwa tygodnie, gdzie gotujemy, pieczemy i przygotowujemy potrawy według własnych przepisów. Zapoznaliśmy się już z wartościami odżywczymi surówek, które w okresie jesienno - zimowym są bardzo ważne w naszym menu a dziewczyny z klasy 6 b upiekły pyszne migdałowe ciasteczka z przepisu Zosi. Najwspanialszy moment podczas zajęć kulinarnych to degustacja wykonanych ciasteczek. Przed nami kolejne spotkanie już we wtorek.  

Galeria

M.Gawlik

„Wymiana pocztówkowa trwa”

pocztowka20Już drugi rok nasza świetlica szkolna bierze czynny udział w akcji wymiany pocztówek. „Świetlicowe pozdrowienia” to ogólnopolska akcja, której celem jest wysyłanie pocztówek do świetlic szkolnych w różnych regionach kraju. Dzięki udziałowi w akcji uczniowie mają okazję poznać inne miasta, miasteczka czy też najciekawsze zabytki danego regionu oraz ich położenie na mapie Polski. Poza tym dzieci uczą się jak prawidłowo adresować kartki i wspólnie z nauczycielem redagują pozdrowienia. Do każdej kartki dołączamy coś ekstra od nas, bo przecież każdy lubi niespodzianki. Dziękujemy bardzo p. Dyrektor Annie Fido za pomoc w zakupieniu znaczków. We wrześniu otrzymaliśmy kartki od świetlików z CYBINKI, BYDGOSZCZY i NOWEGO TOMYŚLA. Bardzo dziękujemy. Nasze już wysłaliśmy. 

Galeria

M.Gawlik

Jesień zapukała do świetlicy

jesien

Dzień Drzewa to święto wymyślone przez Juliusa Sterlinga Mortona, sekretarza rolnictwa Stanów Zjednoczonych, prywatnie miłośnika przyrody. Zaapelował on do rodaków, by 10 kwietnia 1872 r. posadzili drzewa. Dziś Arbor Day to akcja znana na całym świecie, w Polsce oficjalnie obecna od 2002 roku i corocznie obchodzona 10 października. Świetliki w tym roku nie posadziły drzewa ale obejrzały film pt. „Jak wyglądałoby życie na Ziemi bez drzew?” Fundacji Uniwersytet Dzieci. Postanowiły również wykonać plakaty XXL przedstawiające jesienne drzewa, które pięknie ozdobiły naszą świetlicę.

Galeria

M.Gawlik

Czytelnik września

Czytelnik

Drodzy Uczniowie! Od września, w zależności od sytuacji epidemicznej, będziemy publikować informacje o najlepszym czytelniku za dany miesiąc. Mamy już pierwszą osobę! Brawooo!!!

Zawody powiatowe w Indywidualnej Lidze Lekkoatletycznej

zawody2020

7 października odbyły się zawody powiatowe w Indywidualnej Lidze Lekkoatletycznej. Bardzo dobrze zaprezentowali się uczniowie naszej szkoły uzyskując wysokie lokaty w różnych konkurencjach:
Kamila Jedynak kl. 8a – I m. w biegu na dystansie 100 m, I m. w skoku w dal
Aleksandra Cholewa kl. 7d – I m. w biegu na dystansie 600 m
Milena Szułakiewicz kl. 7d – I m. w biegu na dystansie 300 m
Karol Stawarz kl. 8b – I m. w biegu na dystansie 300 m, II m. w biegu na dystansie 100 m, I m. w sztafecie 4x100m
Mikołaj Talanda kl. 8b – I m. w pchnięciu kulą, I m. w sztafecie 4x100m
Wiktor Minor kl. 8b – I m. w sztafecie 4x100m, II m. w skoku w dal
Patryk Tomoś kl. 8b – I m. w sztafecie 4x100m, II m. w pchnięciu kulą, III m. w rzucie oszczepem
Aleksandra Juras kl. 8a – II m. w rzucie oszczepem
Oliwia Klimaj kl. 8b – III m. w biegu na dystansie 100 m
Szymon Biedroński kl. 7c – III m. w skoku w dal
Kasper Kochanek kl. 7a – III m. w pchnięciu kulą
Gratulujemy!!

Międzynarodowy Dzień Zwierząt

zwierzatdzien

W poniedziałek w świetlicy szkolnej świętowaliśmy Międzynarodowy Dzień Zwierząt, który obchodzony jest 04.10 w dzień wspomnienia w Kościele powszechnym św. Franciszka z Asyżu, patrona zwierząt, ekologii i ekologów. Z tej okazji świetliki opowiadały o tym jaką rolę odgrywają w naszym życiu zwierzęta oraz wzięły udział w konkursie plastycznym, który polegał na narysowaniu portretu swojego zwierzęcia lub swojego wymarzonego zwierzęcia. Najpiękniejsze prace zostały nagrodzone. Zwycięzcami pierwszej grupy zostali Zofia Rogóz, Jakub Walczak i Igor Cieciński natomiast zwycięzcami drugiej grupy zostali Przemysław Biedroński, Magdalena Żurawska oraz Mariusz Szostok.
praktykantka J. Skrzek , M. Gawlik

Światowy Dzień Uśmiechu w świetlicy

usmiech

Radośnie i wesoło obchodziliśmy w świetlicy Światowy Dzień Uśmiechu, który przypada zawsze w pierwszy piątek października. W tym roku święto obchodzono 2 X. Jego pomysłodawcą był Harvey Ball, amerykański artysta, który zaprojektował jeden z najbardziej znanych „wesołych” symboli czyli uśmiechniętą żółtą buźkę. Symbol ten ma reprezentować to, co na co dzień chcemy widzieć jak najczęściej u innych ludzi – bezinteresowny uśmiech i radość życia.
W tym dniu w naszej świetlicy panował radosny twórczy nastrój. Z tej okazji przygotowaliśmy dekoracje.Wszyscy zostali obdarowani przez wychowawców świetlicy emblematami uśmiechniętych buziek, a po krótkiej prezentacji multimedialnej opisującej rolę i znaczenie uśmiechu w naszym życiu, słuchaliśmy uśmiechniętych piosenek .Świetliki wykonały przepiękne pracę plastyczne – radosne kolorowe buzie.Zapraszamy na fotogalerię.

Pierwsze spotkanie w Szkolnym Klubie Gier Planszowych „Graciarni” po powrocie do szkoły!!!

gry

We wtorek 6 października odbyły się zajęcia w naszej Graciarni. Przyszło sporo młodych graczy – widać, że stęsknili się wszyscy za takimi spotkaniami! Było nas ponad 15 osób! Pierwsi gracze zaczęli schodzić się już od dwunastej godziny i spora część wytrwała do piętnastej. Jednak nikt się nie nudził. Zaczęliśmy od tłumaczenia zasad w najtrudniejsze gry przeznaczone na ten dzień.
Pierwsza była gra wojenna autorstwa Łukasza Woźniaka – „7 dni Westerplatte” To pięknie wydana i bardzo wiernie oddająca klimat tamtych dni oraz walk gratka dla fascynatów historią i drugą wojną światową. Gracze wcielając się w oficerów dowodzących placówką i stawiających opór nawale oddziałów niemieckich w postaci nacierającej piechoty, ostrzału haubicowego i nalotów niszczących umocnienia oraz morale. Zwycięstwo okupione wieloma ofiarami zostało osiągnięte tak jak 81 lat temu. Chłopcy dali radę i odpierali ataki przez siedem dni. Potem stwierdzili, że po grze parowało im z mózgów.
Wielkim hitem okazała się rozgrywka w podstawową wersję słynnej gry karcianej Dominion polegającej na dokupowaniu i rozporządzaniu poszczególnymi kartami swojego królestwa. Punkty zwycięstwa gwarantowały posiadłości i prowincje, które można było zdobyć dzięki umiejętnie zagrywanym kartom akcji oraz trafnym zakupom kartami symbolizującymi kruszce i monety. Ta świetna gra Donalda Vaccarino zdobyła serca naszych uczniów.
Ale to nie wszystko. Dziewczęta tradycyjnie zajęły się piękną grą karcianą od Naszej Księgarni – Sen. Potem dwie ekipy zagrały w w Kingdomino – czyli genialne połączenie tradycyjnego domina z kreowaniem własnego minikrólestwa i potem żmudnie zliczały zdobywane punkty.
Na stołach wylądowało jeszcze imprezowe Ego, Sherlock Holmes, który jeszcze opiszemy, logiczna gra Cappucino o stawianiu kubeczków w określonych sekwencjach, a na koniec zabawna kościanka z modem wykreślania - Kości obfitości.
S.Bator

Sztuka może służyć innym celom niż tylko doszukiwanie się piękna…

lekcja plNa jednej z lekcji plastyki udało się w ciągu 45 minut zorganizować swoisty happening artystyczny. Klasa 6 „d” przeprowadziła akcję polegającą na wykonaniu pracy plastycznej zawierającej własne negatywne emocje i doświadczenia. Dzieci mogły zamieszczać na kartkach w dowolny sposób wszystko to, czego nie cierpią, co je ogranicza, co je boli lub czego się boją. Po wykonaniu zadania dokonały psychologicznego obrzędu oczyszczenia - prace zawierające negatywne emocje zostały wysłane w świat w powietrze w postaci papierowych samolotów. Złe emocje i wszystko, co złe zostało w ten sposób odrzucone….I mamy nadzieję, że nie powróci – zaklęte w samolotach złe emocje zostały uroczyście złożone w koszu na śmieci…

Galeria

S.Bator

Zapraszamy na pierwsze w tym roku szkolnym granie w inteligentne gry planszowe!

westerplatte

UWAGA!
Zapraszamy na pierwsze w tym roku szkolnym granie w inteligentne gry planszowe!
Zajęcia odbędą się we wtorek 6 października o godzinie 13.00 i potrwają do godziny 15.00
W tym czasie poznamy zasady gier strategiczo-wojennych i ekonomicznych takich jak:
„7 dni Westerplatte” z wydawnictwa G3 – gra polegająca na kooperacji czterech uczestników wcielających się w dowódców placówek i bunkrów na Westerplatte mających za zadanie przetrwać 7 dni ciągłych ataków jednostek niemieckich. Nastąpi prezentacja i tłumaczenie zasad oraz wstępna rozgrywka.
Poniżej znajduje się link do videoinstrukcji:
Instruktor zamierza również pokazać zasady gry w słynny i dobrze znany na całym świecie Dominion z wydawnictwa Bard– system polegający na tak zwanym deck – buildingu, czyli budowaniu talii własnego królestwa i walki o punkty.
Stali bywalcy będą mogli cieszyć się z rozgrywek w ulubione i sobie znane tytuły. Na pewno na stołach wyląduje „Sen” od Nowej Księgarni, „Conquest of Empire” z polską instrukcją – wersja wzorowana na Risk (Natomiast tematyka to rzymskie wojny o dominację w basenie Morza Śródziemnego)
S.Bator
Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej Rights Reserved.