Technologie komputerowe odgrywają coraz większe znaczenie w życiu nowoczesnych społeczeństw,
a programowanie staje się umiejętnością, która pozwoli dzieciom na odnalezienie się w tej nowej rzeczywistości. Naukę programowania powinno się rozpocząć już od najmłodszych lat szkolnych, kiedy to dziecko odznacza się największą ciekawością świata, jest spragnione odkrywania, zmieniania i budowania. Włączenie programowania do edukacji szkolnej w klasie 1b wprowadzanej przez wychowawcę p. Renatę Nadolską pozwoli na lepsze nabycie przez uczniów umiejętności kreatywnego, świadomego i bezpiecznego wykorzystania technologii w realizacji własnych pomysłów i rozwiązywaniu problemów.
#CodeWeek 2020 w klasie 1b
R.Nadolska
W ramach realizacji innowacji pedagogicznej „Święta typowe i nietypowe” świetliki zorganizowały „Dzień Kasztana”. Z przyniesionych kasztanów wykonały różne ciekawe stworki. Na świetlicowym parapecie zamieszkały gąsienice, ślimaki i biedronki. Wszyscy wykazali się wielką pomysłowością. Dzieci wzbogaciły również wiedzę o właściwościach kasztanów i kasztanowcach oraz konieczności ochrony tych drzew.
M.Gawlik
12 października klasa 2a wraz z wychowawcą p. Justyną Wajdą dołączyła do akcji Europejskiego Tygodnia Kodowania, czyli #CodeWeek2020. Na czym polega owe świętowanie? Na świetnej zabawie, do której zapraszamy wszystkich, w każdym wieku. Europejski Tydzień Kodowania to wydarzenie społeczne, w które angażują się wszystkie europejskie państwa i nie tylko! Jego misją jest poszerzanie i promowanie kompetencji z zakresu programowania i zachęcanie osób w każdym wieku do rozpoczęcia przygody z programowaniem. W skrócie: jeśli wiesz co nieco o programowaniu – w trakcie CodeWeek dowiesz się jeszcze więcej, jeśli o programowaniu nie wiesz nic – CodeWeek to świetna okazja, by zacząć swoją przygodę z kodami QR. Zapewniamy – to prostsze, niż Wam się wydaje! Dlatego do wspólnej zabawy dołączamy MY- uczniaki 2a z SP2.
Po co uczyć dzieci programowania? Po co nam to programowanie? To nie tylko ścieżka kariery. To przede wszystkim nauka, która daje szansę na zdobycie uniwersalnych kompetencji – kluczowych nie tylko dla dzieciaków, ale i bardzo przydatnych w dorosłości. Wbrew popularnej opinii - programowanie to nie tylko siedzenie przed komputerem, ale to przede wszystkim ćwiczenie logicznego myślenia, spostrzegawczości, koncentracji uwagi czy umiejętności matematycznych. Nie trzeba być matematycznym orłem, by być świetnym programistą. Dajemy słowo – humaniści także sobie poradzą.
Z okazji ustanowienia przez Senat RP roku 2020 Rokiem Fizyki Wydział Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego ogłosił konkurs „Fizyka, to lubię!”, podzielony jest na dwie kategorie:
Celem konkursu jest promocja nauki z okazji ogłoszenia przez Senat RP roku 2020 Rokiem Fizyki, upowszechnienie wiedzy w społeczeństwie o zjawiskach fizycznych i prawach nim rządzącymi, rozwijanie zainteresowań światem przyrody, pobudzenie kreatywności i ciekawości oraz rozwijanie kompetencji kluczowych (podstawowe kompetencje naukowo-techniczne, kompetencje informatyczne).
Uczniowie którzy przesłali swoje prace: Hanna Zawiślak – uczennica klasy 2a, Bartłomiej Głuszek – uczeń klasy 7d, Gabriela Basta- uczennica klasy 8a, Karolina Ostręga- uczennica klasy 7a, Nadia Warias 7a- uczennica klasy , Kamila Warias –uczennica klasy 7d , Nikola Panek – uczennica klasy 8a , Oliwia Kseń- uczennica klasy 7d, Wojciech Skrzyniarz – uczeń klasy 8a, Szymon Bieś- uczeń klasy 8a. Trzymamy mocno kciuki. Wyniki niebawem.
J.Wajda
W tym roku szkolnym kontynuujemy prace na zajęciach SKK „Gotuj z pasją”. Spotykamy się co dwa tygodnie, gdzie gotujemy, pieczemy i przygotowujemy potrawy według własnych przepisów. Zapoznaliśmy się już z wartościami odżywczymi surówek, które w okresie jesienno - zimowym są bardzo ważne w naszym menu a dziewczyny z klasy 6 b upiekły pyszne migdałowe ciasteczka z przepisu Zosi. Najwspanialszy moment podczas zajęć kulinarnych to degustacja wykonanych ciasteczek. Przed nami kolejne spotkanie już we wtorek.
M.Gawlik
Już drugi rok nasza świetlica szkolna bierze czynny udział w akcji wymiany pocztówek. „Świetlicowe pozdrowienia” to ogólnopolska akcja, której celem jest wysyłanie pocztówek do świetlic szkolnych w różnych regionach kraju. Dzięki udziałowi w akcji uczniowie mają okazję poznać inne miasta, miasteczka czy też najciekawsze zabytki danego regionu oraz ich położenie na mapie Polski. Poza tym dzieci uczą się jak prawidłowo adresować kartki i wspólnie z nauczycielem redagują pozdrowienia. Do każdej kartki dołączamy coś ekstra od nas, bo przecież każdy lubi niespodzianki. Dziękujemy bardzo p. Dyrektor Annie Fido za pomoc w zakupieniu znaczków. We wrześniu otrzymaliśmy kartki od świetlików z CYBINKI, BYDGOSZCZY i NOWEGO TOMYŚLA. Bardzo dziękujemy. Nasze już wysłaliśmy.
M.Gawlik
Dzień Drzewa to święto wymyślone przez Juliusa Sterlinga Mortona, sekretarza rolnictwa Stanów Zjednoczonych, prywatnie miłośnika przyrody. Zaapelował on do rodaków, by 10 kwietnia 1872 r. posadzili drzewa. Dziś Arbor Day to akcja znana na całym świecie, w Polsce oficjalnie obecna od 2002 roku i corocznie obchodzona 10 października. Świetliki w tym roku nie posadziły drzewa ale obejrzały film pt. „Jak wyglądałoby życie na Ziemi bez drzew?” Fundacji Uniwersytet Dzieci. Postanowiły również wykonać plakaty XXL przedstawiające jesienne drzewa, które pięknie ozdobiły naszą świetlicę.
M.Gawlik
Na jednej z lekcji plastyki udało się w ciągu 45 minut zorganizować swoisty happening artystyczny. Klasa 6 „d” przeprowadziła akcję polegającą na wykonaniu pracy plastycznej zawierającej własne negatywne emocje i doświadczenia. Dzieci mogły zamieszczać na kartkach w dowolny sposób wszystko to, czego nie cierpią, co je ogranicza, co je boli lub czego się boją. Po wykonaniu zadania dokonały psychologicznego obrzędu oczyszczenia - prace zawierające negatywne emocje zostały wysłane w świat w powietrze w postaci papierowych samolotów. Złe emocje i wszystko, co złe zostało w ten sposób odrzucone….I mamy nadzieję, że nie powróci – zaklęte w samolotach złe emocje zostały uroczyście złożone w koszu na śmieci…
S.Bator